Mondial MONDIAL 150 HS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
beyaz park var amartsör olayı oluyorsa yaptır sen sahane olur sen onaylarsan bizde yaptırırız

bu beyaz ışıkları oto aksesuarları satan yerlerdemi bulurum

birde 2.000 bakımında hava filtresi değişiyormuş bu motorlara göre performans
hava filtresi varmı takılırmı.

amartisörleri yaza taktırmayı düşünüyorum benden önce taktıran olmassa tabiki sizlerle paylaşırım izlenimlerimi :)
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
evet var ben görmüştüm.normal hava filtresi ne 5 ytl diğerine 10 ytl demişti aldığım yer.performanstı büyük bi ihtimal.turuncu bi rengi vardı.
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
arkadaşlar benim motorun marşı bir basmaya almıyor sizinkilerde böylemi yoksa benim motor yeni olduğu içinmi bujiyimi değişmelimiyim
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
arkadaşlar benim motorun marşı bir basmaya almıyor sizinkilerde böylemi yoksa benim motor yeni olduğu içinmi bujiyimi değişmelimiyim

wallah bizimkiler hepsi öyle rolanti düşükse yapar bujile alakası yok rolantiyi yükselt ozaman gaz vermeden çalışır ama gerek yok ver gaz çalışsın :bounce:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Evet buji ile ilgisi olmamalı ben 7500 km deyim, halen tek marş ta çalışıyor, şu andada kış aylarını yaşıyoruz, eğer 3-5 günden fazladır motoru çalıştırmadıysan ve motorun durduğu ortam soğuksa, yağ kalınlaşıyor ve zaten ilk marşta alması genelde imkansız oluyor. Ayrıca biliyorsun bizim motorların başlangıç devirleri biraz düşük çalışmaya başlıyor. sonra yavaş yavaş devir yükseliyor ve sonra tekrar düşüşe geçiyor, benim motorum böyle eğer seninkide böyleyse ilk etapta çalışırken biraz gaz vermelisin.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Evet buji ile ilgisi olmamalı ben 7500 km deyim, halen tek marş ta çalışıyor, şu andada kış aylarını yaşıyoruz, eğer 3-5 günden fazladır motoru çalıştırmadıysan ve motorun durduğu ortam soğuksa, yağ kalınlaşıyor ve zaten ilk marşta alması genelde imkansız oluyor. Ayrıca biliyorsun bizim motorların başlangıç devirleri biraz düşük çalışmaya başlıyor. sonra yavaş yavaş devir yükseliyor ve sonra tekrar düşüşe geçiyor, benim motorum böyle eğer seninkide böyleyse ilk etapta çalışırken biraz gaz vermelisin.


EVET ARKADAS HAKLI O BAŞLANGIÇ DEVİRİ DEDİĞİ İSE OTOMATİK CİKLE O OTOMATİK CİKLE GÖREVİNİ TAM YAPMIYORSA KATİYEN GAZ VERMEDEN ÇALIŞMAZ BENİM Kİ MESELA SU AN ROLANTİ 2 DE KISIN 2,5 - 3 ARASI YAPMISTIM GAZ VERMEDEN ÇOK RAHAT ÇALISIYOR YAZ OLDUĞU İÇİN DÜŞÜRDÜM 2 YE İLLE GAZ VERİP ÇALIŞTIRACAM YOKSA KATİYEN ÇALIŞMIYOR YANİ ÖNEMLİ BİŞİ DEĞİL TAKMA KAFANA YARIM SAAAT MARSA BASIPTA ÇALIŞMAYANLAR NE YAPSIN SEN YAT KALK DUA ET BİZİM MOTORLARA ÇOK ŞÜKÜR SAĞLAMMIŞLAR :bounce:

eyvallah arkadaşlar sağolun




BOSUNA ENDİŞELENME KARAYILAN ÖENMLİ BİŞİ DEĞİLLL:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
arkadaşlar bende motorumun farlarını ve park lambalarını beyaz ışık yapmak istiyorum.bana önere bileceginiz kaliteli bir ışık varmı marka ve fiyat yazarsanız sevinirim.

ayrıca motorun üzerindeki bazı yazıları silmek istiyorum elle çıkarmaya çalıştım olmuyor.

slm birde bizim motorların arka amatisörleri çok sert yada bana öyle geliyor serviste bir usta var oda 150 HS kullanıyor o kendi motoruna 151 RS'nin arka amatisörlerini takmış ve çok memnun olduğunu söyledi. banada önerdi
fiyatıda 45 liraymış.yaza taktırmayı düşünüyorum siz ne düşünüyorsunuz bu konuda

selam karayılan bende 151rs var arka amortisorleri sert bence hiç değiştirme çünkü hepsi aynı renkleri değişik o kadar yapıştırmaları çıkarmaya gelince hs leri bilmem ama rs lerde mondial 151rs yazısı vernik altı ben grenajları değiştirdiğimde sökmüştüm muhtemelen hs lerde öyledir çıkarınca orası yapıştırma şeklinde boşluk kalıyo daha kötü bir görüntü veriyor.
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
selam karayılan bende 151rs var arka amortisorleri sert bence hiç değiştirme çünkü hepsi aynı renkleri değişik o kadar yapıştırmaları çıkarmaya gelince hs leri bilmem ama rs lerde mondial 151rs yazısı vernik altı ben grenajları değiştirdiğimde sökmüştüm muhtemelen hs lerde öyledir çıkarınca orası yapıştırma şeklinde boşluk kalıyo daha kötü bir görüntü veriyor.

galiba bizimkilerde vernikli çünkü çok uğraştım çıkmadı

selam karayılan bende 151rs var arka amortisorleri sert bence hiç değiştirme çünkü hepsi aynı renkleri değişik o kadar yapıştırmaları çıkarmaya gelince hs leri bilmem ama rs lerde mondial 151rs yazısı vernik altı ben grenajları değiştirdiğimde sökmüştüm muhtemelen hs lerde öyledir çıkarınca orası yapıştırma şeklinde boşluk kalıyo daha kötü bir görüntü veriyor.

dediğin gibi sertse o zaman değiştirmem amartisörleri peki japonlardan bizim motorlara uya bilecek amartisör varmı.

birde arkadaşlar bizim motorlara performans eksoz takılıyormu nasıl oluyor iyimi kötümü sesi falan nasıl oluyor izlenimlerinizi yaza bilirmisiniz
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Şub 2008
Mesajlar
22
yaa arkadaşar hala karar veremedim. nisan başında alacam motoru ama hala emin olamıom bundan.
ben motoru fazla kullanmıcam evden işe işten eve(mesafe 1,5+1,5=3 km) yani senede yapsam yapsam belki 500 km yaparım motorla. sizce bu bana dayanırmı. yani ben ona bakarsam gerçekten o da bana bakarmı.
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
yaa arkadaşar hala karar veremedim. nisan başında alacam motoru ama hala emin olamıom bundan.
ben motoru fazla kullanmıcam evden işe işten eve(mesafe 1,5+1,5=3 km) yani senede yapsam yapsam belki 500 km yaparım motorla. sizce bu bana dayanırmı. yani ben ona bakarsam gerçekten o da bana bakarmı.

kardeş için rahat olsun çinlilerin içinde en iyilerinden biri sen ona bak oda sana bakar merak etme hem zaten günde 3 km gideceğini söylüyorsun al gitsin bişey olmaz
 
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
yaa arkadaşar hala karar veremedim. nisan başında alacam motoru ama hala emin olamıom bundan.
ben motoru fazla kullanmıcam evden işe işten eve(mesafe 1,5+1,5=3 km) yani senede yapsam yapsam belki 500 km yaparım motorla. sizce bu bana dayanırmı. yani ben ona bakarsam gerçekten o da bana bakarmı.

şimdi evden işe işten eve diosunda sora vazgeçemiyosun.ben gayet memnunum.motora bakarsan oda sana bakar.ama 3-4 kişi bu motora binersen bi hayır bekleme.

gelelim ilk çalıştırma konusuna.ilk basışta gaz vermden çalışmıyorsa çok az gaz verip öle çalıştırın motoru ve gazı hemen bırakın.motor soğuk ve 2 gün falan çalışmadıysa yağsız kalıo ve soğuktan yağ kalınlaşıyo.ve ilk çalıştırma anında tam gaz verirseniniz silindiri aşındırısınız.ve bunu herdefasında yaparsanız motorun ömrü kısalır.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
yaa arkadaşar hala karar veremedim. nisan başında alacam motoru ama hala emin olamıom bundan.
ben motoru fazla kullanmıcam evden işe işten eve(mesafe 1,5+1,5=3 km) yani senede yapsam yapsam belki 500 km yaparım motorla. sizce bu bana dayanırmı. yani ben ona bakarsam gerçekten o da bana bakarmı.


KARDES SENEDE 500 KM İLE MOTOR MU DAHILIR YAAA EN AZINDAN Bİ 5000 - 7000 KM ARASI YOLL YAPMAN LAZIM O KADAR GEZ BİŞİYE BENZESİN BU DEDİĞİM KADARDA BOZULMAZ GERÇİ NİYE BOZULSIUN Kİ SEN RAHAT OL MOTORU SIKISTIRMA BAYIRDA Bİ DAHA ARKANA BAKMA ONA ÇOK DİKKAT ET

Motorun plastik parçaları pahalımı,yedek parça fiyatları?


PAHALI TABİ BUDA SORUMU İSTERSEN Bİ DÜŞ GÖRÜRSÜN ANYAYI KONYAYI :queen:

şimdi evden işe işten eve diosunda sora vazgeçemiyosun.ben gayet memnunum.motora bakarsan oda sana bakar.ama 3-4 kişi bu motora binersen bi hayır bekleme.

gelelim ilk çalıştırma konusuna.ilk basışta gaz vermden çalışmıyorsa çok az gaz verip öle çalıştırın motoru ve gazı hemen bırakın.motor soğuk ve 2 gün falan çalışmadıysa yağsız kalıo ve soğuktan yağ kalınlaşıyo.ve ilk çalıştırma anında tam gaz verirseniniz silindiri aşındırısınız.ve bunu herdefasında yaparsanız motorun ömrü kısalır.



dediğin gibi murat kışın olsa tamam haklısında yazın farketmez yani rahat olun yani bu mart ayıda az soğuk ama artık motorlara o kadar ısıtmayı beklemeyin motor zaten çalıştığı gibi yağlama yapıyor murat yağlama yapmazmı yapmasa kitler motoru değilmi ama dediğin gibi soğuk hava da olsa haklısın :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Şub 2006
Mesajlar
310
ilk çalıştırmada 2-3 saniye yağlanıyo ama normalden daha az.silindir içerisinde yeteri kadar yağ kalmıo bu yüzden ilk 2-3 saniye motorda aşıntı fazla oluyo(eğer 2-3 gün çalıştırmazsan).bütün yağ kartere iniyo.bunu kastedmiştim.yanlış anlaşılmasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
neden bence japonlara göre çok ucuz ama kalitesiz yani abartılacak kadar pahalı değil normal örnek:yan grenajım çizilmişti sanayiye götürdüm tekini 50ytl ye boyayacağını söyledi bende gittim servise 30 ytl ye yenisini aldım taktım
 
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
slm arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce aldığım motorumun alt paneli sağ yan maşbiyeli kendiliğinden çatladı ve çatlaklar önce çok küçüktü şimdi gün geçtikçe büyüyor bu çatlaklar ayrıca kask askısıda dibinden kırılmış onuda yeni fark ettim servise gittim plastik parça garantiye girmiyor dediler böyle bir şey nasıl olur anlamadım hayret birşey:pr::pr::pr::pr::pr:kafayı yememek elde değil

NOT:motor kesinlikle devrilmemiştir dışarda kalmamıştır benim dışımda kimse kullanmıyor motoru
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2008
Mesajlar
1,039
hayır anlamadığım plastik parça garantiye girmiyormuş e zaten bizim motorların heryeri plastik geriye birşey kalmıyorki zaten tekerle motor kalıyor geriye
 
Katılım
20 Eki 2007
Mesajlar
23
görüşüm; sürekli arıza yapıyo sinir bozuyo 10000kmden sonra yeni motor atılması lazım çünki motoru zayıflıyo kendimin ve komusumun vardı ben motoru yakıyodum babam tuttu komşu motoru parçaladı +2 tane yeni motor attı bi arıza çıkardımı tırsmaya basla derim :cat:

hayırlı olsun.....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst