Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Benim mavi cbr'ın kardeşini ne hale sokmuşlar :p Koruma takozlarını sanayiden kendiniz mi yaptırdınız?
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
8
cbr dan korkma

13000 km de olan cbr125 alınır mı sizce?Yada 2.elleri kaç km kadar olanlara bakmalıyım?

alınır kardeş ama önce bi ustaya götür iyice baktır.Ya benim arkadaş diyarbakırda 192000 de repsol almış ama motor on numara gidiyor.Hatta ilanlarda bende görmüştüm o motoru bu arada cbr için bende bi forum başlattım gerçi bu kadar büyümesi mümkün değil ama hasemen.com dan ulaşabilirsiniz saygılar:p
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
11
sahibinden.com da o ilan hala var hatta gördüm ve ulan kim alır bu motoru bu km de demiştim alan varmış demek :D:D
 
Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
359
hayat ondaysa şayet :)

Gösterge panelinde 200 den sonra tekrar sıfır a kadar arada bir boşluk var. yani orayada ibre koysalarmış 300 göstergeli bişi olurmuş o yüsden hani 150 den sonra sıfır a kadar buyuk boşluk olacağına 200 den sonra sıfıra kadar kucuk boşluk olsun demişler, he 300 de koyabilirlerdi ama abartmış olurlardı :)

ee canım, o zaman taksimatı daha geniş aralıklarla yapsalarmış, ilk bakışta gerçekten mantıksız geliyor arada ulaşılamayan +70,80 km lik bir hız var, az değil. bu durumda en mantıklı cevap görkem'in dediği şeye geliyor. adamlar cbr 125 için ayrı bir kadran üretme zahmetine girmemişler. eğer bu yaklaşım doğruysa, honda'nın özrü kabahatinden beter :) yazık walla yazık honda'ya...

bir de benim kafama takılan neden 6 vites olduğuydu, en fazla 130 basan bir motosiklette böylesi bir şanzımana ne gerek vardı? daha dengeli dağıtılabilir ve motosikletin seriliği arttırılabilirdi. onu da bir arkadaşım şöyle açıklamıştı: dediğine göre honda bu motosikleti racing motorlara giriş yapanlar için tasarlamış. çünkü bildiğim kadarıyla 5 vitesli bi racing yok...

ha bu arada, motosikletimi getirecek bi arkadaş buldum kadıköy'den :) servisi aradım, ödeyeceğim miktarı sordum. 150 ytl dediler. dedim noluyor? meğersem 8000 km bakımında periyodik kontrol, buji ve hava filtresi değişimi, yağ değişimi ve 1 saatlik ücret de varmış. sizce kazık falan mı yedim arkadaşlar, ne dersiniz? :)
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Evet arkadaşlar bu gün benim cbr'ı sattım. 3,300 e verdim. Valla anahtarları verdiğimde adam giderken bi tuhaf oldum. Bakalım çok aricakmıyım :) Bu arada motorum 11.500 km deydi. Ve yan yatmıştı. Grenajda ve egsozda çizikler vardı. Alan adama durumu izah ettim. Gittik bir ustaya gösterdik adam inceledi test etti. Motor güzel sorun yok dedi ve notere gittik :(
 
Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
30
yardım

benim cbr boştayken direksiyonu sağa kırınca stop ediyor :pale: çok ilginç değil mi? ben gaz telinden filan olabileceğini düşünüyorum ama emin de değilim. daha önce buna benzer sorunla karşılaşan oldu mu? sağa çevirince direksiyonu elektrik de kesiliyor gibi oluyor sola tekrar kırarsam veya gaz verirsem stop etmiyor. fikri olan varsa cevabını bekliyorum. daha önce marşdan kablo çekmiştik alarm bağlamak için kumandadan basınca çalışması için motorun ama şu an çalıştırmıyorum o sistemi acaba o yüzden kaynaklanabilir mi?
 
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
481
ehliyetsiz arkdaslar sınav sonucları açıklanmıs.(bendaha bu gece fark ettim daha once sizin haberiniz varmıydı bilmem) 90 almısım:pale: 100 bekliyodum nerde hata yaptım acaba:pr:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Evet arkadaşlar bu gün benim cbr'ı sattım. 3,300 e verdim. Valla anahtarları verdiğimde adam giderken bi tuhaf oldum. Bakalım çok aricakmıyım :) Bu arada motorum 11.500 km deydi. Ve yan yatmıştı. Grenajda ve egsozda çizikler vardı. Alan adama durumu izah ettim. Gittik bir ustaya gösterdik adam inceledi test etti. Motor güzel sorun yok dedi ve notere gittik :(

Okan ya çok üzüldüm yiğitten duydum da...İnan feci üzüldüm ya:pale:.Ne alıyoruz bakalım sana sıralı4 z750????? YA bursa'da bi arkadasım vardı olmadı böle...Ne zaman istersen motorum senindir okan...Ara arada beni:rendeer:

benim cbr boştayken direksiyonu sağa kırınca stop ediyor :pale: çok ilginç değil mi? ben gaz telinden filan olabileceğini düşünüyorum ama emin de değilim. daha önce buna benzer sorunla karşılaşan oldu mu? sağa çevirince direksiyonu elektrik de kesiliyor gibi oluyor sola tekrar kırarsam veya gaz verirsem stop etmiyor. fikri olan varsa cevabını bekliyorum. daha önce marşdan kablo çekmiştik alarm bağlamak için kumandadan basınca çalışması için motorun ama şu an çalıştırmıyorum o sistemi acaba o yüzden kaynaklanabilir mi?

benimde oluyor arada öle rölanti ile ilgili bir durum olabilir fazla önemsemedim...Direksiyonu çeviriyorum ayaklığı açıyorum stop ediyor...bilen varsa cevaplar..
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
481
motor vitesteyken ayaklığı indirirsen motor stop eder.ayaklık acık ve motor vitesteyse marş basmaz.direksiyonu cevirince neden stop ediyor onu hiç bilmiyorum walla ilk defa duydum ilginç:cyclopsan
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
dorlion
Neden bu kadar büyüttünüz anlamadım... Milletin gelip vayyy bee 200 kadran var , abi bu kaçlık? diye sormaları hoşunuza gitmiyor mu?

Dediklerine bakılırsa bakım için çok da kazık yemiş sayılmazsın...

Bu arada böylesine devirli kullanılan bir makinede 6. vites şarttır... Diğer makinelere benzetmek için değil hız için 6 vites. 5 vites olsaydı bu makine 140'lara çok zor çıkardı.

oneblood
Muhtemelen jigle teli geriliyor sağa çevirince , bu yüzden stop ediyor... Jigle çekili aynı işlemi yap bakalım.
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
motor vitesteyken ayaklığı indirirsen motor stop eder.ayaklık acık ve motor vitesteyse marş basmaz.direksiyonu cevirince neden stop ediyor onu hiç bilmiyorum walla ilk defa duydum ilginç:cyclopsan

ii takip etmiyorsun sanırım boştaki bir durumdan bahsetmiş:p:p:p o kadar da biliyoruz heralde vitesteyken ayaklık açılınca stop ettiğini:mrgreen: Görkem hep olmuyor arada oluyor jigle sanırım dediğin gibi.Bi de bakalım rolantiyi düşürdüm 1.3lere falan ısınana kadar stop ediyor kışınm biraz yükseltmem gerekecek sanırım.Ama böle biraz daha az yakar.10krş'tan aşağıya çekmem lazım.Vites değiştirmelerime biraz daha dikkat ediyorum.4000bakımından sora biraz daha ii olacağını düşünüyorum.hava filtresinde sorun var temizlenmesi gerek...Ayrıca kendinden büyük motorlarla gezmemem gerek ya..Benim ki düz yolda 130da kalıyor sora çok zorluyor...Olmuyor ki:queen::queen::queen:
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
2.elde km önemi elbette var ancak kesin gosterge degildir. Adam vardır 20000 de ama motoru hiç zorlamamıstır. Adam var 5000 de dagıtmıstır motoru.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Motoru hiç zorlamamak da , çok zorlamak da zararlı... Eğer motoru hiç zorlamazsanız motor açılmaz.... Saat 5 olmuş ne işim var benim burada...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
893
Konuyu Toplam 3 üye okuyor. (2 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
SuSpect, Yardır git

Haha nicke bak :) çok güldum yaw sabah sabah.
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
8
kaza yaptım

arkadaşlar 125 imle değil ama arkadaşın cbr 600 ünle kaza yaptım sağ kol bacak tamamen harap oldu parmaklar kımıldamıyor.Canım çok yandı çok şükür iyiyim:pale:
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
benim cbr boştayken direksiyonu sağa kırınca stop ediyor :pale: çok ilginç değil mi? ben gaz telinden filan olabileceğini düşünüyorum ama emin de değilim. daha önce buna benzer sorunla karşılaşan oldu mu? sağa çevirince direksiyonu elektrik de kesiliyor gibi oluyor sola tekrar kırarsam veya gaz verirsem stop etmiyor. fikri olan varsa cevabını bekliyorum. daha önce marşdan kablo çekmiştik alarm bağlamak için kumandadan basınca çalışması için motorun ama şu an çalıştırmıyorum o sistemi acaba o yüzden kaynaklanabilir mi?
Dostum senin ilacın bende :)


dorlion
Neden bu kadar büyüttünüz anlamadım... Milletin gelip vayyy bee 200 kadran var , abi bu kaçlık? diye sormaları hoşunuza gitmiyor mu?

Dediklerine bakılırsa bakım için çok da kazık yemiş sayılmazsın...

Bu arada böylesine devirli kullanılan bir makinede 6. vites şarttır... Diğer makinelere benzetmek için değil hız için 6 vites. 5 vites olsaydı bu makine 140'lara çok zor çıkardı.

oneblood
Muhtemelen jigle teli geriliyor sağa çevirince , bu yüzden stop ediyor... Jigle çekili aynı işlemi yap bakalım.

Görkem bence jigleyle alakalı değil.


Bak şimdi gaz kolunun telini takip et. Hemen gaz'ın önünde metalden köşe bir vida var. O vidadan gaz boşluğunu alabiliyorsun. Benim gaz telinde fazla boşluk vardı. O vidadan gaz boşluğunu ayarlamıştım. Heralde teli biraz fazla gerdim o yüzden gidonu sağa çevirinde devir 4.000 e çıkıyordu. Sola çevirince eski haline geliyordu. Sonra biraz daha gevşettim. Bu sefer fazla gevşettim heralde sağa çevirince stop ediyordu sola çevirince problem yoktu.

Tariv ettiğim tel şu;

123.jpg


Bu telin üzerinde lastik bir koruma var. Lastik biraz sıkı çıkarmak mesele oluyor. Lastiği üstünden sıyırınca altta 2 vida ayar vidasını göreceksin. Seninki belki fazla sıkılmamıştır. Zamanla titreşimden falan gevşemiştir. Bi kontrol et.:cat:



Bu arada Akın çok saol teşekkür ederim. Artık arada bi tur attırırsın. Motoru verirken gerçekten kötü oldum ya. Bu arada ilanı 1 hafta önce koydum. Birsürü insan aradı. 2. arayanla anlaştık. 1 haftada sattım motoru araba olsa bu kadar kolay satamazdım.

ii takip etmiyorsun sanırım boştaki bir durumdan bahsetmiş:p:p:p o kadar da biliyoruz heralde vitesteyken ayaklık açılınca stop ettiğini:mrgreen: Görkem hep olmuyor arada oluyor jigle sanırım dediğin gibi.Bi de bakalım rolantiyi düşürdüm 1.3lere falan ısınana kadar stop ediyor kışınm biraz yükseltmem gerekecek sanırım.Ama böle biraz daha az yakar.10krş'tan aşağıya çekmem lazım.Vites değiştirmelerime biraz daha dikkat ediyorum.4000bakımından sora biraz daha ii olacağını düşünüyorum.hava filtresinde sorun var temizlenmesi gerek...Ayrıca kendinden büyük motorlarla gezmemem gerek ya..Benim ki düz yolda 130da kalıyor sora çok zorluyor...Olmuyor ki:queen::queen::queen:

Akın hava filtresini, rolanti ayarını ıvır zıvır işleri ben yaparım sana. Hava filtresi deponun altında kalıyor. Depoyu sökmek kolay. Ben kendim temizliyodum. Depoyu söktükten sonra 4 tane vida var onlarıda çıkarınca işte hava filtresi :) Gaz kesince egsozda patlamalar oluyorsa çat pat tarzı temizleme zamanı gelmiştir.


Breh breh ne yazdım be :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst