kask hayatımı kurtardı

Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
selam arkadaşlar,

öncelikle belirteyim geçirdiğim kaza "basit" bir bisiklet kazasi. bisiklet kasklarini çoğunuz bilir, sadece tepeyi koruyan kasklardir ve çoğu kişi bu ne işe yarar diye düşünür.

yaklaşık 35km/s hızla odtü de rektörlük yaninda bisikletle inerken karşima bir merdiven çıkması ve panikle ön freni bırakman-amortisörün yukari kalkmasi ve ön tekerleğin hızlıca dönmesiyle(sanirim boyle çünkü kaza anini hatirlamiyorum). bisikletin üzerinden, motosiklette de "high side" düşüş denilen şekilde yere çakıldım.

sonuç, kısa süreli hafıza kaybı(kaska rağmen), ve omuz ile köprücük kemiğinin birrleitiği noktadan kırık. dirsekte de bişey olabilir ama ona pzt bakacaklar, omuz da ufak parça yerine doğru kaynasin diye platinlenecek.

yani kısacasi benim kafamı kabak gibi yarılmaktan ve suratimin baştan aşağı parçalanmasindan o kask korudu. inanin olay 1/10 saniyedeki aptal bir refleks yüzünden oldu. yani bisiklet ile normal giderken bile ölümcül yaralanabilir hatta ölebilirdim. omuz filan ne olsa iyileşir ama kafamı kırılmaktan(ve belki boynumu da, çünkü darbeyi yana yansitmiş kask) ufak bisiklet kaskim korudu.

biz zaten yavaş gidiyoruz, düşmeyiz vb diyip kask ve koruma takmayan arkadaşlara duyurulur. görüldüğü üzere 35-40 km/s ile yaşayacağiniz ters bir düşüş hayatınıza malolabilir.
 
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
14
geçmiş olsun

geçmiş olsun ...
en kısa zamanda iyileşmeni diliyorum..
her fırsatta kask takmanın önemini belirtiyoruz..
takmamakta ısrar eden arkadaşlar için umarım uyarıcı olur
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
teşekkürler arkadaşlar. acil serviste de 2-3 motor kazasi gördüm, el ve ayakta yaralanma fazlaydı, bot ve eldivenlerinizi unutmayın.
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Geçmiş olsun üstadım Allah tekrarını nasip etmesin insallah.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,440
selam arkadaşlar,

öncelikle belirteyim geçirdiğim kaza "basit" bir bisiklet kazasi. bisiklet kasklarini çoğunuz bilir, sadece tepeyi koruyan kasklardir ve çoğu kişi bu ne işe yarar diye düşünür.

yaklaşık 35km/s hızla odtü de rektörlük yaninda bisikletle inerken karşima bir merdiven çıkması ve panikle ön freni bırakman-amortisörün yukari kalkmasi ve ön tekerleğin hızlıca dönmesiyle(sanirim boyle çünkü kaza anini hatirlamiyorum). bisikletin üzerinden, motosiklette de "high side" düşüş denilen şekilde yere çakıldım.

sonuç, kısa süreli hafıza kaybı(kaska rağmen), ve omuz ile köprücük kemiğinin birrleitiği noktadan kırık. dirsekte de bişey olabilir ama ona pzt bakacaklar, omuz da ufak parça yerine doğru kaynasin diye platinlenecek.

yani kısacasi benim kafamı kabak gibi yarılmaktan ve suratimin baştan aşağı parçalanmasindan o kask korudu. inanin olay 1/10 saniyedeki aptal bir refleks yüzünden oldu. yani bisiklet ile normal giderken bile ölümcül yaralanabilir hatta ölebilirdim. omuz filan ne olsa iyileşir ama kafamı kırılmaktan(ve belki boynumu da, çünkü darbeyi yana yansitmiş kask) ufak bisiklet kaskim korudu.

biz zaten yavaş gidiyoruz, düşmeyiz vb diyip kask ve koruma takmayan arkadaşlara duyurulur. görüldüğü üzere 35-40 km/s ile yaşayacağiniz ters bir düşüş hayatınıza malolabilir.
hocam yoldamı sürüyodun bisikleti , yoksa rektörlük arkasında öğrencilerin yürüdüğü yerde mi , çünkü yol tarafında merdiven nerde var ? bu arada büyük geçmiş olsun..
 
Katılım
22 Kas 2006
Mesajlar
102
mithrelios
geçmiş olsun hocam, korumaların küçük yada büyük olması önemli değil, önemli olan bedenimize uygun olması ve bizlerin o eşyaları kullanıyor olmamız...
Kısa zamanda iyileşirsin umarım...
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
hocam yoldamı sürüyodun bisikleti , yoksa rektörlük arkasında öğrencilerin yürüdüğü yerde mi , çünkü yol tarafında merdiven nerde var ? bu arada büyük geçmiş olsun..

rektörlük yanında merdivenlerin ortasında düz iniş var, oradan iniyordum yavas yavas, sonunda ama o düz yer 2 basamak ile sonlaniyormuş, o işte kazaya sebep oldu.

teşekkürler umarim, kimse boyle kaza yapmaz ve bisiklette bile kaskin ne işe yaradiğini ve hayat kurtardiğni anlayip korumasiz yola çıkmaz motosikletiyle.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Çok geçmiş olsun.Bisikletle giderken bile dikkatli olmak lazım.Cogu kişi motorda kask takmazken bisiklette taktırmak biraz zor gibi sanırım
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
geçmiş olsun... açıkçası ben de o bisiklet kasklarını sırf kıyafeti bütünlesin diye kullanıyosunuz sanıyodum.
 
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
228
Geçmiş olsun, Mevlam daha beterinden korusun, en kısa zamanda şifa bulursun inşaAllah.
 
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
54
evet arkadaşim allah korumuş.Bende 2 gün önce konyada motorları gözledim ve 10 moyordan 9 kask takmıyor ve hepside 400 cc üssü.ben bartında motor kullanıyorum. polisler çok sıkı tutuyor.hiç kasksız binemiyoruz iyikide binemiyoruz.lütfen kask takalım .(kendimiz için polis için değil)
acil şifalar sana kardeş fatih pala
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Geçmiş olsun keşke frene basmayıp düz devam ederek merdivenlerden bisikletle inseydin ama olmuşla ölmüşe Çare YOK!!
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
geçmiş olsun,bisiklet içinde kask takmaz genelde herkes ya iyi ki takmışsınız
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst