İç Don

Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Merhabalar,

Soğuktan korunma konusunda birçok konu açılmış olduğunu biliyorum. Hatta o konulara oldukça yoğun katkımda olmuştur. Bu kez sizlere bu sabahki deneyimimi aktarmak istiyorum.

Birçoğunuzun bildiği gibi otomobilim yok. Yaz, kış, yağmur, çamur demeden işe, gezmeye, her yere motorla gidiyorum. İzmir çok soğuk memleket olmasa da sabah ayazı oldukça rahatsız edici. Senelerce bisikletle işe gidip gelen birisi olarak baya bir termal alt üst koruma giysisi stoğum mevcut. Bisikletle giderken siyah, ince, pahalı kayak ve outdoor sporlar için üretilmiş olan termal korumalar süper oluyordu. Motosiklete başladıktan sonra işportadan 3-5 kuruşa aldığım alt üst yün iç donlar (gülmeyin, bunlara annem böyle derdi eskiden) işimi çok iyi gördüğü için, bisiklette kullandığım uzay çağı malzemesi termal protectionlara hiç işim düşmedi. Bu sabaha kadar da özel termallerin yün iç dondan çok daha iyi olduğunu düşünüyordum. Bu sabah salon penceresinin hemen dışına koyduğum termometremden havanın -1 derece olduğunu (İzmir'de bu senenin rekor en düşük sıcaklığı) görünce, "aha işte termalleri bugün giymek lazım" dedim kendi kendime. Daha evin önünden ayrılır ayrılmaz bacaklarımın ön tarafları üşümeye başladı, ardından otobanda 90-100 lere çıkınca uyluklarım donmaya ve ardından yanmaya başladı. Allah'tan dizlikler biraz rüzgarı kesiyor da işe kadar gelebildim. İndiğimde düzgün yürümem bile zorlaşmıştı. Halbuki geçen sene çok daha soğuk havalarda yün altlığım beni hiç üşütmemişti.

Net olarak söylüyorum ki, termal alt üst pahalı malzemeler bisiklet veya doğa yürüyüşünde işe yarayabilir, ama motosiklette asla hiçbir yardımı yok. En iyi ısıtan, alt üst takımı 10 milyona satılan streç şeklinde, askerlerimizin de giydiği yün İÇ DONLAR..! Tuhafiyecilerde, asker malzemesi satan yerlerde, işportacılarda bulabilirsiniz, hem çok ucuz, hem çok rahat...

Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
rigel bilgilendirdiğin için çok sağol.. güzel bi deneyim olmuş.. bende izmirdenim ve bahsetmiş olduğun iç donu normal dükkanımın içindeykene bile giyiyorum:) ve harika ısıtıyor hele birazda sürtünme oldumu ohh deme keyfine klimalı gibi:)

edirne uzunköprüde askerlik yapmıştım ve aynen dediğin gibi asker iç donları harika ısıtıyordu.. demek istediğimde deneyimini onaylıyorum.. bilgin için tşkler
 
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
bilgi için çok teşekkürler.tamda cumartesi termal içlik alıcaktım.ama vazgeçtim.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Şahane paylaşım, aktarım:cat:
Yalnız ben içdonu geyinince, lastikli bel kısmı pantuldan dışarı taşıp mideme kadara çıkıyor:mrgreen: Derste tahtanın üst kısmına bişiyler yazarkene de kazak sıyrılıyor, içdonu malzemesi televolelik oluyor, sınıf kıkırdamaya başlıyor:silent:
yinede içdonun üzerine ben de tanımam arkadaş:cat:
 
Katılım
31 Eki 2005
Mesajlar
1,618
Şahane paylaşım, aktarım:cat:
Yalnız ben içdonu geyinince, lastikli bel kısmı pantuldan dışarı taşıp mideme kadara çıkıyor:mrgreen: Derste tahtanın üst kısmına bişiyler yazarkene de kazak sıyrılıyor, içdonu malzemesi televolelik oluyor, sınıf kıkırdamaya başlıyor:silent:
yinede içdonun üzerine ben de tanımam arkadaş:cat:

Heh işte, ben de tam bu sakıncasından bahsedecektim unuttum :queen: Çok sakat görünüyor pantolonun üstüne çıktı mı...

Ağzına sağlık..
 
Katılım
27 Ağu 2007
Mesajlar
83
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
thermal in daha iyi ısıtması gerek miyor mu "teknik" olarak, ne garip iş
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
iyi bari bende o dondan alıyım =)) bilgin ve paylasımın için saol rigel =))
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Süper konu başlığı yapmışsın Rigel :cherry:

Şaka bir yana bende kullanıyorum,sadece motor kullanırken değil soğuk ortamlarda çalışan arkadaşlar sürekli giyebilir,bütün arkadaşlara tavsiye ederim.Estetik olarak biraz problemli ama hasta olmaktansa giymek en iyisi...
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
thermal in daha iyi ısıtması gerek miyor mu "teknik" olarak, ne garip iş

termalin en büyük özelliği hareket ederkenki oluşan sürtünmeden kıyafet içindeki sıcaklığı tutması yani iç sıcaklığı muhafaza ediyor.. ama biz termali dışardan soğuk gelmesin mantığı ile giyiyoruz halbuki motor üstünde hareket edemediğimiz için bi sürtünmeden doğacak sıcaklık olmadığı için ve motorda giderkendi vuran rüzgarın etkisiyle termalin pek bi etkisi kalmıyor..

şöyle özetlersek termal klima çalışan bi odada kapıyı açık bırakmak gibi bişey :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
iç don oldukça paratik bir çözüm, çok da faydalı ayrıca yün oldukları için sağlıklı da. artık bu konudan sonra motosiklet.net üyelerini donlarından tanırız :mrgreen: soğuktan korunma için biraz pahalı da olsa kayak pantolonları da iş görür sanırım :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kayak pantolunu ıcten olsa guzelde:p onuun ustune kot gıysen dap dar gıy ısstersen:p pacalı don tercihimdir:p:p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ee bılıyorumda arkadasım kayak pantolonunu her motora bındıgındemı gıyceksın? mıllet zaten altına gıydıgın kot un yada baska bı pantolonun ıcıne gıymesı ısınması ıcın fıkır uretmeye calısıyo...saygılaarrr...:cat:
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
920
konu soğuktan korunma. alta ya da üste giyim meselesi değil. kayak pantolonu kullanan arkadaşlar işi çözmüş. tabi tercih meselesi ister don giy ister pantolon :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
iste o doğru:wiinkk: :p kım ne gıyerse gıysın banane alla alla ya:p
 
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
57
şu don olayı büyük sıkıntı böyle paçaları kıvırıp çorapın içine sokmak acayip rahatsız edici bi olay :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
1,332
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
üşümekten iyidir ama :p=)) bırak sok corapların arasına daha ıyı:p
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Rigel paşam..
Deneyimlerin ve bu deneyiminden çıkardığın sonuç bence bu kışın günlerinde
içimi ençok ısıtan sözler oldu..
Malum yaş biraz ilerledi ve ben 3 senedir bu iç fanila takımını kullanıyoum..

Hem görevde hemde motosikletlerde beni en iyi onlar koruyor yalan yok..
Daha önce bazı termal giysiler almıştım ve bu iç fanila takımını alıp kullandıktan
sonra dolabımda termaller atıl vaziyette durur oldu..
topic için teşekkürler paşam..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst