cup 100 motor yağ TAVSİYESİ

Katılım
20 Şub 2009
Mesajlar
2
arkdaşlar uzun zamandır bende 2013 model 100 cc Arora AR 100-7A var çelik 100 cup ile aynı 13.000 km de 10w40 yağ koyuyorum ve motorda çok ses ve titresim oluyor 20w50 koysam nasıl olur bir zararı olurmu
 
Katılım
12 Mar 2026
Mesajlar
66
Motosikleti
SYM Wolf SB 250 NI RKS Freccia 150
10w40 mevzusu şöyle, 10 soğuktaki akışkanlığı 40 ise çalışma sıcaklığındaki akışkanlığını ifade eder. sen gidip 20w50 koyarsan, o yağ daha kalın yağ dişlilerin arasını daha fazla dolduracağı için mekanik sesini azaltır ama motoru daha fazla yorarsın. soğuk çalıştırmada yağlama daha geç olacağı için motoru eline alma ihtimalini yükseltirsin.

sesten kastın tam olarak ne ama onu bilmek lazım önce. Zırıltı falan diyorsan grenajlardan geliyor olabilir. Motor bloğunu tutan vidalar zamanla gevşemişse de daha fazla titreşim daha fazla sesli çalışır. Onları da bi kontrol etmek gerekir.

Ön dişliyi de 1 diş büyütüp daha düşük devirde daha hızlı gitmesini sağlayabilirsin ama torkundan kaybedersin.

13 bin kmde hiç subap ayarı yaptırmadıysan subaplar da ses yapıyor olabilir.
 
Katılım
20 Şub 2009
Mesajlar
2
10w40 mevzusu şöyle, 10 soğuktaki akışkanlığı 40 ise çalışma sıcaklığındaki akışkanlığını ifade eder. sen gidip 20w50 koyarsan, o yağ daha kalın yağ dişlilerin arasını daha fazla dolduracağı için mekanik sesini azaltır ama motoru daha fazla yorarsın. soğuk çalıştırmada yağlama daha geç olacağı için motoru eline alma ihtimalini yükseltirsin.

sesten kastın tam olarak ne ama onu bilmek lazım önce. Zırıltı falan diyorsan grenajlardan geliyor olabilir. Motor bloğunu tutan vidalar zamanla gevşemişse de daha fazla titreşim daha fazla sesli çalışır. Onları da bi kontrol etmek gerekir.

Ön dişliyi de 1 diş büyütüp daha düşük devirde daha hızlı gitmesini sağlayabilirsin ama torkundan kaybedersin.

13 bin kmde hiç subap ayarı yaptırmadıysan subaplar da ses yapıyor olabilir.
bilgilerin için tşk ederim yaz aylarında çıkarıyorum motoru 2 3 ay kullanıyorum şu dikkatimi çekiyor 10w40 koyuyorum motor daha sesli çalışıyor subap sesi vs yok rolantide olsun ilk marşta olsun tıkır tıkır çalışıyor motorum baya eski 13 yaşında ama yıpranmış bir motor değil evet cuplarda grenaj sesi fazlasıyla oluyor ben genelde ana caddelere çıkmam ve hayatta hız yapmam 30 40 max 60 15w40 koysam en azından motor sesini azaltma ihtimali olablırmı
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
bilgilerin için tşk ederim yaz aylarında çıkarıyorum motoru 2 3 ay kullanıyorum şu dikkatimi çekiyor 10w40 koyuyorum motor daha sesli çalışıyor subap sesi vs yok rolantide olsun ilk marşta olsun tıkır tıkır çalışıyor motorum baya eski 13 yaşında ama yıpranmış bir motor değil evet cuplarda grenaj sesi fazlasıyla oluyor ben genelde ana caddelere çıkmam ve hayatta hız yapmam 30 40 max 60 15w40 koysam en azından motor sesini azaltma ihtimali olablırmı
15w40 bir şey değiştirmeyecektir, 10w50 kullanmanız işinize daha çok yarayacaktır, soğuk marşta hızlı döner ve sıcakta dayanımı yüksek olur.

Motosikleti zaten sakin ve yormadan kullandığınız için 10w40 kullansanız dahi problem olmayacaktır.
 
Katılım
22 Kas 2025
Mesajlar
53
Motosikleti
mondial sfc 100 snappy x
arkdaşlar uzun zamandır bende 2013 model 100 cc Arora AR 100-7A var çelik 100 cup ile aynı 13.000 km de 10w40 yağ koyuyorum ve motorda çok ses ve titresim oluyor 20w50 koysam nasıl olur bir zararı olurmu
castrol power 1 10-40 koyuyom memnumun baya zorladım bi sorun olmadı 2 binde bir yapıyom
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst