ybr125 motorum daha 100 km/sa hıza ulaşmadı

Katılım
11 Ağu 2007
Mesajlar
5
arkadaşlar ben yeni ybr aldım ama motor600 km yol yaptım ama daha hala 10.000 deviri aşmıyo ve 95 civarı hız yapıyo bu normal mi sizce? beni yolda geçmeyen kalmadı valla
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
ee rodaj denen bir olay var bilmiyormusun?Genelde ilk 1000km olarak motoru zorlamaman gerekliydi umarım zorlamamışsındır.Yoksa motorun sağır kalabilir ve hiç 100 e ulaşamazsın :cyclopsan:mrgreen:
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
doğaldır bence motor açılıncaya kadar öyle zaten açılsada max 10km daha hız yapar şimdi bazıları yok benim motor şu hızı yapıyo senin motorda sorun war derler inanma 125 cc motor çünkü ibrenin sonunu görcek hali yok yaa
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
122
ibrenin sonunu görmüyeceksek o rakamları neden yazmışlar sadece 100 yazsalarmış
 
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
104
dün 1000 km bakımın yaptırdım , yağı değişen çocuk yağın cok iyi durumda olduğunu söyledi. rodaj boyunca önce 5000 sonrada 6000 devirden yukarı ya 1 defa yada 2 defa çıkmışımdır. rodajın sonuna doğru 1 sefer şeytana uydum ve biraz da rüzgarın hızıyla (ama redline'ı görmeden) 100km/h hıza çıktım. yalnız en uygun koşullarda ancak 120 der yukarısını demez gibime geldi.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
120 den sonrasını düşünme bile emniyetli sürüş hızın 90-100

neticedce 125 cc lik bir motosiklet daha fazlasını istiyorsan 500 cc düşünmen lağzım 125 cc ye binip 500 cc performanısnı bekleyen birçok insandan biri olma
 
Katılım
25 May 2007
Mesajlar
104
bırak 120'yi 90 la giderken bile biraz rüzgar varsa motorun önü arkası sallanmaya başlıyor. o yüzden dediğin gibi pek akıl karı değil üst limitlerde kullanmak.
 
Katılım
20 Tem 2007
Mesajlar
84
abi valla ben bişi demiyom çünkü erdo 2002 gayet güzel açıklamış:cat: benim bişi dememe gerek yok
 
Katılım
11 Ağu 2007
Mesajlar
5
arkadaşlar size katılıyorum ama şuda bi gerçek
tın tın tın motor kullanan ihtiyarların motorlarının rodajı bittiği halde ben hala onlarda açılmış motor göremedim
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
arkadaşlar ben yeni ybr aldım ama motor600 km yol yaptım ama daha hala 10.000 deviri aşmıyo ve 95 civarı hız yapıyo bu normal mi sizce? beni yolda geçmeyen kalmadı valla

1000 kmden sonra yavaş yavaş hızlandığına şahit olacaksın...biraz daha sabır...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Motorunda bir aksaklık var bence...Rodajla felan alakası yok....Rodaj motorun performansını artırmak değil uyumu sağlamak içindir...Fabrikadan ilk aldığınızda bile 120 km hıza çıkması lazım motorun.... Ama ömrünü çok yer.....

Bence 1000 km beklemeden bakıma git....Hava filtresi ve yağını , bujisini değiştir...

Göreceksin motorun değiştiğini....
 
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
188
10.000 km de YBR'm.. Rodajda çok dikkatli davrandım. 6000 devir'i geçmedim hiç. Sen 10.000 devirden bahsediyorsun.
Şuan çok iyi yapılmış rodajın ardından iki gün önce özdereye giderken otobanda 130 km/h saate çıktı.

Marifet diye demiyorum ama 10.000 bakımından önce motoru iyice açmak için yaptım son hız. Ve 130 km/h de iken 11000 devirdeydi ve kırmızı bölgeyi zorlamamak için çok gitmedim o süratte.
Bence sakın 6000 deviri geçme !

Bu da 5. viteste 70 km/h demek ki bu da zaten şehir içi yeterli. Unutmadan belitmeliyim ki; şehir içi motosiklet hız limiti 50 km/h dir. Ve şehir dışı 60 ya da 70km/h olması gerek. Zira bir arakdaşım 82 km/h ile ceza yedi.

Kıssadan hisse; rodaj çok önemli !!!
 
Katılım
2 Ağu 2007
Mesajlar
77
yok kardes sen bence ya yakıtı degiştir 97 veya 100 oktan benzin kuulan yada %90 sorun sende kardes motoru doyuramıyorsundur gazı direk vermekle gitmiyor 4 zamanlı motorlar milim milim vereceksin bendeki ybr 140 yapıyordu ama grank kolunu 3 kere yamulttum bilesin
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
1,150
peşinen geçmiş olsun.motor rodajdan çıkmadan zorlamış ve 10000 devir yaptırtmaya çalışmnışsın.
plakanı ver de yakın tanıdıklara haber salalım satarsan o motoru kimse almasın.motorun yarı ömrü gitmiştir çoktan.
 
Katılım
11 Ağu 2007
Mesajlar
5
hepiniz haklısınız ama ben 10.000 devri bi ara sadece 5-10 saniyeliğine eniş aşağı bastım düzde 8000 bile geçmiyo bu motor.kusura bakmayın 12 yıllık motorcuyum.250 jawa ardından 301 Mz ve ekonamik şartlar derken taksitle bunu aldım. ama bu motorlardan sonra ybr almakla yanlış yaptım ben
 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
4
ybr kendi sınıfında en iyi makinelerden birisi belkide en iyisi fakat rodaja kesinlikle uyman lazım bu motorun açılması yaklaşık 3000 km leri bulur yeni makineyi zorlamamanı tavsiye ederim 1000 km den sonra kademeli olarak zorlamadan mesela tatlı inişlerde kademeli olarak artan bir tempo ile hızlan 3000 km den sonra bir sibop ayarı yaptır ondan sonra 110 km rahat rahat göreceksin fakat otomobilde bile yasal sürat 90 km ise saatte 100 yapmanın bir anlamı yok neticede bu da 125 cc lik bir makine
 
Katılım
26 Nis 2007
Mesajlar
2
sen bir servise git en iyisi gardaş ateşleme ayarına ve sibop ları kontrol edilsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst