başka sitede baktığımda 0.75 tonu geçenlerden E veya D ehliyet lazım. Ayrıca ayrı ruhsat çıkartılmış olmazı lazım, Ayrıca fren sistemi olmuş olması lazım.
Fakat diyelim ben 0,75 tonu tonu geçmeyecek basit bir römork taksam onun için ayrı ruhsat gerekmiyor. araca işletilmesi lazım ve frensiz olabilir.
mesela küçük tekne motosiklet atv taşımak için römork için yeni B sınıfı ile kulanabilecek miyim?
Yok kesin olarak yazım.
B sınıfı ehlıyetımızle artık römorklu araç kullanamıyoruz. Kaynak trafik.gov.tr mevzuat bolumu. Başka site bağlayıcı değil.
Romork kullanacaksak BE olmak zorunda ehliyetimiz. ,
Eskiden B ehliyet ile 750 kg kadar römork kullanabılıyorken artık sınır 3500kg ve BE ehliyete tabi.