Yardım.. Yağmur yiyen motorum çalışmıyor...

Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
17
Arkadaşlar bugün işe geç kaldığımdan yağmura rağmen motorum ile gittim. Akşama kadar yağmur altında kalınca motor bindiğimde bir türlü çalıştıramadım. Akü de sorun yok ışıklar, sinyaller normal basıyorum düğmeye bir türlü marş almıyor sanırım. Sorun nedir kuruyunca geçer mi? (benzinde var)
 
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
624
ilginç. ben yağmurla bi alakası olduğunu sanmıyorum. bide şöyle dene. kontak kapalıyken ayaklığa bas. sonra kontağı açıp yeniden ayakla çalıştırmaya çalış.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
bu gibi durumlarda her yerde bulabileceğiniz çop torbaları çok işe yarıyor,elektronik devrelerin bulunduğu kısmı örterseniz yeterli olur.

sorununuza gelince scooterların durduğu yerde iç aksamının ıslanmaması gerekir tesadüf etmiş de olabilir ayak marşıyla deneyin
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Buji piposuna su kaçmıştır arkadaşım o yüzden çalışmıyordur.. yağmurda motorun çalışmamasının temel sebeplerinden birisidir bu..
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
17
Ayaktan marş olsa yapacaktım ama bozulmultu oraası daha önce söktürmüştüm bende, yenisini alıp taktırmadım daha. İş yerinde bıraktım motoru sabah gitsem çalışır mı, kurur mu bir yerleri?
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Buji piposuna su kaçmıştır arkadaşım o yüzden çalışmıyordur.. yağmurda motorun çalışmamasının temel sebeplerinden birisidir bu..

benimde aklıma ilk gelen o oldu ama sanırım avatarından anladığım kadarıyla arkadaşın scooteri var,durduğu yerde buji kablolarına su gitmesi çok zor

Ayaktan marş olsa yapacaktım ama bozulmultu oraası daha önce söktürmüştüm bende, yenisini alıp taktırmadım daha. İş yerinde bıraktım motoru sabah gitsem çalışır mı, kurur mu bir yerleri?

eğer replicad arkadaşımızın dediği gibi olmuşsa temizleyip iyice kurulamadan çalışmaz
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
arkadaşım senin sorun fren müşürlerinde yani yağmurdan dolayı onlar ıslanıp bozulmuş ve fren muşuru devreye girmeyince marş motorunada elektrik gittimiyo o yuzden marş hiç basmıyo.
bence müşürlere bi bak.
ama onlar çalışıyosa ozaman marş düğümesinde sorun.
anladığımkadıyla marş hiç tık bile demiyo dimi?
az daha unutuyodum yan ayak müşürüde sorun yapabilir çou skutar yan ayak açıkken marş basmaz.
sen bunları bi kontrol et derim bence.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
8
arkadaşın dediği gibi fren müşürlerine veya yan ayak sviçine bak olmadı marş rölesine bak hareket halindedeyken altan su yu yemişse şase almıyordur veya yola çıkarken müşür kesmişse akün iyice boşalmıştır marşı çevirecek kadar enerji kalmamıştır ilk müdahalen bi takviye yaptır veya enyakın oto elektrikçide aküyü ölçtür akün boşalmamışsa kesin marş rölesidir
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
benmki de sabah 8:30 dan akşam 4 e kadar yağmur yedi ve çalışmıyor :) sanırım deposuna su girdi bir ihtimal depoya bak derim ben ;)
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
bujiyi sök,biraz benzin dök yak ısıt,bezle parmagını buji yuvasına bastır biraz kompresör yaptır.sonra tak çalışacaktır.
 
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Bende bu konuda soru soracaktım, eczanenin önünde ve sitede (evde) kapalı yere koymuyorum. Hep yağmur yiyor... Benim motorum da çalışmamazlık olmadı, olur mu ???
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
bende hyosung gt250R var. geçen yolda yağmura yakalandım. bi ara kırmızı ışıkta çok bekleyince motoru durdurmuştum. sonra tekrar çalıştırmak istediğimde çalışmadı. biraz düşününce yan sehpadan kaynaklandığını anladım. bazı motorlarda sehpalar açıkken ve vitesteyse motor çalışmaz. eğer skutır'ında da sehpa yada benzer düzenekler açıkken motorun çalışmaması gibi bi özelliği varsa ayaklığın yada sehpanın motora bağlandığı yeri nem tutan kuru bi bez yada kağıt peçete ile güzelce sil. ben çantamdaki kağıt peçete ile sehpa bağlantısının orda sehpanın açık olup olmadığını kontrol eden sensörü iyice temizleyince çalıştı motor.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
17
Arkadaşlar sorun dediğiniz gibi bujideymiş değiştirdi servis bitti şimdi çalışıyor. Ama bu seferde motorda titreme başladı ilk önce hep titriyordu şimdi ara ara titriyor örmek 20-30 da titreme yok 30-60 arası titreme var 60 dan sonra yine kesiliyor. Bıktırcak ilk aydan motor...
 
Katılım
13 May 2006
Mesajlar
431
buji ayarından olmasın onun çok ince milim milime yapılan bir ayarı var onu tutturamamış olabilir ustan :)
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar sorun dediğiniz gibi bujideymiş değiştirdi servis bitti şimdi çalışıyor. Ama bu seferde motorda titreme başladı ilk önce hep titriyordu şimdi ara ara titriyor örmek 20-30 da titreme yok 30-60 arası titreme var 60 dan sonra yine kesiliyor. Bıktırcak ilk aydan motor...

Motorun gazı kestiğinde yani kompresöre bıraktığında biraz titreme olur normaldir ama fazla varsa motor kulaklarına bir baktırmanı öneririm oradaki lastik takozlar yıpranmış olabilir..
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
17
Yok arkadaşlar, gazı kestiğimde değil tersine gaz verdiğimde oluyor. Arka teker bir yere dürtüyor ama çıkartamadım. Lastikte aşınma yok bol döndürdüğümde dönüyor ama motor ayaklıktayken çalıştırdığımda (gaz verdiğimde) ayaklık üzerinde gidiyor. Anlamadım bende, yarın tamirci yolları beni bekler yine :(
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
20
Benim motordada buna benzer bişey oldu çalişmadi.
Yazlikdan dönmeden eve iyice bi yıkayım dedim herzaman yıkıyodum. neyse yıkadım yağladım temizledim daha ıslakdı motor basdım çalışdi bi süre sonra par par par yapmaya başladı hava filtresinin ordan kapadım onu yanlış takdım sandım hava filtresini yoo düzgün takılıydı bas allah bas allah çalişmadı ölece bırakdım döndüm eve sonradan öğrendim ıslakken çalışdığında bi yerine su gidiyomuş kuruyunaa kdrda çalışmazmış.. şimdilik bi bilgiim yok yazlığa gidecem 2 aydan beri yatıyor arn 125 scooter im bakalım çalışcak umarım :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst