- Katılım
- 22 Eyl 2010
- Mesajlar
- 121
- Konu Yazar
- #21
Evet uzun bir aradan sonra nihayet motoru topladım ve yaklaşık 120 km'dir kullanıyorum. Başta bazı ince ayarları yapamasam da sağolsun insaflı bir ustanın yardımıyla sonuca ulaştım.
İlk 50km boyunca rodajın %80'lik kısmını tamamladım (özel, profesyonel bir yöntemle). Kalan %20'si de 3000km içinde tamamlanacak. Rodajda Shell 15w50 MİNERAL yağ kullandım (normalde 10w40 kullanılması gerekiyor fakat hiçbir yerde 10w40 "mineral" yağ bulamadım). 3000 km boyunca da mineral yağ kullanacağım ve 500 km'de bir değişeceğim.
Sentetik içerikli yağlar, rodaj sürecinde silindir duvarlarında koruyucu tabaka oluşturarak sekmanların alışmasını engellediği ve çapakları parçaların üzerine yapıştırdığı için kesinlikle sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılmaz (profesyoneller böyle diyor).
Değişen parçalar ve markaları:
- Silindir-Piston-Sekman.
Marka: GUNTA. Şu ana kadar hiç duymadığım bir marka. Kalitesi idare eder. 110cc alüminyum silindir nadir bulunduğu için çaresizce aldım.
- Üst Kapak komple(Subaplar vs. herşey dahil).
Marka: CDY. Fiyatına göre kaliteli bir marka.
- Motor içindeki tüm rulmanlar(krank rulmanları hariç).
Marka: SKF (İsveç menşeili). Önceki mesajlarda ORS aldığımı söylemiştim fakat kalitesinden emin olamadığım için onları kullanmak istemedim.
- Debriyaj balataları.
Marka: ASK (Hindistan menşeili). Fiyat/Performans dengesi çok iyi olan kaliteli bir marka.
- Debriyaj tası.
Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).
- Kavrama balatası(motorum çift debriyajlı modellerden).
Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).
- Tüm keçeler.
Marka: CDY.
- Tüm contalar ve o-ringler.
Marka: Hatırlayamadım ama piyasaya göre kaliteli olanlardan.
Resimleri yükleyeceğim.
İlk 50km boyunca rodajın %80'lik kısmını tamamladım (özel, profesyonel bir yöntemle). Kalan %20'si de 3000km içinde tamamlanacak. Rodajda Shell 15w50 MİNERAL yağ kullandım (normalde 10w40 kullanılması gerekiyor fakat hiçbir yerde 10w40 "mineral" yağ bulamadım). 3000 km boyunca da mineral yağ kullanacağım ve 500 km'de bir değişeceğim.
Sentetik içerikli yağlar, rodaj sürecinde silindir duvarlarında koruyucu tabaka oluşturarak sekmanların alışmasını engellediği ve çapakları parçaların üzerine yapıştırdığı için kesinlikle sentetik veya yarı sentetik yağ kullanılmaz (profesyoneller böyle diyor).
Değişen parçalar ve markaları:
- Silindir-Piston-Sekman.
Marka: GUNTA. Şu ana kadar hiç duymadığım bir marka. Kalitesi idare eder. 110cc alüminyum silindir nadir bulunduğu için çaresizce aldım.
- Üst Kapak komple(Subaplar vs. herşey dahil).
Marka: CDY. Fiyatına göre kaliteli bir marka.
- Motor içindeki tüm rulmanlar(krank rulmanları hariç).
Marka: SKF (İsveç menşeili). Önceki mesajlarda ORS aldığımı söylemiştim fakat kalitesinden emin olamadığım için onları kullanmak istemedim.
- Debriyaj balataları.
Marka: ASK (Hindistan menşeili). Fiyat/Performans dengesi çok iyi olan kaliteli bir marka.
- Debriyaj tası.
Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).
- Kavrama balatası(motorum çift debriyajlı modellerden).
Marka: Standart piyasa malı (Kalitelisini bulamadım).
- Tüm keçeler.
Marka: CDY.
- Tüm contalar ve o-ringler.
Marka: Hatırlayamadım ama piyasaya göre kaliteli olanlardan.
Resimleri yükleyeceğim.