16 yaşındayım motosiklet satın. Alabilirmiyim

Katılım
23 May 2016
Mesajlar
74
Selamun aleyküm 16 yaşındayım a1 ehliyetimo bu ayın 20 si gibi. Sınavı geçersem alıcam kendi üstüme 18 yaşından küçük olduğum. İçin motosiklet alamıyorum diye biliyordum bir çok kişiyle bu konuyu tartıştım baıları alabilirsin hiç bir engel. Yok diyor bazıları 18 yaşın altında olduğum. Için alamayacağımı söylüyor birde foruma danışayım dedim haydi aekadaşlar şu olayı bir açıklığa kavuşturalım
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
131
18 yaş altı olduğun için alamıyorsun teknik olarak reşit değilsin sosyal sigorta bile yapamazlar üzerine zaten almak istemezsin 18 yaşında bile olsan fena trafik sigorta fiyatları var ebeveynlerinden destek almalısın. (Yanıldıysam beni uyarın lütfen.)
 
Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
278
Aynen haklısın ben alamamıştım, ailem karşıydı motora o zamanlar. Kavga dövüş babamın üstüne aldırmıştım
 
Katılım
23 May 2016
Mesajlar
74
18 yaş altı olduğun için alamıyorsun teknik olarak reşit değilsin sosyal sigorta bile yapamazlar üzerine zaten almak istemezsin 18 yaşında bile olsan fena trafik sigorta fiyatları var ebeveynlerinden destek almalısın. (Yanıldıysam beni uyarın lütfen.)

Usta para sıkıntı deil burada bile adam satın alabilirsin yazmış şuna birisi açıklık getirsin be notere gitcez kendi üstüme alcam bukadar
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
131
Aynen haklısın ben alamamıştım, ailem karşıydı motora o zamanlar. Kavga dövüş babamın üstüne aldırmıştım

Usta para sıkıntı deil burada bile adam satın alabilirsin yazmış şuna birisi açıklık getirsin be notere gitcez kendi üstüme alcam bukadar

Anlıyorum tabikide motosiklet sahibi olmanı isteriz ama ben böyle biliyorum, bilgilenirsek güzel olacak. Herşey gönlüne göre olsun kardeşim.
 
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
135
Reşit olmayan bir kişinin üstüne araç alamaz diye bir kanun yok bildiğim kadarıyla. Kanun üzerine almasını değil gerekli şartları karşılamadığı için kullanmasını yasaklar. Yani alabilir ama ehliyeti olmadığından kullanamaz. Sonuçta mirasta kalabilir araç. Silah vs dışında alabiliyor diye biliyorum bende.
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
337
Alamazsın gibi duruyor ama alsan bile o sigorta fiyatını gördükten sonra vazgeçersin (kendi üstüne almaktan).
 
Katılım
23 May 2016
Mesajlar
74
Yav şimdi ben üstüme alırım. Baktım. Daha annem. Babam üstüne almıyo gideer 1000 lira sigorta yaptırıım yada sigortasız gezerim. Şimdi alabiliyormuyum alamıyormuyum
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
627
Karayolları trafik yönetmeliğinde böyle bir madde var.

Reşit Olmayan Küçükler Adına Araç Tescili

Madde 74- (Değişik: RG-31/12/2004-25687-3. Mükerrer)

Zihinsel (Değişik ibare:RG-17/4/2015-29329) engelliler ile reşit olmayan küçüklerin sahibi bulundukları aracın, tescil kuruluşlarında adlarına tescillerinin yapılabilmesi için, ileride doğabilecek hukuki ve cezai sorumlulukları kabul ettiklerine dair, kanuni mümessillerince noterde tanzim ve tasdik edilmiş taahhütnameyi tescil anında vermeleri zorunludur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst