akü ve şarj sorunu

Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
9
size iki haftadır çektiğim çileyi anlatayım. bende 125cc moto zeta scooter motor var alalı bir bucuk sene oldu bundan 6 ay önce akü zayıflamışdı marş almıyordu akünü suyu bittiği için akü zayıflamışdı suyunu ekledim düzeldi .yine 6 ay sonra akü zayıfladı .yine suyu bitmişti. saf su yine ekledim bu sefer çalışmadı.akünün suyu kenarlardan taşmıştı yani kaynamış içinde su kalmamıştı.sordum soruşturdum internette aradım .sonra ölçü aletiyle voltaj geliyormu diye ölçtüm 5 ile 6 volt voltaj geliyordu. konjoktör bozuldu diye konjoktör aldım ölçtüm yine aynı voltaj gelmiyor. 13.8 ile 14 volt olması gerekiyor.? bu sefer sıtatör bozuktur diye yani jarz bobini bu sefer onu armaya başladım 4 5 gün sürdü 11 bobinli dört çıkışlı zar zor buldum iki gün sökmekle uğraştım olmadı çektirme lazımdı birgün çektirme aradım bunu çektirmesi özel heryerde bulunmuyor bulamadım. götürdüm motor tamirçisine oda kanter içinde söktü sıtatörü neyse bobini buldum taktı. aldım motoru yine olçtüm yine voltaj gelmiyordu akü jarz olmuyor 100 ytl den fazla masraf yaptım. şimdi ben bu motoru ne yapayım......?
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
315
motoru bişey yapma yeni kaliteli bir akü al olsun bitsin.jarz sorunun olmaz .
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
size iki haftadır çektiğim çileyi anlatayım. bende 125cc moto zeta scooter motor var alalı bir bucuk sene oldu bundan 6 ay önce akü zayıflamışdı marş almıyordu akünü suyu bittiği için akü zayıflamışdı suyunu ekledim düzeldi .yine 6 ay sonra akü zayıfladı .yine suyu bitmişti. saf su yine ekledim bu sefer çalışmadı.akünün suyu kenarlardan taşmıştı yani kaynamış içinde su kalmamıştı.sordum soruşturdum internette aradım .sonra ölçü aletiyle voltaj geliyormu diye ölçtüm 5 ile 6 volt voltaj geliyordu. konjoktör bozuldu diye konjoktör aldım ölçtüm yine aynı voltaj gelmiyor. 13.8 ile 14 volt olması gerekiyor.? bu sefer sıtatör bozuktur diye yani jarz bobini bu sefer onu armaya başladım 4 5 gün sürdü 11 bobinli dört çıkışlı zar zor buldum iki gün sökmekle uğraştım olmadı çektirme lazımdı birgün çektirme aradım bunu çektirmesi özel heryerde bulunmuyor bulamadım. götürdüm motor tamirçisine oda kanter içinde söktü sıtatörü neyse bobini buldum taktı. aldım motoru yine olçtüm yine voltaj gelmiyordu akü jarz olmuyor 100 ytl den fazla masraf yaptım. şimdi ben bu motoru ne yapayım......?


Allah akıl fikir versin.
Baştan şaka yapıyorsun zannettim.
Evdeki radyonun pilleri bitince de tamir etmeye kalkmıyorsundur umarım.:silent:
Akü dediğin kaç para yahu?
Al bir tane tak.
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Yazılardan okudğum kadarıyla, sıfır akü almayı denememişsin. :)
İstersen bir de onu dene... :cat:
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
emin olmak için bildiğin sağlam bir akü'yü deneme amaçlı tak bakalım o zaman ne olacak?
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
1,250
dostu ne takarsan tak çin skutarların her zamanki gibi parça eksikliği olduğundan dinamodaki tellerin kalığınlı ve sargı sayısı yetersiz olduğundan dolayı farlar açık gezersen devamlı akün biter yani dinamo yeterince elektrik göndermediğine akü tam şarz olmuyo ama farları sadece gerektiğinde açarsan akü biraz dayanır bende aynı sorunu yaşadım arora nın skutarında ve çözümü kısa farların tek ampülünü direk dinamoya bağladım yani motoru çalıştırdığımda hemen yanıyodu ve akşamları sadece parkları açıyodum yetiyodu ve bidaha aküm bitmedi ve sattım.bence sende hemen kurtulsan çilelerin biter.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Akünün suyu bitmesi anormal bir durum sayılabilir. konjektörün çalışmadığı için kaynatna denen şeyi yapmış. Ancak daha sonra sorununun çözülmemeiş olması ilginç. Profesyonel yardım almamışsın anladığım kadarı ile, kendin sökmeye kalktığın için?? Sonradan ustaya gitmişsin. neyin ne olduğunu bilmiyorum, ya da sorunun gerçek kaynağını anlayamadım?? Foruma katılan bazı arkadaşların yazdığı gibi, sarj dinamosu sorunu da olabilir konjektöre ek olarak??? ayrıntı olursa belki faydamız dokunur
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
632
Şarz veya jarz değil şarj bir kere onu düzeltmek isterim bkz. Türk dil kurumu imla kılavuzuna.
Abi bence sen git bi cillop gibi sıfır kuru akü al.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Aynen ya bu kadar kasmışın kendini aküyü motoru :) 35-40 ytlye alıver bi akü veya kaliteli al ne bileyim hiç gerek yok yani...
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
aaaaabi fikrimi söyleyeceğim,ama nooolur kızma.
şöyle yüksekçe bi tepenin tam kenarına git,son bi kez iyice bak,sana çektirdiği çileleri hatırla,gözünün önünden bi geçsin.sonra öyle bir iştahlı vuracaksınki tekmeyi...............:queen:
şaka şaka........her problemin bi çözümü vardır,yeni, bir akü.
 
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
1,062
Eskiyen akü şarj tutmaz.motoru çalıştırırsın çalıştırmasına ama o bir türlü dolmak bilmez... 0(sıfır) akü al bitane birde öyle dene...keşke en başta akü alsaydım diyeceksin(büyük ihtimalle,eğer ki konjektörün sağlamdıysa tabi):cat:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
sorunun aküyü değiştirince düzelecektir ama galiba bi onu yapmamışsın hadi bi denede bizide meraklandırma motorunuda bu nedenlerden yüzünden satıyım falan deme merak etme kaliteli motor sahipleride bazen aylarca parça bekliyo bunu düşün teselli ol
 
Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
9
arkadaşlar ben tam aküdenmi emin olamadım o yüzden o parçaları değiştirdim. belki akü sağlamdır diye. önce bu jarz sorununu çözmek istedim yeni alaçağım aküyü yine kısa zamanda bozmasın diye .konjoktörü ve statörü değiştirdim ölçü aletiyle gelen voltajı ölçtüm yine voltaj 2volt ile 5 volt düşük geliyordu kablolarda kopuklukmu var yada kısa devremi statörün bütün kablolarını ölçü aletiyle ölçtüm herangi bir kopukluk yada kısa devre yoktu. arzayı buldum ama nerde buldum .aküyü karıştırmayın. akü ölmüş biliyorum. ben jarz sisteminden bahsediyorum. başka nerden olabilir.
 
Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
9
arkadaşlar sorun söketlerdenmiş yani konjoktörün soketindemiş temassızlık varmış ya da gevşemden kaynaklanıyormuş bu daha önçede olmuştu soket yerinde çıkmıştı onu bulmuştum ateşleme de yada şarzda bir sorun olduğunda ilk önce soketleri kontrol edin
 
Katılım
6 Ağu 2007
Mesajlar
266
en başta yapman gereken aküyü değiştirmekti.ama iyi bir elektrikçiye gitsen aküyü sökerek önce motorun şarj edip etmediğine bakardı.eğer şarj ediyorsa bukadar parça değiştirmene gerek kalmazdı.sadece akü arızalı deyip aküyü değiştirirdin.neyseki bunlar hep tecrübe oluyor.
 
Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
9
soketlerdeki temassızlık aküyü öldürmüş.birtane akü şarz ciyazı aldım aküyü şarz ettim akü ölmüş şarz olmuyor .yeni bir akü aldım çalışıyor. ama bu şarz sistemi ne yapcağı beli olmaz pek gevenim yok arada bir dışarda şarza takıcam .para fazladan harçadım ama motorun sistemini öğrendim .zaten bundan sonra tamirçiye gitmem olmadık şeyler çıkarıyorlar. parçalarıda uçuz çin malı motorların
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
2 Eki 2007
Mesajlar
60
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar sorun söketlerdenmiş yani konjoktörün soketindemiş temassızlık varmış ya da gevşemden kaynaklanıyormuş bu daha önçede olmuştu soket yerinde çıkmıştı onu bulmuştum ateşleme de yada şarzda bir sorun olduğunda ilk önce soketleri kontrol edin

ya abiler yardim edin babam gece 5 te ise gidecek ve motorun akusunde sorun var daha demin oldu elektronik atesleme calismiyor basiyom basiyom motor calismiyor abiler tık diyor duruyor tık diyor duruyor :pale: aku bitmis diyecem ama daha motor 2 haftalık bu kdr cabuk bitmis olamaz acaba burda arkadasın dedigi gibi temassızlık mı var soketten bahsettmis soket nedir yhaaa elle duseltilebilirmi :cherry:ya acil cvp lasım motoru gece 5 e kdr hazır hale getirmem lasım :salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst