Kaza esnasında yapılması gerekenler!

Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Hepimiz trafiğin içinde bulunan insanlarız. Her ne kadar önlem alınsa da trafik kazaları kaçınılmaz. Gözümüzün önünde olan bu acı olaylar için de müdahale etmek, yardımcı olmak vatandaşlık görevlerimizden biri.:cat:

Araştırma yaptım. İşi biraz daha detaylandırdım. Acaba trafik kazasına tanık olursak neler yapmalıyız! Doğru olan ve bizim için güvenli olanlar nelerdir? (Netten alıntıdır.) buyrun okuyalım...

1. Kendinizin ve ortamın güvenliğini sağlayın. örneğin; araç sürücüsü olarak trafikte hızlı seyir halindeyken, gidiş yönünüzde tehlikeli bir durumu farkettiyseniz, dörtlülerinizi yakıp hızınızı azaltın ve dikkatli bir biçimde yolun sağına geçin. aracınızı, kaza yapan aracın içerisinde bulunduğu tehlike tipine göre (yanmakta olan araç, elektrik direğine çarpma neticesi aracın üstüne yüksek gerilim hatlarının düşmesi, vb.) yeterince uzak ve güvenli bir bölgeye dörtlüleriniz açık kalacak biçimde park ediniz. ancak aracınızı çok uzağa park ederseniz, ilkyardım yapmak için çok vakit kaybetmiş olursunuz. yalnızca aracınızın dörtlülerinin açık kalması yetmez; tehlike uyarıcısı reflektörlerinizle ve varsa işaretli acil fenerinizle kaza mahallini, seyir durumundaki diğer sürücülerin yeni kazalara yol açmaması için koruma altına alın. çok gerekmedikçe, trafiği tamamen kesintiye uğratmayın.

yanmakta olan bir araçla karşı karşıyaysanız; aracınızı rüzgarın esme yönüyle tehlike kaynağı arasında olacak biçimde park edin. kısacası; rüzgarın, yanmakta olan araçtan sıçrayabilecek hiçbir şeyi sizin aracınıza taşımasına izin vermeyin.

elektrik direğine çarpan bir araçla karşılaştığınızda, araç üstünde elektrik telleri olup olmadığını dikkatli bir biçimde kontrol etmeniz ve ‘elektrik arıza (186)’ya haber vererek, ortamdan elektriği uzaklaştırmanız güvenli bir davranış olacaktır.

karşı şeritte oluşan trafik kazalarında, ilkyardımcı olarak kendimizi korumak çok daha önem kazanır. bu gibi durumlarda aracınızı güvenli bir yere park etmiş olmanız, yalnız olarak yeterli olmayacaktır. bilhassa trafiğin hızlı seyrettiği ve yoğun olduğu otobanlarda, yolun ortasındaki bariyerleri de gözönüne aldığınızda, karşıdan karşıya geçmenin ne kadar tehlikeli olduğunu düşünebilirsiniz. hele bir de viyadük üzerindeyseniz, sakın karşıdan karşıya geçmeye kalkışmayın! (dikkat! viyadükler arası uçurum tehlikesi)

2. kaza mahallini çabucak değerlendirdikten sonra, size en yakın ambulans servisini arayın. yanınızda işe yarayabileceğine inandığınız başkaları varsa, onlardan da yardım isteyin. örneğin; bu gönüllü kişilerden ‘seyirci kuru kalabalığın’ kaza mahalline üşüşmesini önlenmede, ‘alo trafik (154)’ veya ‘alo jandarma (156)’yı arattırmada ve güç gerektiren işlemlerde faydalanabilirsiniz. böyle davranmanız size vakit ve saygınlık kazandıracaktır. bir ambulans servisinden yardım isterken, kendinizi yeterince tanıtın, olayı, olay yerini, yaralı sayısını ve telefon numaranızı açıklayıcı bir biçimde bildirin.

kendinizin ve ortamın güvenliğini sağlayıp lazım yardımları istedikten sonra, kazazedeye ilkyardıma başlayabilirsiniz. travmalı hastaya ilkyardımda ana kuralımız, hastanın bizim hatalı taşımamızdan kaynaklanan yeni zararlara maruz kalmaması olmalıdır. bunun için hastayı araçtan çıkarırken baş, boyun ve bel bölgesinin dikey düzlemini korumamız gerekmektedir. kazazedeyi gerekmedikçe hareket ettirmeyin. kazazedeye yardımlarınız daima mantıklı bir gerekçeye dayanmalıdır. örneğin; ciltten dışarıya doğru olan bir kanamayı üstüne sıkıca bastırarak veya kanamanın üst tarafındaki tek kemikli bölgeye turnike uygulayarak durdurmak için çok tereddüt etmeyin. ‘hastayı karga tulumba taşıma yüzünden pekçok kazazede sakat kalıyor veya ölüyor.’

Açıklamalar genel olarak kaleme alınmış. Motosiklet kazaları da hemen aynı sorumlulukları gerektiriyor.

Başıma gelen , ders çıkardığım ve eklemek istediğim birkaç nokta daha var ;

* Panik yapmamaya çalışın. Yerde yatan birisine ölü muamelesi yapmayın. O şahısa hiçbirşey olmasa bile 1-2 sn gözlerini kapatıp kendine gelmek isteyebilir.

* Aracınızı yol ortasına koymayın. Trafik akışına göre uygun bir yere çekin.

* Yetkililere haber verdikten sonra, amca - yenge - hala gibi o esnada fayda sağlamayacak lüzumsuz kişileri arayıp telefonu ve kendinizi meşgul etmeyin.

* Eğer kaza mahalinde yabancıysanız, adres uydurmayın. Mutlaka birisine sorun. Soracak birisi yoksa o zaman biraz daha mantıklı olarak adresi izah edin. (Tramway yoluna demir yolu diyip, tramwaya tren diyerek ; yardımın gecikmesine sebebiyet veren insanlar tanıyorum)

* Son uyarı ise (biraz komik gelecek) ; yüksek kültürlü insanları kaza mahalindeki yaralılardan oldukça uzak tutun.
Bilhassa ; kazayı görüp kahveden dışarı fırlayan, 27 yıl önce askerliğinde sıhhıyecilik yapan amcalar... :pr::pr:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Benim arkadaşın 600rr ı var.. Önünde motosikletli kaza yapmış vuran araç kaçmış bu da motordan inmiş kendi motorunu yolun ortasında bırakıp çocuğu kenara çekerken bunun motoruna araba çarpmış bi de sen çarptın diye karakola çekmişler....
Motor olmasa yada arkadaş durmasa kesin eziceklerdi onu da :(
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
pinarr ın anlattığı şekilde olaya müdahale edip
montuyla kaskını çaldıran biri vardı sitede..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Önce kendini sağlama alıcan abi bu memlekette.... :cat:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Önce kendini sağlama alıcan abi bu memlekette.... :cat:

Öyle deme.. Bir can kurtarma ihtimaline karşın ben kaskıda montuda gözden çıkarırım.. En büyük zarar bu olur.. Diğer yandan gerçekten bi kaza ise bir can kurtarmış olurum...

Söylediğim arkadaşım Murat, halâ can dostu o kurtardığı adamla.. Hem can kurtardı hem dost kazandı fena mı?
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Öyle deme.. Bir can kurtarma ihtimaline karşın ben kaskıda montuda gözden çıkarırım.. En büyük zarar bu olur.. Diğer yandan gerçekten bi kaza ise bir can kurtarmış olurum...

Söylediğim arkadaşım Murat, halâ can dostu o kurtardığı adamla.. Hem can kurtardı hem dost kazandı fena mı?

Yaw canını demek istedim..... Sağlama almadan körü körüne balıklama bişeyler yapmaya çalışmak hem kazazedeye hemde kendine zarar verir...

Motoru kaskı fırlatır giderim zaten kendi payıma....:cat::cat:
 
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
480
Kaza anında başta kelime-i şaadet getirmek lazım, ne olacağını bilemezsin...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Yaw canını demek istedim..... Sağlama almadan körü körüne balıklama bişeyler yapmaya çalışmak hem kazazedeye hemde kendine zarar verir...

Motoru kaskı fırlatır giderim zaten kendi payıma....:cat::cat:

Aferim.. Bende kendi payıma giderim..

Herkesin payı kendine :queen::queen::queen::queen:
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
o benimde başıma gelir eminim:)
biri kaza yaparsa dururum panik yaparım motoru atarım bi yerlere sora parçalarlar...
viper 1 çok teşkür ederiz sana da:)...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
o benimde başıma gelir eminim:)
biri kaza yaparsa dururum panik yaparım motoru atarım bi yerlere sora parçalarlar...
viper 1 çok teşkür ederiz sana da:)...

Tuğçe gel senle sinemaya gidelim yemekte yeriz hapına kola atarım çok güzel sinema seyrederim :cherry:
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
ALÇIN DURUYOMU PINAR:mrgreen:
BİLİOSUN DURMUOSA GELMEM :mrgreen::cherry:
ÇOK SİNEMA TALEBİM VA:mrgreen:
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
aman he çıkarma.... alçı dursun bu yazıyıda oku bilgilen sende bende...
o zaman benim için daha iyi:mrgreen:

bu arada yararlı bi yazı olmuş herkesi bu yazıya yönlendireyim:)
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
geyik olmasın diye viper in yazısına övgü yağdırıorum (ki hakkı)
halama alçıdasınız:) bi, kerem alçı benim:mrgreen:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
geyik olmasın diye viper in yazısına övgü yağdırıorum (ki hakkı)
halama alçıdasınız:) bi, kerem alçı benim:mrgreen:

Alçı herkese verilmez.... Neden verdin ki?.... Kendi alçısını taksaydı......


Vaypırcan nasılsın?.....:cherry::cherry::cherry:
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Alçı herkese verilmez.... Neden verdin ki?.... Kendi alçısını taksaydı......


Vaypırcan nasılsın?.....:cherry::cherry::cherry:

Yok o vermedi o sahiplendi.. Daha doğrusu imarını o yaptı :)

Beni merdivenden yuvarlamak suretiyle alçılattırdı, meğer hatunun alçılı olanını beğeniyomuş kendisi :queen::queen::queen:

Viperin konuyu hiç ettik biraz sanırsam :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst