Resim yükleyememe

Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
21
Motosikleti
Honda Hornet 500
uzun bir gezi yazısı yazacagım lakin hızlı resime vs yüklemeden konu paragrafımın içine nasıl resim ekleyebilirim bir türlü yapamadım
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
uzun bir gezi yazısı yazacagım lakin hızlı resime vs yüklemeden konu paragrafımın içine nasıl resim ekleyebilirim bir türlü yapamadım
hızliresim.com gibi yerlere resmi yükleyip oradan verdiğ linklerden forum için olanı yazının içine yapıştırınca oluyor.
 

yec

Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
1,036
Motosikleti
Joymax Z+ 250
Hızlıresim'e istediğin fotoğrafları yükle. BBcode kısımda yazan linki kopyala. Link içinde [img] arasında kalan linki tut, [img] [img] de kalsın, kalanı sil.
Tüm fotoğraflar için aynısını yap.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
347
yıl olmuş 2026 ama hala sadece ilkel yollarla (oraya buraya önce foto yükle, sonra git linkini kopyala sonra gel buraya yapıştır vs vs vs) foruma fotoğraf yüklemesi yapıldığı için maalesef başka bir yol yok. halbuki küçük bir eklenti ile şu mesaj yazdığımız kutucuğun üstündeki araçlar kısmına bir kutucuk eklenip direkt fotoğraf ekleme zamazingosunu eklese yöneticiler, ne kadar güzel olurdu.

bi tane yönetici var en azından benim gördüğüm, (erhan bey) o da zaten hırbo'yu banlamaktan başka bir iş yapmıyor.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
yıl olmuş 2026 ama hala sadece ilkel yollarla (oraya buraya önce foto yükle, sonra git linkini kopyala sonra gel buraya yapıştır vs vs vs) foruma fotoğraf yüklemesi yapıldığı için maalesef başka bir yol yok. halbuki küçük bir eklenti ile şu mesaj yazdığımız kutucuğun üstündeki araçlar kısmına bir kutucuk eklenip direkt fotoğraf ekleme zamazingosunu eklese yöneticiler, ne kadar güzel olurdu.

bi tane yönetici var en azından benim gördüğüm, (erhan bey) o da zaten hırbo'yu banlamaktan başka bir iş yapmıyor.

diger yöneticiler aylardır foruma giriş yapmamıs, gecen gün bakmıştım :D

demek ki hırbo olmasa erhan neler yapacak da bununla ugrasmaktan inovasyon yapamıyor :D :D

ama hakkını yiyemem; konu yoksayma gibi şeyleri istedik programa aldı yaptı. hiç ilgilenmıyor demek yanlıs olur
 
Katılım
8 Mar 2020
Mesajlar
344
Motosikleti
Dominar D250
yıl olmuş 2026 ama hala sadece ilkel yollarla (oraya buraya önce foto yükle, sonra git linkini kopyala sonra gel buraya yapıştır vs vs vs) foruma fotoğraf yüklemesi yapıldığı için maalesef başka bir yol yok. halbuki küçük bir eklenti ile şu mesaj yazdığımız kutucuğun üstündeki araçlar kısmına bir kutucuk eklenip direkt fotoğraf ekleme zamazingosunu eklese yöneticiler, ne kadar güzel olurdu.
konu sadece buton ekleme değil, o fotoğrafların saklanması forum yönetimi için 💰💰💰
böyle bir eklenti yapılırsa sadece gerekli fotoğraflar yüklenmez, üyeler burayı sosyal medya gibi kullanacağından gerekli gereksiz birçok fotoğraf yüklenir, forum şiştikçe şişer, daha hızlı sistem için daha fazla masraf ortaya çıkar.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
konu sadece buton ekleme değil, o fotoğrafların saklanması forum yönetimi için 💰💰💰
böyle bir eklenti yapılırsa sadece gerekli fotoğraflar yüklenmez, üyeler burayı sosyal medya gibi kullanacağından gerekli gereksiz birçok fotoğraf yüklenir, forum şiştikçe şişer, daha hızlı sistem için daha fazla masraf ortaya çıkar.
Doğru. Depolama bedava değil - abonelik ücreti falan almak gerekir o da forumu komple bitirir. "Fotoğraf yükleyemiyoruz" diye forumu bırakacakları kaybetmek foruma daha az zarar verir. :D
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Depolama için illaki kendi sunucularını kullanmak zorunda değiller, yaparsın plugin'i vatandaş kendi google drive'ına herkeze açık şekilde yükler, kendi fotosunu kendi hesabında tutmuş olur. Zaten herkezin google hesabı var. Yönetim isterse ücretsiz bir şekilde yardımcı olurum, maksat geziler paylaşılsın muhabbetimiz artsın.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Depolama için illaki kendi sunucularını kullanmak zorunda değiller, yaparsın plugin'i vatandaş kendi google drive'ına herkeze açık şekilde yükler, kendi fotosunu kendi hesabında tutmuş olur. Zaten herkezin google hesabı var. Yönetim isterse ücretsiz bir şekilde yardımcı olurum, maksat geziler paylaşılsın muhabbetimiz artsın.
Google hesabından fotoğraf paylaşmak için bir engel yok ki? Ben mi yalnış biliyorum, URL'ler statik değil mi zaten?
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
201
Google hesabından fotoğraf paylaşmak için bir engel yok ki? Ben mi yalnış biliyorum, URL'ler statik değil mi zaten?
Öyle zatende, paylaşım yaparken aslı iş onları önce oraya yükleyip tek tek linkleri alıp buraya eklemek. Plugin bu işi otomatikleştirebilir, örneğin bir pencere açılır, istersen yeni foto veya istersen mevcut fotolardan birine tıklarsın direk yazının içine resim olarak yapıştırır. Bence böyle bir şeye ihtiyaç var.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
347
konu sadece buton ekleme değil, o fotoğrafların saklanması forum yönetimi için 💰💰💰
böyle bir eklenti yapılırsa sadece gerekli fotoğraflar yüklenmez, üyeler burayı sosyal medya gibi kullanacağından gerekli gereksiz birçok fotoğraf yüklenir, forum şiştikçe şişer, daha hızlı sistem için daha fazla masraf ortaya çıkar.

hocam tabirim için kusura bakma da başka türlü de ifade etmek istemiyorum. birçok s*kindirik forumda bile bu bahsettiğim şeyler kullanılırken türkiye'nin en büyük ve tek motosiklet forumunda çağ dışı bir yöntemin kullanılması iş bilmezliktir bence. o zaman bi zahmet tarayıcı barında yazan "türkiye'nin en çok ziyaret edilen motosiklet sitesi, türkiye'nin en büyük forumu" gibi beylik laflarını kaldırsın arkadaşlar. bu vizyonsuzlukla ancak böyle hamasi laflar yazarlar sağa sola.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
hocam tabirim için kusura bakma da başka türlü de ifade etmek istemiyorum. birçok s*kindirik forumda bile bu bahsettiğim şeyler kullanılırken türkiye'nin en büyük ve tek motosiklet forumunda çağ dışı bir yöntemin kullanılması iş bilmezliktir bence. o zaman bi zahmet tarayıcı barında yazan "türkiye'nin en çok ziyaret edilen motosiklet sitesi, türkiye'nin en büyük forumu" gibi beylik laflarını kaldırsın arkadaşlar. bu vizyonsuzlukla ancak böyle hamasi laflar yazarlar sağa sola.
Parasını sen verirsen hay hay hocam. "Depolama paralı" cümleciğinin neresini anlamadın? :D
 
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
418
Motosikleti
Cruiser
Haklısınız, gerçekten günümüz teknolojisine göre oldukça ilkel kalıyor.
Forum yöneticilerine özellikle ücretsiz olan sistemleri bizler önerelim, forum için daha iyi olacaksa neden kabul etmesinler ki ?
Yapıcı üslubu kaybetmeyelim ama buna hiç gerek yok.
 
Katılım
4 Nis 2025
Mesajlar
21
Motosikleti
Honda Hornet 500
Muhteşem gezini paylaş artık forum şenlensin biraz.
:)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Teşekkür ederim herkese anladım galiba
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

konu açacağım böyle bir hata alıyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2026
Mesajlar
64
Motosikleti
SYM Wolf SB 250 NI RKS Freccia 150
yıl olmuş 2026 ama hala sadece ilkel yollarla (oraya buraya önce foto yükle, sonra git linkini kopyala sonra gel buraya yapıştır vs vs vs) foruma fotoğraf yüklemesi yapıldığı için maalesef başka bir yol yok. halbuki küçük bir eklenti ile şu mesaj yazdığımız kutucuğun üstündeki araçlar kısmına bir kutucuk eklenip direkt fotoğraf ekleme zamazingosunu eklese yöneticiler, ne kadar güzel olurdu.

bi tane yönetici var en azından benim gördüğüm, (erhan bey) o da zaten hırbo'yu banlamaktan başka bir iş yapmıyor.
Katılıyorum, sene 2026 olmuş ama biz hala mağara adamı gibi "resmi başka siteye yükle, linki kopyala, buraya doğru tag'le yapıştır" ameleliğiyle uğraşıyoruz.

Yönetimin o "Aman her önüne gelen resmi basar, buralar Instagram'a döner, sistem çöker, batarız" tribi ise tamamen teknik tembellik ve vizyonsuzluk eseri. Bir yazılımcı gözüyle o işlerin aslında ne kadar basit ve masrafsız çözüldüğünü tane tane anlatayım:

"Gerekli gereksiz resim doluşur" korkusu: Çözümü basit; sistemi sırf korkudan 2000'lerin başında bırakıp insanlara eziyet çektirmek yerine arka tarafa iki satır mantıksal kural yazarsın. Üye başına günlük 3-5-10 neyse artık resim sınırı koyarsın. Mesaj sayısı 20'nin altında olan çömezlere direkt yükleme yetkisi vermezsin, olur biter. Sosyal medyaya dönmek istemiyorsan bunun yolu altyapıyı ilkel bırakmak değil, akıllıca kurallar koymaktır.

"Forum şiştikçe şişer" efsanesi: Şimdi gözünüzde canlandırın: Bir üye telefonla motorun bloğunu çekiyor, telefon otomatik olarak 20 MB boyutunda devasa bir fotoğraf üretiyor. Bunu olduğu gibi sunucuya yükletirsen tabii ki sistem patlar. Ama modern sistemlerde süreç şöyle işler: Üye o 20 MB'lık resmi yükle butonuna bastığı an, arka plandaki yazılım resmi daha siteye kaydetmeden yakalar. Önce devasa çözünürlüğünü bir telefon ekranı boyutuna indirir. Sonra o eski nesil, ağır .jpg formatını alıp, günümüzün teknolojisi olan WebP formatına sıkıştırır. Sonuç? O 20 MB'lık devasa dosya, kalitesinden hiçbir şey kaybetmeden 150 KB'lık (yani neredeyse tüy kadar hafif) bir boyuta düşer. Yüzde 99'dan fazla tasarruf demektir bu. İstersen her gün binlerce resim gelsin, o sistem tık demez.

"Daha fazla masraf çıkar" bahanesi: Resimleri gidip forumun kendi ana sunucusunda depolamaya kalkarsan masraf çıkar, evet. Ama resimleri alıp Cloudflare R2 gibi modern bulut depolama alanlarına bağlarsan, "ziyaretçi trafiği" ücreti diye bir şey ödemezsin. Şu an foruma bakıyorum; Toplam 410 kişi var, bunun 9'u üye, 401'i zaten sadece okuyup çıkan ziyaretçi ve arama motorları botları. Bu aktiflikle günde taş çatlasın 100 tane resim yüklense, benim yukarıda anlattığım WebP yöntemiyle günlük sadece 15 MB, aylık ise topu topu 450 MB veri yapar. Bir yıllık tüm forum hafızası 5 GB yer bile kaplamaz! Bahsettiğim bulut sistemlerinde ilk 10 GB depolama zaten ömür boyu tamamen ÜCRETSİZ. Yani forum yönetimi bu sistemi kursa, ilk 2 yıl depolamaya 1 kuruş bile ödemeyecek; sonrasında da aylık sakız parası verecek. Hadi ileride içeride MİLYONLARCA resim birikti ve tam 10 Terabaytlık devasa bir arşive ulaştık diyelim; onun bile aylık maliyeti sadece 150 Dolar. Forumda dönen reklamlar ve cafer reklamından gelen bütçeyi bile buraya kaydırsalar, bu sistemin giderini havada karada fonlar, üstüne para artar.

Yani mesele ne masraf ne de sistemin şişmesi. Mesele, arkadaki ekibin 20 yıllık forum ezberinden çıkıp modern teknolojilere adapte olamaması. Biz burada statükonun keyfini beklerken, dışarıya yüklenen her kritik tamir rehberi, her gezi yazısı zamanla kırık link çöplüğüne dönüyor, koskoca forum hafızası yok olup gidiyor.

edit: yaklaşık 10 saattir uygulama geliştirme mesaisinden sonra böyle bir konuya girince biraz sivridilli bir yaklaşım sergilemişim, her türlü desteğimi de vermek isterim. Yöneticiler kızmayın bana :D
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst