- Katılım
- 18 Ocak 2007
- Mesajlar
- 2,413
Degil :cherry:
Mesela 250 kilo bir motosiklete 10 beygir motor koyarsak kilo/beygir oranı
250/10 =25 cıkar.
Bu da pek iyi degil, degil mi? :wiinkk:
Fakat 250 kilo bir motora 250 beygir motor taktıkmı 250/250=1 cıkar.
Yani oranın dusmesi daha iyi :cherry:
Hesabınızda bir yanlıslık var sevgili Görkem;
Siz Kilo yu Beygire Bolmüşssünüz...
Hp / Kg olacak oran
Yani sizin yukardaki örneğinizden yola cıkarsam 250 kg bir motora 10 bg motor koyarsak sizn sonucunuza göre kg başına 25 bg mi düşüyor ( yada diğer değişle beygir başına 25 kg )?? E zaten motor 10Bg değilmi??
O bölme 10 Hp / 250 kg = 0.04 yani Kg başına 0.04 Hp düşer bu ne kadar yüksek olursa o kadar iyi..
Örneğin 145 kg bi motora 60 bg motor koyarsak
60 Hp / 145 kg = 0.41 yani Kg Başına 0.41 Hp düşer yani değer yukseldi bu da demektır kı Kg Başına Beygir Oranı Yukseldikçe motor Daha performanslıdır. :cat:
Sonuçta bu hesaplama Kg Başına Düşen Beygir olarak ifade edilir ; Beygir başına düşen Kg miktarı denmıyor.. O yuzden Kg basına beygır oranını yuksek olmas ıyıdır..
Son düzenleme: