AB’den araç muayenelerine ortak kriter
-
Admin
Avrupa Birliği Komisyonu üye ülkelerde motosiklet kazası sayısının düşürülmesini amaçlayan yeni önlemler aldı. AB ülkelerinde her yıl 2 400 motosiklet sürücüsü kazalarda hayatını kaybediyor.
Komsiyon, araç muayenelerinde koşullarının sertleştirilmesi yönünde yeni direktifler yayınladı. Otomobil muayeneleri için de, tüm Avrupa Birliğini kapsıyan ortak normlar getiriliyor.
Uzmanların bir kısmı teknik arızaların motosiklet kazasında nadiren önemli rol oynadığı kanısında. Belçika Karayolu Güvenliği Enstitüsü sözcüsü Benoit Godart bunlardan biri:
‘‘Motosikletlerin teknik durumu kazaların sadece yüzde 1’inde devreye giriyor. Yüzde 43’ünde motosiklet sürücülerinin hatası söz konusu. Bildiğimiz bir şey daha var: Yarıdan fazla vakada, kazaya otomobil sürücülerinin motosikleti görmemesi sebep oluyor.’‘
27 ülkeden 11’inde bu muayeneler hiç yapılmıyor. Yani şimdiye kadar her ülke birbirinde farklı mevzuat uyguluyordu.
Kaynak: Euronews
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Erhan o etiketi senmi yazdin?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
motor kazalarının muayene ile ne alakası var,zaten yukarıda'da belirtmiş önce araç sürücülerini eğitin...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
ozrace adlı üyeden alıntı
motor kazalarının muayene ile ne alakası var,zaten yukarıda'da belirtmiş önce araç sürücülerini eğitin...
mesela resimdeki kazadaki aracın lastiğine bak arka lastiğin ortası tamamen silinmiş bu araç muaneler sert olsaydı geçemezdi belkide bu lastiğin yol tutuşu yüzünden düştüğü için bu motorcu düşmeyecekti
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
Bir motosiklet kullanıcısı olarak araba ile bir motosiklete çarpıyordum. Benim dikkatsizliğimde vardı çünkü göremedim ama sonradan dikkat ettim ki her hangi bir ışıklandırması bulunmuyordu.
Bence üst modellerde olduğu gibi farların kontak açıldığında yanması kontak kapanana kadar da açık kalması zorunluluğu getirilmeli. Bu da muayenelerde zorunlu hale gelmeli. Sonuçta yapacağınız masraf kendi canınız için olacak. Bunu bilinçli yapmayanlar için kanun devreye girerek sürücünün hayatını korumalı.
Herşey bir gün gelecek ve geçecek. Zamanın kıymetini bilmek lazım...
-
Sanırım şu açıklama en yerinde olanı. Üstelik bu açıklama, motosikletin geçiş üstünlüğü olduğu ülkelerden geliyor.
Bildiğimiz bir şey daha var: Yarıdan fazla vakada, kazaya otomobil sürücülerinin motosikleti görmemesi sebep oluyor.
Kazaları önleyemeyiz. Fakat insanları bilinçlendirerek, önüne geçmeye çalışabiliriz. Bu bilinçlendirme ise en başta otomobil ve motosiklet sürücü belgesi almak isteyen kişileri, daha kurs başından eğitme ile başlıyor. En azından teorik anlatımlar yapılsa, bu bile çoğu kazanın önüne geçebilirdi. Fakat nerdeee...
Ver parayı, çevir direksiyonu veya gidonu, daha sonra bir ömür ehliyet sahibi ol. Var mı başka yer de böyle rahat bir memleket?
Önce emniyet, sonra hareket...
-
gavur uydurması bunlar. Yoksa amerikan oyunumu oluyodu?
-
İyide bize ne?..
AB üyeleri düşünsün....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
-
01 Ağustos 2012, 10:00
#10
Bizdeki sorun muayene kriterleri değil: Standart dışı yollar (kalitesi, işaretlemeleri, veya "alışılandan değişik" olmaları), ve diğer şöförlerin laubali araç sürüşleri ("ne olur canım, şuradan U dönüşü yaparım, opps pardon size mi sürttüm" , "dörtlüleri yakıp kavşakta durabilirim", "sol şeritten sağa dönmekte ne sakınca olabilirk ki?")..
---
Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler