14 yaşındaki çocuğu polisin vurduğu iddia edildi

Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
206
Ben Polislere hak vermiyorum..İnsan hayatı bu kadar ucuz değildir,,dövmek ,,sövmek ayrı insanı kasten öldürmek ayrıdır..Ayrıca polis normal bir vatandaş değil asayişi sağlayan kişidir.Çoğa kalmaz adamlar kıcık oldukları kişileri vurup işi şahsi meslelerini halletmeye dahi dökerler....Yazıklar olsun..Teröristler ülkemizin her yerinde bayrağımızı yakarak vatana küfreder agalar gık diyemezler ama normal vatandaşı sırtından vurur..bence yuh olsun..

Eyvallah abicim sana aynen katılıyorum;Bayrağımızı yakarlar,indirirler onlara gıgları çıkmaz çoluk çocuga kurşun sıkarlar işte adalet ülkemizde böyle işliyor hırsızda olsa 14 yaşındaki bi can'a kurşun atmaya hakkı yok Terör Terör diyorsunuz Şerefsizler miting üstüne miting yapıyor Dtp'li vatan hainleri gidip onlara kurşun atın yiyosa adamlar meydanlarda geziyor teroristler işte neden ateş edemiyosunuz yok teror olaylarıymışta yok bilmem neymişti ya bırakın allahınızı severseniz dağdaki çobanı polis yaparlarsa işte böyle olur yazıklar olsun!! Allah sonumuzu hayır etsin inş..:farao: :farao:
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
2,878
Burda bir cok kısı polısı kınamıs ama sız olsaydınız ne yapardınız????:....Tamam kotu bırsey yapmıs ama o ankı sınırle sız olsaydınız ne yapardınız lutfen bana bu sorunun cevabını verın...

Duymak istediğin "Ben de çeker vururdum" demem m acaba? Teksas mı burası ya da orman kanunlarının geçerli olduğu Afrika'nın bir kabilesinin toprakları mı? Burası Türkiye, kafana göre çekip vuramazsın, aslında vurursun da, polissen ceza da almazsın belki, ama şöyle diyeyim vurmamalısın. Sen kafana göre hüküm verip ceza kesemezsin. Adam çalmamış, çalıntı mal satın almış da olabilir, herşey olabilir. He çalmış da olabilir ama bilemezsin. Bilemediğin için de vuramazsın, bilsen de vuramazsın ya neyse. Ararsın polisi, yakalanırsa cezasını kanun verir, polis de senin adına çekip vuramaz tabi. Vatandaş olarak yapabileceğin bu. Sinirlenmek, öfke kusmak ayrı, adam öldürmek veya teşebbüs etmek ayrı.

Evet cezalar hafif, hırsızlık artıyor ama yine de yapmamalısın. Cezaları bireyler kendileri kesmeye başladığı an, devlet otoritesi diye birşey kalmaz kaos başlar. Ne demek kafana göre insan öldürmek, ancak canına kasteder ya da böyle olacağını varsayarsın öyle. Bu durum da kendini de savunabilirsin hiç olmazsa.

Burada dikkat edilecek iki husus var. Adana'da olağan üstü hal mi ilan edildi? Terörist olabilirmiş, polisin "dur" ihtarına uymayan vurulacakmış. Bana kanunu, tüzüğü gösterin, ben böyle birşey duymadım. Yarın öbür gün polis işine gelmeyen adamı tenhada kıstırır, "dur" dedim durmadı vurdum öldü de diyebilir o zaman. Böyle bir kanun çıkarıldıysa ucu çok açık, tehlikeli. Kim kimi vuruyor kafasına göre anlamadım, bu hakkı bir de devlet mi veriyor. Benim böyle bir kanundan haberim yok, bilmiyor da olabilirm, bilen varsa bana lütfen göstersin. İşte şu yasanın şu maddesine göre "dur" ihtarına uymayanların polis "üzerine" ateş açabilir desin. O zaman daha değişik şeyleri konuşmamız icap edecek zaten. Bu yazdıklarımın çoğu da boşa gidecek, iş değişecek. Ben böyle bir kanundan haberdar olmadığım için yokmuş gibi varsayarak devam ediyorum.

İkincisi; Bu olayla beraber iki etti, daha evvel de Antalya'da yaşandı benzer bir olay. Burada silah çekip, ateş açan polis, hakimlik, cellatlık yapacağına çocukları takip edip, destek çağırsaymış illa bir yerde kıstırırdı, zaten üç kişi binmişler, motosiklette 600 cc. racing değildi herhalde, eninde sonunda yakalarlardı. Bugün olmasa yarın yakalarlardı. Eşgalleri ellerinde, mahalle tespit edilmiş. Polis bu kadar mı beceriksiz yakalayamayacak.

Yani demek istediğim şu polis devlet tarafından kendisine verilen görevinin gereğini yapıp çocukları yakalıyıp adalete teslim etmemiş. Gitmiş kendi sınırlarını aşıp, hakimlik, savcılık, avukatlık ve cellatlık işlerini bir kaç saniyede yapmış. Bu da haklı görülüyor, bu yetkiyi polise kim veriyor? Murat abi "Herkes hak ve sorumluklarını bilecek" demiş. Polise de öğretilsin o zaman hak ve sorumlukları, görev tanımları vs..'leri.

Olayı terör olaylarının kisvesinin altına sokmak bu polis arkadaşların sadece bu işten yırtmasını hızlandırır. Silahı çeken polis terörist oldukları için mi çekti acaba gerçekten ben de bunu çok merak ediyorum. Elinde istihbarat mı varmış yani? Bu ne aymazlıktır. Yani polis her durmayanı, fark, durum, olayın vuku buluş şekli gözetmeksizin çekip vurabilecek ve her olay terörüst eylem olabilirdi denilerek bağlanıp kapartılacak.

Arkasına bindiğiniz arkadaşın motoru çalıp çalmadığını, çalıntı bir mal alıp almadığını nereden bileceksiniz? Ya sizi de vururlarsa? Polisin yerinde siz olsanız ne yapardınız diyenler bir de arkada oturanın yerinde olsalar ne yaparlardı acaba. Bir de böyle düşünsünler. Adi, bir hırsız olduğunuzu varsayalım, yine de mahkemeye çıkmayı yargılanmayı haketmiyor musunuz? Ki burda vurulan 14 yaşında bir çocuk...

Murat abi, bir de reel dediğin yani basının aktardığı şekilde olmayan şeylerden bahsetmişsin. Bunları paylaşman mümkün mü? Yani nedir polisin bu şekilde davranmasını gerektiren şey? Ben bu işte polis adına haklı sebep göremiyorum, belki göremediğim bir yer vardır. Bir yukarıda bahsettiğim gibi böyle bir kanun var mı? Tekrar ediyorum bilmiyor olabilirim, öğrenmiş olurum...

Ben o polısın kotu birşey yaptıgını vurguladım orda.... Acaba o polısın nasıl bır stres altında oldugunu bılıyormusun ... Yaptıkları ısın ne kadar zor oldugunu bılıyormusun. En ufak bır seye sınırlendıklerını bılıyormusun. Ben bır polıs cocuguyum babam 20 yıldan fazla bır polıs ama hala onu cozmus deılım. İşten ne zmn gelse sınırlı olur hemde belkı babam rahat yerlerde. Yakın koruma kendısı. O an kı pskolojısıyle vurmus olabılır. Ben de o polısı kınadım,

Bir de demişsinki nerden bilcek o cocuk arkadasının calıntı motor olduguna;

Şöyle bir atasözü vardır;

Bana arkadaşını göster sana kim oldugunu anlatıyım.


Ben daha 17 yasındayım ve kımn ne oldugunu cok ıyı bılıyorum.

Burda gelıpte bana catmana hıc anlamı yok ama yarın bırgun bu olay senınde basına gelırse ne yapcagını sasırırsın ve o hırsıza beddua edersın.

Kendını bı oyle durumda dusun, Ben senın dedıklerınede hak verıyorum ama bazı cumlelerıne hak vermıyorum...

Bu ulkede suclar cok az dogru demışsin , ama bazen boyle olmak gerekır ve sucluları korkutmak gerekir... Dahada fazla tartısmak ıstemıyorum ben sadece kendı fıkrımı yazdım sende kendı fıkrını yazmısın...
 
Katılım
29 Eki 2008
Mesajlar
78
2 kez arabası gasp edilen birisiyim.eğerki gasptan 10 dakika sonra gaspçıları karşıma dikseler gözümü kırpmadan vururum.affetmem.tabi bu o anki psikoloji.üstünden zaman geçtikçe o öfke kayboluyor..poliste o gaflete kapılmış.
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Ben o polısın kotu birşey yaptıgını vurguladım orda.... Acaba o polısın nasıl bır stres altında oldugunu bılıyormusun ... Yaptıkları ısın ne kadar zor oldugunu bılıyormusun. En ufak bır seye sınırlendıklerını bılıyormusun. Ben bır polıs cocuguyum babam 20 yıldan fazla bır polıs ama hala onu cozmus deılım. İşten ne zmn gelse sınırlı olur hemde belkı babam rahat yerlerde. Yakın koruma kendısı. O an kı pskolojısıyle vurmus olabılır. Ben de o polısı kınadım,

Bir de demişsinki nerden bilcek o cocuk arkadasının calıntı motor olduguna;

Şöyle bir atasözü vardır;

Bana arkadaşını göster sana kim oldugunu anlatıyım.


Ben daha 17 yasındayım ve kımn ne oldugunu cok ıyı bılıyorum.

Burda gelıpte bana catmana hıc anlamı yok ama yarın bırgun bu olay senınde basına gelırse ne yapcagını sasırırsın ve o hırsıza beddua edersın.

Kendını bı oyle durumda dusun, Ben senın dedıklerınede hak verıyorum ama bazı cumlelerıne hak vermıyorum...

Bu ulkede suclar cok az dogru demışsin , ama bazen boyle olmak gerekır ve sucluları korkutmak gerekir... Dahada fazla tartısmak ıstemıyorum ben sadece kendı fıkrımı yazdım sende kendı fıkrını yazmısın...

Güzel kardeşim, senin baban polis benimki de 33 yıllık emekli subay. Stres her meslekte var. Ne senin baban ne benim babam stresli sinirli diye devletin ona verdiği yetkinin dışına çıkarak, devletin verdiği silahla adam vuramaz. Gerekirse vurur ama bu şekilde olmaz. Zaten yasayı sormamın sebebi de bu yetki dışına mı çıkılmış yoksa var mı böyle bir uygulama öğrenmeye çalışıyorum. Yetki dışına çıkıldıysa bunun açıklaması stres falan olamaz.

Ablam doktor, doktorluk aynı evde 2 yıl beraber yaşadık o da stresliydi, aynı şekilde o da, ona verilen sıfatı kötüye kullanıp, yetkilerinin dışında sorumluluk alıp bir kişinin hayatına mal olacak hareketlerde bulunamaz. Örnekleri çoğaltabilirim, konu burada sosyal-hukuk devleti olmak ve onun gerekleridir.

Ben de 27 yaşındayım sana açık açık söylüyorum kimin ne olduğunu asla bilemezsin. Bildim zannettiğin an bir sürprizle herşey değişebilir.

Sana çatmak gibi bir gayem yok, genel konuştum, üzerine alınma "Siz olsaydınız ne yapardınız?" diye sormuşsun ona cevap verek başlamak istedim. Geri kalan şeyler, genel olarak yazdıklarım, hepsi senin yazına atıfta bulunarak yazılmadı. Ne yapmalısın onu yazdığım sadece senin için. Orada da belirttim; öfke duymak, sinirlenmek doğal ama çekip vuramazsın, sen yargılayıp ceza kesemezsin, o zaman hakime savcıya gerek yok, orman kanunları yürür, poliste olsan, askerde olsan, vatandaşta olsan kanunlar ne diyorsa o, sana verilen yetkiyi kötüye kullanmamalısın....

Zannetmeki bu yaşıma kadar malım çalınmadı, motosikletim olmasa da evime hırsız girdi, adamı öldürmedim merak etme. Zaten yakalanamadı. Ayrıca bir otelin müdürlüğünü yaparken odama hırsız girdi uyandım, hırsız kendini 2. kattan aşağı attı yaralandı, yine vurmadım, öldürmedim, önce ambulansı sonra jandarmayı aradım. Gerekli cezayı mahkemeler verdi. Kendimi koyabiliyorum yerine insanların, hatta yaşadım birebir.

Bu yaşlarda böyled üşünmen doğal yalnız bazı şeyleri görmezden gelme, çıkarılan her kanunun bir sebebi bir de sonucu olacaktır. Kimse suçlular korunsun demiyor. Kanunlar uygulansın diyor. Eğer kanun suçlunun suçu ispat edilene kadar suçsuz olduğunu söylüyorsa sen de buna saygı duymalısın. Çıkarıp silahı pis hırsız diye adamı infaz edemezsin. Önce yargılansın, suçu anlaşılsın bakalım... Sonra "pis hırsız" de hatta daha fazlasını da de ama yine öldürmeye kalkma.

"Olmaz olmaz, benim başıma hayatta gelmez." deme. Bir gün öyle bir dolnadırılırsın ki? O pis hırsız dedikleri, linç etmek istedikleri sen olabilirsin, suçun yoksa bunları hak eder misin? O yüzden hep dua ederim Allah iyi insanlarla karşılaştırsın diye. katakülleye gelmek de var hayyatta bir gün konmun gereği fark etmeden öyle bir belgeye imza atarsın ki hayatın değişir. Bu sebeple yargılama, karar verme işi bizim işimiz değil, polisin de değil. Hele işimiz olmadığı halde bir de infaz edip bilet kesmek hiç değil... Allah hepimizi doğru, düzgün, namuslu insanlarla karşılaştırsın...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
Bazılarına ne desek boş... En azından bir uyarıda bulunayım:
Eşyalarına insan canından çok önem verenlere sözüm, aman ha
iyice bağlayın, kilitleyin eşyalarınızı olaki birgün çalıverirler malınızı da
beraberinde yitiriverirsiniz aklınızı bir de bakmışsınız ki katil oluvermişsiniz
istemeden, yasaya uydurulamazsa haklı cinayetiniz giriverirsiniz içeri.



Bize ders olmayacak nasıl olsa bari ders olsun çocuğa!

arkadaşım herkez senin gibi düşünmek zorunda değil..ben insan canı maldan kıymetli polise bravo iyi yapmış demiyorum,nası bi ülkede yaşiyoruz diyosunuzda insan camları açık bile yatamiyolar neden hırsız girmesin diye...polise verdik diyelim ne olcak 2 gün sora çıkmayacakmı ??çıkıp yine yaptığı şeylere devam edicek.sen yatarken kitleme kapılarını motorunuda kitleme bakalım ne oluyo ? demişsin ya kitleyin eşyaları diye,seni kitleme bakalım ne oluyo görürüz
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
Arkadaşlar..
ölen kardeşimizin bu hırsızlık konusuyla bır alakası olmadıgı ortaya cıkmıstır:pr:
motoru kullanan arkadas polisin motorunu çalmış arkasında oturan arkadasın motorun calıntı oldugunu bılmedıgı ve gezmek amaclı arkasına bindigini duydum..
O anki polisimizin düştügü durum cok zor..
Ama ne olursa olsun (konu hırsızlık bile olsa)14 yaşındaki bir cocugun hayatının 1 scooter kadar degerı yokmuydu_?
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
işte o çocuğun bırak çalınan motoru onun aynası kadar bile değeri yok. çünkü çocuğu vuran kişi elini kolunu sallayarak geziyor.
çünkü bir mahalle tarafından linç edilen kurye için her şey yazıldı ama kimse işini layıkı ile yapamayan kolluk kuvvetlerinin ya da istanbul emniyetinin olaydaki payını yazmadı.
anlamıyorum bu adamları eğitirken kurtlar vadisi mi seyrettiriyorlar.
 
Katılım
6 May 2008
Mesajlar
78
adana_polis.jpg
ADANA (İHA) - Adana'da silahla vurularak ağır yaralanan 14 yaşındaki çocuğun, polis tarafından vurulduğu ileri sürüldü.
İddiaya göre, bir karakolda görevli olan ve ismi açıklanmayan polis memurunun önceki gün motosikleti çalındı. Bugün göreve başlayan polis memuru, mesai arkadaşıyla birlikte motosikletini aramaya başladı. İki polis memuru, Onur Mahallesi 61. Sokak'ta motosikleti görünce üzerindeki 3 genci durdurmak istedi. Motosikletteki gençler "dur" ihtarına rağmen kaçmaya devam edince, motosikleti çalınan polis memurunun arkadaşı tabancasını çekip ateş etti. Motosikletin arkasında oturan Ahmet Y., sırtından vurularak ağır yaralanırken, diğer 2 genç de yakalandı.

Adana Numune Hastanesi'ne kaldırılarak ameliyata alınan Ahmet Y.'nin hayati tehlikesinin devam ettiği bildirildi. İki polis memurunun ise olaydan sonra gözaltına alındığı öğrenildi.

Dur ihbarına uymamış kaçan şahıs poliste ateş etmiş ne var bunda. Birde adamın kendi motoruymuş sanırım bende aynı şeyi yapardım:cat:
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
409
Yazılanlara tekrar göz gezdirdim, aslında herkes birbirini
iyi anlıyor. Sorun değer yargılarımızdaki farklılıklarda, ancak
sağlıklı bir toplumda ortak değer yargılarına dayanan kurallar
vardır. Bu kurallar, kişilerin hem kendilerinin hem de toplumun
iyiliği için yapılması ve yapılmaması gereken davranışları
belirler ki buna hukuk denir. Kendi kurallarını hukuk kurallarının
üstünde görüp bunları uygulamaya çalışanlar gerçek adaletin
önünde de engel oluştururlar. Terör örgütlerinden, çetelerden,
mafyalardan, hortumculardan fazlasıyla muzdarip de olsa güzel
ülkemin güzel insanları zamanla temel hak ve ödevlerin önemini
içselleştirecek ve en kötü suçu işlemiş dahi olsa herkesin tarafsız
mahkemelerce yargılanma hakkını kabul edecek, çünkü insan
yaşamı kutsaldır ve başkaca şeylerle değiştirilemez.
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
YUUUUUUHhhhhhhhhhhhhHHHHHH be kardeşim polise hak veren bile var kaçıncı yüzyılda yaşıyoruzda millet yargısız infa yapıyorr.. polisin infaz etme gibi bi görevi olduğunu bilmiyorduumm...işte bu yüzdenn asla Gelişemeyeceğiizzz ne kadar okursak okuyalım CAHİLİİZZ...Memlekette Hak Var hukuk Var Cezalandırmak Polise mi kaldı:pr:

........
.......
.......
Yani demek istediğim şu polis devlet tarafından kendisine verilen görevinin gereğini yapıp çocukları yakalıyıp adalete teslim etmemiş........

.....
....
Murat abi "Herkes hak ve sorumluklarını bilecek" demiş. Polise de öğretilsin o zaman hak ve sorumlukları, görev tanımları vs..'leri.

Olayı terör olaylarının kisvesinin altına sokmak bu polis arkadaşların sadece bu işten yırtmasını hızlandırır. Silahı çeken polis terörist oldukları için mi çekti acaba gerçekten ben de bunu çok merak ediyorum. Elinde istihbarat mı varmış yani? Bu ne aymazlıktır. Yani polis her durmayanı, fark, durum, olayın vuku buluş şekli gözetmeksizin çekip vurabilecek ve her olay terörist eylem olabilirdi denilerek bağlanıp kapartılacak.


Murat abi, bir de reel dediğin yani basının aktardığı şekilde olmayan şeylerden bahsetmişsin. Bunları paylaşman mümkün mü?...
...
...
[NOT]

Motosikletteki 14 yaşındaki Ahmet'i vuran polis tutuklandı
ADANA'da meslektaşının motosikletini çaldığı iddia edilen 14 yaşındaki Ahmed Yıldırım'ı tabancayla sırtından vurarak yaralayan polis memuru S.B.,
‘kastı aşmak suretiyle adam öldürmek’ suçundan tutuklandı.
Bir karakolda görevli polis memuru M.Y.'nin 7 Kasım'da motosikleti çalındı. M.Y. ve meslektaşı S.B.,
aradıkları motosikleti, 9 Kasım'da Onur Mahallesi'nde üzerinde 3 genç ile gördü.
Polis memurları motosikletteki gençleri durdurmak istedi. Kaçmaları üzerine polis memuru S.B., tabancasını çekip ateş etti.
Motosikletin arka koltuğunda oturan Ahmed Yıldırım sırtından yaralandı. Motosikletteki 2 genç ise kaçtı.
Yaralı Yıldırım, Numune Hastanesi'ne götürülerek tedavi altına alınırken 2 polis memuru ise açığa alındı.
Yaralı Yıldırım'ın sağlık durumunun iyiye gittiği belirtildi. Yaralı Yıldırım'ın herhangi bir sabıkasının bulunmaması
üzerine 11 gündür açıkta olan polis memurları bugün akşam saatlerinde ‘kastı aşmak suretiyle adam öldürmek’ suçundan Adliye'ye sevk edildi.
Nöbetçi mahkeme, S.B.'yi tutuklarken, diğer polis M.Y.'yi ise tutuksuz yargılanmak üzere serbest bıraktı.

Tutuklanan polis memuru S.B.'nin mahkemedeki ifadesinde, “Arkadaşımın motosikletini çalanları gördük. Üzerinde 3 kişi vardı.
Dur ihtarımıza karşın durmayıp kaçtılar. Ben havaya ateş ederek durdurmak istedim. O anda motosiklet aniden durur gibi
olunca havadaki elim ön tarafa düşünce tabanca ateş aldı. Kazayla oldu, çok üzgünüm” dediği öğrenildi.
[/NOt]

Türk Adaletine her zaman güvenin arkadaşlar..

Suçlu ergeç cezasını mutlaka çeker..UNUTMAYIN..
:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst