- Katılım
- 9 Tem 2006
- Mesajlar
- 544
- Konu Yazar
- #21
Herhangi bir markaya veya ürüne sonsuz güvenmek itimad etmek herhalde saflık olsa gerek .
Bütün makinalar insan yapısıdır sonuçta .
Yamaha kendini kanıtlamış global bir markadır .
Bir çin Mondial veya jinlun da olabilecek ikide bir senkron ayarı bozulması , farının patlaması , ayak pedalın kırılması , buji yakması vs gibi problemleri Yamahada tabiki göremezsiniz .
Lakin bu markalarda da farklı şikayetler olur . Buradaki şikayet hızlanmada 1 veya 1,5 saniyelik bir gecikme .
Çin markaların sorunlarıyla kıyaslayınca nekadar komik gelse de aslında çin markalarından çok daha ciddi bir sorundur . Çünkü Çin malı tüketicisi de üreticisi de bu beklenti içerisindedir . Zaten bitarafı yakında bir ses getirecektir .
Mondial e gidin deyin ki " ya benim motorum yavaş hızlanıyo ne iş ?" adama gülerler.
Ama Yamaha da bu iş böyle değildir ufacık bir sorun dahi olsa işte ozaman iş değişir . Kaldı ki bu ufacık bir sorun değil çok büyük bir sorundur . Mondialin ayak pedalının kırılması ufacık bir sorundur . Dandik malzeme kullanmıştır kırılıyordur . Ama Yamaha Ar-Ge ye milyonlarca dolar yatırım yapıyor . Bu neden oluyor ? diye düşünür .
Burada müşteri şikayeti sözkonusudur . Marka imajı sözkonusudur .
"Hatalıysa almayın o zaman bu kadar basit " gibi bir söylem sokak ağzıyla bir son kullanıcı tarafından söylenebillir .
Fakat bunu Yamaha söylemez , söyleyemez işte .
Böyle bir söylem veya düşünceyi ima bile edecek hareketlerden kaçınır , o yüzden bir YAMAHA olmuştur .
Kaldı ki birçok dünya markasına baktığımızda yeri geldiğinde piyasadaki ürünlerindeki hatalarını kabul edip servise çağırıp Hatalarını düzelltiklerini gözlemlemişizdir .
Bu olaylar herhangi bir markayı karalamak değildir tam tersi o markanın kendini ıspatlaması için bir fırsattır .
Yabancı forum sitelerinde bu LAG ( gecikme ) olayı baya tartışılıyor .
İşin garip tarafı bu gecikmenin sadece Canada , Amerika , ve Avustralya modellerinde olduğu ve Hız göstergesini iptal edince düzeldiği gibi söylemler var .
Benim tek merak ettiğim acaba Türkiyede de öyle mi ?
Türkiyede bir kullanıcının bunu denemesi lazım
Bütün makinalar insan yapısıdır sonuçta .
Yamaha kendini kanıtlamış global bir markadır .
Bir çin Mondial veya jinlun da olabilecek ikide bir senkron ayarı bozulması , farının patlaması , ayak pedalın kırılması , buji yakması vs gibi problemleri Yamahada tabiki göremezsiniz .
Lakin bu markalarda da farklı şikayetler olur . Buradaki şikayet hızlanmada 1 veya 1,5 saniyelik bir gecikme .
Çin markaların sorunlarıyla kıyaslayınca nekadar komik gelse de aslında çin markalarından çok daha ciddi bir sorundur . Çünkü Çin malı tüketicisi de üreticisi de bu beklenti içerisindedir . Zaten bitarafı yakında bir ses getirecektir .
Mondial e gidin deyin ki " ya benim motorum yavaş hızlanıyo ne iş ?" adama gülerler.
Ama Yamaha da bu iş böyle değildir ufacık bir sorun dahi olsa işte ozaman iş değişir . Kaldı ki bu ufacık bir sorun değil çok büyük bir sorundur . Mondialin ayak pedalının kırılması ufacık bir sorundur . Dandik malzeme kullanmıştır kırılıyordur . Ama Yamaha Ar-Ge ye milyonlarca dolar yatırım yapıyor . Bu neden oluyor ? diye düşünür .
Burada müşteri şikayeti sözkonusudur . Marka imajı sözkonusudur .
"Hatalıysa almayın o zaman bu kadar basit " gibi bir söylem sokak ağzıyla bir son kullanıcı tarafından söylenebillir .
Fakat bunu Yamaha söylemez , söyleyemez işte .
Böyle bir söylem veya düşünceyi ima bile edecek hareketlerden kaçınır , o yüzden bir YAMAHA olmuştur .
Kaldı ki birçok dünya markasına baktığımızda yeri geldiğinde piyasadaki ürünlerindeki hatalarını kabul edip servise çağırıp Hatalarını düzelltiklerini gözlemlemişizdir .
Bu olaylar herhangi bir markayı karalamak değildir tam tersi o markanın kendini ıspatlaması için bir fırsattır .
Yabancı forum sitelerinde bu LAG ( gecikme ) olayı baya tartışılıyor .
İşin garip tarafı bu gecikmenin sadece Canada , Amerika , ve Avustralya modellerinde olduğu ve Hız göstergesini iptal edince düzeldiği gibi söylemler var .
Benim tek merak ettiğim acaba Türkiyede de öyle mi ?
Türkiyede bir kullanıcının bunu denemesi lazım