Motor degistiricem yardim lazim!

Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
151
@sınan kımseyle tartısmanın mantıgı yok cunku 350 km de sıkılman onlarada bıraz ılgınc geldı. sımdı kardes bır anda yuksek cc ye gectıgın zaman ybr dekı gıbı rahat edemıceksın.mesela yokusta kaldın kalkman gerekıyo guclu makınada gazı ıyı ayarlayamazsan facıa ya neden olursun ybr dekı gıbı ole gazla rahat sekılde oynayamazsın. kıcı bası bı tarafa atıverır cunku kuvvetlı motor.maddı durumunun ıyı oldugunu hatırlıyorum ole demıstın bak madem ybr den sıkıldın parada sorun degıl. bıtane 250 cc lıgı dene cbf 250 olur, hyosung comet olur, ybr 250 olur yanı belkı ondan da 3 ayda sıkılacan ama once bı tadına bak bu 250 lıklerın ole zannettıgın gıbı gucsuz degıller.haa baktın olmadı 250 den 500 e gecersın ama 600 cc lık motorla kullanmayı ogrenmek cok rısklı en ufacık gaz hareketıne asırı tepkı verıyor bu motorlar cunku.
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
bak arkadaşım sana böyle bir örnek anlatayım...yakın bi arkadaşımla aynı zamanda YBR125'imiz vardı...ben yaklaşık 17.000 km kullandım ama kendisi 2000 km'de falan satıp ER5 aldı...3 ay sonra ondanda sıkıldı gitti sıfır Fazer aldı...aldıktan sonra 2 ay falan geçmedi motorla kaza yaptı perte çıktı motor...parasını kaskodan 3-4 ay sonra anca alabildi...yani özetle söylemek istediğim basamakları hızlı çıkmak sakıncalı bişey...bizim sana tavsiyelerimiz boş lakırdı değil yani...bişey biliyoruzki yazıyoruz...senin iyiliğin için yani...yoksa çoğu insan gibi okuyup geçebilirdikde yazdıklarını...
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
204
kardeş zevkler ve renkler tartışılmaz ama benim sana tavsiyem biraz daha pişmen lazım öyle büyük cc alırsan kaza yapman olasığı cok fazla olur sen kendi motoruna biraz daha bin yok illede değiştirecem dersen hic 500veya 600 cc lere bakma :silent:
 
Katılım
18 Ocak 2006
Mesajlar
212
çok ukala bi adamsın bence sen hem herseyi biliyorsun hem de millete ne alayım diye soruyorsun !!!! 125 cc motoru 350 km de yiyip yutmuşta efendi er6n alacakmış :) :) al üstat al sonun hayra çıkar bu kafayla senin! devam et koçummm kim tutar seni.......
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
204
ben vaz gectim yaww önceki yazdığımda kardeş sen en iyisi bir yamaha R6 al :cherry::cherry::cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Az gelmesin....Hayabusa veya zx12r falan alsın iyisimi....
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
172
bence er-6n yakışır sana.ama kasko yaptır ve sağlam korumalıklarını eksiksiz al.

en azından ben olsam öyle yapardım...:cat:
 
Katılım
17 Nis 2006
Mesajlar
144
Arkadaş burdan ne desek boş, bence mümkünse gezilere katıl, sitedeki diğer kullanıcılarla özelliklede tecrübeli arkadaşlarla konuyu tartış.Hatta mümkünse kendine senden 5-10 yaş büyük, tercihen çocuk sahibi vede motosiklet kullanıcısı bir arkadaş edin. Bir de içindeki motosiklet sevgisini sorgula, neden motosiklet kullanmak istiyorsun? Motosikletten aldığın zevk diğer insanların senin ve mortorun hakkında ne düşündükleriyle ilgiliyse bi yerde bi hata var gibime geliyor. Son olarak Gene mümkünse (ve hatta imkanları zorlayarak) saygın bir kuruluştan motosiklet eğitimi almanı tavsiye ederim, oradaki eğitimin ve öğretmenlerin görüşlerinin senin için çok faydalı olacağı görüşündeyim. 350 km de bir motosikletten sıkılmanda bi mantık hatası var gibime geliyor.Bu arada "motosiklet teorisini" okudunmu? Çok faydalı bir eser.
Neyse karar senin, umarım kendi hakkında en hayırlısını yaparsın.
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
119
Ben her zaman şunu söylerim, dört veya iki teker farketmez. Bir makinanın ne kadar gittiği değil, ne kadar mesafede durduğu ve ne kadar iyi yol tuttuğu önemlidir. Ybr125 ile yaşadığını anlayabiliyorum, ybr dediğin makina gitmediği gibi duramayan, yolda giderken yanından hızlı geçen araçların rüzgarından etkilenen, biraz hızlanınca olanca rüzgarı kafana yediğin ve yüksek süratte dengeni zorlayan bir makina.

Ben ilk motorumu 6 ay önce aldım, bu tavsiyeleri bende dinledim ama gittim 500 lük kle500 aldım ve geçen hafta 1600 km yaptıktan sonra sattım. Satmama en büyük etken denizli-kemer arası yaptığım 300km lik mesafede rezil bir yolculuktu. Kısmetse adam gibi orta boy veya biraz daha büyük bir touring makina alıcam, çünkü touring makina dengeli, rüzgar almıyor, frenler iyi, konfor yerinde adamı illet etmiyor uzun yolda.. Sana da bunu öneririm.

Cumartesi günü bmw istinyeden r 1200 rt test motoru aldım. KLE den sonra çok da rahat kullandım. Ağırlık merkezi çok aşağıdaydı, adam gibi yol tutuyordu, inanılmaz şekilde de duruyordu. Hatta önümden öküzün teki jeep ile beni göre göre cart diye u dönüşü yaptı. O kadar rahat durdum ki, arabayla bile belki o kadar rahat duramazdım, altımda kle olsaydı da kesin jeep e kapaklanırdım. Bundan 5 dk sonra bir yaya karşıdan karşıya önümden geçmeye karar verince çok kıvrak bir manevra ile ondan panik yapmadan ve ona panik yaptırmadan sıyrıldım.. yine eski motorum olsa büyük ihtimal ya ben yada onunla birlikte yerdeydim.

Burdan çıkaracağın sonuç başta söylediğim gibi alacağın motorda ağırlık merkezi mutlaka aşağıda olmalı, dengeli olmalı, mümkünse motorda merkezi frenle abs olmalı. Her motorla 100 km ye kısa sürede çıkarsın ama 100-0 yaparken birinde 5 metre kala dururken diğeriyle önündeki cismin içinden geçersin. Dengeli ve ağırlık merkezi aşağıda motorla yere devrilme riskin daha azdır. Önemli olan motorun ağırlı değil ağırlık merkezidir. KLE 180 kg, r 1200 rt 260 kg ama sanki 160 kg gibi rahat hareket ediyor insan üzerinde..

Beni tecrübesiz görenler olabilir 1600 km motor tecrübesi ile ahkam kestiğimi söyleyenler de olabilir. Yıllarca motor kullanmış arkadaşlara tabiki saygım var. Ama bir gerçek daha var ben 10 sene araç kullanıp da hala bir şey öğrenememiş çok insan tanırım.

Lafı fazla uzatmaya gerek yok. CC çok önemli değil, ama agresif bir motor da alma tabi. Ağırlık güç oranı belli bir sayıyı geçmesin. 110 hp lik 260 kg r1200rt ile 120 hp lik 155 kg cbr600rr ı bir tutma. F800s yerine f800st daha uygun olabilir, gidip bmw de test yapabilirsin bütün motorlar mevcut.

Son olarak gaz avuçlarının içinde, onu ne kadar açacağına sen karar vereceksin. Eğer mantıklı davranacağına inanıyorsan motorunu büyüt ama %1 bile şüphen varsa o %1 senin hayatının sonu olabileceği bir an olacağı ihtimalini düşünerek bunu ertele derim. Son karar senin...
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
sen direk f800s al madem, hiç uğraşma.
satmasıydı, almasıydı, rodajıydı felan...

yawaş ol, dikkatli ol, al f800s i:mrgreen:
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
26
@sınan kımseyle tartısmanın mantıgı yok cunku 350 km de sıkılman onlarada bıraz ılgınc geldı. sımdı kardes bır anda yuksek cc ye gectıgın zaman ybr dekı gıbı rahat edemıceksın.mesela yokusta kaldın kalkman gerekıyo guclu makınada gazı ıyı ayarlayamazsan facıa ya neden olursun ybr dekı gıbı ole gazla rahat sekılde oynayamazsın. kıcı bası bı tarafa atıverır cunku kuvvetlı motor.maddı durumunun ıyı oldugunu hatırlıyorum ole demıstın bak madem ybr den sıkıldın parada sorun degıl. bıtane 250 cc lıgı dene cbf 250 olur, hyosung comet olur, ybr 250 olur yanı belkı ondan da 3 ayda sıkılacan ama once bı tadına bak bu 250 lıklerın ole zannettıgın gıbı gucsuz degıller.haa baktın olmadı 250 den 500 e gecersın ama 600 cc lık motorla kullanmayı ogrenmek cok rısklı en ufacık gaz hareketıne asırı tepkı verıyor bu motorlar cunku.

Asome seninle motosikleti almadan bi muhabbetimiz vardi.. ama ben YBR den sikildim.. motosiklet kullanmaktan degil.. Guclu olsun olmasin.. gorunusu guzel olmasini istiyorum.. bunun icinden konu acmistim ama kendini valentino rossi sanan bizim guzel insanlarimiz.. bence sen hayabusa al diye kucuk akillarinca laf sokmaya calisiyolar.. ama bence kompleks yapmanin anlami yok.. burasi sohbet etmek ve yardimlasmak icin zannediyodum ama turk mantelitesinin (herseyde kompleks) motosiklet camiasinda pardon bu sitede oldugunu dusunmemistim.. HATA BENDE!!

Az gelmesin....Hayabusa veya zx12r falan alsın iyisimi....

Az gelmez rahat ol yavrum

Arkadaş burdan ne desek boş, bence mümkünse gezilere katıl, sitedeki diğer kullanıcılarla özelliklede tecrübeli arkadaşlarla konuyu tartış.Hatta mümkünse kendine senden 5-10 yaş büyük, tercihen çocuk sahibi vede motosiklet kullanıcısı bir arkadaş edin. Bir de içindeki motosiklet sevgisini sorgula, neden motosiklet kullanmak istiyorsun? Motosikletten aldığın zevk diğer insanların senin ve mortorun hakkında ne düşündükleriyle ilgiliyse bi yerde bi hata var gibime geliyor. Son olarak Gene mümkünse (ve hatta imkanları zorlayarak) saygın bir kuruluştan motosiklet eğitimi almanı tavsiye ederim, oradaki eğitimin ve öğretmenlerin görüşlerinin senin için çok faydalı olacağı görüşündeyim. 350 km de bir motosikletten sıkılmanda bi mantık hatası var gibime geliyor.Bu arada "motosiklet teorisini" okudunmu? Çok faydalı bir eser.
Neyse karar senin, umarım kendi hakkında en hayırlısını yaparsın.

Motosiklet teorisinide.. motosiklet hakkinda kitaplarda okudum.. motosikleti zevk icin aliyorum ama birazda goruntu olmasi lazim.. diger insanlarin ne dusundugu onemli degil.. porscheyle gezerken her allahin kulu bakiyor zaten.. ama biraz goruntu lazim motordada illa dusuk cc diye cirkin olmamali.. yoksa hiz onemli degil.. 1 ay sonra ingilterede racing dersine gidicem onu bekliyorum.. neyse yinede tavsiyen icin sagol..
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
151
sımdı sınancım herkes senın ıyılıgın ıcın soledı yanı bır tehlıkeyle karsılasma dıye cunku benım arkadasımda da kawasaki 1100 var tuylerım dıken dıken oluyo sahıp oldugu guc karsısında mukemmel durusu var motorun ama ben bınıp kullanamam hem korkarım hem tecrubem yok o guce hukmetmek ıcın tamam madem senın ıcın tıp onemlı durusu onemlı mesela tıpı nasıl olacak hyosungun 250 lık modellerının 2 sıde hem comet hemde 250R tatlı duruyor.helede 250R yanı racıng olanı.ama cok hızlı gıtmesın ve tıp olsun dıyosan ve sanırım racıng sewmıyosun fazla osaman bunu al http://www.beldeyama.com.tr/www/urunler/urundetay.php?k_id=26&u_id=251 cok heybetlı motordur hem tek sılındır ama 660 cc yanı cok abartı bır gucu yok ama durusu saglam mesela
 
Katılım
13 Eki 2006
Mesajlar
26
Ben her zaman şunu söylerim, dört veya iki teker farketmez. Bir makinanın ne kadar gittiği değil, ne kadar mesafede durduğu ve ne kadar iyi yol tuttuğu önemlidir. Ybr125 ile yaşadığını anlayabiliyorum, ybr dediğin makina gitmediği gibi duramayan, yolda giderken yanından hızlı geçen araçların rüzgarından etkilenen, biraz hızlanınca olanca rüzgarı kafana yediğin ve yüksek süratte dengeni zorlayan bir makina.

Ben ilk motorumu 6 ay önce aldım, bu tavsiyeleri bende dinledim ama gittim 500 lük kle500 aldım ve geçen hafta 1600 km yaptıktan sonra sattım. Satmama en büyük etken denizli-kemer arası yaptığım 300km lik mesafede rezil bir yolculuktu. Kısmetse adam gibi orta boy veya biraz daha büyük bir touring makina alıcam, çünkü touring makina dengeli, rüzgar almıyor, frenler iyi, konfor yerinde adamı illet etmiyor uzun yolda.. Sana da bunu öneririm.

Cumartesi günü bmw istinyeden r 1200 rt test motoru aldım. KLE den sonra çok da rahat kullandım. Ağırlık merkezi çok aşağıdaydı, adam gibi yol tutuyordu, inanılmaz şekilde de duruyordu. Hatta önümden öküzün teki jeep ile beni göre göre cart diye u dönüşü yaptı. O kadar rahat durdum ki, arabayla bile belki o kadar rahat duramazdım, altımda kle olsaydı da kesin jeep e kapaklanırdım. Bundan 5 dk sonra bir yaya karşıdan karşıya önümden geçmeye karar verince çok kıvrak bir manevra ile ondan panik yapmadan ve ona panik yaptırmadan sıyrıldım.. yine eski motorum olsa büyük ihtimal ya ben yada onunla birlikte yerdeydim.

Burdan çıkaracağın sonuç başta söylediğim gibi alacağın motorda ağırlık merkezi mutlaka aşağıda olmalı, dengeli olmalı, mümkünse motorda merkezi frenle abs olmalı. Her motorla 100 km ye kısa sürede çıkarsın ama 100-0 yaparken birinde 5 metre kala dururken diğeriyle önündeki cismin içinden geçersin. Dengeli ve ağırlık merkezi aşağıda motorla yere devrilme riskin daha azdır. Önemli olan motorun ağırlı değil ağırlık merkezidir. KLE 180 kg, r 1200 rt 260 kg ama sanki 160 kg gibi rahat hareket ediyor insan üzerinde..

Beni tecrübesiz görenler olabilir 1600 km motor tecrübesi ile ahkam kestiğimi söyleyenler de olabilir. Yıllarca motor kullanmış arkadaşlara tabiki saygım var. Ama bir gerçek daha var ben 10 sene araç kullanıp da hala bir şey öğrenememiş çok insan tanırım.

Lafı fazla uzatmaya gerek yok. CC çok önemli değil, ama agresif bir motor da alma tabi. Ağırlık güç oranı belli bir sayıyı geçmesin. 110 hp lik 260 kg r1200rt ile 120 hp lik 155 kg cbr600rr ı bir tutma. F800s yerine f800st daha uygun olabilir, gidip bmw de test yapabilirsin bütün motorlar mevcut.

Son olarak gaz avuçlarının içinde, onu ne kadar açacağına sen karar vereceksin. Eğer mantıklı davranacağına inanıyorsan motorunu büyüt ama %1 bile şüphen varsa o %1 senin hayatının sonu olabileceği bir an olacağı ihtimalini düşünerek bunu ertele derim. Son karar senin...



1. bu kadar yardim etmeye calistigin icin sagol.. ben herkezin senin gibi yardimci olucagina yanlis dusunuyosam duzelmeye calisicagini saniyodum ama HERKEZ HERSEYI BILIYOR.. AMAN ALLAH! aklinca bana laf sokmaya calisanlarda ne makina var cok merak ediyorum.. sanki hepsi ducati pilotu bana yalandan konusuyolar.. bos adamin tavsiyesi BOSTUR! Haa bu arada ztn karar verdim.. zahmet etmissin sagol arkadasim:)

sımdı sınancım herkes senın ıyılıgın ıcın soledı yanı bır tehlıkeyle karsılasma dıye cunku benım arkadasımda da kawasaki 1100 var tuylerım dıken dıken oluyo sahıp oldugu guc karsısında mukemmel durusu var motorun ama ben bınıp kullanamam hem korkarım hem tecrubem yok o guce hukmetmek ıcın tamam madem senın ıcın tıp onemlı durusu onemlı mesela tıpı nasıl olacak hyosungun 250 lık modellerının 2 sıde hem comet hemde 250R tatlı duruyor.helede 250R yanı racıng olanı.ama cok hızlı gıtmesın ve tıp olsun dıyosan ve sanırım racıng sewmıyosun fazla osaman bunu al http://www.beldeyama.com.tr/www/urunler/urundetay.php?k_id=26&u_id=251 cok heybetlı motordur hem tek sılındır ama 660 cc yanı cok abartı bır gucu yok ama durusu saglam mesela


Asome sagol ama herkez kendi egosunu tatmin etmeye calisiyormus gibi geliyor.. neyse ben bu tip insanlari hayatim boyunca takmadim.. cunku hep bi kompleks pesindedirler.. benim anlamadigim nedense bos konusanlarin motosikletleride hep bos! birinde ducati oburunde Mvagusta digerinde aprillia olsa zaten boyle konusmazlar yardimci olmaya calisirlar.. nedense hep gucsuz yavas abuk subuk marka motorlari olanlar bos konusuyolar.. neyse herkez kafasina gore :bounce:

çok ukala bi adamsın bence sen hem herseyi biliyorsun hem de millete ne alayım diye soruyorsun !!!! 125 cc motoru 350 km de yiyip yutmuşta efendi er6n alacakmış :) :) al üstat al sonun hayra çıkar bu kafayla senin! devam et koçummm kim tutar seni.......

Sen benden daha iyi biliyosun anlasilan.. scooter kullanan birinden mi akil almam daha hayirli olur.. abidik gibidik bi scooter kullaniyosun diye motorcumu oluyosun sen ben onu anlamadim yavrum.. herneyse kompleks kotu biseydir ama bigun asarsin bunlari takma kafana :queen:

ben vaz gectim yaww önceki yazdığımda kardeş sen en iyisi bir yamaha R6 al :cherry::cherry::cat:


Venox ben bi kymco alsam.. Y2K gibi motor masallah :wiinkk: haydi sana hayirli gunler




(Artik bu foruma girilmez.. ben bu kadar alt tabaka bi forum oldugunu bilseydim bastan hata yapmazdim, sizi komplekslernizle basbasa birakiyorum!! :cherry: dahada bu forumda isim olmaz.. Yakisikli motosikletleri hayal edip durun.. bu kafayla anca hayal edersiniz.. hadi basarilar:mrgreen:)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Mar 2006
Mesajlar
46
arkadasım sen ılk once kendı egolarını tatmın et sen hıc kımseye komplexlı dıyemezsın komplex varsa oda sende yok bmw alırım ducatı alırım gıt ne alırsan al burda sana yardım etmek ısteyen ınsanlara hakaret edemezsın gıt ıngıltereyemı yoksa amerıkayamı gıdıyosun ıstedıgın egıtımı al insanları mesgul etme
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst