Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arda kardeşim motorun hayırlı olsun
benim 1 kaç sorunum var ama
1 motor fazla yakıyo gibime geldi ama benim kullanmamdan kaynaklanıo sanırım
30 milyonluk benzinle 400 km yaptım açıkçası daha fazla olmasını beklerdim :salut:
aynakalrım rüzgarda yamuluyo onu ayarlatacam aa bir eksiklik manisanını en önemli yerlerinden soma da bayimiz yok maalesef
selemin kilidi arızalı onu da yaptırcam
onunu dışında herşey çok güzel motorumu seviyorum:cat:

Öncelikle selam

cıkmak uzereydım cengiz temennılerın ıcın teşekkür ederim ben 15 ytllık aldım benzın suan 77km yaptım bakalım gorcez benzın konusunu.dedıgım gıbı aynaları felan servise gotur nolur nolmaz sağlama al garantılı makina hadı gorusurz;)
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
arda kardeşim motorun hayırlı olsun
benim 1 kaç sorunum var ama
1 motor fazla yakıyo gibime geldi ama benim kullanmamdan kaynaklanıo sanırım
30 milyonluk benzinle 400 km yaptım açıkçası daha fazla olmasını beklerdim :salut:
aynakalrım rüzgarda yamuluyo onu ayarlatacam aa bir eksiklik manisanını en önemli yerlerinden soma da bayimiz yok maalesef
selemin kilidi arızalı onu da yaptırcam
onunu dışında herşey çok güzel motorumu seviyorum:cat:

vallah benimkinde bir anormallik var heralde 15 ytl ye 250 km'ye yakın yol yapıyor ve de rodaj'da:mrgreen: :cherry: cengiz sen motorunu şımartıyorsun depo'yu fullemicen binceğin zaman alcan 10 ytl devam etcen fullersen şımaırır:mrgreen: :cherry: :rendeer:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Abi ne oldu canın bişeyemi sıkıldı?

Ertuğrulun vefatı beni bişeyler yazmaktan alıkoyuyor nedense...tuhaf bir duygu...paylaşımdan öte hiç bişey yazasım yok...garip bir duygu...


benim motorda egsoz tarafından iki kere düştü...küçük bir çatlakla kurtardım...ilkinde ben yokken branda rüzgara yenik düşmüş...hop aşağı...ikincisinde motor kendi elimden yere hafifce düştü...önemsiz detaylar...ön granaj az kayık gibi geliyor bana...bu arada egsoz üzerine düşünce motor egsoz bağlantılarında bişeyler olurmu acaba...koruma demiri taktırmaya giderken servise bi baktırayım...

bişey sorcam...benzin bitince ışık yanıyomu...garip bi soru ama...merak ettim...nolur nolmaz...rezerve saat yönündemi yoksa ters istikametmi çeviriyoz...yedekte kaç km gider...valla kullanma kılavuzuna bakmaya üşeniyom...hadi söyleyinde öğreneyim...


hani bişey yazasım yoktu...:)


valla içimden gelmiyo...:pale:
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
Ertuğrulun vefatı beni bişeyler yazmaktan alıkoyuyor nedense...tuhaf bir duygu...paylaşımdan öte hiç bişey yazasım yok...garip bir duygu...


benim motorda egsoz tarafından iki kere düştü...küçük bir çatlakla kurtardım...ilkinde ben yokken branda rüzgara yenik düşmüş...hop aşağı...ikincisinde motor kendi elimden yere hafifce düştü...önemsiz detaylar...ön granaj az kayık gibi geliyor bana...bu arada egsoz üzerine düşünce motor egsoz bağlantılarında bişeyler olurmu acaba...koruma demiri taktırmaya giderken servise bi baktırayım...

bişey sorcam...benzin bitince ışık yanıyomu...garip bi soru ama...merak ettim...nolur nolmaz...rezerve saat yönündemi yoksa ters istikametmi çeviriyoz...yedekte kaç km gider...valla kullanma kılavuzuna bakmaya üşeniyom...hadi söyleyinde öğreneyim...


hani bişey yazasım yoktu...:)


valla içimden gelmiyo...:pale:

abi senin motor'da yattığı yerde parçalanacak vallah :cherry: abi benzin ana depodayken tamamen bittiğinde gaz'da kesiklik oluyor motoru stop ettiriyorsun zaten "E" göstergesinin'de en altına inmiş oluyor çubuk ışık falan yanmıyor yedek depoya alıyorsan tam ters yöne çevirerek ve 2.6 lt're benzin'in olduğunu anlıyorsun böyle durumda ortalama 90-100 km gitmesi lazım ama kullanıma bağlı tabi:rendeer:
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
ya valla bilmem ki

aslında 30 milyona 400 km buna acemiliğimde sürüşlerim de dahil ve 2 kişi oldugumuzu da hesaba katmak lazım bunu yarısında ama bilmemki çok geldi ya inşallah zamanla düşer ya
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
aslında 30 milyona 400 km buna acemiliğimde sürüşlerim de dahil ve 2 kişi oldugumuzu da hesaba katmak lazım bunu yarısında ama bilmemki çok geldi ya inşallah zamanla düşer ya

cengiz demek sen de yamaha r6 olsa hiç binmezdin çok yakıyo diye 30 ytl ye 100 km yi zor yapıyor çünkü sen 400 km yol yapmışsın çok diyorsun şu anda scooterlar bile daha fazla yakıyor bence yat kalk dua et:cherry: :mrgreen: :rendeer:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
aslında 30 milyona 400 km buna acemiliğimde sürüşlerim de dahil ve 2 kişi oldugumuzu da hesaba katmak lazım bunu yarısında ama bilmemki çok geldi ya inşallah zamanla düşer ya

2 kişi binmeye basladın demek:) acaba kaç km den sonra iki kişi binmek sorun yaratmaz:silent: ben şuanda 106 km falanım 2 kişi binsek motoru kasarmıyız :silent: yada 10 km altı yerlere iki kişi binilse dahamı az zararı dokunur?
sen 30 milyona 400km gitmişsin.Ben 20 milyona 106km gittim max 150 gidecek gibi gözüküyor bakalım:) :queen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi senin motor'da yattığı yerde parçalanacak vallah :cherry: abi benzin ana depodayken tamamen bittiğinde gaz'da kesiklik oluyor motoru stop ettiriyorsun zaten "E" göstergesinin'de en altına inmiş oluyor çubuk ışık falan yanmıyor yedek depoya alıyorsan tam ters yöne çevirerek ve 2.6 lt're benzin'in olduğunu anlıyorsun böyle durumda ortalama 90-100 km gitmesi lazım ama kullanıma bağlı tabi:rendeer:

ok...sağol...demek ışık yanmıyor...ah Honda yıktın hayallerimi bu hususta...:)


1.düşüşte zaten branda üstüne düştü sorun olmadı...2.de elimden kaydı bıraktım sonra...içim cız etti sonra niye bıraktım diye...sanki bisiklet ha......arka fren demir pedalı içe doğru yamuldu elle düzelttim...:)


neyse o zaman 35 ytl lik benzine 370-380 yapacak gibi...buda mükemmel bir oran...:cat:

vitesler yağ gibi...utandırmadı beni...hererinden kalite fışkırıyor motorun...


arıza yapsa zaten bizim alp_tunga kına yapacak güneş görmeyen yerlerine...:)

erdo senin motorda bir sorun yok bence sen göstergeye bakarak konuşuyorsun...bak ilk depoyu bende 20 lik doldurdum ve göstergemde hata var sandım...bir 15 lik daha doldur depo full gösteriyor...o zaman beni anlarsın...aldığın 20 ytl lik benzin zaten ederi 6-7 litre eder...3 litresi yedek depoyu doldursa zaten gösterge en dibin biraz üstünde durur...bir 15 lik daha koy bu yanılgıya kapılma bence...bu motor kesinlikle senin dediğin gibi yakmaz...


AYRICA YARIN KAR GELİYOR...MOTORLARI BIRAKALIM BİR SÜRE...HADİ ABİNİZİ DİNLEYİN...SANKİ BEN BIRAKCAM YA...:p
 
Katılım
5 May 2006
Mesajlar
1,946
vitesler yağ gibi...utandırmadı beni...hererinden kalite fışkırıyor motorun...
sevgili mete abi bu sözünle viteslerin kötü olduğunumu yoksa ii olduğunumu anlatmaya çalıştın ben anlamadım da :) vites geçişleri sorunlu diye duymuştum ben doğru mu bu ?
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
sevgili mete abi bu sözünle viteslerin kötü olduğunumu yoksa ii olduğunumu anlatmaya çalıştın ben anlamadım da :) vites geçişleri sorunlu diye duymuştum ben doğru mu bu ?

çok açık şekilde ifade etmiş metehan abi, yağ gibi yani çok kolay ve akıcı geçtiğinden bahsetmiş:) doğruda:cat:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
benim motorda egsoz tarafından iki kere düştü...küçük bir çatlakla kurtardım...ilkinde ben yokken branda rüzgara yenik düşmüş...hop aşağı...ikincisinde motor kendi elimden yere hafifce düştü...önemsiz detaylar...ön granaj az kayık gibi geliyor bana...bu arada egsoz üzerine düşünce motor egsoz bağlantılarında bişeyler olurmu acaba...koruma demiri taktırmaya giderken servise bi baktırayım...

bişey sorcam...benzin bitince ışık yanıyomu...garip bi soru ama...merak ettim...nolur nolmaz...rezerve saat yönündemi yoksa ters istikametmi çeviriyoz...yedekte kaç km gider...valla kullanma kılavuzuna bakmaya üşeniyom...hadi söyleyinde öğreneyim...
:


Metehan geçmiş olsun motoruna.
Benzin bitince ışık falan yanmıyo, zaten bizim motorların yegane handikapı bu ama klavuzda der ki, benzin ibresi kırmızı şeride geldiğinde yaklaşık 3 lt daha benzininiz kalmıştır. Ben denedim ve kırmızı ibrede epeyce gidiyor. Benzin biterken motor sarsılmaya ve stop edecem haa demeye başlıyor ve yedek depoya alıyorsun ki o da saat yönünde en aşağı konuma döndürünce. Zaten ters istikamete dönmüyor istesen de.
Bu arada bir kez daha söyliyim, bu alet benim ilk depomla yaklaşık 32 ytl'ye doldu ve 434 km civarı yol yaptı (yedek hariç). Daha sonraları da hep 25 - 26 ytl'ye fullendi. Ve en az 400 km yol yaptı bilginize. (Kısacası daha ne olsun be koçlar.:) )
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
Metehan geçmiş olsun motoruna.
Benzin bitince ışık falan yanmıyo, zaten bizim motorların yegane handikapı bu ama klavuzda der ki, benzin ibresi kırmızı şeride geldiğinde yaklaşık 3 lt daha benzininiz kalmıştır. Ben denedim ve kırmızı ibrede epeyce gidiyor. Benzin biterken motor sarsılmaya ve stop edecem haa demeye başlıyor ve yedek depoya alıyorsun ki o da saat yönünde en aşağı konuma döndürünce. Zaten ters istikamete dönmüyor istesen de.
Bu arada bir kez daha söyliyim, bu alet benim ilk depomla yaklaşık 32 ytl'ye doldu ve 434 km civarı yol yaptı (yedek hariç). Daha sonraları da hep 25 - 26 ytl'ye fullendi. Ve en az 400 km yol yaptı bilginize. (Kısacası daha ne olsun be koçlar.:) )

ee hocam 32 ytl ye yedek depoyudamı doldurdun? Doldurdun ve harcamadan 434 km mi gitti?Yani sadece depo(yedek depo haric) 25 milyonamı doluyor?:silent: Yedek depoyu hiç doldurmasak olmuyormu?:) yada hep dolumu durması lazım yedeğin:silent: Bu konuyu bir açıklığa kavuşturalım :) Benimde kırmızı çizgiye yaklaştı ha deydi deyecek:) birde yedek depo dolu toplam kaç km giderim? Alın size matematik sorusu:queen: :queen: :queen: :rendeer: :cat:
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
46
ginger dediği problem bende de kendını gosterdi, plakanın üzerinde ki farın üst plastik kısmı çatladı ve düştü..
garanti kapsamından yararlanabilirmiyiz bu durum için.
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
46
gayet mantıklı çünki bende normal bir sürüş sonunda park ettim, ve brandasını cekerken yere düşütü parça..
hiçbiryere de çarpmadım yani..

japon tutuyormu bare?
 
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
46
Japon tutuyor ama benim yaptığım hatayı yapma.
Ben üstten ve alttan yapıştırdım.Dolayısı ile üstü çirkin oldu.Sen sadece alttan yapıştır.İstediğin kadar bol sür sorun olmaz nasıl olsa içte kalacak.Ben üste sürdüm yapışma yeri çirkince belli oldu.Birde sana önerim sadece bu iş için değil tüm japon yapıştırma işlemlerinde geçerli sigara gülü kullan.
Şöyleki; japonu yeterli düzeyde tatbik et üstüne sigara külü dök.Sigara külü taşlaşıp kaya gibi tutuyor bağlı bulunduğu yeri.Ayrıca birdahaki servise birlikte gidelim istersen baskı yaparız firmaya...

önerilerin için teşekkür ederim.

istedigin zaman gidebiliriz firmaya, ikna olurlar bır problem oldugnu
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
cbf forumu biraz formdan düşmeye basladı gördüğüme göre:) abi soğukda bir kadıköy kartal yapıyım dedim(okul için) amanınnn!! ellerim dondu :queen: :queen: Bir soru sorucam rodajda max kaç kmye çıkmalı?yani kaç km ile seyir etmeli? 80km/s fazlamı? yoksa 60-70 ilemi gitmeli.
 
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
1,220
CıBıF cılar tatlısu motorcusu çıktılar :p
rodaj konusunda kullanım klavuzundan ve teknik bilgiler bölümünden rodaj konusu ile ilgili uzun bir yazıdan faydalanabilinir.
rodaj için tavsiye kırmızı çizgi (redline) nin 2/3 ü olacak şekilde en fazla deviri yükseltmektir. ilk 500 km için. yalnız sürekli olarak aynı yaz ayarında ve viteste gitmemek, debriyajı hızlı bırakmamak, ani kalkış ve duruşlardan kaçınmak öneriliyor. yeni nesil motorlar için rodaj yok denilsede ben rodaja inanan kişilerdenim. mekanik birçok parça var ve bu parçaların bir şekilde birbirine alışması gerekmekte. ilk 1500 - 2500 kmlerde motoru çok sıkıştırmamak ve aynı hızda uzun süre kullanmama taraftarıyım. 10 000 km yaptım çinli motorla 2500 km boyunca 50 km hızı geçmedim. şimdi gerçek 80 - 90 km hızlara sorunsuz çıkıyorum. motor ömrü için ilk 2000 km çok önemli.
 
Katılım
1 Nis 2006
Mesajlar
148
Arkadaşlar bayidende doğrulattığım bilgi rodajda son hız denemesi yapmamak ve 4-5 viteslerde 60-70km/h yi geçmemek.1000-1600KM Bebek gibi hassas davranın sonra karşılığını alın :cat:
 
Katılım
13 Haz 2006
Mesajlar
274
cbf forumu biraz formdan düşmeye basladı gördüğüme göre:) abi soğukda bir kadıköy kartal yapıyım dedim(okul için) amanınnn!! ellerim dondu :queen: :queen: Bir soru sorucam rodajda max kaç kmye çıkmalı?yani kaç km ile seyir etmeli? 80km/s fazlamı? yoksa 60-70 ilemi gitmeli.

80 km maksimum iidri geçme onu bide 800 900 km yokuş aşağa bi 100 yap bırak fazlada zorlama 1000 kadar ondan sonra yavaş yavaş artırırsın
 
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
32
selam,
benim cbf şu an 278 km ancak dikkatimi çeken motoru rodajda olduğu için zorlamama rağmen motor nerdeyse bir depo benzini bitirmek üzere...bi depo yaklaşık 30 ytl ye doluyor bu da hemen hemen 12 litre falan..
peki bu sarfiyat neden..rodaj süresince bu derece yakması normal mi?bi de bunların şu benzin kapaklarını hiç sevmedim...sanki kapak oturduğu halde depo contası tam sıkışmıyor gibi...
yorumlarınızı bekliyorum...
2 litre de 100 km :))12 litrede 600 km :))yav bu 2 litrede 50km gidiyor.:))
demek kiiiiii;gerçekçi bi hesapla 12 litrede 300km...hayırlı uğurlu olsun vatana millete....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst