Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yollardaki büyük tehlikeye dikkat. Erimiş Asfalt

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Osman Nuri Çelik, havaların ısınmasıyla ulaşımda yoğun olarak görülmeye başlayan bisiklet ve motosikletlerde kask kullanımının ölüm ve sakat kalma riskini en aza indirdiğini söyledi.

    AA muhabirine açıklama yapan Çelik, yaz aylarının gelmesiyle iki tekerlekli araçların da trafikte görülmeye başladığını belirtti.

    Bisiklet ve motosiklet kullanan kişilerin en basit kazalarda bile ölme ve sakat kalma riskinin bulunduğunu vurgulayan Çelik, kask kullanımı konusunda insanların bilinçlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.

    Bilinç düzeyi artarsa acı olayların da önüne geçilebileceğini anlatan Çelik, şöyle devam etti: "Havaların ısınmasıyla ulaşımda yoğun olarak görülmeye başlayan bisiklet ve motosikletlerde kask kullanımı, ölüm ve sakat kalma riskini en aza indiriyor. İki tekerlekli araçlarla yapılan kazalarda kaskı bulunmayan sürücülerin kafa bölgesine almış oldukları darbeler, ciddi sonuçlar doğurabiliyor. Kas, bir şekilde cankurtaran görevi yapıyor. Motosikletler kısa sürede hemen hızlanıyor. Kasksız sürücü dengesini bile kaybedip düşse yaralanabilir."

    Çelik, sürücülerin, yol yapım çalışmalarının arttığı yaz günlerinde özellikle eriyen asfaltın da etkisiyle daha dikkatli olmaları gerektiği uyarısında bulundu.

    Kaynak: AA - Beyazgazete.com

    Eriyen asfalta kum dökülüyor

    Karayolunda eriyen asfaltı, tozlama çalışmasıyla güvenli hale getirmeye çalışıyor bu işlem yolu motorcular için daha tehlikeli hale getirmekte.








    Facebook üzerinde Oğuz Çilingir'in konu ile ilgili paylaştığı bir yazıyı da aşağıya ekliyoruz. Duyarlı arkadaşlar bu gibi tehlikeli durumları aşağıda verilen adresden şikayet edebilirler.

    ŞİKAYETCİYİM...

    LÜTFEN HERKES ELİNDEN GELDİĞİ KADAR DUYURSUN:

    Antalya sahil yoluna motorla gelip oradan Kemer ve Kaş'a kadar giderseniz (Belki de Türkiye'nin motorla gidilecek en güzel yoludur) bir anda dehşet içinde kalıyorsunuz! neden mi? Çünkü yaz aylarında 50 C lere kadar sıcaklığı olabilen bu coğrafyada yolların soğuk asfaltla yapıldığını görüyorsunuz. Kısacası ZİFT kullanılıyor! peki sonra ne oluyor? sıcağı gören ZİFT kaçınılmaz bir şekilde eriyor. Zemin buz pisti gibi kayganlaşıyor. Ne yapmalı? ziftin üzerine hangi "kıt zekalı" akıl ettiyse kum dökmeli!!!! Evet yanlış duymadınız. Kaygan zemine virajın tam apeksine yani motorların yattığı noktaya kum dökülüyor!!! Bunun adı suikast değil ise resmen bilerek ve isteyerek adam öldürmeye teşebbüstür kardeşim!!!

    Nasıl mühendislersiniz siz? Nereden öğrendiniz bu yol yapımını? Benim vergimle beni öldürme özgürlüğünü size kim verdi? Yetkililer derhal gerekeni yapmalı. Bu yolu yapan ve sorumlu olan kim ise derhal dava açılmalı. Bu yollar yüzünden insanımız hayatını kaybedebilir ve devletin malı zarar görebilir... Herkes bu konuyu takip etsin.

    ARTIK İNSANLAR YAPTIKLARININ BEDELİNİ ÖDESİN? HESAP SORULSUN.
    VATANDAŞ OLARAK HAKKIMIZI SONUNA KADAR SAVUNALIM.

    O. Çilingir

    NOT: Bu konu ile ilgili şikayetlerinizi https://bimer.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgLogin.aspx adresine lütfen yapınız. Ulaşabileceğiniz yazılı ve görsel medya organlarını uyarınız. Bir kamuoyu yaratalım. Onlarca yıldır bilinçsizce yapılan bu yollarda yüzbinlerce can verdik.
    ARTIK YETER DİYELİM...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    Saçma ve çok tehlikeli uygulamalardan birisi daha,

    Bu uygulama yüzünden birilerine birşey olsa haberlerde aşırı hızdan hakimiyteti kaybetti diye geçecek

  3. #3
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Her sene yeşillik suluyacağız diye yolları göle çevirmelerinide unutmayalım.

  4. #4
    Apices - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2012
    Şehir
    BURSA/ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Sym Wolf 250/Tvs Apache
    Yollarda bu ve benzeri tehlikeler olduğunu çoğu sürücü bilip fark etmese de, motosiklet sürücüleri duyarak, görerek, maalesef kötü tecrübeler yaşayarak işin tehlikesinin farkındadırlar. Peki yetkililerin bu konudan haberi var mı? Ya da ne kadar haberleri var? Yukarıdaki yazıda anlatıldığı gibi maalesef hiç haberleri yok. Durum böyle olunca bir şekilde konuyu duyurmak ve önlem alınmasını sağlamak gerekmekte. Peki bu işi kim yapmalı? bu iş asıl kimin görevi? Bizlerin mi ? yok sa bizlerden daha fazla sözü geçen kurumların, derneklerin mi?
    Bu ve benzeri bir sürü soru sorabiliriz kendimize.Bende bu sorulara cevap ararken aklıma Türkiye Motosiklet Federasyonu (TMF) geldi. Gerçi ilk değil ikinci defa aklıma geldi.İkincisini yazımın sonuna doğru açıklayayım.
    Bu federasyon ne iş yapar?görevleri nelerdir?Sitesine girince hedeflerini şu şekilde açıklamış.


    HEDEFLERİMİZ
    Türkiye'nin tanıtımına katkı sağlamak, global dünya kentleri algısını güçlendirmek. Türkiye'yi dev organizasyonlar yapan gelişmiş ülkeler arasında konumlamak.
    Sporun çağdaş, evrensel değerlerini kullanarak, ülkemizi ve halkımızı bu değerlerle özdeşleştirerek dünya vitrinine çıkartmak.
    Uluslararası şampiyonaların sahip olduğu standartlar ve gelişmiş teknolojiler sayesinde ülke prestijinin arttırılmasına katkı sağlamak... Türkiye'nin organizasyon yeteneği ve gücünü tüm dünyaya göstererek ileride talip olacağımız diğer dev organizasyonların önünü açmak, referans oluşturmak.
    Motosiklet ve otomotiv sektörlerinin, ilgili yan sanayinin büyümesine yardımcı olmak.
    Ülkemizde ve özellikle metropollerde motosiklet kültürünün ve kullanımının gelişmesine yardımcı olmak... Sonucunda metropollerde orta ve uzun vadede yaşam kalitesi üzerinde çok yönlü iyileşme sağlamak.
    Spor ve motor sporları kültürümüzün gelişimine sağladığı katkı ile gençliğin spora yönelmesini teşvik etmek... Bu sayede onları pek çok zararlı alışkanlıktan ve tehlikeden korumak, geleceğimize yatırım yapmak.
    Motor sporları alanında üst düzey sporcuların yetişmesi için motivasyon sağlamak... Bu platformda başarılı olacak sporcularımız kanalıyla ülke imajının daha da gelişmesine yardımcı olmak.

    Yazıyı bir kaç kez okudum.Hiç bir yerinde motosikletlerin trafikte daha güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak yönünde bir kelime bulamadım.Sadece bir yerinde 'Ülkemizde ve özellikle metropollerde motosiklet kültürünün ve kullanımının gelişmesine yardımcı olmak... Sonucunda metropollerde orta ve uzun vadede yaşam kalitesi üzerinde çok yönlü iyileşme sağlamak.' yazıyor.

    Motosiklet kullanımına ve gelişmesine nasıl yardımcı olmak lazım? Sadece yarışmalar düzenlemekle iş bitiyor mu?
    Normal hayatta, trafikte motosiklet kullananlara nasıl bir kolaylık, emniyet,konfor sağlanmalı ki herkes motosiklet kullanmaya özensin.

    Yazım biraz uzadı kusura bakmayın.Yazdıkça insanın aklına başka konular geliyor ve uzadıkça uzuyor.
    Sonuç olarak bence bu gibi önemli konularda uzman kişilerin görüşleri alınmalı,ortadaki tehlikenin bir an önce önüne geçilmeli ve bu iş de de TMF ön ayak olmalı diye düşünüyorum.Diğer ikinci konu da (TMF'nin konu hakkında uğraşları var mı bilmiyorum.)motosiklet hız limitlerinin günün şartlarına ve tehlikelerine göre iyileştirilmesi işinin de TMF tarafından yetkililere anlatılması ve gereğinin yapılması konusunda takibinin yapılması.

    Bunlar benim şahsi görüşlerimdir.Belki yanlış düşünüyor olabilirim.Çok daha iyi fikirleri olan arkadaşlarda muhakkak vardır.Fikirlerin çatışmasından doğrular doğar.Bunu unutmamak lazım.

    İnşallah bir gün tüm yollar, biz motosiklet sevenlerin zevk alarak, rahatsız edilmeden,özgürce,trafik kurallarına uyarak fakat yüzümüzde gülümseme eksik olmadan kullanabileceğimiz şekle gelir.
    DusenAdam bunu beğendi.

  5. #5
    papirus00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2007
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09 Tracer
    3 hafta önce batı karadeniz sahilden sinopa gittim ve yollar bu şekilde toz (kum ve ya çakıl değil) serpilmişti. O keskin virajlarda 25 km gittim işgence gibiydi. o sisteme nasıl giriş yapıp mail atcaz bilen var mı ?

  6. #6
    kahveisteyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2011
    Şehir
    Nurtepe
    Motosikleti
    Honda Cbr250r 2014
    İktidarın en çok bayıldığı propaganda aracı bu duble yollar. Yol dediğin öyle kusursuz yapılırsa olmaz. Devamlı bozulmalı ki yandaş müteahhite devamlı para kaynağı çıksın.
    Burası Türkiye, yok öyle.
    DusenAdam bunu beğendi.

  7. #7
    supporter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    bodrum dıdım yapmıstım gecen pazar sayelerınde asfalt yanıklarından son anda kurtuldum motormu zıft lekesı efendım bır ısıde duzgun yapsalar !
    Kasksız gezen babam olsa yüzüne bakmam !
    Bizim evde son lafı ben söylerim ' Peki Hanım'

  8. #8
    darpgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF150
    kaza tutanaklarına bakarsanız dünyada yol kusuru en az olan ülkelerden biriyiz.
    yol standardımız neyki yol tutuşu ne olsun . Her seferinde en yumuşak hamurlu lastiği alsan bile bu yollarda kendinden başka bişeye güvenemessin .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler