1 Ocakta Ehliyet Değişiminde İzlenmesi Gereken Yol

Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
başka sitede baktığımda 0.75 tonu geçenlerden E veya D ehliyet lazım. Ayrıca ayrı ruhsat çıkartılmış olmazı lazım, Ayrıca fren sistemi olmuş olması lazım.

Fakat diyelim ben 0,75 tonu tonu geçmeyecek basit bir römork taksam onun için ayrı ruhsat gerekmiyor. araca işletilmesi lazım ve frensiz olabilir.
mesela küçük tekne motosiklet atv taşımak için römork için yeni B sınıfı ile kulanabilecek miyim?

Yok kesin olarak yazım.

B sınıfı ehlıyetımızle artık römorklu araç kullanamıyoruz. Kaynak trafik.gov.tr mevzuat bolumu. Başka site bağlayıcı değil.
Romork kullanacaksak BE olmak zorunda ehliyetimiz. ,

Eskiden B ehliyet ile 750 kg kadar römork kullanabılıyorken artık sınır 3500kg ve BE ehliyete tabi.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
( BE ) sınıfı sürücü belgesi
B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen römork veya yarı römork içeren birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( C1 ) sınıfı sürücü belgesi
azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramın üzerinde olan ve 7.500 kilogramı geçmeyen kamyon ve çekicileri kullanacaklara verilir.

(C1E ) sınıfı sürücü belgesi
C1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan ve katar ağırlığı 12.000 kilogramı geçmeyen birleşik araçlar ile B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan ve katar ağırlığı 12.000 kilogramı geçmeyen birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( CE ) sınıfı sürücü belgesi
C sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( DE ) sınıfı sürücü belgesi;
D sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilir.



Benim anlamadığım Açıklamalarda azami yükü geçen yazmış. hepsin 0,75 tonu geçen. E geçmeyen römork için???


Eskiden 0,75 tona kadar olan römorkları kullanabiliyorduk. Şimdi bu hak elimizden alındıysa biraz saçma olmamış mı?
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
( BE ) sınıfı sürücü belgesi
B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen römork veya yarı römork içeren birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( C1 ) sınıfı sürücü belgesi
azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramın üzerinde olan ve 7.500 kilogramı geçmeyen kamyon ve çekicileri kullanacaklara verilir.

(C1E ) sınıfı sürücü belgesi
C1 sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan ve katar ağırlığı 12.000 kilogramı geçmeyen birleşik araçlar ile B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan ve katar ağırlığı 12.000 kilogramı geçmeyen birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( CE ) sınıfı sürücü belgesi
C sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römork veya yarı römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilir.

( DE ) sınıfı sürücü belgesi;
D sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogramı geçen römorktan oluşan birleşik araçları kullanacaklara verilir.



Benim anlamadığım Açıklamalarda azami yükü geçen yazmış. hepsin 0,75 tonu geçen. E geçmeyen römork için???


Eskiden 0,75 tona kadar olan römorkları kullanabiliyorduk. Şimdi bu hak elimizden alındıysa biraz saçma olmamış mı?

Haklısınız. Boşluk var yasa da. Tebrikler. TBMM amcaların fark etmesini beklicez. kanun tasarısı çıkacak oylanacak kabul edenler-etmeyenler denecek. Kabul edilecek. Resmi gazetede yayımlanacak. O tarihe kadar hafif römork dediğimiz romorkle polise yakalanırsak.

39/2 Sürücü belgesi sahiplerinin, sürücü belgelerinin sınıfına göre sürmeye yetkili olmadıkları araçları sürmeleri, Sürücülere ve kullandıranlara 700 TL, % 25 İndirimli 525 TL. 20 ceza puanı Sürücüler Sürücü aynı zamanda araç sahibi değilse, ayrıca aracının kullanılmasına izin veren sahibine de tescil plakası üzerinden aynı miktarda ceza tutanağı düzenlenir

Ha bu arada aracınızın ruhsatında da römork takabılır işaretli olmalı.

Yukarıdaki ceza maddesi A1 veya A2 ehliyet ile A sınıfı motor surerseniz de geçerlidir.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=karayollar%C4%B1%20trafik

Yönetmeliğie bakınca

22) Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur.


Römork Takarak Araç Kullanma
Madde 86- (Değişik:RG-17/4/2015-29329) (11)
B, C, C1, D ve D1 sınıfı sürücü belgesi sahipleri araçlarını, azami yüklü ağırlığı 750 kilograma kadar olan (750 kilogram dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.


Yani B ile 0,75 e kadar olanı kullana biliyoruz eskisi gibi.
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=karayollar%C4%B1%20trafik

Yönetmeliğie bakınca

22) Hafif Römork: Azami yüklü ağırlığı 0.75 tonu geçmeyen römork veya yarı römorktur.


Römork Takarak Araç Kullanma
Madde 86- (Değişik:RG-17/4/2015-29329) (11)
B, C, C1, D ve D1 sınıfı sürücü belgesi sahipleri araçlarını, azami yüklü ağırlığı 750 kilograma kadar olan (750 kilogram dahil) hafif römork takarak da kullanabilirler.


Yani B ile 0,75 e kadar olanı kullana biliyoruz eskisi gibi.

Evet haklısınız yahu. Gozden kaçırmışım :) Yırttık. Tabı bu arada aracın ruhsatında römork takabılır olacak gene :)
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
ruhsatta takılabilir olacak ve ruhsata işlenmiş olması lazım.
araca takılan çekici demirin pojelendirilmiş olması lazım falan filan. bi sürü tantana
 
Katılım
12 Eyl 2014
Mesajlar
765
okuduğum kadarıyla nufus cüzdanlarıda eğliyeti içinde barındıracak ve nufus cüzdanı kimlik adı ile değişecekmiş,
yani eğliyeti yenilemeye gerek kalmayabilir, akıllı kimlik kartı ile (nufus cüzdanı) aynı işi yapmış olabilirler..


yeni kimlik kartlarını aldığımızda sormak lazım bu eğliyet yerineden geçiyormu? evet derseler eğliyeti yenilemeye gerek kalmayabilir.

yeni-kimlik-kartlari-icin-18-tl-odeyecek-5269638_8486_o.jpg


Hastaneler, okullar, bankalar, GSM operatörleri, emniyet işlemleri ve noterlerde kullanılması da öngürülen yeni kimlik kartları sayesinde birçok işlemde vatandaşa kolaylık sağlayacak.

İleriki süreçte kişinin, ev ve iş adresleri, iletişim bilgileri, sürücü ehliyet bilgilerinin de yüklenmesi hedeflenen yeni kimlik kartları ile ilgili özel hayatın ihlal edilebileceği gerekçesiyle tartışmalara neden olmuştu.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
77
Bana gelen giden mesaj da yok. Ben de sali gunu gider kagidi yeniletirim diyordum. Umarim benimki de gelir.

Gerci sms gelmemsi ilk kaydi bana yaptiklari ve kayidi yapan polisin orada abi bu sms ne oluyo bunu isaretleyecez mi demesine karsilik, yok oglum bilmedigin seyi isaretleme olunca bana ondan sms gelmedi herhalde :)
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
okuduğum kadarıyla nufus cüzdanlarıda eğliyeti içinde barındıracak ve nufus cüzdanı kimlik adı ile değişecekmiş,
yani eğliyeti yenilemeye gerek kalmayabilir, akıllı kimlik kartı ile (nufus cüzdanı) aynı işi yapmış olabilirler..


yeni kimlik kartlarını aldığımızda sormak lazım bu eğliyet yerineden geçiyormu? evet derseler eğliyeti yenilemeye gerek kalmayabilir.

http://img.haberler.com/haber/638/yeni-kimlik-kartlari-icin-18-tl-odeyecek-5269638_8486_o.jpg

Hastaneler, okullar, bankalar, GSM operatörleri, emniyet işlemleri ve noterlerde kullanılması da öngürülen yeni kimlik kartları sayesinde birçok işlemde vatandaşa kolaylık sağlayacak.

İleriki süreçte kişinin, ev ve iş adresleri, iletişim bilgileri, sürücü ehliyet bilgilerinin de yüklenmesi hedeflenen yeni kimlik kartları ile ilgili özel hayatın ihlal edilebileceği gerekçesiyle tartışmalara neden olmuştu.

Dunyanın her yerinde ehliyet ve kimlık farklıdır. Cunku kımlıgı olan bır kışı ehlıyeti olduğunu iddia edebilir. Ote yandan en azından bizim devletimiz için ikiside para kaynağıdır birleştirmezler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------

Benimki az önce mutlu son ile bitti. Ehliyet elimde. ilk izlenimler;

Foto siyah beyaz
Kart kredi kartından bile ince. Biraz zorlasam kırılacak gibi
Arka kısmında kullanabileceiğiniz sınıfların resimleri ve o sınıfların ehliyetini ne zaman aldığınız + son kullanım tarihi görünmekte.

Netice olarak bir bürokratik işlemi daha halletim. En azından yurt dışına çıkarken artık bi tarafıma bişiler kaçmıcak
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Dunyanın her yerinde ehliyet ve kimlık farklıdır. Cunku kımlıgı olan bır kışı ehlıyeti olduğunu iddia edebilir. Ote yandan en azından bizim devletimiz için ikiside para kaynağıdır birleştirmezler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------

Benimki az önce mutlu son ile bitti. Ehliyet elimde. ilk izlenimler;

Foto siyah beyaz
Kart kredi kartından bile ince. Biraz zorlasam kırılacak gibi
Arka kısmında kullanabileceiğiniz sınıfların resimleri ve o sınıfların ehliyetini ne zaman aldığınız + son kullanım tarihi görünmekte.

Netice olarak bir bürokratik işlemi daha halletim. En azından yurt dışına çıkarken artık bi tarafıma bişiler kaçmıcak

Hayırlısı olsun. Güle güle kullanın..
 

agh

Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
5
aynen kac kışı geri dondu bugun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------

Bir yanlışlık var hocam D1 eksik o evrakta. D1 de olmalıydı.

Benimkinde D1 var.

ESKİ SÜRÜCÜ BELGELERİNİN YENİ TİP SÜRÜCÜ BELGELERİNE KARŞILIKLARI



•A1 sınıfı sürücü belgeleri M ve A1 sınıfı sürücü belgesi,

•A2 sınıfı sürücü belgeleri M, A1, A2, A ve B1 sınıfı sürücü belgesi,

•B sınıfı sürücü belgeleri M, B1, B, D1 ve F sınıfı sürücü belgesi,

•C sınıfı sürücü belgeleri M, B1, B, D1, C1, C ve F sınıfı sürücü belgesi,

•D sınıfı sürücü belgeleri M, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E ve F sınıfı sürücü belgesi,

•E sınıfı sürücü belgeleri (28/4/1997 tarihinden önce alınanlar) M, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE ve F sınıfı sürücü belgesi,

•E sınıfı sürücü belgeleri (28/4/1997 tarihinden sonra alınanlar) M, B1, B, C1, C, D1, D ve F sınıfı sürücü belgesi,

•F sınıfı sürücü belgeleri M ve F sınıfı sürücü belgesi,

•G sınıfı sürücü belgeleri M ve G sınıfı sürücü belgesi,

olarak değiştirilirler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:17 ----------

Şu durumda minibüs suremezsınız. Eskiden hakkınız var iken bu hakkınızdan olmuşsunuz.Öte yandan yenileme işlemi de 10 yılda bir olur.

Merhaba arkadaşlar,

ben de 6 ocakta yaptım başvurumu bugün aldım ehliyeti.

B+A2 ehliyetim vardı. (A A1 A2 B B1 F M) olarak geldi yenisi. D1 sınıfı yok. Kanunda açık bir şekilde olması gerektiği belirtilmişken.

Bu konuyla ilgili herhangi bir başvuruda bulunan arkadaşım var mı? Yunanistan'a gideceğim için acele ettim ehliyeti almakta turing e para kaptırmayalım derken daha önceden kazanılmış hakkımızı kaybettik. Bu memlekette neden herhangi bir iş sorunsuz yürümez anlamıyorum. Yapılacak iş bu kadar basitken nasıl farklı uygulamalar yapılır anlamak mümkün değil...

Neyse birkaç kişi var bu durumda olan anladığım kadarıyla. nasıl bir yol izlendi yazarsanız çok sevinirim.
 
Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
382
Düzelten olmadı daha sanırım. Kaderlerine razı oldular gibi :)

Yapılacaksey basit trafik.gov.tr daki surucu işlemleri sayfası cebe oraya buraya kayıt edilir. yada yazdırılır. Ardından randevu alınıp sınıf eklettirme diye basvurulabılır. Ancak gene 15 mi alırlar yoksa ehlıyet harcının tamamını mı alırlar orasını bilemem. Cunku 15 bir sefere mahsus yenileme için geçerli fiyat. Ha diyeceksiniz ki hata onların bunu anlatabilecek bir tane babayiğit çıkarsa saygıda kusur etmicem kendisine :)
 

agh

Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
5
İşte benim de öğrenmek istediğim mevzular bunlar yoksa gidip başvurmak gerektiği çok açık. Ama sağlık raporu isteyecekler mi tekrar? Para isteyecekler mi? Yani yapan varsa bu işi nelerle karşılaştı buydu öğrenmek istediğim. Neyse yaşayıp kendimiz göreceğiz herhalde yarın soracağım bir aksilik olmazsa? Karşılaştıklarımı ve sonucu yazarım artık...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst