Kasksız Motosiklet Kullananlar Mahkemeye Veriliyor

Katılım
3 Ocak 2006
Mesajlar
4,679
[IMGR]http://www.milliyet.com.tr/2007/01/15/yasam/resim/yas02.jpg[/IMGR] Denizli'nin Tavas ilçesinde kasksız motosiklet kullanımın önüne geçmek isteyen Emniyet Müdürlüğü, çareyi sürücüleri mahkemeye vermekte buldu. Trafik ekipleri kaskız trafiğe çıkan sürücülere 52 YTL ceza kesebilirken mahkeme 600 YTL para cezası verebiliyor. Sürücü aynı hatayı tekrar ettiğinde ise bin 200 YTL ödüyor.

Tavas İlçe Emniyet Müdürlüğü, trafik kurallarını hiçe sayan sürücüleri hayata geçirdiği uygulamalarla yola getirdi. Hatalı olarak trafiğe çıkan motosikletlere savaş açan emniyet, ilçede kasksız motor kullanımın önüne geçti.
Tavas İlçe Emniyet Müdürü Kemal Fındık, "İlçede kasksız ve tescilsiz motosiklet kullananları tespit edip mahkemeye veriyoruz. Son bir ayda başlattığımız uygulamalarla hiç kask kullanmayan motosiklet sürücüleri kendilerini korumak için değil, ceza yememek için kask almak zorunda kaldı. Oysa biz bu uygulamayı onların güvenliği için yapıyoruz." dedi.
Ehliyetsiz ve kasksız motosiklet kullananlarar kendilerinin değil, mahkemelerin ceza verdiğini belirten İlçe Emniyet Müdürü Fındık, "Vatandaşlardan tek isteğimiz, hem kendilerinin hem de başkalarının hayatını tehlikeye atmamalarıdır. Bunu riske eden kişileriyse ne biz ne de mahkemeler affediyor." dedi. Uygulamanın diğer ilçelere de yayılmasını isteyen Kemal Fındık, Tavas'a yakın ilçelerden kasksız şekilde gelen motosikletlilerin ceza yediğini söyledi. Fındık, "Uygulama başladığı günden bu yana Tavas halkı motosiklete kasksız binmiyor. Çevre ilçelerden gelenlerse uygulamadan haberdar olmadığı için ceza yiyor." şeklinde konuştu.
Eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte okul önlerinde devriye gezdiklerini de dile getiren Emniyet Müdünü Fındık, "Okul saatlerinde motosiklet kullanan sürücüleri, okul önlerinden geçmemeleri için uyarıyoruz. Ders saatlerinde özellikle ses kirliliği yapan motosikletleri okul önlerinden geçirmiyoruz. Bunun yanısıra okul çıkışlarında hız sınırını aşan bütün araçlar için işlem başlatıyoruz." dedi.
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Bravo Denizli nin Tamas ilçesi emniyet mensuplarına :cat:
Sorun da bu zaten,insanlar zaten bilinçsiz üstüne bir de kurallar uygulanmadığı zaman kimse umursamıyor,kask takanlara uzaylı gibi bakanlar bile var.
Cezalar bu konuda caydırıcı olmalı ki insanlar cezaları ve dolayısıyla kendisini önemsesin.Daha sonra da bu konularda eğitim vererek bunu mantıken de kabul ettirmeleri çok daha güzel olacaktır,mesela mahkemenin haricinde kısa haftada bir ya da ayda bir yapılan ufak eğitimler olsa ve ceza yiyenler buna katılmak zorunda olsa hiç fena olmaz.
Herşeyin başı bilinç,kurallar ve bilinç yoksa zaten durum vahim oluyor.Maalesef ki İzmir polisi de bu konuda çok yetersiz işlem yapıyor(dün motosikletleri-kask vs. olmayan- çeviriyorlardı,şaşırdım görünce),denetimler sıklaştırılmalı ve kanunlar uygulanmalı.
Polisin gözünün önünden kasksız ve diğer ekipmanlar olmadan,hatta plaka bile olmadan geçip giden o kadar çok motosiklet gördüm ki...
Suçu işleyen kadar suça göz yuman polisin de suçu onun kadar büyüktür bence.
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
165
tebrikler tavas ilçe emniyet müdürlüğüne.
bu problem ancak bu şekilde çözülür bu vesile ilede kazalarda ki kayıplar en aza indirgenmiş olur.
arkadaşlar uzak yakın farketmez dikket edelim.kasksız gezmeyeleim geçen gün bi arkadaşımıza mahalle arasında kasksız dolaştığı için 52 ytl ceza makbuzu gelmiş hiç haberi yoktu cezadan adrese gelince öğrendi.ceza kesilen yerde ana cadde falan değil mahalle arası ve polis oralara hiç uğramazdı ama uğramış...
 
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
1,961
Motosikleti
Mondial Virago 50i
İlk emniyet kemeri alışkanlığı da böyle kazandırılmıştı topluma, iyi oluyor kessinler en kazık cezayı bu bahaneyle canlarının kıymetini anlasın kask kafalılar. Darısı tüm illerdeki trafik teşkilatlarının başına.
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
evet güzel bi uygulama herkesin tüm teşkilatların böyle duyarlı olması gerekiyo bence
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
bencede güzel bir uygulama.keşke istanbuldada yapabilseler.
+dandik kasklarıda piyasadan toplasalar ne güzel olur.millet sırf ceza yememek için 20 ytl lik kask takıyor.ceza olarak aslında 200-500 ytl arası bir kask alma zorunluluğu koysalar:cherry:
 
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
432
bu ara denizli sapıttı zaten her gördüklerinde bana yazıyolar kasktan en sonuncusundada hem kask hem plakam yapıştırmaymış 2 tane birden yazdı........ polis arkadaş... amaç sölendiği gibi sadece kasklı sürmek değil bu müthiş bi gelir kapısı.yapıştırma die plakama ceza yazdı bakalım değişiyomu o plaka boyayla görsünler...plakada bu; çokta abes bişi değil gayet okunur ve sade..
s5008577ff1.jpg
zorla güzellik olmazzzzz ha ayrıca farkettiyseniz kasksız yediğim cezaya hiçbişi demedim özellikle belirtmek istiyorum amaç farklıda olsa kask kullanmaya zorunlu bırakmaları güzel bişi...
 
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
22
amerikada bazı vilayetlerde kask takma mecburiyeti yok..
özgürlüklerin savunuldugu dünyada
benimde kask takmama özgürlügüm olmalı
can benim degil mi kardeşim ister takarım ister takmam kime ne??

buarada bi anımı da anlatayım
istanbuldan motorlarla akdeniz ege sahilleri gezisi yapacaktık ilk olarak antalyaya gelmiştik baktık ki antalyanın 40 derece sıcagında biz den başka kask takan yok damgalı eşşek gibi antalya sokaklarında geziyorduk resmen kafamız kaynayan kazana dönmüştü..
ben de ne yaptım kask ı sevabına garibanın birine hediye ettim ve işkence bitti..oohh bee dedim
bazı arkadaşlar diyecek ki ya kaza yapıp başına bişey gelseydi cevap veriyorum
gelirse gelir kardeşim sanane sananeeeeeeeeeeee
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
165
amerikada bazı vilayetlerde kask takma mecburiyeti yok..
özgürlüklerin savunuldugu dünyada
benimde kask takmama özgürlügüm olmalı
can benim degil mi kardeşim ister takarım ister takmam kime ne??

buarada bi anımı da anlatayım
istanbuldan motorlarla akdeniz ege sahilleri gezisi yapacaktık ilk olarak antalyaya gelmiştik baktık ki antalyanın 40 derece sıcagında biz den başka kask takan yok damgalı eşşek gibi antalya sokaklarında geziyorduk resmen kafamız kaynayan kazana dönmüştü..
ben de ne yaptım kask ı sevabına garibanın birine hediye ettim ve işkence bitti..oohh bee dedim
bazı arkadaşlar diyecek ki ya kaza yapıp başına bişey gelseydi cevap veriyorum
gelirse gelir kardeşim sanane sananeeeeeeeeeeee


çok fazla hikaye okumamanı tavsiye ederim çünkü hikayeler geçek olmayabilir.:farao:
iki arkadaşın seni tutup koşarak bi duvara kafanı vursunlar yaptıkları km en fazla 5-10 km. olur.o zaman sence kafana ne olur düşünmek bile istemem
kaskın sıcağı asfaltın sıcağından her zaman daha iyidir....
kötü örnek olma açısından sanane lafına banane diyemiyorum
kaskının içinin biraz daha dolu olması temennisi ile...
 
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
22
arkadaşım saygı sınırlarını aşma
yok hikayeymiş yok kaskın içi dolu boş bu tür muahbbetlere girme
fikrin neyse onu belirt medeni ol
ben senin gibi sonradan görme degilim fakülte mezunu egitimli biriyim neyin ne oldugunu iyi bilirim
 
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
amerikada bazı vilayetlerde kask takma mecburiyeti yok..
özgürlüklerin savunuldugu dünyada
benimde kask takmama özgürlügüm olmalı
can benim degil mi kardeşim ister takarım ister takmam kime ne??

bazı arkadaşlar diyecek ki ya kaza yapıp başına bişey gelseydi cevap veriyorum
gelirse gelir kardeşim sanane sananeeeeeeeeeeee

Kask takma mecburiyeti olmayan gelişmiş bir ülke yok. Herhangi bir eyalette yok.
Bu yanlış aktarılmış.

Sanırım kaskın takılış amacını da yanlış anlamışız.
Kask sadece kendini korumak amacıyla takılmıyor.
Evet sonuçta kendini de koruyorsun.
Fakat, toplumun sana verdiği emeği, belki değerli bir insan olarak topluma sağlayacağın faydayı, belki toplumu yönetecek ve ileriye götürecek olan çocuklarını koruyorsun.
Başına bir şey gelirse, bu toplumun büyük çoğunluğunun bulamadığı, sağlığın için harcanacak ilaç parasını, seni kurtarmak için, harcanacak bunca emeği, arkandan ağlayacak olan, anneni, babanı, sevdiklerini koruyorsun.

Belki sen sevdiğine ver diye, senin için açan bir çiçeği, başbaşayken sizin için şakıyan bir kuşun şarkısını,gelecek mutlu günlerin umudunu koruyorsun.

Sen kafana o kaskı taktığın zaman, benim binlerce kilometre uzağında olduğum, canım ülkemin, belki de gelecek aydınlık günlerini koruyorsun....


:wiinkk:

Anlatacak başka hikayen varsa,
seve seve dinlemeye hazırım.....
 
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
22
Kask takma mecburiyeti olmayan gelişmiş bir ülke yok. Herhangi bir eyalette yok.
Bu yanlış aktarılmış.

Sanırım kaskın takılış amacını da yanlış anlamışız.
Kask sadece kendini korumak amacıyla takılmıyor.
Evet sonuçta kendini de koruyorsun.
Fakat, toplumun sana verdiği emeği, belki değerli bir insan olarak topluma sağlayacağın faydayı, belki toplumu yönetecek ve ileriye götürecek olan çocuklarını koruyorsun.
Başına bir şey gelirse, bu toplumun büyük çoğunluğunun bulamadığı, sağlığın için harcanacak ilaç parasını, seni kurtarmak için, harcanacak bunca emeği, arkandan ağlayacak olan, anneni, babanı, sevdiklerini koruyorsun.

Belki sen sevdiğine ver diye, senin için açan bir çiçeği, başbaşayken sizin için şakıyan bir kuşun şarkısını,gelecek mutlu günlerin umudunu koruyorsun.

Sen kafana o kaskı taktığın zaman, benim binlerce kilometre uzağında olduğum, canım ülkemin, belki de gelecek aydınlık günlerini koruyorsun....


:wiinkk:

Anlatacak başka hikayen varsa,
seve seve dinlemeye hazırım.....
yorumun için teşekkür ederim bi yukarda yazan arkadaşa bak bi de senin yazdıklarına agzından bal damlıyor hakkaten seni tebrik ediyorum az daha beni ikna edecektin :p :)

Evet, “kask” motosiklet sürücüsünün güvenliği için önemlidir. Ama sadece kendi güvenliği için. Bazı ülkelerde bu nedenle zorunlu olmaktan çıkartılıyor. Fazla uzağa gitmeye gerek yok, Kıbrıs'ta 250 cc ye kadar kask takılmaz, mecburiyet yok. Vardı ama 40 derece sıcaklıkta bunalan sürücü kaza yapmasın diye mecburiyet kalktı. Zaten bu nedenle biz de ülkemizde yaz boyunca kask takmayan motosikletli polisleri çokca görebiliyoruz

bu yazı harleyci sitesinden alınmıştır..
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
165
arkadaşım saygı sınırlarını aşma
yok hikayeymiş yok kaskın içi dolu boş bu tür muahbbetlere girme
fikrin neyse onu belirt medeni ol
ben senin gibi sonradan görme degilim fakülte mezunu egitimli biriyim neyin ne oldugunu iyi bilirim

eğitimli olduğun çok belli ama seni yanlış eğitmişler.medeni insan kask takar bu da benden sana eğitiminin eksik kalan kısmı için bi katkı olsun.
sonradan görmeler kısmına gelince herhalde bu tür yakıştırmaları yapanlar önceden görmüşler ama pek bişey anlamamışlar gördüklerinden.
hangi fakülteden mezunsan o fakülteye uğramayalım:queen:
sen harleyci sitelerine takılmaya devam et halleyci kardeş
fazla demagojiye girmeme babından cevap yazmayacağım.istediğini yazabilirsin.
ama son söz sen yinede kasksız dolaşma lazım olur belki kaskın koruduğu....
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eyl 2007
Mesajlar
22
eğitimli olduğun çok belli ama seni yanlış eğitmişler.medeni insan kask takar bu da benden sana eğitiminin eksik kalan kısmı için bi katkı olsun.
sonradan görmeler kısmına gelince herhalde bu tür yakıştırmaları yapanlar önceden görmüşler ama pek bişey anlamamışlar gördüklerinden.
hangi fakülteden mezunsan o fakülteye uğramayalım:queen:
sen harleyci sitelerine takılmaya devam et halleyci kardeş
fazla demagojiye girmeme babından cevap yazmayacağım.istediğini yazabilirsin.
ama son söz sen yinede kasksız dolaşma lazım olur belki kaskın koruduğu....
uslubun ve farkın ortada mahalle karıları gibi laf yetiştirmekte ustasın..
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
kim ne derse desin ben kaskımı takarım arkadaş,birinde intihar etmiş birindede araba çarpmış olan iki beyin gördüm.hiç olmazsa sevdiklerim beni patlamış bi kafayla hatırlamasınlar:pale:
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
403
Hala bu sitede kaskın gerekli olmadığını savunanlar var.Yazık.
Kendi düşen ağlamaz.Her koyun kendi bacağından asılır. (Bunlar atasözü teşbihte hata olmaz)
Kaskımızı hem kendimiz için hem de bizleri bekleyen ailemiz çevremiz için takıyoruz.Arkamızda gözüyaşlı insanlar bırakmamak için.
Lütfen kırıcı olmayalım uslubumuzu bozmayalım.Bizlere yakışmıyor.
Denizli deki uygulamanın tüm illere ve ilçelere yayılmasını diliyorum. Burdan ilçe emniyet müdürünü tebrik ediyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
uslubun ve farkın ortada mahalle karıları gibi laf yetiştirmekte ustasın..

Kusura bakma ama sen zaten kask takma... Benim taktığım zaman içini dolduran değerli bir beynim ve takmadığım zaman sorumsuzluğumla hiçe sayacak olduğum bi sevgilim var... Sen de bunlar yok ise seçim senin tabii, takmamakta özgürsün.. :wiinkk:

Bu arada teşekkürler Özgür..
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
437
yorumun için teşekkür ederim bi yukarda yazan arkadaşa bak bi de senin yazdıklarına agzından bal damlıyor hakkaten seni tebrik ediyorum az daha beni ikna edecektin :p :)

Evet, “kask” motosiklet sürücüsünün güvenliği için önemlidir. Ama sadece kendi güvenliği için. Bazı ülkelerde bu nedenle zorunlu olmaktan çıkartılıyor. Fazla uzağa gitmeye gerek yok, Kıbrıs'ta 250 cc ye kadar kask takılmaz, mecburiyet yok. Vardı ama 40 derece sıcaklıkta bunalan sürücü kaza yapmasın diye mecburiyet kalktı. Zaten bu nedenle biz de ülkemizde yaz boyunca kask takmayan motosikletli polisleri çokca görebiliyoruz

bu yazı harleyci sitesinden alınmıştır..


Bırakın kask kafalı desinler!!!!
kasklar da havalandırma sistemi var. ben sıcaktan pişsem de takarım 10 mt yolda gitcek olsam takarım. hiç de zor gelmiyor. istemeyen takmasın sacım başım bozulacak diyen takmasın. ama bilmiyor ki bi kaza sonrassında kask takılacak kafasının kalmayacagını...


PS: arada bir foruma böle birisi geliyor. bişşiler yazıp gidiyor.Akla mantıga sıgmayacak yorumlarda bulunuyor. Forumda ki bütün arklarımda sorumluluk sahibi insanlar oldugu için makul, mantıklı ccevaplar veriyorlar. Ama bu tip ark ların amacı forumu kirletmek ve insanlarla laf dalaşına girmek böle ark ların aciliyetle forumdan uzaklaştırılmasını istiyorum....

Syg....
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst