2009 Suzuki GSX-R 750 & GSX1300R Hayabusa

Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Degil :cherry:
Mesela 250 kilo bir motosiklete 10 beygir motor koyarsak kilo/beygir oranı
250/10 =25 cıkar.
Bu da pek iyi degil, degil mi? :wiinkk:
Fakat 250 kilo bir motora 250 beygir motor taktıkmı 250/250=1 cıkar.
Yani oranın dusmesi daha iyi :cherry:

Hesabınızda bir yanlıslık var sevgili Görkem;

Siz Kilo yu Beygire Bolmüşssünüz...

Hp / Kg olacak oran

Yani sizin yukardaki örneğinizden yola cıkarsam 250 kg bir motora 10 bg motor koyarsak sizn sonucunuza göre kg başına 25 bg mi düşüyor ( yada diğer değişle beygir başına 25 kg )?? E zaten motor 10Bg değilmi??

O bölme 10 Hp / 250 kg = 0.04 yani Kg başına 0.04 Hp düşer bu ne kadar yüksek olursa o kadar iyi..

Örneğin 145 kg bi motora 60 bg motor koyarsak

60 Hp / 145 kg = 0.41 yani Kg Başına 0.41 Hp düşer yani değer yukseldi bu da demektır kı Kg Başına Beygir Oranı Yukseldikçe motor Daha performanslıdır. :cat:

Sonuçta bu hesaplama Kg Başına Düşen Beygir olarak ifade edilir ; Beygir başına düşen Kg miktarı denmıyor.. O yuzden Kg basına beygır oranını yuksek olmas ıyıdır..
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
1,737
750 neysede 1300R hiçbişiye benzemiyo kardeşim oldum olalı sevemedim bu motoru 250 ninjaya binerim hayabusaya binmem
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst