14.01.2007 [Adana MT] Cennet-Cehennem Gezisi

Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Merhaba

Bu haftasonu Adana MT olarak Mersin Cennet - Cehennem - Astım Mağrasını gezmeye karar verdik.

Buluşma Saati: 08:00

Hareket Saati: 09:00

Buluşma Yeri:
Ç.M.S.K önü Süleyman Demirel Bulvarı

Rota: Otobana girip Mersin - Çeşmeli'den çıkılıp Narlıkuyu mevkisinden Cennet Cehennem'e gidilecektir.


Seyir: 80-90km/h

Katılım: Her tür motorla geziye katılınabilir.

Yol Durumu: Temiz asfalt.

Hava durumu: Açık az bulutlu tahmin edilmekte.

Yemek:
Cennet - Cehennem'in yolundaki yörük çadırlarında yenecektir..

Not: Grup sürüş kurallarına katiyen uyulacak. Tüm katılımcılar gezi öncesi yakıt ikmallerini yapmış olacak.

Gidilecek Yer Hakkında Bilgi


Korykos, Korykion-Antron (Cennet-Cehennem)

Narlıkuyu Köyü’nün ve oradaki körfezin yanındadır. Körfezin yanında İ.S.4.yüzyıldan kalma bir Roma hamamının mozaikli tabanını koruyup, sergileyen “Narlıkuyu Mozaik Müzesi” bulunmaktadır. Kuzeyde yer alan Cennet-Cehennem obrukları yöredeki diğer bir çok obruk gibi antik dönemde kutsal konumdadır. Obruklar, doğal çöküntülerle oluşmuş, dik yamaçlı, çok büyük ve derin çukurlardır. Narlıkuyu’da ana yoldan kuzeye ayrılan kıvrımlı yolun 2 km ötesinde önce antik bir kentin kalıntılarına sonra Zeus Tapınağına ve çok tanrılı inanca göre kutsal sayılan bu iki obruğa ve mağaralara rastlanır.
Bu yöredeki Korykos kenti, adını Korykos Burnundan almıştır. Kent, Korykos Burnu üzerinde ve anakaranın bitişik yöresine yayıldığından bir kıyı kentidir. Korykos kentinin kuruluş tarihi bilinmemekle birlikte hellenistik çağda, bergama krallarından birinin kenti kurduğu sanılmaktadır. Kent, Roma İmparatorluğunun egemenliği döneminde önem kazanmış, ancak altın çağını erken Hıristiyanlık döneminde (Geç Roma, Erken Bizans) yaşamıştır.
Bu bölgeden günümüze gelebilen kalıntılar şunlardır:

Zeus Tapınağı
Zeus Tapınağı Cennet çöküğünün güney ucunda yer alır. İlk yapı evresi Hellenistik dönemde yapılmış Dor düzeninde, sütunlarla çevrili olmayan bir tapınak niteliğindedir. Bu tapınak Zeus’un Typhon’a karşı kazandığı zaferin bir simgesi olarak onun onuruna yapılmıştır. Tapınağın kuzey duvarının doğuya bakan düz köşe devşirme taşlara Hellenistik ve Roma dönemlerinde görev yapmış 130 din adamının adları kazınmıştır. Tapınak, hıristiyanlık döneminde bütünüyle yıkılıp yerine bazilika planlı bir kilise yapılmıştır. Bu yeni yapının kuzey duvarı tapınağın kendi duvarının taşlarının yeniden kullanılmasıyla oluşturulmuştur, üstelik yapım sırasında yazılı taşlardan ikisinin baş aşağı konulduğu saptanmıştır. Tapınağın güney duvarı tümüyle kaldırılmıştır. Kaldırılan bu duvarın taşlarıyla kilisenin batısındaki giriş yerinin üç kapılı iç duvarı yapılmışsa da şimdi burası yıkık durumdadır.

Cennet Çöküğü
Cennet Çöküğü antik çağda Korykos Mağara’sı diye anılan ve her biri kayalık, geniş ve çukurdan oluşan iki doğa harikasından biridir. Çöküğün doğu kenarında, yaklaşık orta bölümden başlayan bir yolla kayalara gelişi güzel oyulmuş 450 basamakla çöküğün en ucuna kadar gidilebilir. Oval planlı mağara 200X90x70 m. boyutlarındadır. Mağaranın hemen girişindeki Meryem Ana Kilisesinden sonra çökük mağaranın içine 200 m sokulur.

Meryem Ana Kilisesi
Cennet Çöküğünün içerisinde, çok tanrılı dönem tapınma yeri olan mağaranın tam ağzında bir kilise inşa edilmiştir. Kilisenin giriş kapısı üzerindeki dört satırlık yazıttan, bu kilisenin Paulus adında dindar bir şahıs tarafından Meryem Ana adına yaptırılmış olduğu anlaşılmaktadır. Kiliseyi yeterince koruyan üzerindeki kaya uzantısından dolayı yapının çatıya gereksinimi olmamıştır. Bununla birlikte, kilisenin doğusundaki apsis ile buna bitişik iki yan oda birer kubbe ile örtülmüştür. İ.S.12. yy.da apsisin kubbesi ve iç duvarları freskler ile süslenmiştir. Bugün konusunun ne olduğu açıkça anlaşılamıyacak derecede yıpranmış olan bu fresk aslında İsa’yı ve yanında havarilerini göstermektedir. Yapının kuzey ve güney duvarlarında birer sıra kemerli küçük pencere vardır. Kilise tarih olarak dışarıda bulunan tapınaktan dönme bazilika ile aynı dönemde yani en geç İ.S.5. yüzyılda en erken 6. yüzyıla tarihlenmektedir. Yapının kilise olarak ne zamana kadar kullanıldığı saptanamamıştır.

Cehennem Çöküğü
Cennet Çöküğünün 300 m güneybatısında yer alan 200 m uzunluğundaki mağara sayısız dikit ve sarkıtlarıyla yörenin doğal güzellikleri arasına girmektedir.
Mitolojide, Olympos’lu tanrılar ile Titanlar arasında çıkan savaşta bu devler yenilir ve tanrıların başı Zeus’un buyruğuyla yerin derinliklerinde tutsak edilir. Toprak ana Gaia torunları olan Titanların intikamını Zeus’tan almak için bir ejder doğurur. İşte bu Typhon gövdesi kabuklarla örtülü, her bir gözü ateş püskürten, geçtiği yeri yakıp yıkan bir yaratıktır. Typhon Zeus’la bir savaşa tutuşur ve büyük bir mücadele sonunda Typhon yenilir ve Zeus onu daha sonra Sicilya adasında Etna Yanardağına kapatmadan önce geçici olarak Cehennem kuyusunda tutar. Cehennem Kuyusu, cehennem ya da Arasat diye adlandırılan bu kuyu Cennet Çöküğünün 75 m kuzeyinde kayaların arasında bulunmaktadır. 128 m derinliğindeki çukura iniş yoktur. Öte yandan mağaranın mitolojide çok önemli yeri olması buranın Typhon’un yatağı olduğuna inanıldığından gelmektedir.

Astım - Dilek Mağarası:
Cennet çöküğünün 300 m güneybatısındadır. İçine helezonik demir bir merdivenle inilir. Birbirine bağlantılı, toplam uzunluğu 200 metreyi bulan galeriler çok ilginç şekilli dev sarkıt ve
dikitlerle süslüdür. İçi ışıklandırılmış olup, mağaranın astımlılara iyi geldiğine inanıldığı ve içinde dilek tutulduğu için Astım - Dilek Mağarası denmiştir. Mağarada sıcaklık ortalaması 15 derece santigrat olup, nem oranı yazın %85, kışın %95'e ulaşır.

Cennet ve Cehennem çökükleri ile Astım - Dilek Mağarası çevresindeki ağaç ve çalı dallarına burayı ziyarete gelenler dilek dileyip bez parçası bağlarlar.

Kaynak:
http://www.kenthaber.com

http://www.mersin.web.tr

Görüşmek üzere.
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
1,233
:queen: ben tüm eşyalarımı götürcem, gitmişken kalcam cennette, bi daha cennet göremicem de :queen:
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
176
ABICIM BENDE ARANIZA KATILMAK ISTERDIM AMA AH SU EHLIYET YOKMU O BENI BITIRDI İNSALLAH ARANIZDA OLCAM BENDE:salut:
SİZE İYİ GEZİLER:rendeer:
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Harika bir yerdir.
Bir zaman lar iş seyahati dönüşü uğrayıp gezmiştim,güzel seçim.
Yanınza kameralarınızı almayı unutmayın.
Cennet mağarasına iniş kolaydır lakin yaşlılar ve alışkın olmayanlar çıkışta çok zorlanabilirler.
Astım mağaralarına iniş çok dar bir delikten iniliyor,kapalı yer fobisi olanlar tercih etmeyebilir.

İyi geziler bol bol fotolarınızı bekliyoruz.Benim makinam yoktu çekememiştim.

Not : cennet mağarası güneş görmez yazın bile serindi,inerken aşağısının soğuk olduğunu unutmayın.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
Adanaya uzaklığı yaklaşık 150 km sanırım. Muhtemel sürüş zamanının molalarla birlikte 3-3,5 saat olacağını tahmin ediyorum. Sizce günümüz hep yolda geçmiş olmaz mı?
Selamlar.
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
@Naci63 Veyis hocam Hızımızı ortalama 90km ye ayarlıyacaz. Sadece 1 yerde mola verilecek o da Mersin Gişeleri mola dediğim 5dk en fazla. Sonrasında durmak yok. Tahminimce 2 saat sürer. Yalnız sabah 9 dedikmi yolda olmamız şart.

Görüşmek üzere.
 
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
1
slm ben zeki çakmak

ben de aranıza katılmak isterim, bir chopper sahibiyim
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
@clever flint ve @mattet (ehliyetten gelemiyorsun sanırım en azından tanışmaya gel) pazar günü görüşürüz. Ayrıca bana özelden iletişim bilgilerinizi de gönderin arkadaşlar. Ad-soyad telefon email ve motor marka modeli.

@ahmetnr Yeriniz açılmıştır. Buyrun gelin.

Görüşmek üzere.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
159
valla arkadaşlar nasıl mutlu oldum bilemessiniz ben mutlaka geliyorum geçerken beni alırsınız tarsustan katılırım ama geziye katılan birisi cep yollasın bana kontak kurabilmem için bi sonraki haftada bu tarafa yapalım sonra ben gidiyorum zatii memleketime noluuuurrr.....
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
@adaminbiriyim Saat 09:30 civarı Tarsus yenice gişelerinin orda bizi bekleyebilirsin. Telefonumu özelden göndericem.
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
413
ben herzamanki gibi yola çıkış saatine muhalefet ediyorum. 08:30 geçti 09:00 çooookkk geç. yol hali bu. sıkıntılar çıkıyor ve çıkacak; bunların hepside bizi durduran vaktimizi alan sorunlar. o nedenle daha erken çıksak yola olmazmı??


yol haritamız:




hava durumu:

 
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
39
bence grar haklı mutlaka karanlığa kalınacak,zaten gitmek ve cennet cehennemi görmek,yemek,dinlenme v.s. bayağı vakit alacaktır.(benim yazlık oralarda olduğu için yolu iyi bilirim)

Ben gelemiyorum :pr: ,malum nedenden dolayı,size kazasız belasız gidiş-gelişler....resimleri bekliyoruz...
 
Katılım
27 Ağu 2005
Mesajlar
1,069
Motorum var ama pazar günü çaLışıyorum maLesef.Geziye katıLacak arkadaşLara şimdiden kazasız beLasız hayırLı yoLcuLukLar...
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
250
Ben gelemiyorum arkadaşlar.

Sağ salim gidip gelesiniz inşallah. Fotolarınızı bekliyorum.
 
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
118
@Makine aBi gezi için düzenlenecek listeye benide eklerseniz sevinirim.Görüşmek üzere...
 
Katılım
27 Ağu 2006
Mesajlar
11
Tüm çocukluğu oralarda geçmiş bir Erdemli li olarak aranızda olmak ve o cennet çukuruna gülerek inip eziyetle çıkmak isterim. Ardına Narlıkuyu da veya bildik uygun bir yerde Kalamar, Kayakoruğu, Balık ve Süt!!! OOOfffffff siz beter edersiniz adamı yaaaaaaaaa!!!!. O narlıkuyu çevresinde az mı el oltası ile balık tutup dalmadım Heeey deli gençliğim hey. Kader de pazar günü orada olmak vardı ama makinem yok:pr: Nolur benim içinde eğlenin Dualarım sizinle......
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst