kazanın sebebini bulalım?

Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
1,968
gerçekten ilginç bi kaza debriyaja bastıktan snr gidon sallanmaya başlıo gazlada bi alakası yok galiba yerdeki bişeye takılmış olabilirmi motor viraja girerken:silent:
 
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
145
arka teker sola toğru göt atıyo ama adam neden ayağıyla durmaya çalışmış anlamadım gerçekten ilginç bir kaza
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
haketen o nasıl iş yaw...acaba bi anda adamın tekerine sivri bi taş falan geldide hakimiyetimi kaybetti...anlamak güç vallaha...:silent:
 
Katılım
19 Kas 2005
Mesajlar
2,946
bu video daha önce verilmişti ve tartışılmıştı ama çok uzun zaman oldu
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
haketen o nasıl iş yaw...acaba bi anda adamın tekerine sivri bi taş falan geldide hakimiyetimi kaybetti...anlamak güç vallaha...:silent:

bu konudada benim bir senaryom var. bir lastik ile ilgili programda anlatılmıştı.

bu arka lastigi yakan tipler var bilirsin. motor oldugu yerde gaza asılırlar ve ortalık duman olur:cherry:

bu lastigi yakma sırasında lastigin orta bölümü düz olur yani lastigin altı normalde yuvarlak olması gerekirken düz bir şekil alır buda virajlarda saga solaya yatarken videodaki gibi durumlara neden olur

videoda olanda bu. ayrıca arka lastik kaydıktan sonra tank tokatlayan meydana gelir.bu dk.den sonra frene basmakta pek ise yaramaz . motor kendini saga sola sallıyor. adamın tek şanssızlıgı önünde viraj olmasıı..
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
ELINT dostum iyi güzel söylüyosunda genelde yakılan lastik arka lastik olur önü nasıl yakıcak adam yaw...:p birde hiç başıma gelmedi ama bu direksiyon nasıl öyle titriyo yaw...bi ihtimal diyorum hani adama ani kalp krizi falan gibi bişeyler inmesin allah korusun...onun sonucunda direksiyon hakimyetini kaybetmişte olabilir hani...:silent:
 
Katılım
2 Haz 2006
Mesajlar
59
Lastik yakma işi benimde aklıma yattı çünkü tam motoru sola yatırdığı anda salınıma giriyor . Sağolun :cat:
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
ELINT dostum iyi güzel söylüyosunda genelde yakılan lastik arka lastik olur önü nasıl yakıcak adam yaw...:p birde hiç başıma gelmedi ama bu direksiyon nasıl öyle titriyo yaw...bi ihtimal diyorum hani adama ani kalp krizi falan gibi bişeyler inmesin allah korusun...onun sonucunda direksiyon hakimyetini kaybetmişte olabilir hani...:silent:

Syriana topikte ilk mesajımdada söyledim olay tank tokatlayan ilk mesajımda verdigim linke bakarsan neden direksiyon öyle titriyor anlarsın:)

lastik olayına gelince; videoya tekrar bak ilk arka teker kayıyor. daha sonrada gidon titremeye başlıyor. motor sürücüyü dinlemiyor.

bunların hepsi tankslapper(tank tokatlayan) dedigimiz olayın belirtileri. sana tavsiyem ilk mesajımda linkini verdigim topigi iyice oku. emin ol ozaman bu kaza hakkında kafanda soru işareti kalmayacak...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bence eleman köprüye gelirken bir daha vites kücültüyor ve ara gaz vermeden debriyaji birakiyor. sonuc olarak arka tekerlek motorun kompresiyonu yüzünden yüksek tork altinda yalpaliyor ve arkadasimiz köprüye cok yakin oldugundan gaza basip sola dogru kayacagina korkusundan ayaklariyla dengelemeye calisiyor. bütün bunlarin sonucunda cok sansli biri olarak köprüden asagi ucacagina tekrar yola düsüyor ... lucky bastard ...
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Vidyoyu izlemeye gerek yok biliyorum benim arşivde var :)
Predator[23rd] dedigi gibi uygun vitese gecirmiediginden motor freni yapıyor ve tamda yatık pozisyona denk geliyor.
Eger motor dümdüz gidiyo olsaydı yalpalamazdı bu kadar:cat:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Predator[23rd]'un da dediği gibi kaymadan hemen önce vites küçültmeye çalıştığını ayağına bakarak anlayabilirsiniz... Sonrasında kompresyon yüzünden arka teker kayınca panikliyor ve motoru kontrol edeceğine motorun üzerinde kalkıp kontrolu kaybediyor...
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Motor freni olsa çok önceden olurdu bence.

benim teorim. virajda denge noktasını kaybetti. Panik duygusu motoru yatırmasına bile engel oldu düz gidip çarptı.

ayağını yere uzatması bence kilit nokta:

kendine güven bitti, bildiği, alışık olduğu ve motosiklet sürmeyle ilgisi olmayan biçimde güvendiği, NORMAL tabiat kurallarına tabii oluverdi, ayağını, ayakta kalabilmek için uzattı:silent:


Bizim kurallarımız motor da geçmez:cat:
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
bütün olay ilk vites düşürüp elini debriajdan birden bırakması hepsi bu kadar...
 

HRC

Katılım
4 Haz 2007
Mesajlar
323
[QUOTE='Predator]bence eleman köprüye gelirken bir daha vites kücültüyor ve ara gaz vermeden debriyaji birakiyor. sonuc olarak arka tekerlek motorun kompresiyonu yüzünden yüksek tork altinda yalpaliyor ve arkadasimiz köprüye cok yakin oldugundan gaza basip sola dogru kayacagina korkusundan ayaklariyla dengelemeye calisiyor. bütün bunlarin sonucunda cok sansli biri olarak köprüden asagi ucacagina tekrar yola düsüyor ... lucky bastard ...[/QUOTE]
Evet kesinlikle katılıyorum, ve ekliyorum; ya motosikleti dönemeçte yatırmaktan korkuyor(acemide olabilir) yada solda çekimi yapan araba olduğu için altına girmekten korkmuş olabilir.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
108
bence viraja girerken frene basmış... frene bastığı için yerinde hafiften kaygan olması dolayısıyla motor yalpalamış... fazla hızlı gitmediği için ayaklarını yere koyup motoru dengelemeye çalışmış (fazla güven) ve gazı aniden kesmiş (acemilik) yani en buyuk hatayı yapmış.. bunun yerine debriyaja tamamen basıp motoru yatırması gerekirdi kaşısındakinin köprü olmasından dolay bodoslama çarpmak yerine, gerekirse motoru bırakabilir korumaları tam olduğu için yerde sürtünmesi fazla olmazdı.. ama düşmeyi engelleyebilirmiydi?... zor gibi görünüyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst