150 cc'yi 50 cc'ye çevirme acil yardımmmm!!1!!

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Biraz da gülelim dedim ya,

Biliyorsunuz bendenizde 150 cc honda var. Bunu nasıl 50 cc'ye çevirebilirim? Nefesi kuvvetli bir hocaya gidip muska mı yazdirayim, yoksa motorumu az yakma konusunda ikna mı etmeliyim?

Ve yahut, motoru bir yediemine bırakıp ardıma bakmadan kaçmalı mıyım?

Karbüratörü mü sökeyim, bujiyi mi döveyim, aktarma elemanlarını rencide mi edeyim?

Ne edeyim a dostlar acil yardım rica ediyorum!!
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Gaz teline bir oynama yapma şansımız olursa belki 5000 devri geçmeyecek şekilde ayarlama yapabiliriz. O zaman hakikaten 50 cc gibi gider.
 
Katılım
10 Eki 2015
Mesajlar
975
Motosikleti
MT-09 // LTR 125
Spacy 110 veya cbf150ye lpg taksak kayda değer bir sonuç alır mıyız acaba?🦍
 
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
1,182
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mide-Bandi-Kelepcesi-nasil-yapilir-video.png
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Tek silindirli motorlarda olmaz da 2 ya da daha fazla silindiri olan motorlarda ekonomik sürüş modu şeklinde bir ya da daha fazla silindire giden benzini iptal etme gibi bir şey olsa faydası olur muydu gibi şeyler geçti aklımdan. Tabi anlamadığım bir konu olduğu için kesin zaten yıllar önce mühendisler bunu düşünüp olmayacağını anlayıp yapmamışlardır, yoksa 100 yıllık motor teknolojisinde neden olmasındı.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Bence kilo vermekle başlayın. Yarış araçlarında 7 kilo hafiflik +1 beygir olarak hesaplanır. Motosiklette bu 7 kilo hafiflik 3 beygir olarak hesaplanabilir. 14 kilo verseniz +6 beygir eder, tüketim düşer. Lastikleri inceltin, 110 taban yerine 80, 140 taban yerine 120 kullanın.

Farlar sürekli yanıyor, kapatın. Aerodinamik kasklar kullanın ve motoru sürekli öne yatık kullanın. Depoyu fullemeyin, depoda sürekli az benzin bulundurun.

Birazda gülelim kısmında gülerken ben de bunları belirtmek istedim.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,527
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Hacı abi benzin hortumunun çapını küçültsem faydası olur mu?

Günümüz Türkiyesinde her gün gelen zamlardan dolayı benzin hortumunun çapından ziyade kıçımızın çapı daha önemli. Bakalım ne kadar dayanabileceğiz?
 
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
160
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 1100
Benzin 7-8 lirayken 120 beygir alete geçtim, en fazla ne yakabilir, çok acıtmaz diyordum. Benzin oldu 20 kağıt. 1 aydır evdeyim, çıkamıyorum.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Gaz teline bir oynama yapma şansımız olursa belki 5000 devri geçmeyecek şekilde ayarlama yapabiliriz. O zaman hakikaten 50 cc gibi gider.

Son 1 aydır tam olarak böyle kullanıyorum Tommygun hocam.

5000-5500 devir 70km hız. 2.2 litre tüketim. 50cc motorda basarsan 3.5 litre filan tüketiyor.

Fakirlik bizi çözüm arayışlarına itiyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Günümüz Türkiyesinde her gün gelen zamlardan dolayı benzin hortumunun çapından ziyade kıçımızın çapı daha önemli. Bakalım ne kadar dayanabileceğiz?

Bahsettiğiniz "makat genişliği" konusu ile alakalı harika görseller mevcut fakat fotoğraflar genel ahlaka mugayir olduğu için yayınlamaktan imtina ediyorum tomi abi. Çoluk çocuk görmesin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

Bence kilo vermekle başlayın. Yarış araçlarında 7 kilo hafiflik +1 beygir olarak hesaplanır. Motosiklette bu 7 kilo hafiflik 3 beygir olarak hesaplanabilir. 14 kilo verseniz +6 beygir eder, tüketim düşer. Lastikleri inceltin, 110 taban yerine 80, 140 taban yerine 120 kullanın.

Farlar sürekli yanıyor, kapatın. Aerodinamik kasklar kullanın ve motoru sürekli öne yatık kullanın. Depoyu fullemeyin, depoda sürekli az benzin bulundurun.

Birazda gülelim kısmında gülerken ben de bunları belirtmek istedim.

İşte aradığım yöntem. Bravo hocam tebrik ederim. Derhal kilo vermeye başlıyorum. Hem bu sayede tasarruf etmiş olurum, malûm, işten artmaz dişten artar..
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
326
Önümüzdeki hafta motorun muayenesi var bir ay daha yatıda bekletip % 10 dan 25 tl ceza ödeyip kullanmadığım için 1 ay benzinden kara geçeceğim.Bu arada gelen sigorta ve kasko bedelini kendime bile itiraf etmeyeceğim. Sonrada benim motorum var diyeceğim. Hep şu lanet olası fedareller ve dış güçler
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
Bende 1.5 ay önce 150 cc den 250 cc ye çevirdim modifiye ile motoru ama ne hikmetse ortalama yakıtı düştü (0 stickeri ile yapmadım tabiki 😀😀 )
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Tek silindirli motorlarda olmaz da 2 ya da daha fazla silindiri olan motorlarda ekonomik sürüş modu şeklinde bir ya da daha fazla silindire giden benzini iptal etme gibi bir şey olsa faydası olur muydu gibi şeyler geçti aklımdan. Tabi anlamadığım bir konu olduğu için kesin zaten yıllar önce mühendisler bunu düşünüp olmayacağını anlayıp yapmamışlardır, yoksa 100 yıllık motor teknolojisinde neden olmasındı.

Düşündüğün silindir deaktif sistemi yaklaşık 10 senedir otomobillerde var , motosikletde ise ilk defa yeni Ducati Multistrada V4 de uygulandı , düşük devirlerde iki silindire yakıt gitmiyor..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Eskiden pedallı mobiletler vardı , tekrar üretilmesi için tam zamanı :D
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Tek silindirli motorlarda olmaz da 2 ya da daha fazla silindiri olan motorlarda ekonomik sürüş modu şeklinde bir ya da daha fazla silindire giden benzini iptal etme gibi bir şey olsa faydası olur muydu gibi şeyler geçti aklımdan. Tabi anlamadığım bir konu olduğu için kesin zaten yıllar önce mühendisler bunu düşünüp olmayacağını anlayıp yapmamışlardır, yoksa 100 yıllık motor teknolojisinde neden olmasındı.

Benim eski 2013 Scarabeo'da ECO mode dugmesi vardi, soylenenlere gore ECO ile normal mode arasinda yakit anlaminda %7 fark varmis ben hic hissetmedim. Nasil calistigini da arastirmadim acikcasi, enjekte edilen benzin miktarini ayarliyordur diye dusunuyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst