Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
sevgili morrigan

heyoooooo.. Ben de denedim CBF 150 yi , valla çok güzel motosiklet bence çok şuık görünüyordu ybrnin yanında:D sadece ybr kullandığım için cbf'in jiklesi hoşuma gitmedi ( yani çok beklemen lazım motorun ısınması için birde ybr gibi değilki kendi kendine gazı arttırsın:p) he bir de göstergeler çok şık ama sağa-sola döndüğümde göstergeler kımıldamadığı için birden aklım karıştı:D
Ama sonuç olarak şık motor vallahi sesi bile bir gür geliyor YBRye kıyasla..Alan herkese hayırlı uğurlu olsun arkadaşlar

sorum su ybr de ben ılk defa vıteslı motor kullandım ve gaz kendılıgınden artıyordu bu hıc hosuma gıtmemıstı soyledıgınıze gore cbf de oyle dılmı yanı gaz kendılıgınden artmıyormu eger oyleyse benım ıcın daha ıyı olcak cunku ybr de gazı bır turlu sabıtleyememıstım:cherry: :cat: :cat: :rendeer:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
sorum su ybr de ben ılk defa vıteslı motor kullandım ve gaz kendılıgınden artıyordu bu hıc hosuma gıtmemıstı soyledıgınıze gore cbf de oyle dılmı yanı gaz kendılıgınden artmıyormu eger oyleyse benım ıcın daha ıyı olcak cunku ybr de gazı bır turlu sabıtleyememıstım:cherry: :cat: :cat: :rendeer:

YBR de gazı bir türlü sabitleyemedin mi??:silent: gazın nesini sabitleyeceksinki?..gaz kendiliğinden artıyor derken jikle açıkkeni kastettim bu arada...Hem bence daha kötü cbf te jikle açıkken kendin gaz veriyorsun bi müddet öyle bekliyorsun sanırım.. kullananlar daha iyi bilir heralde ama ybrde jikleyi kaldırıp start'a bastığın an gaz kendiğinden çıkıyor 4bin devire yaklaştığındada tamam olmuş demektir, artık yola koyulma vakti:) yani cbfte nezaman ısındığını anlamadığım için açıkçası sorun yaşadım en başta çünkü bir müddet gittikten sorna durdum ve durduğum an hemen stop etti...( heralde tam ısınmadığından..)
He bir de selesi bence YBR den daha rahatsız ve sert :) ama genişlik bakımından cbf'inki geniş..
Ama sesi cidden hoşuma gitti motorun daha bir abi motormuş gibi :D nedeni nedir? şimdi 150 cc olmasından dolayı falan diyeceksiniz ama 25 cclik bir farkta bukadar ses fark eder mi ki??:silent:
Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee:cherry:

ARKADAŞLAR BEN BU FORUM AÇILDIGINDA YBR ile kıyaslama yapmıştım bende halen bir ybr var.. ama nacizane fikirlerim sn.MODERATÖR arkaşların hoşuna gitmemişmi bilmiyorum hemen mesajım silinmiş neden ve nedenini bilmediğim bir bi,çimde slindi..aslında kırıldım..Buradan sn. moderatör arkadaşlara sesleniyorum:Omesajda herhangi bir markayı aşagfılayıcı bir terim içermiyordu neye dayanarak bu mesajı sildiniz inanın ki çok merak ediyorum..
Ben de okumuştum senin kıyaslamanı..Bende merak ettim neden sildiklerini:silent: belkide konu başlığı sadece CBF 150 olduğu içindir ne bileyim belki benimkileri de silerler:cherry:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
Ben motorun çalışma sorununu ,servise sorarak, kendim rölanti ayarını kitapta tarif edildiği gibi artırarak aştım. Şimdi çalıştıktan sonra stop etmiyor. Yan ayak ve koruma demirini motorumu almadan evel Özen motordan aldım. Montaj dahil 65 YTL ye mal oldu. Yan ayak oldukça işlevsel, koruma demiride şık duruyor. Tavsiye ederim.

Vayy, bak bu rölanti işini yapmak lazım, benimki de sabahları ilk çalıştırmada aşırı düşük rölentide, her an stop edecekmiş gibi çalışıyor, sonra canavarlaşıyor.Du bakalım ben şunu bi deneyeyim. Beceremezsem burdayım, anlatırsın artık.:)
Bu arada 300km'leri nihayet gördüm, problem yok diyebilirim. Darısı binli km'lerin başına.:)
 
Katılım
18 Haz 2006
Mesajlar
30
çinlilerle karşılaştırınca demişsiniz, belki yazılmıştır ama bide ben yazayım. bu motorda çin malı, ve sadece ybr ye rakip olması için türkiyeye getirilmiş ve fiyatı ve +25 cc düşünüldüğünde başlangıç motoru olarak ybr nin yerini alır. ama açıkçası bana kullanılan plastik malzemeler biraz özensiz geldi, seleside rahat diildi. sürüşü iyi ama motoru hakkında yorum yapmak için düzgün rodaj yapılmış bi motor kullanmak lazım sanırım
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
çinlilerle karşılaştırınca demişsiniz, belki yazılmıştır ama bide ben yazayım. bu motorda çin malı, ve sadece ybr ye rakip olması için türkiyeye getirilmiş ve fiyatı ve +25 cc düşünüldüğünde başlangıç motoru olarak ybr nin yerini alır. ama açıkçası bana kullanılan plastik malzemeler biraz özensiz geldi, seleside rahat diildi. sürüşü iyi ama motoru hakkında yorum yapmak için düzgün rodaj yapılmış bi motor kullanmak lazım sanırım

sele rahatlığı olarak ybr den üstün bence. hem geniş hem rahat bir selesi var.
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
sevgili kardesım

YBR de gazı bir türlü sabitleyemedin mi??:silent: gazın nesini sabitleyeceksinki?..gaz kendiliğinden artıyor derken jikle açıkkeni kastettim bu arada...Hem bence daha kötü cbf te jikle açıkken kendin gaz veriyorsun bi müddet öyle bekliyorsun sanırım.. kullananlar daha iyi bilir heralde ama ybrde jikleyi kaldırıp start'a bastığın an gaz kendiğinden çıkıyor 4bin devire yaklaştığındada tamam olmuş demektir, artık yola koyulma vakti:) yani cbfte nezaman ısındığını anlamadığım için açıkçası sorun yaşadım en başta çünkü bir müddet gittikten sorna durdum ve durduğum an hemen stop etti...( heralde tam ısınmadığından..)
He bir de selesi bence YBR den daha rahatsız ve sert :) ama genişlik bakımından cbf'inki geniş..
Ama sesi cidden hoşuma gitti motorun daha bir abi motormuş gibi :D nedeni nedir? şimdi 150 cc olmasından dolayı falan diyeceksiniz ama 25 cclik bir farkta bukadar ses fark eder mi ki??:silent:
Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee:cherry:


Ben de okumuştum senin kıyaslamanı..Bende merak ettim neden sildiklerini:silent: belkide konu başlığı sadece CBF 150 olduğu içindir ne bileyim belki benimkileri de silerler:cherry:

bılmıyorum belkı ılk defa manuel vıteslı bır mootor kullandıgım ıcındır belkı hepsınddır belkı ama ybr ye bındım motor 1. vıteste debrıaj sıkılı hafifi gaz verdım ana bı baktım gaz artıo artıo artıo yanı benım o yuzden kafam karısmıstı
normalde traktörde otomobilde oyle degıldı gaz bellı bır yere gelır dururdu ama ybr de artıodu ıste ondan kafam karıstı hala anlams degılım olayı:rendeer:
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
""Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee"""
bende yrb 2.ellere bakıyordum ama bu benzetme aklımı karıştırdı şimdi:silent: Birde sesleri farklı demişsiniz:silent: Şunu söylemek gerekirki benim içinde ses önemli.Cbf ye baksam gene ne yapsam:silent: sıfır cbf ile 2.el yrb arasındada 1 milyar fark var en az:silent: :pale:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
936
sele rahatlığı olarak ybr den üstün bence. hem geniş hem rahat bir selesi var.

bence rahatsız tamam selesi daha geniş olabilir ama sert ve rahatsız geldi bana..

""Ayrıca son kıyaslama olarak YBR touring/enduro bebesi, CBF te sport touring/sport bebesi gibi benceee"""
bende yrb 2.ellere bakıyordum ama bu benzetme aklımı karıştırdı şimdi:silent: Birde sesleri farklı demişsiniz:silent: Şunu söylemek gerekirki benim içinde ses önemli.Cbf ye baksam gene ne yapsam:silent: sıfır cbf ile 2.el yrb arasındada 1 milyar fark var en az:silent: :pale:

bak ybr125 ile cbf 125 kıyaslanaın bir forum varmış orada aç istersen bu ses olayını sana daha detaylı bilgi verirler benim izlenimim böyleydi ybr de vızvızzz diye ses geliyor cbf te brınnbrıınnn diye:D ne güzel açıkladım değil mi:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
bak ybr125 ile cbf 125 kıyaslanaın bir forum varmış orada aç istersen bu ses olayını sana daha detaylı bilgi verirler benim izlenimim böyleydi ybr de vızvızzz diye ses geliyor cbf te brınnbrıınnn diye:D ne güzel açıkladım değil mi:queen:

vızzvız ile brın brınn :) tamamdır süper olmuş açıklama:cat: :p sesli olsa bukadar net anlaşılmazdı:)
 
Katılım
21 Kas 2005
Mesajlar
271
YBR ile CBF kıyaslama.....

1--YBR'nin süspansiyonları daha yumşak CBF'ninki daha sert
2--YBR'nin selesi daha yumşak CBF'ninki daha sert
3--YBR'nin vitesleri daha yumşak vede kararlı geçerken CBF'nin vitesleri daha sert ve bazende vitesteyken boşa düşme olayı oluyor.
4--CBF'nin vitesini boşa geçirmek biraz sorun oluyor
5--CBF'de 1. vitesten 2.vitese geçerken sert ve trank şeklinde bir ses ile geçiyor..
6--CBF'nin Ön freni biraz zayıf sanırım çift kalıperli olması ve fren elciğine uygulanan kuvvetin ilk uygulanışında yetersiz olması..
7--CBF'nin motoru ısındıktan sonra daha kararlı ve sesiz çalışıyor..
8--CBF daha seri atak ve araçların geçilmesinde gaza tam tepki veriyor.
9--yakıt tüketimi hk.henüz bir şey söylemek dogru olmaz..
10--CBF'nin farları manyetoya baglı olarak yanması akunun saglıgı açısından olumlu ama akşamları ışklarda duruldugunda ve motor devrının düştüğü durumlarda dezavantaj sayılabılır.
11--CBF kılo bakımından agır (130 kg) olmasına karşın kullanımı çok hafif..YBR kılo bakımından hafif (109 kg) olmasına karşın daha hantal..
12--CBF manevralardan sonra çok çabuk kendisini toplama eğilimine giriyor YBR'de bu yok..
13--CBF'nin jantlarını 3 kollu yapmış olsalardı daha hafif olabilirdi..
CBF'nin devir göstergesi olmaması dezavantaj,YBR'nin devir göstergesi var
14--CBF'nin ıkı kişi ile yolda gitmesi gayet rahat..
15--CBF'nin ön frenine basıldıgında motor öne dogru yıgılıyor YBR fazla yıgılmıyor..


Benım şimdiye kadarki tespitlerim bukadar.... sorusu olan....
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
532
Hakpek arkadaşın tespitlerine bazıları hariç katılıyorum .Fakat cbf bazı arkadaşlar ne kadar kıl dı tüy dü deselerde sınıfın da (bence) en kaliteli araç hele benim gibi bir çin liden cbf 150 cc ye geçtiyseniz.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
Bugün 350km'yi devirdim ve alet giderek açılıyor, 4.viteste 80'i yine rahat gördü, 5.de daha fazlasını istedi, yapmak istemedim ama gidecem diyordu alet. Vallaha ben şu ana kadar vites geçişleri, o da sadece 1 ile 2 arasındaki zaman zaman ortaya çıkan sorun dışında bir sorun göremedim. Bu arada hala ilk depo benzindeyim ve şu an 350km yaptı bir depo ile ve hala bir 50km daha (belki de fazlasını) yapacak gibi görünüyor, çünkü henüz kırmızının bir üstündeki çubukta duruyor gözterge, üstelik ben trafikte kullandım zaman zaman. Yani aletin ekonomikliği belli oldu gibi.
Selenin rahatsız olduğuna da katılmıyorum, bence çok rahat. Bugün 90km kullandım ve bir rahatsızlık ya da vibrasyon hissetmedim.
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
YBR ile CBF kıyaslama.....

1--YBR'nin süspansiyonları daha yumşak CBF'ninki daha sert
2--YBR'nin selesi daha yumşak CBF'ninki daha sert
3--YBR'nin vitesleri daha yumşak vede kararlı geçerken CBF'nin vitesleri daha sert ve bazende vitesteyken boşa düşme olayı oluyor.
4--CBF'nin vitesini boşa geçirmek biraz sorun oluyor
5--CBF'de 1. vitesten 2.vitese geçerken sert ve trank şeklinde bir ses ile geçiyor..
6--CBF'nin Ön freni biraz zayıf sanırım çift kalıperli olması ve fren elciğine uygulanan kuvvetin ilk uygulanışında yetersiz olması..
7--CBF'nin motoru ısındıktan sonra daha kararlı ve sesiz çalışıyor..
8--CBF daha seri atak ve araçların geçilmesinde gaza tam tepki veriyor.
9--yakıt tüketimi hk.henüz bir şey söylemek dogru olmaz..
10--CBF'nin farları manyetoya baglı olarak yanması akunun saglıgı açısından olumlu ama akşamları ışklarda duruldugunda ve motor devrının düştüğü durumlarda dezavantaj sayılabılır.
11--CBF kılo bakımından agır (130 kg) olmasına karşın kullanımı çok hafif..YBR kılo bakımından hafif (109 kg) olmasına karşın daha hantal..
12--CBF manevralardan sonra çok çabuk kendisini toplama eğilimine giriyor YBR'de bu yok..
13--CBF'nin jantlarını 3 kollu yapmış olsalardı daha hafif olabilirdi..
CBF'nin devir göstergesi olmaması dezavantaj,YBR'nin devir göstergesi var
14--CBF'nin ıkı kişi ile yolda gitmesi gayet rahat..
15--CBF'nin ön frenine basıldıgında motor öne dogru yıgılıyor YBR fazla yıgılmıyor..


Benım şimdiye kadarki tespitlerim bukadar.... sorusu olan....


Ozaman herşekilde CBF çok önde:cat: :cat: Yorumun için teşekkürler hakpek:rendeer: Bende 2.el yrb düşünüyordum 2 milyar civarı ama biraz daha verip sıfır cbf almak daha mantıklı sanırım saygılar..
 
Katılım
14 Tem 2005
Mesajlar
272
Arkadaşlar koruma demiri taktıranlardan biri motorun koruma demirli halinin fotosunu koyabilirse çok sevineceğiz. Benim gibi birçok arkadaş koruma demiri taktırmak istiyordur ama motorda nasıl duracağını görebilmemiz için lütfen yollayın.
 
Katılım
20 Mar 2005
Mesajlar
417
img0002un9.jpg


Bu başka siteden bir arkadaşımızın motoru, iznini almadan resmini koydum umarım kızmaz :)

Bu arada Hakpek, 1 ve 15 numaralı gözlermler pek birbirini tutmuyor sanki... Ben de geçenlerde resmini koyduğum cbf'nin üzerine oturdum, selesinin biraz sert olması dışında gayt güzel ve rahat geldi..
 
Katılım
15 Şub 2006
Mesajlar
77
YBR ile CBF kıyaslama.....

1--YBR'nin süspansiyonları daha yumşak CBF'ninki daha sert
2--YBR'nin selesi daha yumşak CBF'ninki daha sert
3--YBR'nin vitesleri daha yumşak vede kararlı geçerken CBF'nin vitesleri daha sert ve bazende vitesteyken boşa düşme olayı oluyor.
4--CBF'nin vitesini boşa geçirmek biraz sorun oluyor
5--CBF'de 1. vitesten 2.vitese geçerken sert ve trank şeklinde bir ses ile geçiyor..
6--CBF'nin Ön freni biraz zayıf sanırım çift kalıperli olması ve fren elciğine uygulanan kuvvetin ilk uygulanışında yetersiz olması..
7--CBF'nin motoru ısındıktan sonra daha kararlı ve sesiz çalışıyor..
8--CBF daha seri atak ve araçların geçilmesinde gaza tam tepki veriyor.
9--yakıt tüketimi hk.henüz bir şey söylemek dogru olmaz..
10--CBF'nin farları manyetoya baglı olarak yanması akunun saglıgı açısından olumlu ama akşamları ışklarda duruldugunda ve motor devrının düştüğü durumlarda dezavantaj sayılabılır.
11--CBF kılo bakımından agır (130 kg) olmasına karşın kullanımı çok hafif..YBR kılo bakımından hafif (109 kg) olmasına karşın daha hantal..
12--CBF manevralardan sonra çok çabuk kendisini toplama eğilimine giriyor YBR'de bu yok..
13--CBF'nin jantlarını 3 kollu yapmış olsalardı daha hafif olabilirdi..
CBF'nin devir göstergesi olmaması dezavantaj,YBR'nin devir göstergesi var
14--CBF'nin ıkı kişi ile yolda gitmesi gayet rahat..
15--CBF'nin ön frenine basıldıgında motor öne dogru yıgılıyor YBR fazla yıgılmıyor..
ben şunu çok merak ettim açık çası bu 1. madde ile son madde arasında çelişki yokmu. ön süspansiyonu sert olan öne yıgılma yapmaz frenajda kendini öne atmaz. benim tecrübem bunu diyor. acaba bir yanlışlık olmasın. ön süspansiyonu yumuşak olan frene basıldıgında öne dogru salınırsınız...
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
580
Arkadaşlar koruma demiri taktıranlardan biri motorun koruma demirli halinin fotosunu koyabilirse çok sevineceğiz. Benim gibi birçok arkadaş koruma demiri taktırmak istiyordur ama motorda nasıl duracağını görebilmemiz için lütfen yollayın.


Ben bir türlü fırsat bulup fotoğraf çekemedim. Yarın bi aksilik olmazsa tüm günümü motorumla geçiricem, koruma demiri ve yan sehpayı kırmızı cbf150'den de size yansıtmış olurum yarın akşama umarım. Benim koruma demiri de siyahtakine benziyor ama sanırım biraz değişiği. Çeşitli açılardan bir kaç poz koyarım yarın gece. Dikkatimi çeken bir şey var yan sehpada motor daha estetik görünüyor göze sanki.:)
 
Katılım
19 Tem 2006
Mesajlar
57
siz ne düşünüyosunuz bilmiyorum ama sanki bı koruma demiri motorun görüntüsünü fena halde bozmuş gibi.tamam belki faydalı bi aksesuar olabilir ama çok cins olmuş bence taktırmyı düşünüyodum ama görünce fikrim değişti birde şu yan sehpayı görsek en güzel bişey olcak:cherry:
bu arada depoyu fulleyen arkadaşlar kaça fullediniz depoyu
ben geçen hafta fulledim 30 lira tuttu sanki bi yanlışlık var daha fazla tutması lazım deilmi 34 civarı falan değilmi depo 13 lt yakıt 2.740
13*2.740=35.62 bu arada bi depoyla max. kaç km yaptınız
herkeze iyi geceler

bişey daha motoru alırken kullanım kulavuzu yada yanında ekstra bişeyler verdilermi bana kullnım kulavuzu falan vermediler ne iş bu anlamadım yani
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
kullanma kılavuzu mutlaka vardir, cbr 125 in türkçe + 2 tane de baska dillerde olamak üzere 3 tane vardi. alet çantası da olmasi lazim ufak bi tane motorun yaninda verilen.

depoda sürekli bi miktar benzin kaliyor o yüzden 30 YTL ye dolmuştur dert etme.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst