1 Ocak 2019 bulusma! (Varsayim)

Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
@AhmetTuran arkadasimiz bir kac seferdir etkinlik planliyor. 3-5 gun onceden foruma haber veriyor. Etkinlik sonrasi bir foto geliyor. Tak! 80 kisi bulusmus! Etkinlik ibadetle baslayip kahvalti ve gezi ile sona eriyor. Buraya kadar hersey cok guzel, Kendisini kitleleri pesinden surukledigi icin ayrica tebrik ediyorum.

Gelelim konumuza, varsayalim 1 Ocak 2019 icin ben bir etkinlik planladim. Kahvalti ve sonrasi gezi...

Olur mu 80 kisi? Bence olmaz. Olsa olsa 8...? Belki can sikintisina 8 kisi oluruz. Peki iki olay arasindaki fark ne?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
@AhmetTuran arkadasimiz bir kac seferdir etkinlik planliyor. 3-5 gun onceden foruma haber veriyor. Etkinlik sonrasi bir foto geliyor. Tak! 80 kisi bulusmus! Etkinlik ibadetle baslayip kahvalti ve gezi ile sona eriyor. Buraya kadar hersey cok guzel, Kendisini kitleleri pesinden surukledigi icin ayrica tebrik ediyorum.

Gelelim konumuza, varsayalim 1 Ocak 2019 icin ben bir etkinlik planladim. Kahvalti ve sonrasi gezi...

Olur mu 80 kisi? Bence olmaz. Olsa olsa 8...? Belki can sikintisina 8 kisi oluruz. Peki iki olay arasindaki fark ne?

Ooooo seni hevesli gördüm bak belki ilginizi çeker

Ben de sürüklenen bir çakıl tasiyim. Kimseyi sürükleme gücüm yok maalesef
.........................................................


İSTANBUL İL MÜFTÜLÜĞÜ FETIH PROGRAMI

Selamun Aleykum Muhteremler;
İstanbul İl Müftülüğü Gençlik Koordinatörlüğü olarak yılbaşı gecesi saat 04.00 te Fatih Camii'nde güzel bir etkinlik tertip ediyoruz.

Program içeriği;
-04.30: Cami avlusunda buluşma
-04.53: Kur'an Tilaveti ile açılış (İstanbul'un fetih yılına ithafen)
-Ardından Gençlik Koordinatörlüğü il yönetimimizden Fatih Hürrem Çavuş Camii İmam Hatibi Metin Kaçar hocamızın kısa selamlama konuşması
-Salavat Okuyuşları ile camiye giriş
-39 ilçeden katılımcılara cüz dağıtarak 39 adet hatim okunacak. Aynı esnada Fatih'ten bir grup Buhari Hatmi okuyacak. (Hatim halkasına katılıp da cüz okumak isteyen mutlaka bildirmeli. Nereyi okuyacağını organize etmek için programdan önce belirlemek gerekiyor. Ayrıca bu halkalara katılanlara takke hediyemiz olacak ve cami kubbesinden aşağı doğru çekim yapılacak.)
Hemen ardından hatim duası yapılacak.

-Daha sonra Mescid-i Aksa İmamı'nın imametinde cemaatle teheccüd namazı kılınacak.

-Ardından sabah ezanı sonrası hep birlikte zikir yapılacak ve daha sonra namaza geçilecek.

-Namaz sonrası Gençlik ve Spor bakanımızın ve Diyanet İşleri Başkanımızın konuşması planlanıyor ancak henüz netleşmedi.

-Planlanan program saat 04:00 - 08:00 arası.

-Program esnasında çay, çorba, simit vs ikramlar olacak. Güzel, kapsamlı, feyizli bir organizasyon planlanıyor. Hepinizi mutlaka bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Ooooo seni hevesli gördüm bak belki ilginizi çeker

Ben de sürüklenen bir çakıl tasiyim. Kimseyi sürükleme gücüm yok malesef

Yorum yapamadim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:30 ----------

Bir de bu alternatif fetih gecesi çıktı.

Amac etkinlikse, etkinlik cok. Benim sorum su, kitleler ibadet icin bir araya cok rahat gelirken, sirf gezi vb icin neden bulusamaz?
 
Katılım
8 Eyl 2009
Mesajlar
904
Amac etkinlikse, etkinlik cok. Benim sorum su, kitleler ibadet icin bir araya cok rahat gelirken, sirf gezi vb icin neden bulusamaz?[/QUOTE]

Etkinlik yapan olmuyor ki buluşalım.

Forum trol doldu veya herkes bakıyor biri yanlış yazısında laf sokayım diye.

Pek ala yapılabilir, arz talep meselesi.

Şuan çok soğuk ama, çoğu insan binmiyor motosiklete, ben gazlar gelirim, İstanbul ötesi hariç. (Tekirdağ)
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
660
Etkinlik yapan olmuyor ki buluşalım.

Forum trol doldu veya herkes bakıyor biri yanlış yazısında laf sokayım diye.

Pek ala yapılabilir, arz talep meselesi.

Şuan çok soğuk ama, çoğu insan binmiyor motosiklete, ben gazlar gelirim, İstanbul ötesi hariç. (Tekirdağ)

https://www.facebook.com/events/362841884472778/?ti=cl

Buyrun bize etkinlik. MEG Dernek'in (ki kendileri ucretsiz surus egitimi veren bir dernek) 1 Ocak etkinligi var. Gecen sene kac kisi katilmis dersiniz? Selfieden saydigim 10 kisi.

Bu adamlar guvenli surus egitimlerini ucretsiz veriyor, sonra etkinlik yapiyor. Katilim: iki elin parmagini gecmez.

Diger taraftan baska bir grup, saat farketmeksizin yuzlerce binlerce kisi toplanabiliyor...
 
Katılım
27 May 2007
Mesajlar
438
Motosikleti
versys 650 #herşeydenbiraz
Herkesin bir önceliği vardır.
Etkinlik düzenleyen önceliği kitlelerin isteği doğrultusunda olduğunda çok katılım oluyor demek ki.
Motosiklet bir araç ise kişileri bir araya getiremiyorsa demek ki amaçlar etkin olmalı.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Amac etkinlikse, etkinlik cok. Benim sorum su, kitleler ibadet icin bir araya cok rahat gelirken, sirf gezi vb icin neden bulusamaz?

İnsanlar bir amaç uğrunda birleşmeyi sever. Bu ibadet olur, yamaç paraşütü olur, yada halı saha turnuvası olur fark etmez. Ama sadece sürüş etkinliği olunca insanlar biraz çekingen yaklaşabilir.

Hiç tanımadığınız ve belki ortak paydanızın hiç olmadığı (motosikleti ortak payda saymadım) kişilerle sürmeye herkes gelmeye bilir. Mesela ben şahsen tanımadığım hiç kimseyle yan yana sürmüyorum. Ya arkadaşımın tanıdığı olacak yada ben az da olsa tanıyor olmalıyım. Mesela yeni bir arkadaş geldi grup sürüşüne, sürüş öncesi bir oturup sohbet etmeden sürmeye çıkmam. Daha önce grup sürüşüne iyi tanımadan davet ettiğimiz bazı arkadaşlar sürüş esnasında neler yaptılar neler. Tek teker denemesinden önündeki arkadaşının 3cm yanından son sürat geçmek gibi abuk sabuk hareketleri görünce bu kararı verdim.

Buluşma olarak farklı bir örnek vereyim; desen ki baklava severler, efsane baklava var, gelin şu kafede şu gün şu saatte toplanıp ağız tadıyla kilolarca baklavayı gömelim, o zaman sende ortak bir payda sunduğun için bolca kişi toplarsın. Baklavayı gömerkenki sohbet ortamına göre ardından sürüş de olabilir, bir daha görüşmemek üzere de dağılabilinir. Buluşmaya gelenlerin uyumuna kalmış.

Ama bir ortak payda şart.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
eskiden insanlar bu kadar ayrışmadığındandır, önceleri günümüzün en önemli öğesi olan din öğesi bu kadar gösteriş amaçlı değildi, düşünün muhafazakar motorcular kulübü bile gördük, şimdi ise herkes bu furyanın arkasında, ben yüzmeye de çok meraklıyım, etkinliklerde otobüsü durdurup topluca namaz kılma şovları bile var, seferdesin, seferisin, dinde böyle bir imkan varken neden uygulamazsın, neden senin yaşam tarzına uymak istemeyenleri bir an evvel yol ızdırabını bitirmek isteyenleri düşünmezsin, çünkü amaç belli, ha bir de genellemiyorum ama über dindar olup, hak yiyip de gün gibi gözümüze sokanlar var, bilindiği halde bu tip gruplarda pohpohlanıyorlar, el üstünde tutuluyorlar, burası için demiyorum alınan varsa da alınsın, benim yüzme grubunda var bu tipler, neyse işin özü din varsa, bu şova katılan çok bulursun ama buranın amacı motor sevdası, bunun için gerekli kalabalığı bulamazsın, günümüzün şartları böyle. Ben 1 ocak sabahı zor kalkarım içmiş olacağım ama öğlen yakalayabilirsem katılmak isterim, saygılar.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Motorsiklet net dede gayet başarılı etkinlikler oluyordu. 2015 di galiba kış günü Kemerburgaz- garipce sürüşüne 70 den fazla motor katılmıştı. Ama bu sene sadece bir yemek programı oldu...

Galiba artık Facebook gırupları bu ihtiyacı gideriyor. Burda sadece siyaset konuşulur oldu( özeleştiri:benimde katkım var bu konuda)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

eskiden insanlar bu kadar ayrışmadığındandır, önceleri günümüzün en önemli öğesi olan din öğesi bu kadar gösteriş amaçlı değildi, düşünün muhafazakar motorcular kulübü bile gördük, şimdi ise herkes bu furyanın arkasında, ben yüzmeye de çok meraklıyım, etkinliklerde otobüsü durdurup topluca namaz kılma şovları bile var, seferdesin, seferisin, dinde böyle bir imkan varken neden uygulamazsın, neden senin yaşam tarzına uymak istemeyenleri bir an evvel yol ızdırabını bitirmek isteyenleri düşünmezsin, çünkü amaç belli, ha bir de genellemiyorum ama über dindar olup, hak yiyip de gün gibi gözümüze sokanlar var, bilindiği halde bu tip gruplarda pohpohlanıyorlar, el üstünde tutuluyorlar, burası için demiyorum alınan varsa da alınsın, benim yüzme grubunda var bu tipler, neyse işin özü din varsa, bu şova katılan çok bulursun ama buranın amacı motor sevdası, bunun için gerekli kalabalığı bulamazsın, günümüzün şartları böyle. Ben 1 ocak sabahı zor kalkarım içmiş olacağım ama öğlen yakalayabilirsem katılmak isterim, saygılar.

Al işte gelde cevap yazma...

Getirip illa din ile ilgili rahatsızlığını illa her yere sıkmak zorunda mısınız yav yeter bi bitin yahu
 
Katılım
9 Kas 2018
Mesajlar
279
Motosikleti
Yamaha x-max 250 ABS (2025)
dini etkinlikler genelde menfaat çağrıştırıyor bu yüzden ben katılıp günaha girmiyorum.
ibadetimi kendi cami cemaatimle yapıp işime gücüme bakıyorum.
yanlış anlaşılmasın kimseye menfaatçi demiyorum.
ama geldiğimiz nokta da bu tür oluşumlar çıkar gütmekte.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Namaz etkinliğinin forumla bir ilgisi olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen başka bir oluşum organize ediyor, forumda da konusu açılıyor.
Fakat orada hedef ibadet. Yani mesele motor sürmek değil.
Dolayısıyla pek çok kesimden katılımcı olabilir bu normal.
Siz sürüş odaklı bir etkinlik düzenlerseniz katılım için belli şartları sağlamanız gerekir. Aklı başında bir sürücü tanımadığı insanlarla yola çıkmaya tereddüt eder. Bu nedenle organizasyonu yapanlardan talepleri olacaktır ki en başta yapanlara da güvenmek ister.
Kısaca kolay değil.
Fakat;
Şurada çorba içeceğiz. İsteyen bizimle sürsün, isteyen oraya gelsin derseniz katılım daha çok olacaktır.
Çünkü hedef çorbadır.
Yani çok kişiyi ilgilendiren bir hedef koyarsanız katılım da çok olur.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
dini etkinlikler genelde menfaat çağrıştırıyor bu yüzden ben katılıp günaha girmiyorum.
ibadetimi kendi cami cemaatimle yapıp işime gücüme bakıyorum.
yanlış anlaşılmasın kimseye menfaatçi demiyorum.
ama geldiğimiz nokta da bu tür oluşumlar çıkar gütmekte.

İddiada bulunuyorsanız ispatını da yapmak zorundasın. Nasıl bir menfaat sözkonusudur ki günaha girmekten korkuyorsun. Bize de öğret ki sana duacı olalım

Buyur bir örnek ver İSPAT et
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
eskiden insanlar bu kadar ayrışmadığındandır, önceleri günümüzün en önemli öğesi olan din öğesi bu kadar gösteriş amaçlı değildi, düşünün muhafazakar motorcular kulübü bile gördük, şimdi ise herkes bu furyanın arkasında, ben yüzmeye de çok meraklıyım, etkinliklerde otobüsü durdurup topluca namaz kılma şovları bile var, seferdesin, seferisin, dinde böyle bir imkan varken neden uygulamazsın, neden senin yaşam tarzına uymak istemeyenleri bir an evvel yol ızdırabını bitirmek isteyenleri düşünmezsin, çünkü amaç belli, ha bir de genellemiyorum ama über dindar olup, hak yiyip de gün gibi gözümüze sokanlar var, bilindiği halde bu tip gruplarda pohpohlanıyorlar, el üstünde tutuluyorlar, burası için demiyorum alınan varsa da alınsın, benim yüzme grubunda var bu tipler, neyse işin özü din varsa, bu şova katılan çok bulursun ama buranın amacı motor sevdası, bunun için gerekli kalabalığı bulamazsın, günümüzün şartları böyle. Ben 1 ocak sabahı zor kalkarım içmiş olacağım ama öğlen yakalayabilirsem katılmak isterim, saygılar.

Hocam bravo cidden, firavun bu kadar dolmamıştır dinlere karşı, cidden enteresan...
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
Konu yanlış yerde açılmış sanki. Burada daha çok motosiklet ve bağlantılı konular paylaşılıyor. Eğer bu tür din, siyaset vs merkezli konular açılırsa tartışmalar olacağı gibi forum hem amacından uzaklaşır, hem de site epey üye kaybeder bence. Biz motosiklet sevgisi ile buradayız. Hepimizin başka düşünceleri ve bakışı vardır hayata karşı. Burada bunları paylaşıp tartışma konusu haline getirmemek lazım.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
2,003
Motosikleti
NC 750 xdct Norden 901
Konu yanlış yerde açılmış sanki. Burada daha çok motosiklet ve bağlantılı konular paylaşılıyor. Eğer bu tür din, siyaset vs merkezli konular açılırsa tartışmalar olacağı gibi forum hem amacından uzaklaşır, hem de site epey üye kaybeder bence. Biz motosiklet sevgisi ile buradayız. Hepimizin başka düşünceleri ve bakışı vardır hayata karşı. Burada bunları paylaşıp tartışma konusu haline getirmemek lazım.

Ne güzel tespit..keşke konu başlığını okusaydin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst