150lik motora max. kaçlık karbüratör takılır

Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
motorunuz öncelikle silindir hacmi kadar kadar emme yapacaktır.

sonrasında performansı emme subap genişliği ve giriş yolu genişliği etkiler.

karburatör besleme gücü en sona kalır ki hacim artmadıkca asırı fark yaratacagını sanmıyorum.

benim motor 150 iken üzerinde orjınal pz27mm vardı modifiye sonrası uzun süre orjınal karburatörle kullandım

asırı üst devir sevmediğimden yakıt yetiştirememe gibi bir sorun yasamadım(yasayan var mı onuda bilmiyorum).

daha sonra aceba diyerek pz 30 mm alıp taktıgımda sanki bişey değişmedi asırı farkedilir fark olmadı.

ama hacim 150 den 210 cc ye cıkınca orjınal karburatörle bile güç şahlandı.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
bende 125 ten 166 cc yapinca pz 30 taktim orjinali pz 26. rampayi 6500 le cikarken 8500 le cikmaya basladi. bu dedig im 166 cc deki pz 26 ve pz30 farki
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
bende 125 ten 166 cc yapinca pz 30 taktim orjinali pz 26. rampayi 6500 le cikarken 8500 le cikmaya basladi. bu dedig im 166 cc deki pz 26 ve pz30 farki

belkide benim makina her vitesde redline gördüğünden anlamamıs olabilirim :p

ama bence gerek yok
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
olabilir abi bir sey diyemem seninki guvvetli bizimki gariban motoruydun :). buyuk karburatorun agzida genis motor daha iyi hava emer tabi orjinal motorda ne kadar farkeder bilemem.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
benim istediğim aslında ön dişliyi 14 yapıp kaybolan torku kazanmak bir ara listesi vardı dişli için fakat onu bulamadım ilk iş karbüratörü almak olucaksonra yavaş yavaş 180lik silindir ve üst kapak alırım 1800 tl fiyat veriyorlar 180lik için ama aklıma takılan motoru boğar mı cenkito pz 30 az gelmiş olabilir mi sanırım kosolardan bahsediyorsun 32 yada 34 alsaydın acaba nasıl olurdu bu arada ikinizde power jetli mi taktınız
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
benim istediğim aslında ön dişliyi 14 yapıp kaybolan torku kazanmak bir ara listesi vardı dişli için fakat onu bulamadım ilk iş karbüratörü almak olucaksonra yavaş yavaş 180lik silindir ve üst kapak alırım 1800 tl fiyat veriyorlar 180lik için ama aklıma takılan motoru boğar mı cenkito pz 30 az gelmiş olabilir mi sanırım kosolardan bahsediyorsun 32 yada 34 alsaydın acaba nasıl olurdu bu arada ikinizde power jetli mi taktınız

sheng-wey bendeki az gelmesinden ziyade fazla bile geldi

gaz vererk mars basarsam asla calısmıyor boguyor.

gaz vermeden basınca alıyor.

yurt dısında 180 lik kitleri mevcut diye biliyorum ama fiyatını bilemem

besleme asırı olursa bogulur tabiki.

sen bence öncelikle karburatörünü beslemeyi arttıracak sekilde bir ayarlat, kesin ayarı vardır.

bizimkilerde gaz pistonundaki iğne ayarı gibi.

daha sonra bu işe girersin.

birde alacagın karburatör orjınal manifolta uyacakmı oda önemli
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
sheng-wey bendeki az gelmesinden ziyade fazla bile geldi

gaz vererk mars basarsam asla calısmıyor boguyor.

gaz vermeden basınca alıyor.

yurt dısında 180 lik kitleri mevcut diye biliyorum ama fiyatını bilemem

besleme asırı olursa bogulur tabiki.

sen bence öncelikle karburatörünü beslemeyi arttıracak sekilde bir ayarlat, kesin ayarı vardır.

bizimkilerde gaz pistonundaki iğne ayarı gibi.

daha sonra bu işe girersin.

birde alacagın karburatör orjınal manifolta uyacakmı oda önemli

yurtdışındakilerde çin malı parça çıkma ihtimali yüksek o yüzden güveemedim benim karbüratör zaaten en sonda pilot jet 17.5 ana jet 115 te iğne segmanı en aşağıda orjinal karbüratörün dış çapıyla 30 mm kosoların dış çapı aynı sadece iç çapı farklı
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
valla main jet pilot jet olayını bilemiycem ama ilk mesajımı unutma.

mevcut sisteme daha fazla yakıt hava yollamanın tek yolu turbo sıkıstırma sistemidir.

ama dediğim gibi giriş yollarını genişletirsen bir nebze dahi olsa rahatlama olur
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
valla main jet pilot jet olayını bilemiycem ama ilk mesajımı unutma.

mevcut sisteme daha fazla yakıt hava yollamanın tek yolu turbo sıkıstırma sistemidir.

ama dediğim gibi giriş yollarını genişletirsen bir nebze dahi olsa rahatlama olur

en küçük turboyu bile alsam apacheye sığmaz şu ana kadar hep arabalarda uğraştım hepside enjeksiyonluydu ama bu karbüratörlü olunca işi tam çözemedim bakalım manifoldu değiştirmeden 30luk alırım gibi geliyor zaten 180liğin karbüratörüde bs 29 eğer boğulma olursa jetleri küçültücem elimde küçük jetlerden var setin içindede 3 takım jet geliyor bir videoda buldum adam titan 150 28mm takmış power jetliolandan
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst