10-15 bin bakım aralıkları neden sadece yurtdışında oluyor?

Katılım
1 Kas 2016
Mesajlar
808
https://www.youtube.com/watch?v=WBt2DjMApvU


Evet dostlar italya yunanistan vb avrupa da biz çölde yaşıyoruz o yüzden bizim 5-6 bin onların 10 15 binde yağı değişiyor.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Motopixel tv güzel bir konuya değinmiş ama ben yurtdışındaki kullanıcıların bu kadar bilinçli, bizlerin de o kadar sığır olduğunu düşünmüyorum. Ticari kaygılar sanki daha ön planda.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Yalanın bini bir para, direk para lazım demeliydi.:cherry:
Hava, yol şartları, bilinçli değilmişiz, ingilizyadan gelenler 2lt. yağla dolaşıyormuş. Yapma yav..
 
Son düzenleme:
Katılım
15 May 2016
Mesajlar
1,960
İfrit oluyorum bu kanala.Paranın köpeği olmuşlar kim basarsa onun yalanını söylüyorlar...
 
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
91
yağımı düzenli kontrol eder, beni 4binde bir servise gel diyen üçkağıtçılara inat bakımımı 12binde bir yaparım.
 
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
931
yağ yurtdışında bozulmuyor. çünkü orası yurtdışı burası Türkiye ya hani. burda enflasyon var yağ yoruluyor tabi. kılavuzda 10k diyorsa 9k da değiştirilebilir. 6k da ayrı 10k da ayrı değişmek müşteriyi ayaküzeri silkmektir, başka izahı da yoktur bana göre.
 
Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
İfrit oluyorum bu kanala.Paranın köpeği olmuşlar kim basarsa onun yalanını söylüyorlar...

Gerçekten doğru söylemiş arkadaş öyle çok takip ettiğim bir kanal değil. Arada denk gelince izlediğim ve bu düşünceyle izlemeyi sonlandırdığım kanal kendisi. Barkın Bey abinin eksikliğini Kar amacı güderek doldurmaya çalışıyor gibi gelmedi değil konsept çok güzel aslında ama leş gibi para kokuyor kanal.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Yahu kıymetli kardeşlerim adam almanistanda 10 - 15 k da aracına , motoruna bakım yapıyormuş. Demek ki avroopalı çok aptal , bizlerse çok akıllıyız ya.
Makinelerimizin kıymetini onlardan daha iyi biliyoruz. Hele de mondial . Diyor ki 2000 km yi 250 km geçirirsen hemen garantimi iptal ederim . Görüyor musunuz bizleri ne kadar çok seviyo ? Motorlarımıza en ufecicik bir hata gelmesini istemeyyo. İşte onun için eli ekmek tutan, pardon yanlış oldu, eli
anahtar tutan bütün arkadaşlarıma kendi bakımlarını kendilerinin yapmasını , yapamıyorsa öğrenmesini ve kimseye muhtaç olmamalarını tavsiye ediyoruz.
Ancak çok ağır bakımların onarımını ustalara havale edin. Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

Allegro motorunu devamlı çok yüksek devirlerde kullanıyor olma ihtimalin var mı?
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Yahu kıymetli kardeşlerim adam almanistanda 10 - 15 k da aracına , motoruna bakım yapıyormuş. Demek ki avroopalı çok aptal , bizlerse çok akıllıyız ya.
Makinelerimizin kıymetini onlardan daha iyi biliyoruz. Hele de mondial . Diyor ki 2000 km yi 250 km geçirirsen hemen garantimi iptal ederim . Görüyor musunuz bizleri ne kadar çok seviyo ? Motorlarımıza en ufecicik bir hata gelmesini istemeyyo. İşte onun için eli ekmek tutan, pardon yanlış oldu, eli
anahtar tutan bütün arkadaşlarıma kendi bakımlarını kendilerinin yapmasını , yapamıyorsa öğrenmesini ve kimseye muhtaç olmamalarını tavsiye ediyoruz.
Ancak çok ağır bakımların onarımını ustalara havale edin. Selamlarla.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

Allegro motorunu devamlı çok yüksek devirlerde kullanıyor olma ihtimalin var mı?

Motoruma bakımları kendim yapmaya Başladıktan sonra
Hem maddi hem manevi çağ atladım
Allah herkesi motoruna kendi bakımlarını yapmayı nasip etsin 😂
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Kitapçıkta 2bin'de değişmesi gereken yağı (1.1 Litre)
4bin km'den erken degiştirmemek benim için namus meselesi gibi.
Kitapçıkta yazanı x2 yapın, çıkan sonuç yağ değiştirmeniz gereken km aralığıdır.

Hele birde motopixel kanalı kitapçığa uyun diyosa, hayatta uymayın :D
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
2,510
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Türk yetkili servisler aç o yüzden
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
49
Siz motorun yağını suyunu zamanında değiştiriyor olabilirsiniz ama bizim halkın çoğu bunu yapmıyor. Eğer yapıyor olsaydı 20bin-30bin km.lerdeki 2. el motorları alırken 40 kere düşünmezdik. Temiz bakılan kaliteli markaların motorları yüzbinlerce km yapabilecek kapasitede.

O yüzden çok km.ler yapmamış 2. el motorları güvenerek alamadığımız sürece markalardan da 10 bin km.de bir bakım beklemememiz lazım.
 
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
931
motordaki yağı soğukken parmağınıza dökün akışkanlığını kontrol edin. çok cıvıksa özelliğini kaybetmiş demektir. gariptir cubların hepsinde 1000km de bir yağ değişimi yazıyor kılavuzda ama benim yağ 200km de kararıyor ve sanki çiğ benzin kokusu geliyor yağdan. yağda biraz erken cıvıklaşıyor gibi geldi bana. segmanlar artık sızdırmaya başladı galiba. eksik çıkmıyor ama ne hikmetse.
 
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
97
Tamamen Parasal kaygı. Garanti çöpe gitmesin diye 6000 de yaptırıyoruz. garanti bitince kullanım klavuzunda ne yazıyorsa direk o. üstelik motor araba gibide değil. yağınızı filtrenizi kendinizin değiştirmemesi için hiç bir mani bulunmuyor. tornavida kullanmayı bilen herkez yapabilir.
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
326
Ustanın ustalığını bilmem ama laf konusundaki ustalığı zayıf kendi bile söylerken inanmıyor, demir demire sürtüyor derken "yahu zaten sayılı motor satıyoruz servisede sık sık gelmezseniz tükanı kapatalım yav" demek istiyor, duyanda zannedecek avrupalı her sabah elinde yağ bidonu ile geziyor eksikse dolduruyor o yüzden 15 20 binde servise gidiyor.
Bu nasıl müslüman memleketi yahu başta devlet olmak üzere herkes herkesi kucağa oturtma peşinde
bu motopixelide hiç sevemedim hiç samimi gelmiyor
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Kitapçıkta 2bin'de değişmesi gereken yağı (1.1 Litre)
4bin km'den erken degiştirmemek benim için namus meselesi gibi.
Kitapçıkta yazanı x2 yapın, çıkan sonuç yağ değiştirmeniz gereken km aralığıdır.

Hele birde motopixel kanalı kitapçığa uyun diyosa, hayatta uymayın :D

MrMud kardeşim x2 demeyelim yine de. Benim motorun yağını neredeyse hiç değiştirmemem lazım senin söylemine göre :)

Benim motorda yağ değişim aralığı 12bin km. Birde x2 yaparsam 24 binde bir yağ değişimi desek, ohoooo (motor nc700d integra) :mrgreen:

Bakım kitapçığında verilen km bence en ideali. Yani Tüm dünyada 12bin ise Türkiyede 6 bin diyorlarsa, honda Türkiye kusura bakmasın ben 12bini baz alırım.

Bu motopixel tvdeki şahsın özgüvenine hayranım. Bu kadar bilgisiz ve boş konuşan bir kişi olmasına rağmen kendinden emin ve net konuşması yok mu, beni benden alıyor. :D
Hiçbir konu hakkında doğru düzgün bir bilgisi yok, ama her konu hakkında fikri var bu şahsın. Bir kask videosu çekmişti evlere şenlik. Sharp para karşılığı yıldız veriyor demesinden tutun yalan yanlış malzeme bilgileri vermesine kadar tam bir rezillikti. Fakat bunu bilgisizliğinden de yapmıyor, ayrıca kötü niyetli.

Çünkü hiçbir küfür ve hakaret içermeyen ve kendisini seviyeli düzeyde eleştiren tüm yorumları videoları altından siliyor. Tek amaçlarının ve gayelerinin birilerinin reklamını yaparak para kazanmak olduğu gayet açık.
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
MrMud kardeşim x2 demeyelim yine de. Benim motorun yağını neredeyse hiç değiştirmemem lazım senin söylemine göre :)

Benim motorda yağ değişim aralığı 12bin km. Birde x2 yaparsam 24 binde bir yağ değişimi desek, ohoooo (motor nc700d integra) :mrgreen:

Bakım kitapçığında verilen km bence en ideali. Yani Tüm dünyada 12bin ise Türkiyede 6 bin diyorlarsa, honda Türkiye kusura bakmasın ben 12bini baz alırım.

Bu motopixel tvdeki şahsın özgüvenine hayranım. Bu kadar bilgisiz ve boş konuşan bir kişi olmasına rağmen kendinden emin ve net konuşması yok mu, beni benden alıyor. :D
Hiçbir konu hakkında doğru düzgün bir bilgisi yok, ama her konu hakkında fikri var bu şahsın. Bir kask videosu çekmişti evlere şenlik. Sharp para karşılığı yıldız veriyor demesinden tutun yalan yanlış malzeme bilgileri vermesine kadar tam bir rezillikti. Fakat bunu bilgisizliğinden de yapmıyor, ayrıca kötü niyetli.

Çünkü hiçbir küfür ve hakaret içermeyen ve kendisini seviyeli düzeyde eleştiren tüm yorumları videoları altından siliyor. Tek amaçlarının ve gayelerinin birilerinin reklamını yaparak para kazanmak olduğu gayet açık.

x2 olayi tabi ki mecaz ya, küçük cc'ler için geçerli olur ancak.
Bende 2bin diyor mesela, 2 hafta sürmüyor benim 2k yapmam, benzinden fazla yaģ almam gerek kitapçığa bakarsak :)
Integra gibi bakım aralığı geniş olan motorlarda tabi ki değişir o durum
 
Katılım
12 Kas 2016
Mesajlar
2,262
benim motor için de yurt dışında 12 bin diyor yağ bakım aralığı
ama 6 bin km ye gelince camda yağ gözükmüyor acaip şekilde yağın azaldığını görüyorum.
5 binde falan yağ değiştirdiğimde yağ özelliğini yitirmiş böyle kara büyücülerin kazanında kaynattığı balçık solüsyonu gibi gözüküyor.
motül 7100 15-50 kullanıyodum.
bu sefer araştırdığım kadarıyla yurt dışında shell in motosiklet yağını kullandıklarını gördüm. şimdi motorumda o yağdan var.
bakalım 6 bine yaklaşınca ne olacak

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

bu arada motorum yağ soğutmalı.
aslında yağ soğutmalı motorlar soğuk iklimli ülkelerde iyi iş çıkartıyor.
su soğutmalıları bilmem de yağ soğutmalılar türkiyede belkide gerçekten 6 binde değişmesi gerekiyordur.
ama italyada hava iklimi bizim ülkeden daha mı soğuk onuda bilmiyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst