NS200 sola çekme sorunu.

Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
İyi günler herkese. Motorum gidonu bıraktığımda hız farktetmeksizin sol tarafa gidiyor (dalıyor) zincir ayar gergileri 10-20 (sağ ve sol) yanlış duruyormuş. Ben tekrar kendim 10-10 yaptım ancak sorun düzelmedi sonrasında bi ustaya getirdim lastiği biraz daha ileri aldı ve sol geri 12 sağ gergiyi 4 yaptı sonrasında motor ip gibi hız farketmeksizin dümdüz gitmeye başladı ancak bu sefer arka lastiğin ön kısmı mafsala 1 parmak girmeyecek kadar yaklaştı tam olarak sorun nerde olabilir sayılar eşitlenince motor düz gitmiyor zincir dişli ve lastiklerim 0 hepsi orjinal kullanıldı lastiklerim (mitas sportforce+) kafamı çok yoruyor bu konu yardım lütfen.
 
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
210
Motosikleti
Bajaj Pulsar NS 400 Z
İki üç haftadır NS400Z kullanıyorum. Benzer altyapıyı kullanıyorlar. Benim motor da sola çekiyor. Dominar 400 varken sağa çekiyordu. Sanırım Bajaj düz giden motosiklet yapmayı sevmiyor. :)
Lastikler düz takıldıysa, gidonda sıkıntı yoksa fazla kafaya takmayın.
 
Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
İki üç haftadır NS400Z kullanıyorum. Benzer altyapıyı kullanıyorlar. Benim motor da sola çekiyor. Dominar 400 varken sağa çekiyordu. Sanırım Bajaj düz giden motosiklet yapmayı sevmiyor. :)
Lastikler düz takıldıysa, gidonda sıkıntı yoksa fazla kafaya takmayın.
Abi direk elimi bıraktığım anda dalma yapıyor kaskın klipsini takmamışım giderken takayım dedim refuja çıkıyodum aşırı bi çekme var ve kimse bulamıyor günlerdir uğraşıyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İki üç haftadır NS400Z kullanıyorum. Benzer altyapıyı kullanıyorlar. Benim motor da sola çekiyor. Dominar 400 varken sağa çekiyordu. Sanırım Bajaj düz giden motosiklet yapmayı sevmiyor. :)
Lastikler düz takıldıysa, gidonda sıkıntı yoksa fazla kafaya takmayın.
Düz giden gergi ayarına yani sol 12 sağ 4e alsam zincire ve dişliye zarar veririm diye korkuyorum arada mesafe çok
 
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
2,646
Motorun kazalı falan değil di mi ya da tekerlerde bir dengesizlik yok ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İki üç haftadır NS400Z kullanıyorum. Benzer altyapıyı kullanıyorlar. Benim motor da sola çekiyor. Dominar 400 varken sağa çekiyordu. Sanırım Bajaj düz giden motosiklet yapmayı sevmiyor. :)
Lastikler düz takıldıysa, gidonda sıkıntı yoksa fazla kafaya takmayın.
ns400 nasıl ?
 
Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
Motorun kazalı falan değil di mi ya da tekerlerde bir dengesizlik yok ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ns400 nasıl ?
3. Sahibiyim motorun kazası olmadığı söylendi ayrıca kazaya dair hiç bi leke bile yok gidonu tutunca herşey normal ama bırakınca dalıyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ön amortisörü hizalamayı deneyebilirsiniz.
Hizası eşit baktık ancak şöyle bişey gergi ayarını 12-4 yapınca (sol ve sağ) motor ip gibi gidiyor ancak eşitleyince problem başlıyo mesela 10-10
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Hizası eşit baktık ancak şöyle bişey gergi ayarını 12-4 yapınca (sol ve sağ) motor ip gibi gidiyor ancak eşitleyince problem başlıyo mesela 10-10
Ön amortisörün ufak hiza kayıklığını göz ile zor anlarsınız, dediğim şeyin nasıl bir şey olduğunu ve nasıl yapıldığını biliyorsanız bakmalısınız.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Nasıl yapmalıyız peki
Ön amortisör civatalarını gevşetip dik konumdayken ön freni sıkıp motoru sertçe dik konumda ittirmelisiniz, bu yöntem ile amortisörler hizalanır ve çekme düzelir. Daha öncesinde ufak bir kaza sonucu çekme problemini bu şekilde çözdüm.
 
Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
Ön amortisör civatalarını gevşetip dik konumdayken ön freni sıkıp motoru sertçe dik konumda ittirmelisiniz, bu yöntem ile amortisörler hizalanır ve çekme düzelir. Daha öncesinde ufak bir kaza sonucu çekme problemini bu şekilde çözdüm.
Deneyeceğim onuda her ihtimali göz önünde bulundurmaya calısıyorum ancak kafam çok karışık
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
69
Motosikleti
startwin thunderstar 1200 tdi
Benim NS200de ok gibi dümdüz giderken bir anda sağa çekme başladı. Hatta geçenlerde bununla ilgili konu da ben açmıştım. Zincir ayarıyla biraz oynadım sanki düzelmiş gibi oldu ama hala çekme yapıyor. Artık alışmaya da başladım. Ns200 ile alakalı böyle konu başlığı devam ederse forum ahalisi bize yan gözle bakmaya başlayacak :D
 
Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
Benim NS200de ok gibi dümdüz giderken bir anda sağa çekme başladı. Hatta geçenlerde bununla ilgili konu da ben açmıştım. Zincir ayarıyla biraz oynadım sanki düzelmiş gibi oldu ama hala çekme yapıyor. Artık alışmaya da başladım. Ns200 ile alakalı böyle konu başlığı devam ederse forum ahalisi bize yan gözle bakmaya başlayacak :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sebepsiz yere çekmeside bi ayrı konuymuş 😀 sorunu hala bulamadık usta gelicek tekrar bakıcaz bakalım zincir ayarlık iş değil herşeyi denedik düzelmedi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Mafsal veya furş göbeği yamuk.
En sağlamı lazerle baktırmak
Ön mafsal mı arka mafsalmı yani ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Mafsal veya furş göbeği yamuk.
En sağlamı lazerle baktırmak
Bu arada bişey farkettim artçıya video çektirdim motor gidonu bıraktığımda sanki gidon sola dönüyor biraz buraya video nasıl atılır bilmiyorum o yüzden gösteremiyorum yani bişey yamuk değilde gidon kendi dönüyo gibi oluyo
 
Katılım
7 Eyl 2025
Mesajlar
292
Motosikleti
Arora kasırga
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sebepsiz yere çekmeside bi ayrı konuymuş 😀 sorunu hala bulamadık usta gelicek tekrar bakıcaz bakalım zincir ayarlık iş değil herşeyi denedik düzelmedi
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ön mafsal mı arka mafsalmı yani ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Bu arada bişey farkettim artçıya video çektirdim motor gidonu bıraktığımda sanki gidon sola dönüyor biraz buraya video nasıl atılır bilmiyorum o yüzden gösteremiyorum yani bişey yamuk değilde gidon kendi dönüyo gibi oluyo
Ön veya arka ya da her ikisi de olabilir.
Ön mafsal darbe aldıysa sendeki olay olur.Tekerlek şasiye yaklaştıkça yolu tutup düz gitme özelliğini kaybeder. Chopperların ip gibi gidebilme sırrı budur.
Arka mafsal da aynı şekilde,tekerlek geometrisi bozuksa ön tarafa yanal itki kuvveti uygular. Bu da sendeki soruna sebep olur.
Ee tamam da bunu nasıl anlayacağız? Kısa kes Erzurum havası olsun diyorsun...
En kesin sonuç lazer.
Daha ulaşılabilir bir yöntem ise tekerlek taban genişliğine uygun npi demir üzerinde kanala oturtup bakmak.
Doğruluk ihtimali görece daha düşük yöntem ise arkadan öne çift taraf ip çekmek.
Seç beğen al.
 
Katılım
19 Haz 2026
Mesajlar
7
Motosikleti
2022 NS200
Ön veya arka ya da her ikisi de olabilir.
Ön mafsal darbe aldıysa sendeki olay olur.Tekerlek şasiye yaklaştıkça yolu tutup düz gitme özelliğini kaybeder. Chopperların ip gibi gidebilme sırrı budur.
Arka mafsal da aynı şekilde,tekerlek geometrisi bozuksa ön tarafa yanal itki kuvveti uygular. Bu da sendeki soruna sebep olur.
Ee tamam da bunu nasıl anlayacağız? Kısa kes Erzurum havası olsun diyorsun...
En kesin sonuç lazer.
Daha ulaşılabilir bir yöntem ise tekerlek taban genişliğine uygun npi demir üzerinde kanala oturtup bakmak.
Doğruluk ihtimali görece daha düşük yöntem ise arkadan öne çift taraf ip çekmek.
Seç beğen al.
Deneyeceğim furş takımında arıza vardır belki diye düşünüyorum çünkü gidon kendini sola çeviriyo eli bırakınca onu farkettim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst