- Katılım
- 25 Mar 2006
- Mesajlar
- 893
- Konu Yazar
- #1
Merhaba Herkese
Bugun pazarbaşı, yeniköy honda da biri ile buluştum. Sahibinden.com dan ilanımı gormuş ve aramıştı. Bugun motoru götürdüm pazarbaşı hondaya ve orda expertiz yaptılar motora, zaten ben butun bakımlarını pazarbaşında yaptırdıgım için oranın müşterisiydim ve zaten usta ile Engin Bey (sanırım müdürü) bizim motorumuz oldugu için biliyoruz ve temiz dediler. Motor aksamı süper, dışında ufak tefek çizikler mevcut.
Neyse adamla konuştuk anlaştık, 3.600ytl ye pazartesi günü noterde satışı yapacaktık. Adam krediyi almak için bankaya gitti ve bende vergi dairesinden borcu yoktur kağıdı çıkartmaya gittim.
Vergi dairesine giderken yolda, devamlı "ben motoru sattım ya düşersem, kaza yaparsam ne olacak" diye düşündüm ve nitekim aklıma gelen başıma geldi.
Düz yolda gidiyorum, yolun ilerisi viraj, normal şartlarda cok rahat yatarak alabileceğim bir viraj defalarca o yoldan geçtiğim için bildiğimde bir yoldu. Ama benden önce geçen çöp kamyonu viraja nasıl girmişse, butun çöp suyunu 2 şeritli virajin içine, ortaya akıtmış sadece virajın başıdan sonuna kadar var, "artık nasıl girmişse viraja sadece oraya dökmüş" ve düz yoldan gelirkende bu suyu fark edemiyorsunuz cunku viraja girdikten sonra gözüküyor.
Neyse ben girdim viraja, normal şartlarda iyi bir hız, ne cok hızlı ne cok yawaş ama tabikide 50km/s in üstünde bir hızla. virajda motoru yatırdım ve yerdeki suyu gördüm "aha dedim kaçışım yok kesin düştüm" aklımdan saliselerde binlerce şey geçirdim, acaba frene basmasam mı, acaba frene bassam mı, acaba motoru dik yapıp frene basıp tekrar yatırsam mı, acaba birazdaha zorlayıp motoru hiç şerit içindeki yolumdan çıkmadan mı dönsem. falan filan gerçekten insan o anda cok hızlı düşünebiliyor. Bu düşüncelerim arasında bana en mantıklısı hafiften frene dokunarak, motoru hafiften düzelterek o suyun içinden geçmek geldi ama nitekim normal su olmadıgından, daha kaygan çöp suyu benım bu seçimimle ters düştü ve bende düştüm. Düşerkende birsürü şey düşündüm, acaba motora tekme atsam mı, acaba arkadan araba geliyor mu, acaba ayagım motorun altında kalacak mı, acaba yaşacakmıyım (bu abartı), vs..vs.. gerçekten o anda da baya bişi geçti aklımdan. Neyseki düştükten hemen sonra motordan ayrıldım ben. yaklaşık 10metre motor sürüklendi, ve hemen motordan 2 metre sonrada ben durdum. yani motor 10m. ben 12m. gibi bişi sürüklendik. Sürüklenirken ne oldugunu aynen hatırlıyorum. hemen durup motoru kenara çekmeyi düşünüyordum, hatta durmak için ellerimi yere falan açtım ama tabi başaramadım, takla falan attım 1,2 kez. neyse durdum. Hemen ayaga kalktım motora baktım. Sürüklenirken aklımdan geçen hemen motoru kaldırayım olayı motoru gordukten sonra hiç aklıma gelmedi. Cunku motor baya perişan vaziyetteydi, aynalar yamulmuş, sinyaller yamulmuş ve yerde böyle ezik ezik bana bakıyordu. Ben motoru sattıgımı ama kaza yaptıgımı düşündükçe çıldırıyordum.
Neyse ben kaza yaparken arkamdan araba gelmiyordu. Benim sürüklenirkenki son demlerime doğru birkaç araba virajın başında beni gormuş, ve çöp suyu yüzünden onlarda zor durdular. Bir araba durup motoru kaldırıma çıkartmama yardımcı oldu.
Ben kaldırımda üstümdeki butun korumaları çıkarttım ve hasar tespit çalışmalarına başladım.
Eldivenlerimin iç kısımları biras sükülmüş gibi ama sağlam hala,
Montumun dirsek altı kol kısmı, ikitaraftada sökükler var ama sağlam,
Kaskım zaten çizikti ama özellikle taze çizik aradım bulamadım, (Herhalde kafayı yere çarpmadım)
Dizliklerim çok çizilmiş, normal çizik olayını aşmış berbat duruma gelmiş ama sadece çizik tabi hala sağlam, (Dizliklere zamanında 75ytl bağılmıştım, Sıfır dizligi motorla beraber veriyorum, hiç kullanma fırsatı olmadığı dediğim anda dizliklerin faydasını gördüm)
Motorbotu yoktu, ayakkabımın bağcık geçen demirleri vardı, onlar erimiş,
Bunun dışında motordaki hasarlar; (Motor sola düştü)
Vites kolu yamulmuş, Düzelttim.
Direksyon yamulmuştu, Düzelttim.
Artçı koltugunun altında topcase için vida var soldaki yamulmuştu, Düzelttim.
Ön çamurluk lastige değiyordu, Düzelttim.
ön 2 sinyalde içe doğru bakıyordu, Düzelttim.
Sağ ayna yamulmuştu, Düzelttim.
Ön Fren balatası diske değiyordu, giderken ses yapıyordu, Kendi kendine sesi kesilti.
Hiç çizik yok. (Bu olay süper, motor öyle güsel düşüyorki grenaj komple korunuyor.)
Sol ayna tabanı kırılmış, ona bir şekil vermedim cunku demir kırılmış, servisle goruştum 56ytl ye sol ayna tabanı takacaklar.
Bunların dışında başka birşey olmadı yani, sol ayna tabanı ile kurtardık gibi gözüküyor.
Yanlız gerçekten cok usturuklu düşmüşüm, yani orda olsanız, düşüşümü görseniz 10 üzerinden 10 puan verirdiniz eminim, çünkü çok şekilli düştüm.
Tam MotoGP deki elemanlar gibi süper bir düşüş yaşadım. 
Motoru sattığım kişi ilede aynen bunları paylaştım ve tekrar gelip bakacağını bu sabahkinden farklı bir durum söz konusu ile görüşülebileceğini belirtti, sol ayna tabanını sorun etmedi. Eğer bu durumu onunla paylaşmaz, aynayı yaptırıp satsaydım inanın benım içim rahat etmezdi.
Neyse şuan için sol kolum biraz ağrıyor ve motorun aynasının arasına 56ytl sıkışmış onu çıkarttırmak için servise gideceğim.
1,5 Senedir motora biniyorum en ufacık düşmem bile yok, ama tam sattığım gün kaza yaptım, cok bahtsızım.
-------------
Herzaman tam koruma, hayat kurtarır.
Kazasıs sürüşler...
Bugun pazarbaşı, yeniköy honda da biri ile buluştum. Sahibinden.com dan ilanımı gormuş ve aramıştı. Bugun motoru götürdüm pazarbaşı hondaya ve orda expertiz yaptılar motora, zaten ben butun bakımlarını pazarbaşında yaptırdıgım için oranın müşterisiydim ve zaten usta ile Engin Bey (sanırım müdürü) bizim motorumuz oldugu için biliyoruz ve temiz dediler. Motor aksamı süper, dışında ufak tefek çizikler mevcut.
Neyse adamla konuştuk anlaştık, 3.600ytl ye pazartesi günü noterde satışı yapacaktık. Adam krediyi almak için bankaya gitti ve bende vergi dairesinden borcu yoktur kağıdı çıkartmaya gittim.
Vergi dairesine giderken yolda, devamlı "ben motoru sattım ya düşersem, kaza yaparsam ne olacak" diye düşündüm ve nitekim aklıma gelen başıma geldi.
Düz yolda gidiyorum, yolun ilerisi viraj, normal şartlarda cok rahat yatarak alabileceğim bir viraj defalarca o yoldan geçtiğim için bildiğimde bir yoldu. Ama benden önce geçen çöp kamyonu viraja nasıl girmişse, butun çöp suyunu 2 şeritli virajin içine, ortaya akıtmış sadece virajın başıdan sonuna kadar var, "artık nasıl girmişse viraja sadece oraya dökmüş" ve düz yoldan gelirkende bu suyu fark edemiyorsunuz cunku viraja girdikten sonra gözüküyor.
Neyse ben girdim viraja, normal şartlarda iyi bir hız, ne cok hızlı ne cok yawaş ama tabikide 50km/s in üstünde bir hızla. virajda motoru yatırdım ve yerdeki suyu gördüm "aha dedim kaçışım yok kesin düştüm" aklımdan saliselerde binlerce şey geçirdim, acaba frene basmasam mı, acaba frene bassam mı, acaba motoru dik yapıp frene basıp tekrar yatırsam mı, acaba birazdaha zorlayıp motoru hiç şerit içindeki yolumdan çıkmadan mı dönsem. falan filan gerçekten insan o anda cok hızlı düşünebiliyor. Bu düşüncelerim arasında bana en mantıklısı hafiften frene dokunarak, motoru hafiften düzelterek o suyun içinden geçmek geldi ama nitekim normal su olmadıgından, daha kaygan çöp suyu benım bu seçimimle ters düştü ve bende düştüm. Düşerkende birsürü şey düşündüm, acaba motora tekme atsam mı, acaba arkadan araba geliyor mu, acaba ayagım motorun altında kalacak mı, acaba yaşacakmıyım (bu abartı), vs..vs.. gerçekten o anda da baya bişi geçti aklımdan. Neyseki düştükten hemen sonra motordan ayrıldım ben. yaklaşık 10metre motor sürüklendi, ve hemen motordan 2 metre sonrada ben durdum. yani motor 10m. ben 12m. gibi bişi sürüklendik. Sürüklenirken ne oldugunu aynen hatırlıyorum. hemen durup motoru kenara çekmeyi düşünüyordum, hatta durmak için ellerimi yere falan açtım ama tabi başaramadım, takla falan attım 1,2 kez. neyse durdum. Hemen ayaga kalktım motora baktım. Sürüklenirken aklımdan geçen hemen motoru kaldırayım olayı motoru gordukten sonra hiç aklıma gelmedi. Cunku motor baya perişan vaziyetteydi, aynalar yamulmuş, sinyaller yamulmuş ve yerde böyle ezik ezik bana bakıyordu. Ben motoru sattıgımı ama kaza yaptıgımı düşündükçe çıldırıyordum.
Neyse ben kaza yaparken arkamdan araba gelmiyordu. Benim sürüklenirkenki son demlerime doğru birkaç araba virajın başında beni gormuş, ve çöp suyu yüzünden onlarda zor durdular. Bir araba durup motoru kaldırıma çıkartmama yardımcı oldu.
Ben kaldırımda üstümdeki butun korumaları çıkarttım ve hasar tespit çalışmalarına başladım.
Eldivenlerimin iç kısımları biras sükülmüş gibi ama sağlam hala,
Montumun dirsek altı kol kısmı, ikitaraftada sökükler var ama sağlam,
Kaskım zaten çizikti ama özellikle taze çizik aradım bulamadım, (Herhalde kafayı yere çarpmadım)
Dizliklerim çok çizilmiş, normal çizik olayını aşmış berbat duruma gelmiş ama sadece çizik tabi hala sağlam, (Dizliklere zamanında 75ytl bağılmıştım, Sıfır dizligi motorla beraber veriyorum, hiç kullanma fırsatı olmadığı dediğim anda dizliklerin faydasını gördüm)
Motorbotu yoktu, ayakkabımın bağcık geçen demirleri vardı, onlar erimiş,
Bunun dışında motordaki hasarlar; (Motor sola düştü)
Vites kolu yamulmuş, Düzelttim.
Direksyon yamulmuştu, Düzelttim.
Artçı koltugunun altında topcase için vida var soldaki yamulmuştu, Düzelttim.
Ön çamurluk lastige değiyordu, Düzelttim.
ön 2 sinyalde içe doğru bakıyordu, Düzelttim.
Sağ ayna yamulmuştu, Düzelttim.
Ön Fren balatası diske değiyordu, giderken ses yapıyordu, Kendi kendine sesi kesilti.
Hiç çizik yok. (Bu olay süper, motor öyle güsel düşüyorki grenaj komple korunuyor.)
Sol ayna tabanı kırılmış, ona bir şekil vermedim cunku demir kırılmış, servisle goruştum 56ytl ye sol ayna tabanı takacaklar.
Bunların dışında başka birşey olmadı yani, sol ayna tabanı ile kurtardık gibi gözüküyor.
Yanlız gerçekten cok usturuklu düşmüşüm, yani orda olsanız, düşüşümü görseniz 10 üzerinden 10 puan verirdiniz eminim, çünkü çok şekilli düştüm.
Motoru sattığım kişi ilede aynen bunları paylaştım ve tekrar gelip bakacağını bu sabahkinden farklı bir durum söz konusu ile görüşülebileceğini belirtti, sol ayna tabanını sorun etmedi. Eğer bu durumu onunla paylaşmaz, aynayı yaptırıp satsaydım inanın benım içim rahat etmezdi.
Neyse şuan için sol kolum biraz ağrıyor ve motorun aynasının arasına 56ytl sıkışmış onu çıkarttırmak için servise gideceğim.
1,5 Senedir motora biniyorum en ufacık düşmem bile yok, ama tam sattığım gün kaza yaptım, cok bahtsızım.
-------------
Herzaman tam koruma, hayat kurtarır.
Kazasıs sürüşler...