Honda Beat mi? Yoksa Honda CBR 125 R mi?

Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Merhabalar arkadaşlar, öncelikle bu iki motosiklet alakasız diyebilirsiniz.Ama ben günlerdir ne kadar düşünürsem düşüneyim diğer tüm seçenekleri eliyorum sadece bunlar kalıyor ve de işin açıkcası içinden çıkamadım.
Öncelikle kendimi anlatayım.Mühendislik 2. sınıf öğrencisiyim.Evim okula otobüsle 20 dakika mesafede-Günde gezme-tozma dahil toplam 20 km yolum var anlayacağınız-.Otobüslerden gerçekten daraldığım bir günde gözüme çarpan bir scooter ile bütün dünyam değişmeye başladı diyebilirim.Tam bir motosiklet hastası oldum.Tüm ilanları inceliyorum modellere bakıyorum.Ehliyet olarak da B'yi hakettim A2'yi alması kaldı da onun için de şubat sınavına gireceğim.Motosiklet bilgisi olarak da 15-20 dakika suzuki burgman 150 miydi ne ondan kullandım.Ama çabuk öğrenen bir yapım var.Motorunu kullandığım kişi de böyle söylüyordu zaten.
Şimdi size istediğim özellikleri anlatayım:
*Alacağım motor herşeyden önce az yakmalı beni fazla bakım masraflarına sokmamalı(beat tercih sebebi)
*Üniversiteye gideceğimden hem görünüş olarak iyi olmalı hem de 3-4 dakikalık E-5 yolunda ezilebilecek türde olmamalı(cbr125r tercih sebebi)
*Daha tam olarak kullanmayı bilmiyorum ama viteslinin beni zorlayacağını düşünüyorum ve de kaza yaptım mı fazla hasar almayı ya da motorumun almasını herkes gibi istemem(beat tercih sebebi)
*Hız kesinlikle istediğim birşey değildir.Zaten motorda hız yapamam korkarım.80-90'ı geçebileceğimi sanmıyorum.(beat tercih sebebi)
*Scooterlarda tekerlekler küçük olduğundan düşme tehlikesi fazla yağmurda çok düştüğü söyleniyor(cbr125r tercih sebebi)
*Kullanım kolaylığı olsun istiyorum(beat tercih sebebi)
*Bir de ailem kesinlikle istemiyor motosiklet kullanıcısı olmamı:salut:Çok karşılar.Bu yüzden büyükçe super sport türü bir aletle çıkarsam karşılarına kötü olabiliriz(beat tercih sebebi)

Not:Sanırım ben üniv.de olduğumdan beat ufak gibi gözüküyor hava olsun diye cbr'ye kayıyorum ama bunda yanıldığımın farkındayım.Tarafsız olarak yorumu sizlere bırakıyorum:cat:

Bir de dostlarım artık daha dayanamıyorum.Motorların en ucuzladığı zamanlar olarak duyduğum ocak-şubat aylarında almak istiyorum artık.Ehliyetimi alana kadar mahalle arasında döneceğim ehliyetten sonra da kısmetse her yere yollara düşeceğim.

Lütfen bana akıl verirseniz sevinirim.Yalnız bu ikisinden başka özellikle çançinçon kardeşlerin motorlarından tavsiye etmeyin lütfen.Bunlarla zaten başım iyice dertte birde başka başka şeyleri düşünmek onlarla uğraşmak istemiyorum:queen:

Yardımcı olan fikir belirten herkese şimdiden çok büyük teşekkürlerimi sunarım:rendeer::rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
2,695
beat ikinci elleri ne kadar bilmiyorum ama cbr lar biraz pahalı ilk motor ve ikinci el içn söylüyorum. ama günlük o kadar yol diyosun birde az yakmasını istiyosun bence cbr ideal
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
beat ikinci elleri ne kadar bilmiyorum ama cbr lar biraz pahalı ilk motor ve ikinci el içn söylüyorum. ama günlük o kadar yol diyosun birde az yakmasını istiyosun bence cbr ideal

Hocam yorumun için teşekkür ederim.Ben acemi olarak sonuçta bu motorların birinin başına çıkacağım.CBR'de kaza yapınca olabilecek masraflar da çok fazlaki acemi olarak illaki kaza yaparım.


Bu arada incelediğim ilanlara göre 2. el fiyatları:
Honda Beat -----------------------------------1500-2500 arası
Honca CBR 125 R ----------------------------- 3000-4000 arası
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
Ben cbr'yi tercih etmeni öneririm.

- Motosiklet tutkusu içine işleyeceği için motoru büyütmek isteyeceksin ve CBR 125 ile başlamış olman çok büyük avantajın olacak.

- sen zaten bahsetmişsin büyük tekerleklere sahip lduğu için beat'tan daha güvenli olacağını düşünüyorum.

- gerekli eğitimleri aldıktan sonra cbr'yi kullanmak hiç zorlamayacak seni.

Kaza yaptığında hangi motor olursa olsun zarar görüyorsun. cbr'nin eksisi diyebileceğim tek yanı parçalarının pahalı olması...

Hangisini seçersen seç kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum...

Ayrıca korumaları tamamlamadan sakın çıkma :)
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Teşekkür ederim abi CBR gerçekten de acayip bir hastalık şuna kafamda bir karar verebilsem güzel olacakta.
Zaten en az kasksız,montsuz kullanmam kesinlikle:cat:
 
Katılım
20 Ağu 2007
Mesajlar
1,269
Görünüşü güzel bi scooter sana güzel gider aslında.
Derbi'nin racing tipli 125cc'lik bi scooter'ı vardı. Tip olarak istiyorsan böyle bişi olabilir.
Aslında YBR 125'ede bakabilirsin. Hem ucuz, hem güzel, hem şekil, hem YAMAHA, hemde yolda bırakmaz seni :)

ama illada bu 2'sinden biri olacak diyorsan :)

- CBR :cat:
 
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
öncelikle şunu belirtmeliyim. sırf motosiklet almakla iş bitmiyor . farzedelim ki 3,500 ytl ye 2.nci el bir cbr 125 buldun. devir teslim masrafı, zamanı gelmişse ilk bakımı, ehliyet ve en önemlisi de elbise ve aksesuarlar eklendi mi, cebinde 5000 ytl olması gerekiyor. honda beat'i bilemem yakıt sarfiyatını, yedek parçasını ama, cbr 125 i düşürmediğin sürece 4000 bakımları hariç sana büyük bir masraf çıkartmaz ve zaten öyle ahım şahım da hız yapmaz kendileri şayet üzerinde modifiye yoksa. ben senin yerinde olsam, maddi durumunu bilmiyorum ama cbr 125 alırdım. ha şu an sorsan bana cıbır yetmiyor, alalı 4 ay oldu, belki de daha hız yapmam için erken :) neyse, dediğin gibi görüntü önemlidir... şimdiden, yapacağın seçimin hakkında hayırlı olmasını dilerim...
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
öncelikle şunu belirtmeliyim. sırf motosiklet almakla iş bitmiyor . farzedelim ki 3,500 ytl ye 2.nci el bir cbr 125 buldun. devir teslim masrafı, zamanı gelmişse ilk bakımı, ehliyet ve en önemlisi de elbise ve aksesuarlar eklendi mi, cebinde 5000 ytl olması gerekiyor. honda beat'i bilemem yakıt sarfiyatını, yedek parçasını ama, cbr 125 i düşürmediğin sürece 4000 bakımları hariç sana büyük bir masraf çıkartmaz ve zaten öyle ahım şahım da hız yapmaz kendileri şayet üzerinde modifiye yoksa. ben senin yerinde olsam, maddi durumunu bilmiyorum ama cbr 125 alırdım. ha şu an sorsan bana cıbır yetmiyor, alalı 4 ay oldu, belki de daha hız yapmam için erken :) neyse, dediğin gibi görüntü önemlidir... şimdiden, yapacağın seçimin hakkında hayırlı olmasını dilerim...

Teşekkür ederim hocam.CBR'nin o masraflarını da biliyorum.Onun için kaskı ve montu da biraz daha kalite tutmak zorundayız bunlar hem masraf dediğiniz gibi.Ben bu motoru istiyorum illaki birinci ya da ikinci motorum olarak sahip olacağım ama şimdi İstanbul gibi bir yerde trafiğe tam alışamadan ona binmeyi düşünmek biraz ürkütücü geliyo.Özellikle annemin bu tarz motorlara büyük düşman olduğunu bilmem de biraz soğutuyo:salut:

Diğer arkadaşlara da yorumları için teşekkürler.YBR 125 nedense benim hoşuma gitmiyor.Zaten o tarz ybr125 ya da cbf 150 tarzı motorları düşünmüyorum:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
3,893
cbr125 i gözünde büyütmüşsün arkadaşım :)
Öcü değil ki bu motor ybr125 gibi bişey sadece görünüşü farklı :)
İllaki istiyosan cbr al ama benim gorusum once ybr125 sonra hyo gt250r alman
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
2,695
honda beat 2500 e kadar varsa şayet, ben o zaman sana cbf150 yi şiddetle tavsiye ederim ki çok az yakıyo, çinde üretiliyo çin malı dandik densede kendisine şuana kadar kronik hiç bir arızasını duymadım kullanan bütün arkdaşlar tavsiye ediyorlar üstelik şuanda ikinci el fiyatları 2300 - 3000 arası değişiyo bana sorarsan 3000 lira çok fazla 2500 e çok temiz bulunabilir tabi bu benim düşüncem
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
honda beat 2500 e kadar varsa şayet, ben o zaman sana cbf150 yi şiddetle tavsiye ederim ki çok az yakıyo, çinde üretiliyo çin malı dandik densede kendisine şuana kadar kronik hiç bir arızasını duymadım kullanan bütün arkdaşlar tavsiye ediyorlar üstelik şuanda ikinci el fiyatları 2300 - 3000 arası değişiyo bana sorarsan 3000 lira çok fazla 2500 e çok temiz bulunabilir tabi bu benim düşüncem

Abi zaten 2500lük beat de nerdeyse sıfır ayarında.Ben de bu motorun 5-6binini geçmişini almam zaten 2000den de fazla vermem:cat:

cbr125 i gözünde büyütmüşsün arkadaşım :)
Öcü değil ki bu motor ybr125 gibi bişey sadece görünüşü farklı :)
İllaki istiyosan cbr al ama benim gorusum once ybr125 sonra hyo gt250r alman

Hocam ben pek büyütmüyorum aslında da yolda annemle hastaneye giderken kaza yapmış bir cbr125 gördük.O günden sonra annem bundan alırsan eve gelme diyo napayım şimdi:salut:
 
Son düzenleme:

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Ben cbr'yi tercih etmeni öneririm.

- Motosiklet tutkusu içine işleyeceği için motoru büyütmek isteyeceksin ve CBR 125 ile başlamış olman çok büyük avantajın olacak.

- sen zaten bahsetmişsin büyük tekerleklere sahip lduğu için beat'tan daha güvenli olacağını düşünüyorum.

- gerekli eğitimleri aldıktan sonra cbr'yi kullanmak hiç zorlamayacak seni.

Kaza yaptığında hangi motor olursa olsun zarar görüyorsun. cbr'nin eksisi diyebileceğim tek yanı parçalarının pahalı olması...

Hangisini seçersen seç kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum...

Ayrıca korumaları tamamlamadan sakın çıkma :)


ertekçim klavyene sağlık..:cat::cat:
başlıktaki soruyu okuduğum anda içimden geçenler bunlardı:wiinkk:
 
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
2,233
Bir de ehliyet almadan yaklaşık bir ay önce alacağım motorumu.Bu arada biraz öğrenip acemiliğimi atacağım.Okuduğum kadarıyla cbr ile düşüp grenajları kırsak 750 liraymış.Sinyali için 120 farı için 800-900 lira diyorlardı bunları zaten karşılayamam.İllaki de düşerim düşüncesi de yaygın olunca bu motordan korkuyorum abi:queen::queen::queen:
 
Katılım
18 May 2006
Mesajlar
1,153
unıversıtedeysen araba al .....saka saka bu benım hayalım....cbr bence hem karızma...
 
Katılım
17 Eki 2007
Mesajlar
1,006
bende bir cıbır kullanıcısıyım güvenlik felan bilmem ama hız konusunda 250 bile nerdeyse kafa tutuyorum artık beat*ı napar bilmem minik devi küçümseme ve al derim şuanda benimki 10.000 km ve tık demedi tek bir arıza vermedi :)al bence düşünmen yanlış
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
bende bir cıbır kullanıcısıyım güvenlik felan bilmem ama hız konusunda 250 bile nerdeyse kafa tutuyorum artık beat*ı napar bilmem minik devi küçümseme ve al derim şuanda benimki 10.000 km ve tık demedi tek bir arıza vermedi :)al bence düşünmen yanlış

burak sende movistar yokmuydu 600 lük:silent:
 
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
372
erteck ın dedıgı gıbı motor tutkusu ıcıne ısledıgı zaman kı kucuk gelecek ve degıstırmek ıstıyceksın.ozaman 1500 aldıgın motoru ıyı sartlarda 1000 lıraya verıp 4500e cbr alıcan.buda sana daha pahalıya gelecek.ben aynı hataya dustum cunku...:pr:ve ıstanbul gıbı bır yerde-ole mahelle arası yokkı- ehlıyetsız ve ıyıce ogrenmeden cıkma.egıtım alman ıcın honda ya basvurabılırsın.kazasız gunler dılerımm
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst