2007 Yamaha R1 hatalı mı ?

Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
Herhangi bir markaya veya ürüne sonsuz güvenmek itimad etmek herhalde saflık olsa gerek .
Bütün makinalar insan yapısıdır sonuçta .
Yamaha kendini kanıtlamış global bir markadır .
Bir çin Mondial veya jinlun da olabilecek ikide bir senkron ayarı bozulması , farının patlaması , ayak pedalın kırılması , buji yakması vs gibi problemleri Yamahada tabiki göremezsiniz .
Lakin bu markalarda da farklı şikayetler olur . Buradaki şikayet hızlanmada 1 veya 1,5 saniyelik bir gecikme .
Çin markaların sorunlarıyla kıyaslayınca nekadar komik gelse de aslında çin markalarından çok daha ciddi bir sorundur . Çünkü Çin malı tüketicisi de üreticisi de bu beklenti içerisindedir . Zaten bitarafı yakında bir ses getirecektir .
Mondial e gidin deyin ki " ya benim motorum yavaş hızlanıyo ne iş ?" adama gülerler.
Ama Yamaha da bu iş böyle değildir ufacık bir sorun dahi olsa işte ozaman iş değişir . Kaldı ki bu ufacık bir sorun değil çok büyük bir sorundur . Mondialin ayak pedalının kırılması ufacık bir sorundur . Dandik malzeme kullanmıştır kırılıyordur . Ama Yamaha Ar-Ge ye milyonlarca dolar yatırım yapıyor . Bu neden oluyor ? diye düşünür .
Burada müşteri şikayeti sözkonusudur . Marka imajı sözkonusudur .

"Hatalıysa almayın o zaman bu kadar basit " gibi bir söylem sokak ağzıyla bir son kullanıcı tarafından söylenebillir .
Fakat bunu Yamaha söylemez , söyleyemez işte .
Böyle bir söylem veya düşünceyi ima bile edecek hareketlerden kaçınır , o yüzden bir YAMAHA olmuştur .

Kaldı ki birçok dünya markasına baktığımızda yeri geldiğinde piyasadaki ürünlerindeki hatalarını kabul edip servise çağırıp Hatalarını düzelltiklerini gözlemlemişizdir .
Bu olaylar herhangi bir markayı karalamak değildir tam tersi o markanın kendini ıspatlaması için bir fırsattır .

Yabancı forum sitelerinde bu LAG ( gecikme ) olayı baya tartışılıyor .
İşin garip tarafı bu gecikmenin sadece Canada , Amerika , ve Avustralya modellerinde olduğu ve Hız göstergesini iptal edince düzeldiği gibi söylemler var .

Benim tek merak ettiğim acaba Türkiyede de öyle mi ?
Türkiyede bir kullanıcının bunu denemesi lazım
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Herhangi bir markaya veya ürüne sonsuz güvenmek itimad etmek herhalde saflık olsa gerek .
Bütün makinalar insan yapısıdır sonuçta .
Yamaha kendini kanıtlamış global bir markadır .
Bir çin Mondial veya jinlun da olabilecek ikide bir senkron ayarı bozulması , farının patlaması , ayak pedalın kırılması , buji yakması vs gibi problemleri Yamahada tabiki göremezsiniz .
Lakin bu markalarda da farklı şikayetler olur . Buradaki şikayet hızlanmada 1 veya 1,5 saniyelik bir gecikme .
Çin markaların sorunlarıyla kıyaslayınca nekadar komik gelse de aslında çin markalarından çok daha ciddi bir sorundur . Çünkü Çin malı tüketicisi de üreticisi de bu beklenti içerisindedir . Zaten bitarafı yakında bir ses getirecektir .
Mondial e gidin deyin ki " ya benim motorum yavaş hızlanıyo ne iş ?" adama gülerler.
Ama Yamaha da bu iş böyle değildir ufacık bir sorun dahi olsa işte ozaman iş değişir . Kaldı ki bu ufacık bir sorun değil çok büyük bir sorundur . Mondialin ayak pedalının kırılması ufacık bir sorundur . Dandik malzeme kullanmıştır kırılıyordur . Ama Yamaha Ar-Ge ye milyonlarca dolar yatırım yapıyor . Bu neden oluyor ? diye düşünür .
Burada müşteri şikayeti sözkonusudur . Marka imajı sözkonusudur .

"Hatalıysa almayın o zaman bu kadar basit " gibi bir söylem sokak ağzıyla bir son kullanıcı tarafından söylenebillir .
Fakat bunu Yamaha söylemez , söyleyemez işte .
Böyle bir söylem veya düşünceyi ima bile edecek hareketlerden kaçınır , o yüzden bir YAMAHA olmuştur .

Kaldı ki birçok dünya markasına baktığımızda yeri geldiğinde piyasadaki ürünlerindeki hatalarını kabul edip servise çağırıp Hatalarını düzelltiklerini gözlemlemişizdir .
Bu olaylar herhangi bir markayı karalamak değildir tam tersi o markanın kendini ıspatlaması için bir fırsattır .

Yabancı forum sitelerinde bu LAG ( gecikme ) olayı baya tartışılıyor .
İşin garip tarafı bu gecikmenin sadece Canada , Amerika , ve Avustralya modellerinde olduğu ve Hız göstergesini iptal edince düzeldiği gibi söylemler var .

Benim tek merak ettiğim acaba Türkiyede de öyle mi ?
Türkiyede bir kullanıcının bunu denemesi lazım



Peki herşey çok güzel her söylediğin doğru. Madem Yamaha bu kadar büyük firma bu yanlışı görüp neden motorları geri çağırmıyor R6'ya yaptığı gibi ..

Problem şu ; Böyle bir sorun mu var, yoksa birkaç kişinin çektiği abuk subuk videoların mı sonucu böyle bir hata var deniliyor..

Peki madem böyle bir hata war biz niye duymadık .. TR'de de R1 kullanan az değil herhalde değil mi ... Neden herkes memnun.. Ya da örnek olarak birkaç forum linki yollar mısın yabancı forum linklerini bakalım o kadar çok mu şikayet war R1'le ilgili ....

SS kategorisinde en hassas gaz hakimiyeti bulunan motordur R1 bunu da unutmadan söyleyelim :cat:
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
tamamda arkadas boyle hatami olur yaww,bu kadar kolay karalama yapilmazki,o motosiklet ne kadar testten geciyo ve bu hata goze carpmiyo haa,acaba bu video'yu koyan arkadas hakkatten bi hata olduguna inandimi yoksa sadece polemik olsun ve kullanicilari biraz kizdirmak icinmi video'yu koydu cok merak ediyom :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny: :sunny:

Demek düzeltmemişler... Zaten bu yamahanın mühendisleri o kadar aptal ki böyle ufak elektronik arızaları gözden kaçırıyorlar :mrgreen: .. Bu arada R6 kullananlar çok memnun nedense ben kimseden bir şikayet duyamadım.. Hayret nedense böyle konuları sadece biri saçma bir video çekince duyuyoruz..

Arkadaşım R1'i düzeltmemişler demek.. Senin daha önceden bir bilgin varsa keşke söyleseydin ... Nedense biri ortaya böyle bir video atınca konuşulmaya başlanıyor..

Peki R1'i düzeltmemişler diyorsun.. Bu hata kaç yıldan beri war bana bir bilgi verir misin konu hakkında pek bilgim yok :mrgreen: :mrgreen: :queen:



Ya arkadaşlar bu kadar basit mi ..R6 için de aynı şey söylenmişti... Mağazadan defolu mal almıyorsun ki... Şimdi de R1 çıktı... R6 hatalı dediler orasını anladık.. İyi de bu yamahanın bütün motorları mı hatalı :farao: .. Zaten Yamaha motorlarını test aşamalarından geçirmeden piyasaya sürüyor ... Bir markayı karalamak bu kadar basit mi :farao:

Hatalıysa almayın o zaman bu kadar basit ..

Yakında Fazer hatalı ybr hatalı diye biri söylerse şaşırmam zaten :farao:

Bende bir video buldum siteye eklerim birazdan ...

CBR600RR hatalıymış :mrgreen: .. Şanzımanında sorun warmış :mrgreen:

Arkadaşlar olmaz diye bişey yok bazen motor değil otomobillerde bile sorun çıkıyor firma araçları geri çağırıp sorunu gideriyor motorda olmayacak diye bişey mi var :p
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=185084&page=52

Sitenin isminden de belli olduğu üzere sadece R1 üzerine bir forum , 52 sayfa olmuş şu ana kadar topic cevapları . Tüketici haklarını koruma bezneri kuruluşlara şikayet etmeye başlamışlar .

http://www.sportbikes.ws/showthread.php?p=1131568

Burada birisi yukarıdakı siteye atıfta bulunarak topic açmış .
2004 r1 lerde de benzeri sorunlar olduğu ve Yamaha nın r1 leri servise çağırdığından da bahsediliyor .

http://forums.cycleworld.com/cyclew...&message.id=318&view=by_date_ascending&page=1

Yine bu konuyla ilgili bir forum .

Peki madem böyle bir hata war biz niye duymadık .. TR'de de R1 kullanan az değil herhalde değil mi ... Neden herkes memnun.. sorusu yerinde bir soru .

Denildiğine göre bu sorun amerikan versyonlarda oluyormuş sadece . Ve bu versyonlar Canada Usa ve Avustralya da satılıyor. Avrupadakilerde böyle bir sorun olmadığı iddia ediliyor . Türkiyedeki r1 lerde avrupa versyonu . Ama yine de bizde böyle bir hata yok yada var diye bir kesinlik yok .

07 r1 kullanıcısı şu anda kaç tane var bilmiyorum ama o fiyata da çok olduğunu zannetmiyorum .

Aramızda bir 07 r1 kullanıcısı varsa bizi bilgilendirebilir mi lütfen ? Böyle bir şikayeti var mı ? Yoksa kesinlikle yok mu ?
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=185084&page=52

Sitenin isminden de belli olduğu üzere sadece R1 üzerine bir forum , 52 sayfa olmuş şu ana kadar topic cevapları . Tüketici haklarını koruma bezneri kuruluşlara şikayet etmeye başlamışlar .

http://www.sportbikes.ws/showthread.php?p=1131568

Burada birisi yukarıdakı siteye atıfta bulunarak topic açmış .
2004 r1 lerde de benzeri sorunlar olduğu ve Yamaha nın r1 leri servise çağırdığından da bahsediliyor .

http://forums.cycleworld.com/cyclew...&message.id=318&view=by_date_ascending&page=1

Yine bu konuyla ilgili bir forum .

Peki madem böyle bir hata war biz niye duymadık .. TR'de de R1 kullanan az değil herhalde değil mi ... Neden herkes memnun.. sorusu yerinde bir soru .

Denildiğine göre bu sorun amerikan versyonlarda oluyormuş sadece . Ve bu versyonlar Canada Usa ve Avustralya da satılıyor. Avrupadakilerde böyle bir sorun olmadığı iddia ediliyor . Türkiyedeki r1 lerde avrupa versyonu . Ama yine de bizde böyle bir hata yok yada var diye bir kesinlik yok .

07 r1 kullanıcısı şu anda kaç tane var bilmiyorum ama o fiyata da çok olduğunu zannetmiyorum .

Aramızda bir 07 r1 kullanıcısı varsa bizi bilgilendirebilir mi lütfen ? Böyle bir şikayeti var mı ? Yoksa kesinlikle yok mu ?


Arkadaşım güzel bir konuya değinmişsin ama USA versiyonunun avrupa versiyonundan farkı ne biraz söz eder misin :silent:

Şimdi avrupa sitesini kontrol ettim şöyle bir ibare geçiyor ;

The latest R1 is packed with technology inspired by our YZR-M1 MotoGP bike plus the all-new YCC-I system (Yamaha Chip-Controlled Intake) air funnels for more performance across the rev range.

Yamaha Chip-Controlled Intake .. Yani gaz teli yok.. Fakat sorun şu ... Sorun chip sensörü kaynaklı bir sorun mu yoksa farklı bir elektronik arıza mı ...

USA sitesinde ise ;

The YZF-R1 uses the YCC-T fly-by-wire throttle system for flawless response under all conditions.

Aynen bu şekilde ..

Fakat usa model motor : Short-stroke 998cc DOHC, 16-valve, liquid-cooled inline four- cylinder engine produces more tractable power than ever.
Yamaha Chip Control Throttle controls a 32-bit ECU fuel injection system for super-responsive, smooth, instantaneous power delivery.

Europe motor : Liquid cooled, 4-stroke, DOHC, 4-valve, forward inclined, parallel 4-cylinder
# Yamaha Chip Controlled - Intake
# Yamaha Chip Controlled - Throttle

Şimdi fark olarak motoru biraz farklı .. Fakat chip sistemi hepsinde war ... R6'da da war chip sistemi fakat R6 amerikada satışa sunulmuyor..

Sorun olmuş olabilir fakat markayı karalama eğilimi olmuş da olabilir.. Sonuçta bir japonla bir amerikalı kolay kolay geçinemez :mrgreen:

Amerikalıların iğrenç bir zevki olduğunu herkes biliyor onlar gitsin Y2K kullansınlar ...

Bu arada paylaşım için sağol ben araştırmaya dewam ediyorum.. Bakalım gerçekten böyle birşey war mı yoksa forumdakilerin bir uydurması mı..
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
Bu durum YCC-I ve YCC-T arasındaki uyumsuzluktan kaynaklanıyor sanırım .

YCC-T (Yamaha Chip Conrolled Throttle): Çip konrollü gaz kolu

YCC-I (Yamaha Chip Conrolled Intake) : Çip kontrollü hava girişi

YCC-T de motora bağlı bir gaz teli yok hangi devirde nekadar gaz verdiğinizi bilgisayar algılıyor ve ona göre YCC-I da silindirlere hava girişini ayarlıyor .

Motorda mekanik pek birşey kalmamış tamamen elektroniğe geçmiş artık .
Sanki 5.500 de bir yazılım hatası var gibi . Yani motor bilgisayar zoruyla boğuluyor ve gazı yemiyor ağırlaşıyor gibi .

Ben tabi mühendis değilim ama Fuardan sonra ve Yaz yaklaştıkca TR de 07-R1 ler çoğalacaktır . Ozaman bakalım son kullanıcı ne diyecek .

Bu arada Yamaha japonya Halkla ilişkiler departmanına bir Fax çekmiştim bu konuyla ilgili nedir aslı astarı varmıdır diye ama pek ses seda yok kaale alan olmadı sanırım .

Neyse herşeyi zaman gösterecek bakalım ..
 
Katılım
24 May 2006
Mesajlar
767
Bu durum YCC-I ve YCC-T arasındaki uyumsuzluktan kaynaklanıyor sanırım .

YCC-T (Yamaha Chip Conrolled Throttle): Çip konrollü gaz kolu

YCC-I (Yamaha Chip Conrolled Intake) : Çip kontrollü hava girişi

YCC-T de motora bağlı bir gaz teli yok hangi devirde nekadar gaz verdiğinizi bilgisayar algılıyor ve ona göre YCC-I da silindirlere hava girişini ayarlıyor .

Motorda mekanik pek birşey kalmamış tamamen elektroniğe geçmiş artık .
Sanki 5.500 de bir yazılım hatası var gibi . Yani motor bilgisayar zoruyla boğuluyor ve gazı yemiyor ağırlaşıyor gibi .

Ben tabi mühendis değilim ama Fuardan sonra ve Yaz yaklaştıkca TR de 07-R1 ler çoğalacaktır . Ozaman bakalım son kullanıcı ne diyecek .

Bu arada Yamaha japonya Halkla ilişkiler departmanına bir Fax çekmiştim bu konuyla ilgili nedir aslı astarı varmıdır diye ama pek ses seda yok kaale alan olmadı sanırım .

Neyse herşeyi zaman gösterecek bakalım ..



Bu arada @emocan ben R1 forumlarını da okudum .. Fakat yazıyı yazanların çoğu aynı kişiler yani 7 tane kullanıcı war hepsi de döndürüp durmuş lafı.. Tabi böyle birşey de olabilir de forumda da ikiye ayrılmış millet biri diyo herhangi bir arıza yok diğeri diyo 2005'ten bu yana cart curt ::baaas::

::156:: ::156::

Neyse bakalım araştırmaya dewam baya bi aklıma takıldı konu :mrgreen:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst