2023-2024 model MT-25'ler de yatak sarma problemi

Katılım
19 Ara 2025
Mesajlar
123
Aslında KTM ye de kronikli denemez. Fakat forumdan hatırladıklarım çok kişi var. Saçma sapan blok kırma işleri de olabilir. Fakat servisler onarmak yerine kullanıcıya geçirmeye çalışıyor. Dava açıp kazanan birden fazla kişi hatırlıyprum. Velhasıl KTM değil ama servisleri kronikli.
Allahın izniyle alınca deneyip görücez. Zaten bildiğim kadarıyla bakım aralıkları uzun mesafeli.
Ara bakım harici temiz kullandığım sürece nasipse bir şey olacağını sanmıyorum abi.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
2007 yılından beri forumda okuduğum sorunlardan yola çıkarak söyledim. Daha yeniyken İki kere blok kıran KTM vardı sanırım. Araştırırsanız mahkeme süreçleri vs. forumda duruyordur herhalde.
Bunu bende hatırlıyorum. Düşük kilometreli yada sıfır bir 390 dı sanırım. Bloğu hem kırmış hem de parçası kopmuştu.

İşin ilginç tarafı bunun bloğunu bajaj yapıyor yanlış hatırlamıyorsam. Aynı bloğu kendi 400 cc motorunda da kullanıyor. Onlarda neden bu tür blok kırma olmuyor acaba. Elektroniğini kendileri yapıyor, belki ondandır bilemem.

Motor alacak olsam CB500F alırdım. Bakımını güzel yaparsan torunlarına bile kalır :) çift silindir güzel bir alet. Ne gezi yapılır bunla :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
haa eyvallah. Az önce kendimce baktım da bulamadım açıkçası.
Şahsen kullanıp pişman olana da rastlamadım. Sadece yedek parça sorunu ve pahalı olması problemine rastladım.
Eski nesil Duke 390'larda vardı, yeni nesilde ben hiç duyduğumu hatırlamıyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Eski nesil Duke 390'larda vardı, yeni nesilde ben hiç duyduğumu hatırlamıyorum.
Üst kapak patlatma olayını son iki kasada düzelttiler diye biliyorum. Önceki kasalarda fazla zorlama sonucu çok üst kapak patlatan vardı...
 
Katılım
19 Ara 2025
Mesajlar
123
Bunu bende hatırlıyorum. Düşük kilometreli yada sıfır bir 390 dı sanırım. Bloğu hem kırmış hem de parçası kopmuştu.

İşin ilginç tarafı bunun bloğunu bajaj yapıyor yanlış hatırlamıyorsam. Aynı bloğu kendi 400 cc motorunda da kullanıyor. Onlarda neden bu tür blok kırma olmuyor acaba. Elektroniğini kendileri yapıyor, belki ondandır bilemem.

Motor alacak olsam CB500F alırdım. Bakımını güzel yaparsan torunlarına bile kalır :) çift silindir güzel bir alet. Ne gezi yapılır bunla :)
abi açıkçası eski bir model ve yüksek km almak içimden hiç gelmiyor. Üstelik uzun zamandır Duke390 gönlüme oturmuş durumda. O yüzden maalesef CB500F eleniyor gözümde.
Hayriyeten acaba bahsettiğiniz blok kırma full teker yanlama vs motoru zorladığı için olabilir mi ?
Eski nesil Duke 390'larda vardı, yeni nesilde ben hiç duyduğumu hatırlamıyorum.
yeni nesilde bir kaç yerden sadece terleme duydum. O da problem yaratmadığını söylediler abi.
Üst kapak patlatma olayını son iki kasada düzelttiler diye biliyorum. Önceki kasalarda fazla zorlama sonucu çok üst kapak patlatan vardı...
Valla abi kronik olmadığı sürece ben de pek problem olucağını düşünmüyorum İnşallah. Teker yok, Yanlama yok, Brezilya usulü tapa gaz yok.
Sadece kendimce apaçilik yapacağım. Nedir bu? Hepimizin yaptığı aradan dereden gitmeler, boş temiz yolda hız yapmak. Benim apaçiliğim en fazla bu. Dahasını açıkçası düşünmüyorum, Yapan arkadaşlarıma çok kızdığım için bana darılıyolar.
Maksadım altımda güzel, şekilli ömürlük bir motorum olsun. Gönlüme su serpeyim. Yıllardır ne için çalıştığımı göreyim. Niyetim tamamen bu.
 
Katılım
18 May 2016
Mesajlar
1,297
Motosikleti
DOMİNAR 400 UG 23
Hayriyeten acaba bahsettiğiniz blok kırma full teker yanlama vs motoru zorladığı için olabilir mi ?
Teker yapmak zaten motorun ömründen yiyor, orası su götürmez gerçek. Yüksek devir çevirdikten sonra olan bir sorun bu. Ne kadar süre oldu onu da bilmiyoruz. Forumda aradım ama o konuyu bulamadım.
 
Katılım
19 Ara 2025
Mesajlar
123
Teker yapmak zaten motorun ömründen yiyor, orası su götürmez gerçek. Yüksek devir çevirdikten sonra olan bir sorun bu. Ne kadar süre oldu onu da bilmiyoruz. Forumda aradım ama o konuyu bulamadım.
İlgin ve Değerli vaktin İçin Teşekkür ederim Abi. Nasipse Deneyip Göreceğiz. Teşekkürler.
 
Katılım
29 Ocak 2025
Mesajlar
115
Motosikleti
Honda CB600F Hornet, Yamaha MT 07, Yamaha XJ6N, Honda CBR600RR, Yamaha MT25
İlgin ve Değerli vaktin İçin Teşekkür ederim Abi. Nasipse Deneyip Göreceğiz. Teşekkürler.
Teker yapıcaksan böyle stunt işlerini seviyosan ve dakikalarca böyle gidicem diyosan hiç bi motor dayanmaz yaklaşık 2 dakika tekerde gittiğim ve sonuç motor yatak sardı belki başka modeller biraz daha dayanıklıdır dik açıda gitmeye yağ pompasının konumu önemli olan duyduğuma göre 390 serisinde çift yağ pompası var ancak uzun süre tek teker üzerinde gidince oda yatak sarar bence
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,633
Motosikleti
Ns200 15"
Teker yapıcaksan böyle stunt işlerini seviyosan ve dakikalarca böyle gidicem diyosan hiç bi motor dayanmaz yaklaşık 2 dakika tekerde gittiğim ve sonuç motor yatak sardı belki başka modeller biraz daha dayanıklıdır dik açıda gitmeye yağ pompasının konumu önemli olan duyduğuma göre 390 serisinde çift yağ pompası var ancak uzun süre tek teker üzerinde gidince oda yatak sarar bence
Tek teker üzerinde gittiğinizde karterdeki bütün yağ pompanın çekeceği kısımdan ayrılır ve pompa yağ çekemediği için yataklar yağsız kalır ve sarar. Tek silindir KTM lerin karter yapısı yağ pompasını daha çok besleyecek şekilde tasarlanmıştır ve aldığı yağ kapasitesi yüksek olduğundan ötürü daha uzun süre dayanakcaktır.

Bu konudan bağımsız olarak 390 sınıfındaki en hayta ve zevkli bir model bana göre, her inildiğinde arkanıza baktıracak bir model.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,028
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Tek teker üzerinde gittiğinizde karterdeki bütün yağ pompanın çekeceği kısımdan ayrılır ve pompa yağ çekemediği için yataklar yağsız kalır ve sarar. Tek silindir KTM lerin karter yapısı yağ pompasını daha çok besleyecek şekilde tasarlanmıştır ve aldığı yağ kapasitesi yüksek olduğundan ötürü daha uzun süre dayanakcaktır.
...
Özet: Teker yapacaksanız "dry sump" bir motosiklet tercih ediniz.

Tavsiye: Teker yapmayın, niye yapıyorsunuz? Çok anlamsız bir hareket. :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,633
Motosikleti
Ns200 15"
Özet: Teker yapacaksanız "dry sump" bir motosiklet tercih ediniz.

Tavsiye: Teker yapmayın, niye yapıyorsunuz? Çok anlamsız bir hareket. :)
Kesinlikle katılıyorum abi, eğitimden sonra farkındalığım arttı ve nizami motosiklet sürmekte daha çok zevk alıyorum.

Nizami bir şekilde motosiklet kullanmak bu işin en anlamlı ve zevkli kısmı. :)
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Kesinlikle katılıyorum abi, eğitimden sonra farkındalığım arttı ve nizami motosiklet sürmekte daha çok zevk alıyorum.

Nizami bir şekilde motosiklet kullanmak bu işin en anlamlı ve zevkli kısmı. :)
yazık... gencecik adamı ne hale getirmişler...
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
yazık... gencecik adamı ne hale getirmişler...
Eşit şartlarda motorlarla firkete virajların olduğu asfaltta kapışsanız seni çoğaltır. Çift vurur, tek sayar. Adamın sorunu eşit şartlarda olmamak ve aşırı mütevazilik..

Toprakmış, Allah'ın unuttuğu yerlermiş, olmayan yollarmış tarlada bağda sürmekmiş çoğumuzun umrunda bile değil.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,881
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
Eşit şartlarda motorlarla firkete virajların olduğu asfaltta kapışsanız seni çoğaltır. Çift vurur, tek sayar. Adamın sorunu eşit şartlarda olmamak ve aşırı mütevazilik..

Toprakmış, Allah'ın unuttuğu yerlermiş, olmayan yollarmış tarlada bağda sürmekmiş çoğumuzun umrunda bile değil.
asfaltta benim göt yemiyor o korkuyu aşamadım hala o yüzden ne olacağı meçhul ama arazide de deli cesareti var çok yetenekli olduğumdan teknik bildiğimden de değil bu işin %90ı göt heralde nispeten daha yavaş olduğumuzdan ve tutuşa emanet olmadığımızdan daha rahatım benim de asfalt çok umrumda değil yani adamlar siz gidebilin diye özel yol yapmışlar 10 yaşında çocuk da sürebiliyo orda 🤣
 
Katılım
29 Ocak 2025
Mesajlar
115
Motosikleti
Honda CB600F Hornet, Yamaha MT 07, Yamaha XJ6N, Honda CBR600RR, Yamaha MT25
Tek teker üzerinde gittiğinizde karterdeki bütün yağ pompanın çekeceği kısımdan ayrılır ve pompa yağ çekemediği için yataklar yağsız kalır ve sarar. Tek silindir KTM lerin karter yapısı yağ pompasını daha çok besleyecek şekilde tasarlanmıştır ve aldığı yağ kapasitesi yüksek olduğundan ötürü daha uzun süre dayanakcaktır.

Bu konudan bağımsız olarak 390 sınıfındaki en hayta ve zevkli bir model bana göre, her inildiğinde arkanıza baktıracak bir model.
Her teker çekişimde içimden bi ses konuşcak artık ya yatak sararsa diye mağlum düzgün usta yok servis desen bi ton para çekiyor onlarda da güzel işcilik yok yamahayı aradığımda yatak sardığını söyledim 120.000 den başlar diyince iyi günler diyip kapadım direk hiç bi motora güvenim kalmadı gerçekten bidaki seçimim büyük ihtimalle xj6 daha öncede vardı ağır diye teker hakimiyeti zor oluyodu ancak blok sağlam gerçekten de nasip artık tekerde uzun gitmek yok gayrı :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
asfaltta benim göt yemiyor o korkuyu aşamadım hala o yüzden ne olacağı meçhul ama arazide de deli cesareti var çok yetenekli olduğumdan teknik bildiğimden de değil bu işin %90ı göt heralde nispeten daha yavaş olduğumuzdan ve tutuşa emanet olmadığımızdan daha rahatım benim de asfalt çok umrumda değil yani adamlar siz gidebilin diye özel yol yapmışlar 10 yaşında çocuk da sürebiliyo orda 🤣
Şu toprak, mıcır yollarda da bir ben tırsıyorum sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst