101 liralık ehliyet yenileme ücretinde büyük indirim

Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
285
Sağlık belgesi 10 senede bir yada 45 yaşın üzerinde ki ehliyet sahipleri için isteniyor normal şartlar ve yürürlükteki kanunlara göre... Yeni ehliyet sahipleri için tekrar sağlık raporu isteneceğini sanmıyorum. 2 sene önce sınıf yükseltmek için ehliyetimi değiştirdim aynı durumda olan yüz binlerce sürücü vardır...
5 yıldan eski sürücü belgeleri için sağlık raporu istenir belki diye düşünüyorum yada eski uygulama üzerinden devam edilir...
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
Madem 15 Lira kurtarıyor ne diye 101 Lira dersin ki tepki geleceğini bilmiyor musun. Gerçi gezi parkı olaylarından önce olsa benim koyun milletim ses çıkarmazdı paşa paşa öderlerdi 101 lirayı.
 
Katılım
8 May 2013
Mesajlar
15
Bu fiyata düşürülmesi mantıklı olmuş. Diğeri bildiğin vatandaşın cebinden ne koparsak kardır mantığıyla hazırlanmış gereksiz bir paraydı.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Ülkenin resmen "lan bunnara ne tuttursak kardır" mantığıyla yönetildiğinin birebir kanıtı. Tabii ki onu da vermeyeceğim. 15 liraya indi diye sevinenler varsa kusura bakmasınlar ama onlarda birşeylere sürülecek akıl yok demektir.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
101 gösterip 15 e razı etmek, benim gözümde 5 lt den fazla değeri yok, hayatımız vergi zaten, bunu da alıvermeyin :farao:
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
İşte ben bundan bahsediyordum:

EHLİYETTE 101 TL’den 15 TL’ye iniş PSİKOLOJİK HAREKETTİR. Gelmeyin bu oyuna.
Gazeteler, başta Vatan olmak üzere aynen şöyle diyor;
“Önce Twitter'da, ardından da Facebook'ta 101 TL'lik ehliyete tepki kampanyaları başlatıldı. Twitter'daki kampanya çok büyük ilgi gördü. Ehliyet konusunda sosyal medyada başlayan kampanyalar sonuç verdi….”
Gelmeyin bu oyuna.
Sosyal Medya kampanyasına boğun eğildiği falan yok…
Sadece bir senaryoyu çok güzel oynadılar…
Nasıl mı?
101 TL’den 15 TL’ye iniş PSİKOLOJİK HAREKETTİR.
Sürücü Belgeleri değişecek, 101 TL Değerli Kâğıt parası alınacak haberi çıkarıldı.
Kamuoyunun tepkisi beklendi.
Ustaca bir zamanlamanın ardından müjde verildi;
“Vatandaş 101 TL yerine 15 TL ödeyecek….”
Şimdi kamuoyu mutlu.
“Yaşasın, 86 TL birden düştüler. Milletini düşünen hükümet budur işte” diyenlerin mutluluk çığlıkları dalga dalga Türkiye’ye yayıldı.
“Sosyal Medyadan kampanya yaptık, Hükümete geri adım attırdık” diyenlerin zafer çığlıkları da aynı şekilde yayılıyor…
Konu 24 Milyon sürücüyü ilgilendiriyor.
Bunların içinde Hükümet yanlısı olan da var muhalif de.
Ama bu 24 milyon arasında gelişmelere göre saf ve görüş değiştirenler ise çoğunlukta.
101 TL’den 15 TL’ye iniş PSİKOLOJİK HAREKETTİR.
Anlatalım. Amerikan Merkezi Haber Alma Servisi CİA’nın, çalışanlarına dağıttığı kitapçıkta geri kalmış ülkelerde PSİKOLOJİK HAREKETLER anlatılır.
Orada şöyle der, “Protesto, gösteri ve eylemler Hükümetin itibarını etkilemeye, toplumda kafa karışıklıklarını ve kutuplaşmaları hızlandırdığında, bu olumsuzluklar Hükümetin gidişatına zarar vermeye başladığına, halkı etkilemek, gazını almak, itibarı yeniden kazanmak için önemli tüketim maddelerinde indirimlere gidilir. Bazı ücretli alanlar bedava yapılır. Kimi alanlarda hiç gereği yokken, bu kadar da olur mu dedirtecek türden vergiler getirilir. Şaşkınlık tepkiye dönüşmeden ustaca bir zamanlama ile yine bu kadar da olmaz dedirten indirim yapılır. Söz konusu indirimin büyüklüğü bu tür ülkelerde, toplumunun önemli bir bölümünde mutluluk, heyecan yaratır. Tepki vermeye başlayan ya da düşünenlerde de, zafer kazandık duygusuna yol açar…”
Sürücü belgelerinin değiştirilmesi gündemde yoktu. Türkiye’de birçok dengeyi değiştiren protesto eylemlerinden sonra geldi. Zafer çığlıkları atarken, Psikolojik Harekât ışığında düşünülmesini istedim.
Çünkü bundan sonra indirimler, bedavalar, göze görünecek yatırımlar, fiyat artırıp, ardından baş döndürecek indirimleri daha çok göreceksiniz.
Protesto eylemlerinin yarattığı havayı dağıtmanın, toplumun gazını almanın yöntemlerini uygulamada görüp hak vereceksiniz…
Ama burada sorulması gereken soru; "101 TL'den 15 TL'ye inildi de, neden bedava olmadı?"
Onu da yazacağım...
Gürbüz Evren / Siyaset Bilimci
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Bu fiyata düşürülmesi mantıklı olmuş. Diğeri bildiğin vatandaşın cebinden ne koparsak kardır mantığıyla hazırlanmış gereksiz bir paraydı.

O zaman evimde yer alan 2 ehliyetin parası olacak 30 TL yi rica edeyim sizden. Madem 15 TL gerekli bir para!

Hakkaten koyun yapmış bu hükümet milletimizi. Yazık ... ÇOK YAZIK!!!
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
Adamlar imana gelmiş; benzin pompasında vatandaşa zaten hardcore yapıyoruz İndirime gidelim demişler. Ekleme bu para bir hırsızlıktır 1 lira dahi olsa
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
31084187284.jpg
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
ilk önce ehliyet değişimi için 300tl isteyip, daha sonra bu fiyatı 101 tl ye düşürseler. yine sesimiz çıkmayacaktı. hatta sevinenler bile olacaktı.. şimdiki durumunda bundan pek bir farkı yok.
 
Katılım
24 Ocak 2011
Mesajlar
833
tezgah bu, vatandaş sevinsin razı olsun diye bindirimden indirim
 
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
278
Süresi nezaman bu işin belirli bir tarih koymuşlarmı !! Bukadar işin gücün içinde birde bu teferruatlarla uğraşşş :jocolor:
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
keşke tepkimizi daha önceden ötv ye geçirirlerkende gösterebilseydik. ötvnin yanında 15 TL nedirki
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst