12 saatlik bakım ve tek SORUN!çıldırıcam artık

Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:

Yeni karburatörde hava ayarı yapılır sadece meme ayarı ellenmez yoksa hava ayarından sorun yok hava ayarı bozuktur:cat:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
125cc bir motor kaç bin RPM e çıkacak en fazla!? :cyclopsan 9500 diyorsun şakamı bu :)
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
Yeni karburatörde hava ayarı yapılır sadece meme ayarı ellenmez yoksa hava ayarından sorun yok hava ayarı bozuktur:cat:[

hava ayarını yaptım sorun halen devam edıyorum delırıcem yha artık bunca parcayı degıstır sen sonunda ne olsun,bence ondan degıl gıbıme gelıyo ama baska bakıcak bısıyımde kalmadı:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:05 ----------

125cc bir motor kaç bin RPM e çıkacak en fazla!? :cyclopsan 9500 diyorsun şakamı bu :)

hocam son devır 12 rpm ben su ana kadar 11500 rpm gordum duz yolda motorun saglık durumu cok ıyıdı ozamanlar ama yenı sıraları ıdı,sımdıde yenı sayılır 2 ay oldu rektefıye edılelı ve dunkı bakımınıda yapınca hıc bır mekanık sorunu kalmadı ama bu sorun kafama takıldı aksamadan berı,9500 devır de kalıyor gıdıcek motor hıssedebılıyorum onu ama sankı bısı var gıtmesıne ızın vermeyen bu ne onu bılmıyorum ıste!!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:07 ----------

patır patır patır ne bu yhaaa :silent:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
"benzin yetişmiyor" vak'ası olduğunu düşünüyorum. yüksek devire çıkınca patırdama tekleme benzin yetmeme belirtisi.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
hocam aklıma geldı aslında dune kadar fıltre yoktu karburator ve benzın deposu arasında.malum benzınklerde ısın hılesıne kacıyor artık bende hazır elım degsmıken dedım araya bır fıltre attım.ama dedıgım gıbı aklıma geldı bugun onada baktım benzın karburatore gıdıyo ama ne kadar gıtmesı lazım o kadarını bılemıyorum da cıkarsammı kı acaba?
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
benim filtre deponun içinde kalıyor mesela, dışardan görünmüyor, söküpde didik didik inceleyince farketmiştim, sendekide öyle olmasın? bi söküp dene derim, en azından filtrede bi ibibiklik olup olmadığını anlarsın!
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
yarın sabah ılk ısım o olucak zaten fıltreye bakıcam ama benzın muslugunu da degıstırdım bugun o da yenı yanı uzerınde de fıltre vardı ama soklucem yıne bakıcam bakalım
 
Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
O motordan ehliyet sınavında kullanmıştım. Titreşimden ellerim kaşınmıştı. 9500 devir gayet yeterli. 125cclik makine 10000 deviri aşabilir tabi-->cbr125 se(hala kalbimde yeri var)
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
1,434
MERHABA arkadaşlarım abilerim,bugün sabah 8:00 de başlayıp aksam saat 21:00 de biten bir bakımdan yeni çiktım:)motorum 125 kt,3 gün önce sipağiş vermiş olduğum parçalarım bugün sabah gelmiş ve 8:30 aldım ben hemen bi koşu.Neyseki kargo açıkmış yoksa beklicektim sanırım 9:00 a kadar.Eve gelir gelmez benim çinlinin üstüne çöktüm hemen,başladım depiştirmeye parçaları.Arka dişli takozları,zincir gergisi,fren balatası,arka dişli citaları,debriyaj balatası,debriyaj levyesi,devir dişlisi,marş rolesi,debriyaj teli,karbüratör,manifold,hava filtresi,yağ tapası ve süzgeci,4 adet sinyal,sübap vidaları,conta takımı sağ sol ve külbütör kapağı,benzin musluğu,fıltresı ve hortumları ,15 40 4t yağıda salladım ve artık marş zamanı geldi:queen:3 gündür çalışmadığı için biraz nazlandı ama aldı sonunda.Neyse ısınmasını bekledim 15 dakika kadar.Sonra dışarı çıkardım bi denem sürüşü yapıyım diye!10 km kadar gezdim ve birşeyin farkına vardım motor son devire ulaşamıyordu 9500 dvr de kalıyor üstüne çıkamıyor.Aldım tekrardan aşağı motoru hava ayarına bakıyım dedım ama karbüratör yenı oldugı ıcın fabrıka ayarı vardır uzerınde dıyerekten ellemedım.Hava fıltresı ve kutusna baktım delık yırtık mı var dıye yıne bısıy yok sübaplarını tekrar ayarladım.Bas marşa yıne aynı olay son devıre gelemıyo patır patır patır sınır olmaya basladım ıyıce,hersey yenıyken nıye bole yapıyo dedım.1 saat kadar da o sekıdle ugrastım ama nafile!Arkadaşlar son devırde patırdamanın sebebı nedır acaba kafayı yıcem artık onca emekten sonra????Unuttugum atladıgım es gectıgım bır yeremı var onca kalabalagın arasında acaba dıye dusunuyorum bulamadım hala bısıy hersey tam gıbıme gelıyo ne yapmalıyım bu konu hakkında arkadaslar yhaaa?????:pale::pale::pale::pale::pale:

kardeşim bendede aynısı var değiştirmediğim parça kalmadı 9 bn devrde kesiliyor.ama en son karbüratör dsediler oda olmazsa zaten ümidi kescem
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Günaydın...
Bu motorlar ile bahsi geçen devirleri görmek oldukça sıkıntılı. Zira 7500-8000'den sonra bu motorlar artık güç üretemezler (tbkz. teknik veriler) Ama daha önce çıkıyordu şimdi niye böyle derseniz....
1- motorunuzun supap yuvaları temizlenip, supap yuva oturma yüzeyleri alıştırma macunu ile işlem gördü mü?
2- egsantrik mili yüzey aşınması kontrol edildi mi? özellikle mikrometre ile yapılan kontrollerde orjinal olan ile 0.05mm fark varsa, bu güç kaybına neden olacaktır.
3- motor şu anda arka tekeri boşta iken 9500 devrin üzerine çıkabiliyor mu? Eğer bu şekilde de çıkamıyorsa, yukarıda verdiğim sorunlardandır. Değilse, ateşmele, besleme sorunları ve egsoz tıkanıklığı kontrol edilmelidir.
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
yarın çok geç olabilir :p

kolay gelsin hocam :rendeer:

valla hocam bana kalsa sinirden başında oturup dusunucektım sabaha kadar ama belim koptu dun ugrasırken tek basına zorda oluyo halıylen:pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:04 ----------

O motordan ehliyet sınavında kullanmıştım. Titreşimden ellerim kaşınmıştı. 9500 devir gayet yeterli. 125cclik makine 10000 deviri aşabilir tabi-->cbr125 se(hala kalbimde yeri var)

hocam cbr 125 olması onemlı degıl,dedıgım gıbı ben motorumu ılk aldıgımda yanı2007 de rodajını cok guzel yapmıstım orjınal halıylen 11 devirlere cıkyıodum zaten 12rpm var km ve devir saatı patlattım bu motorda.yanı bu olan olay sonradan oldugu ıcın bana durum bıraz abes gelıyo..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------

Günaydın...
Bu motorlar ile bahsi geçen devirleri görmek oldukça sıkıntılı. Zira 7500-8000'den sonra bu motorlar artık güç üretemezler (tbkz. teknik veriler) Ama daha önce çıkıyordu şimdi niye böyle derseniz....
1- motorunuzun supap yuvaları temizlenip, supap yuva oturma yüzeyleri alıştırma macunu ile işlem gördü mü?
2- egsantrik mili yüzey aşınması kontrol edildi mi? özellikle mikrometre ile yapılan kontrollerde orjinal olan ile 0.05mm fark varsa, bu güç kaybına neden olacaktır.
3- motor şu anda arka tekeri boşta iken 9500 devrin üzerine çıkabiliyor mu? Eğer bu şekilde de çıkamıyorsa, yukarıda verdiğim sorunlardandır. Değilse, ateşmele, besleme sorunları ve egsoz tıkanıklığı kontrol edilmelidir.

ustam verdıgınız bılgıler ıcın tesekkur ederım oncelıkle,subaplar takılırken macun ıslemı yapılmadı ama baska bırseylen yuvalarına alıstırıldı kacak olup olmadıgı kontrol edıldı.eksantrik mili degısmemıstı evet bugune kadar bunun bu kadar etkısı olurmu hocam pekı?bosta 9500 devır uzerıne cıkmıyor ewet halen eksoz arka susturucuları acık hocam kendım actım bunun bır zararı olurmu?
 
Katılım
30 Tem 2009
Mesajlar
46
aynı olay benim başıma geldi cdı bozukmuş,beyin diye tabir edilen küçük siyah parça tetikleyici ünitesi,bide geridönüşümde yapıyor o olayı iptal et bi dene istersen
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
Tüm motoru yenilemişsin..Hayırlı olsun..

tesekkurler ama gelde bıde bana sor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:49 ----------

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:52 ----------

aynı olay benim başıma geldi cdı bozukmuş,beyin diye tabir edilen küçük siyah parça tetikleyici ünitesi,bide geridönüşümde yapıyor o olayı iptal et bi dene istersen

hocam cdı arızalı olsa tahmın uzerıne konusuyorum dıger devırler arasında da yapmazmı aynı pekı yanı devır kesmeyı?gerı donusumu nasıl ıptal edıcem ,fıltre kutusun da bır tane hortumu var,ust kapaktan cıkan metal boruve manıfolda gıren kucuk plsatık boru bunların hepsnı mı körliıyım gırdıklerı yerın?
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
1,434
bu durumdan artık kafayı yiyecem karbüratör deniliyor onuda deniyecez bakalım
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
346
ben degıstırdım bak karburatoru duzelmedı st-gt-250r arkadasın dedıgıne katılıyorum bıraz ben ama denıcem CDI blok yanı beyın arızalı olabılyıormus bole durumlarda servıse tel ettım bugun onlarda olabılrı dedı buyuk ıhtımal bakalım degıstırıcem gorucez sanada bılgı yazarım dostum kt'ci:p
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Bana da bu motosiklet için 9500 devir fazla gibi geldi.Benim motosiklet 8000 devri geçmiyor.Ve 8000 devirde iken 120 gösteriyor.12000 rpm devir saati olduğunu düşünürsek 160:pyapar.5000 devir maksimum torq yazıyor.Ve normal şartlarda 5-6000 yeterlidir.
 
Katılım
30 Tem 2009
Mesajlar
46
üst kapaktaki boynuz gibi çıkan metal boru varya ona bir hortum giriyor o hortumun içine bişey sok,civata gibi somun gibi yani o metal boruya geçen havayı keseceksin,ilerde tekrar çıkarabilirsin,hem gazı kestiğin zaman eksozdan patır patır gelen patlama sesleride kesiliyor. CDI arızalıydı daha doğrusu yan sanayi olduğu için 6 7 bin deviri geçmiyormuş,orjinal alınca rahatladı ama yinede masraf edipte alma başka bi motordan emanet al dene düzelirse yenisini al
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst