18 Mart; Şehitlerimizi ve Çanakkale Zaferimizi unutmayalım

Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
Arkadaşlar 18 Martı şehitlerimizi unutmayalım istedim


18mart.jpg






Şu Boğaz harbi nedir? Var mı ki dünyada eşi?
En kesif orduların yükleniyor dördü beşi,
-Tepeden yol bularak geçmek için Marmara'ya-
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.
Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde -gösterdiği vahşetle- "Bu bir Avrupalı!"
Dedirir: Yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi,
Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi!
Eski Dünya, Yeni Dünya, bütün akvâm-ı beşer,
Kaynıyor kum gibi... Mahşer mi, hakikat mahşer.
Yedi iklimi cihânın duruyor karşısında,
Ostralya'yla beraber bakıyorsun: Kanada!
Çehreler başka, lisanlar, deriler rengârenk;
Sâde bir hâdise var ortada: Vahşetler denk.
Kimi Hindû, kimi yamyam, kimi bilmem ne belâ...
Hani, tâ'ûna da zuldür bu rezil istilâ!
Ah, o yirminci asır yok mu, o mahhlûk-i asil,
Ne kadar gözdesi mevcud ise, hakkıyle sefil,
Kustu Mehmetçiğin aylarca durup karşısına;
Döktü karnındaki esrârı hayâsızcasına.
Maske yırtılmasa hâlâ bize âfetti o yüz...
Medeniyyet denilen kahbe, hakikat, yüzsüz.
Sonra mel'undaki tahribe müvekkel esbâb,
Öyle müdhiş ki: Eder her biri bir mülkü harâb.

Öteden sâikalar parçalıyor âfâkı;
Beriden zelzeleler kaldırıyor a'mâkı;
Bomba şimşekleri beyninden inip her siperin;
Sönüyor göğsünün üstünde o arslan neferin.
Yerin altında cehennem gibi binlerce lâğam,
Atılan her lâğamın yaktığı yüzlerce adam.
Ölüm indirmede gökler, ölü püskürmede yer
O ne müdhiş tipidir: Savrulur enkâz-ı beşer...
Kafa, göz, gövde, bacak, kol, çene, parmak, el ayak,
Boşanır sırtlara, vâdilere, sağnak sağnak.
Saçıyor zırha bürünmüş de o nâmerd eller,
Yıldırım yaylımı tûfanlar, alevden seller.
Veriyor yangını, durmuş da açık sinelere,
Sürü halinde gezerken sayısız tayyâre.
Top tüfekten daha sık, gülle yağan mermiler...
Kahraman orduyu seyret ki bu tehdide güler!
Ne çelik tabyalar ister, ne siner hasmından;
Alınır kal'a mı göğsündeki kat kat iman?
Hangi kuvvet onu, hâşâ, edecek kahrına râm?
Çünkü te'sis-i İlâhî o metin istihkâm.
Sarılır, indirilir mevki'-i müstahkemler,
Beşerin azmini tevkif edemez sun'-i beşer;
Bu göğüslerse Hudâ'nın ebedî serhaddi;
"O benim sun'-i bedi'im, onu çiğnetme" dedi.
Âsım'ın nesli... diyordum ya... nesilmiş gerçek:
İşte çiğnetmedi nâmusunu, çiğnetmeyecek.
Şûhedâ gövdesi, bir baksana, dağlar, taşlar...
O, rükû olmasa, dünyâda eğilmez başlar...
Vurulmuş tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilâl uğruna, yâ Rab, ne güneşler batıyor!
Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş, asker!
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.
Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhid'i...
Bedr'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi.
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
"Gömelim gel seni tarihe" desem, sığmazsın.
Herc ü merc ettiğin edvâra da yetmez o kitâb...
Seni ancak ebediyyetler eder istiâb.
"Bu, taşındır" diyerek Kâ'be'yi diksem başına;
Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına;
Sonra gök kubbeyi alsam da ridâ namıyle,
Kanayan lâhdine çeksem bütün ecrâmıyle;
Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan,
Yedi kandilli Süreyyâ'yı uzatsam oradan;
Sen bu âvizenin altında, bürünmüş kanına;
Uzanırken, gece mehtâbı getirsem yanına,
Türbedârın gibi tâ fecre kadar bekletsem;
Gündüzün fecr ile âvizeni lebriz etsem;
Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana...
Yine bir şey yapabildim diyemem hatırana.
Sen ki, son ehl-i salibin kırarak salvetini,
Şarkın en sevgili sultânı Salâhaddin'i,
Kılıç Arslan gibi iclâline ettin hayran...
Sen ki, İslâm'ı kuşatmış, boğuyorken hüsran,
O demir çenberi göğsünde kırıp parçaladın;
Sen ki, ruhunla beraber gezer ecrâmı adın;
Sen ki, a'sâra gömülsen taşacaksın... Heyhât!
Sana gelmez bu ufuklar, seni almaz bu cihât...
Ey şehid oğlu şehid, isteme benden makber,
Sana âguşunu açmış duruyor Peygamber.


M.AKİF ERSOY
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Hepimiz için hem üzüntülü, hem gururlu bir gündür 18 Mart, kutlanası bir gün olması da hem hüzün hem onu verir insana...

Bu gururu hepimizin taşıması, hepimizin yaşaması dileklerimle, Zaferimiz kutlu olsun.:cat:
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
aslında orda olmamız gerek eğer oraya gıtmyenler varsa muhakkak gıtmelerını tavsıye edeım .Çanakkale zaferımız kutlu olsun ALLAHtan şehıtlerımıze rahmet dılıyorum .
Düşmana karşı göğsünü gözünü kırpmadaan sıper eden DEDELERİMİZİN TORUNLARIYIZ EYYY BİZİ YÖNETEN YÖNETİCİLER bakın böyle bir ecdadınızın torunlarını yönetiyorsunuz sırası geldiğinde yıne düşmana karşı göğsümüzü sıper ederız ancak şimdi sıra sizde siz ecdadımız gibi göğsünüzü bize değil bizim için siper edınde halkı feraha refaha ulaştırın eziliyoruz ezdirmeyın tıpkı dedelerımın düşmana ezdirmediği gibi
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Şehitlerimiz nur içinde yatsın..
Çanakkale cephesinde avantaj tamamen düşmanın elinde olmasına rağmen, resmen bir destan yazılmıştır bu kanlı savaşta.
Ancak aynı zamanda binlerce genç beyin yitip gitmiştir maalesef. Türk milletinin bu zamana kadar verdiği en büyük kayıplardandır bu.
İşin en acı tarafı da, bu kadar kan dökülmesine rağmen uğruna mücadele edilen değerler masa başında kaybedilmiştir..
 
Katılım
9 Kas 2008
Mesajlar
3,117
Çanakkale Zaferimiz Kutlu Olsun.
Şehitlerimiz Nur İçinde Yatsın.
 
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
101
Bu senede Allahı'ın izniyle oldukça kalabalık bir grupla gidiyoruz.Bu haftasonu oradayız.Her sene Çanakkale Haftasında gezimiz oluyor ama ama hiç hiç zaman heyacanımızdan,duygularımızdan eksilme olmuyor.

Kutlu olsun zaferimiz.Şehitlerimiz nur içinde yatın.
 
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
2,571
Şükürler olsun ki böyle onurlu böyle soyu böyle güzel bir ecdada sahipiz tüm şehitlrimizin ruhları şad olsun
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Bugünlere kolay gelinmedi..
Bu topraklarda gözünü kırpmadan canını feda etmiş nice mübarek şehidimiz yatmaktadır..
Onlara sonsuz şükranlarımı sunarım..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
526
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Biz bu toprakalrda rahat yaşıyorsak, bu rahat yaşamayı Çanakkale Şehitlerimize borçluyuz.

Osmanlı Askerleri 95 yıl önce büyük bir destan yazdı, allah hepsine rahmet eylesin.

Çanakkale geçilmedi.
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
2,926
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
“Çanakkale Zaferi''
Türk askerinin ruh kudretini gösteren şayanı hayret ve tebrik bir misaldir.

Emin olmalısınız ki, Çanakkale Muharebeleri’ni kazandıran bu yüksek ruhtur.”

M. Kemal ATATÜRK


Şehitlerimizi rahmetle anıyoruz :rendeer:
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
676
Ruhları şad olsun.Atalarımızın bu onurlu mücadelesini ve zaferini saygıyla anıyoruz.
Çanakkale geçilmez!

[YT]vsb_UWlSy5k[/YT]
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Bugün ülkemizde rahat özgür yaşıyorsak Atalarımızın sayesinde..
Ruhları Şad olsun..
Çanakkale zaferimiz kutlu olsun..
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Cenabı Allah onların şefeatinden bizleride nasiplendirsin.Nur içinde yatsınlar.


Hayatta iki yerde olmayı çok istemişimdir.Biri Çanakkale'de savaşmayı,diğeride Yavuz Sultan Selim'in askeri olarak savaşmayı.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
tüm şehitlerimizin ve canakkale kahramanlarımızın ruhu şad olsun.ülkemiz için herzaman güçlüyüz cesuruz hazırız...
 

xph

Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
37
DUR YOLCU

Dur yolcu, bilmeden gelip bastığın,
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın,
Bir vatan kalbinin attığı yerdir!…

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda,
Gördüğün bu tümsek Anadolu’nda
İstiklal uğrunda, namus yolunda,
Can veren Mehmed’in yattığı yerdir!

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed’in düşmanı boğduğu sele,
Mübarek kanını kattığı yerdir!...

Düşün ki haşrolan kan, kemik, etin
Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin,
Bir harbin sonunda bütün milletin,
Hürriyet zevkini tattığı yerdir!...

NECMETTİN HALİL ONAN
 
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
32
özellikle bizim gibi duyarlı bir kesimin bu gibi konulara sahip çıkıp sürekli canlı tutulmasını sağlamalıyız.tüm şehitlerimizi saygyla anıyıruz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst