ilk olarak buradaki bir kaç eskik noktaya değinmek istiyorum.bende cox trip marka kaskları ve nolanları inceledim.evet nolan bir derece ama malesef cox için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.al eline kaskı ve o kilit yerindeki çene kısmını tutan kanca gibi şeylere dikkatlice bak.
kesinlikle fazla zorlamaya gelemeyecek türden şeyler.ayrıca çene açma düğmesi tam önde ve bas aç tipinde.yani düşüş esnasında olur olur, orası bir yere gelse çene kısmı aynen açılıyor.nolanda ise o kısım 2 ayrı harekette açılıyor.önde dışarı çıkıyor sonra aşağı bastırıyorsunuz ki açılsın çene kısmı.yani bir çarpma ile en azından kilit kısmı açılmayacak türden.
ben kaskımı çok yeni aldığım için ve çok fazla araştırmacı birisi olduğum için sanırım bu konudaki bilgilerim daha taze ve şunu biliyorum ki ben de ilk cox trip almayı düşünmüştüm ama kaskı elime alıp yukarıdaki kıstaslara baktığımda ve çok uzun yıllardır profesyonel derecede motor kullanan arkadaşlarım ile fikir alışverişi yaptığımda kesinlikle full-face de karar kıldım.
ikinci olarak eksik olan kısım ise çenesi açılır kaskların süratli gidişle çok fazla ses yaptığı ve kafayı daha çok oynattığıdır full-face e göre.bunun sebebi
1-daha ağır
2-aerodinamisi full face e göre daha az çünkü düz satıh değil, parçalı bir kask(kapalı halinden bahsediyorum)
3-çok arkadaşım ki yukarıda bahsettiğim çok sıkı motorcu olanlardan tutun da hiç tanımadığım diğer forumlardaki tüm topiclerde söylenen tek bir çok negatif nokta varki bence en önemlisi.
"bir çok kaza olayına şahit olduk ve hemen hemen yarıdan fazlasında çene kısmı genelde olay mahalinden uzakta, kopup fırlamış olarak bulundu" dendiği...
neyse sonuç olarak can sizin, keyif sizin, herkes kendi malına çok güvenir ama bu gibi bariz gerçeklere göz yummayalım lütfen...
hiç bir çeneden açılır kask bir full face kadar güvenilir olamaz.çünkü parçalı her şeyin mukavemeti tek parça maddelere göre çok daha azdır.
Arkadaşım "olur olur " dediğin konu zaten fiziken imkansız zira darbeyle açılma için darbenin hem önden bir çıkıntıya çarpmak suretiyle butona hem de aynı anda alttan gelmesi lazım.Sadece düğmeye basarak kaskın önü açılmıyor ve önden alacağın darbe kaskın açılmasına mani olur çünkü düğmeye basarken kaskın önünü ters tarafa doğru çekmek gerekiyor kısaca imkansız.
Ayrıca kazalarda kendi kaskım adına konuşuyorum açılan-kırılan şuana kadar duymadım,ancak şöyle bir durum olabilir; kaskın kilitlenmesi için iki eli kullanmak gerekiyor aksi halde sadece önünü kapatıyorsunuz ama kilitlenmiyor,vitesteki motoru boşa almaya üşenip sadece kaskının önünü kapatır kilitlemezsen kazada normal olarak açılıp-kırılabilir.
Ve kapalı kaskla karşılaştırırsan (örneğin n61) kesinlikle gürültü olarak fark yok.Defalarca denedim ve mecburiyetim yok iki kaskta benim,ikisinide kullanabilirim ama COX TRIP çok daha konforlu.Ağırlık olarak evet biri diğerinden 150 gr ağır ama uzun yolda dahi sıkıntım olmadı,hatta kaskımı kafamdan çıkarmadığım için adım "pilot" a çıktı.Konya gezilerinde görebilirsin.
Ve abartılara kulak vermeden düşünmek lazım açılır kaskın yarım santim kalınlığındaki 2 vidasını parçalayabilen kuvvet insanın çenesinide parçalar,boynunuda kırar,beyin kanamasına da sebep olur,dışardan korunmuş olsanda bu darbeye iç organlar dayanamaz (200kmh ile giderken kafanı direk duvara çarpmak gibi) ,yani böyle bir görüntü (çene kısmının uzakta bulunması) belki 60 milyonluk çin malı bir açılır kaskta dahi zor oluşur.Ya her iki yandan kamyon çarpması gibi birer darbe alıcak kadar bahtsız olmalısınız ya da kaskınızın çene kilidini açık bırakıcak kadar kaygısız.Güvenlik testlerinde de nolan n101,cox trip gibi modellerin kapalı rakiplerinden arda kalır yanı yok.:cat:
Psikolojik olarak tercihiniz tek parçadan yana olabilir o ayrı ancak testlerden aynı sertifikaları alan kasklardan bahsediyoruz.