2 zamanlı motorlar hakkında

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
197
merhaba arkadaşlar bir kaç arkadaşdan duyudum ilerleyen zamanlarda 2 zamanlı motorsikletler trafikten çıkarılacakmış böyle bişey varmıdır haberi olanlar haberdar ederlerse sevinirim :) saygılar..
 
Katılım
28 Ocak 2010
Mesajlar
93
Bence öyle anlamsız bir yasa olmaz.Sanki 2 zamanlıları kaldırınca trafikte Güvenmi sağlayacaklar.Scooter tipi motorların 2 zamanlı olması gerekir.zaten çok düşük motor gücüne sahipler bide 4 zamanlı oldumu baya hambal olurlar.Artık 2 zamanlı touring tipi motorsiklet pek üretilmiyo.2 zamanlı scooterlerde fazla ses çıkarmıyor.ZATEN hala üretilmetedir 2 zamanlı scooterlar.

O YASA BELKİ JAWA 250 - JAWA 350 - MZ - RX - A/AA PLANET yada MOBİLYET ler için düşünülmüş olabilir
 
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
273
Bencede çıkmaz öyle bir yasa..ne yani bws de 2 zamanlı motor ama bi zararını görmedik :mrgreen:
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Belki şöyle bir şey olabilir gürültüsünden zararından ziyade emisyon değerleri yüksek olduğu için kaldırılabilir. Bunu yapmak da zor değil açıkcası. 2 zamanlı çevreye fazla zarar veriyor. Belki vergi sınıflarını değiştirirler 2 zamanlılara geçirmeye başlarlar kimse almaz böylece kalkar. :)
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Emisyon kuralları geregi büyük firmalar zaten üretmiyor artık.Birkaç marka var 125 cc ss ve cross modelleri seri üretiyor ama çok kısıtlı.Avrupa euro5 normlarında bizde hala iki zamanlıdan beter duman atan belediye otobüsleri mevcut.Durakta yolcuyu almadan önce kendi normlarında uygun renge boyuyor renk tutunca kapıyı açıp içeri alıyor:queen::queen::queen:Bence T.C kendi markasını üretiyor olsaydı hala seri üretimde olurdu öyle anlaşılıyor.........
 
Katılım
12 Şub 2010
Mesajlar
250
merhaba arkadaşlar bir kaç arkadaşdan duyudum ilerleyen zamanlarda 2 zamanlı motorsikletler trafikten çıkarılacakmış böyle bişey varmıdır haberi olanlar haberdar ederlerse sevinirim :) saygılar..

deniz motorlarında yasaklandı şuan üretimi durdu ve satışıda yasak diğer kara taşıtları için de mümkün ve mantıklı çevre kirliliğini önlemek adına...
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
391
Arkadaşlar 2 zamanlı vaaaaar '2 zamanlı var' Jawa,Mz'de 2 zamanlı motorlara sahip Derbi,Gilera,Cagiva,Aprillia gibi motosiklet üreticileride 2 zamanlı motorları üretimde tutuyorlar ama arada jenerasyon ve teknoloji farkı var.Derbi,Gilera,Cagiva,Aprillia gibi üreticilerin 2 zamanlı makineleri EURO normlarına uygun olarak üretiliyor.Örnek vermek gerekirse,Derbi GPR125R modeli EURO2 normlarını yakalamış bir modeldir.Keza diğer markalarda aynı şekildedir.Zaten bu standartları yakalamamış olsalar avrupada üretimi ve satışı yasaklanır.Benim gpr'ımın ustunde kocaman EURO 2 yazıyordu.Gunumuzde ulkemıze ithal edilen birçok 4 zamanlı motosiklet, bu normlara uygun uretılmıyor.Bu sebepten dolayı 2 zamanlı motorlarla ilgili böyle bir karar alınacağını düşünmüyorum.Eğer böyle bir karar alınırsa yeni nesil 2 zamanlı motosikletleri kullanıcıları için çok büyük bir haksızlık yapılmış olur.Belli bir model yılının altındaki 2 zamanlıları ayıklayabilirler ama.Daha gerçekçi bir yaklaşım olur herhalde.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Euro normları nedeniyle 2 zamanlı üretimi giderek azalmakta ancak yasaklanması diye birşey söz konusu değil.
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
197
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşşekkür ederim.:cat:
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
488
2 zamanlı motosikletleri piyasadan kaldırmazlar. sadece ülkeye 0 km 2 zamanlı motosiklet girişini engellerler. yasal olarak piyasada varolan ikinci el 2 zamanlı motosikletleri trafikten men etmek mümkün gözükmüyor. satarken kdv ötv al. kullanırken mtv sigorta muayene ücreti al. sonrada bunları piyasadan kaldır. hukuk devletlerinde bu mümkün gözükmüyor.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
154
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar 2 zamanlı vaaaaar '2 zamanlı var' Jawa,Mz'de 2 zamanlı motorlara sahip Derbi,Gilera,Cagiva,Aprillia gibi motosiklet üreticileride 2 zamanlı motorları üretimde tutuyorlar ama arada jenerasyon ve teknoloji farkı var.Derbi,Gilera,Cagiva,Aprillia gibi üreticilerin 2 zamanlı makineleri EURO normlarına uygun olarak üretiliyor.Örnek vermek gerekirse,Derbi GPR125R modeli EURO2 normlarını yakalamış bir modeldir.Keza diğer markalarda aynı şekildedir.Zaten bu standartları yakalamamış olsalar avrupada üretimi ve satışı yasaklanır.Benim gpr'ımın ustunde kocaman EURO 2 yazıyordu.Gunumuzde ulkemıze ithal edilen birçok 4 zamanlı motosiklet, bu normlara uygun uretılmıyor.Bu sebepten dolayı 2 zamanlı motorlarla ilgili böyle bir karar alınacağını düşünmüyorum.Eğer böyle bir karar alınırsa yeni nesil 2 zamanlı motosikletleri kullanıcıları için çok büyük bir haksızlık yapılmış olur.Belli bir model yılının altındaki 2 zamanlıları ayıklayabilirler ama.Daha gerçekçi bir yaklaşım olur herhalde.

2 zamanlıda eksozdan çıkan zararlı gazları azaltabilirler belki ama yakıt tüketimini azaltmaları pek mümkün gözükmüyo.Avrupa standartlarını iki yönlü düşünmek lazım.Birincisi daha az zararlı gaz salınımını sağlamak.İkincisi yakıt tasarrufu sağlamak.Büyük markalar birinci konuyu halletse bile yakıt konusunda sınıfta kalabilir.Bence zamanla ortadan kalkacak 2 zamanlılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst