Honda Türkiye Motosiklet Üretimi Resmen Başlıyor

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
honda-fabrikasinda-uretilen-motosikletler.jpg


Japon otomotiv devi Honda, uzun süredir ithalatla satışa sunduğu motosikletlerde yeni bir stratejiye imza attı: Türkiye’de yerli motosiklet üretimine başlıyor. İzmir’in Aliağa ilçesinde kurulan yeni fabrika ile üretim 2026’nın ortasında başlaması planlanıyor. Yıllık ilk etapta 100 000 adet, ileride 200 000’e kadar üretim kapasitesi hedefleniyor.

Honda’nın Türkiye motosiklet pazarındaki liderliğini güçlendirmek, tedarik maliyetlerini düşürmek ve bölgesel üretim kapasitesini artırmak olarak gösteriliyor. Bu hamle, Türkiye motosiklet pazarına doğrudan katkı sunmanın yanı sıra ihracat potansiyelini de güçlendirebilir.

Honda tarafından resmen hangi modellerin üretileceğine dair henüz kapsamlı bir açıklama yapılmadı.
Firma resmi basın bültenlerinde model isimlerini paylaşmadı. Ancak mevcut üretim planlamalarında öne çıkan beklenti ve sızan başvuru dosyalarına göre:
  • Honda PCX 125 – Türkiye’de en çok satılan scooter modellerinden biri, üretim için başvuru dosyalarında adı geçmiş.
  • Honda Activa / benzeri 125 cc scooter – PCX ile benzer hacimde ikinci bir scooter için planlamalar olduğu belirtiliyor.
  • Orta-üst segment scooter / büyük hacimli model – Başvuru belgelerinde, “özellikle Avrupa’ya ihracat odaklı daha yüksek hacimli bir model” ihtimali de yer alıyor.
Bunlar şimdilik resmi onaylanmış modellere dayanmayan başvuru içeriği ve sektörel beklenti temelli bilgidir. Honda’nın resmi üretim açılışında model detaylarını paylaşması bekleniyor.

Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
oryantasyon sürecinde bir tanıdıgın arkadaşı girmişti, maaş şartları vs. izmir piyasasının üstünde ve iyi bir yer gibi.
Fakat beyaz yakalar hariç herhangi bir birim için ne ilan gördüm ne başka birşey, sanırım yine referans ve torpille dolduruldu burası.

birkaç kısmına başvurdum fakat en sevmediğim şirket tipi olarak ingilizce gerektirmeyen beyaz yaka işlerinde bile ileri seviye ingilizce istiyordu ve ilanlar ingilizceydi. acayip sinir oldum :D
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
oryantasyon sürecinde bir tanıdıgın arkadaşı girmişti, maaş şartları vs. izmir piyasasının üstünde ve iyi bir yer gibi.
Fakat beyaz yakalar hariç herhangi bir birim için ne ilan gördüm ne başka birşey, sanırım yine referans ve torpille dolduruldu burası.

birkaç kısmına başvurdum fakat en sevmediğim şirket tipi olarak ingilizce gerektirmeyen beyaz yaka işlerinde bile ileri seviye ingilizce istiyordu ve ilanlar ingilizceydi. acayip sinir oldum :D
İngilizce mülakat yapan ik görevlisinin de İngilizcesi emin ol seninkinden iyi değildir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
muhtemel chatgbt'e bile yazdırıyor olabilir ilanları.
Gerçekten saçma, yabancı menşeili firmasın diye de bunu yapma. Prestij gibi sanıyorlar ama bence varoşluk.
Şirket içinde yabancı yönetici varsa İngilizce aranabilir. Geçmişte çalıştığım bir şirkette pozisyonumun yabancı dille ilgisi yoktu ama Satış Müdürüm Ukraynalı, Genel Müdürüm ise Güney Afrikalıydı. Haftalık toplantıları mecburen İngilizce yapıyorduk ama adamlar rahatlardı, öyle gramer mramer, tense vs takmıyorlardı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
muhtemel chatgbt'e bile yazdırıyor olabilir ilanları.
Gerçekten saçma, yabancı menşeili firmasın diye de bunu yapma. Prestij gibi sanıyorlar ama bence varoşluk.
Yalnız şunu da belirtmekte fayda var; benim çocukluğumda gençliğimde "bir dil bir insan" denirdi, şimdi "İngilizce yoksa yarım insan" durumuna düştük. Bugün çocuğu devlet değil de özel okula kaydetme sebeplerimden önemli bir tanesi çocuklara (yaşlarına uygun olarak) iyi seviyede İngilizce öğretmeleri... (En önemli sebep değil tabi; en önemlisi çocuğu hurafelerden veya kekolardan mümkün olduğunda uzak tutmak...)
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,493
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Hocam Honda'nın ürettiği V Strom 650 alınmaz ama ya? Taklit ürüne ne gerek var? :D Honda orta sınıf için NX500 yaptı onu da sen beğenmedin. :D
600bin tl olmus nxlerin 2025 modelleri. O paraya suratima hava ufleyen motosiklet almam ben😬 ruzgar yiyeceksem, ayni paraya scrambler ducati alirim, neredeyse iki kati guc, hafif araziye de girer.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
600bin tl olmus nxlerin 2025 modelleri. O paraya suratima hava ufleyen motosiklet almam ben😬 ruzgar yiyeceksem, ayni paraya scrambler ducati alirim, neredeyse iki kati guc, hafif araziye de girer.
Ama sınıfları farklı yahu? Bir de bu surata üfürme olayı ön camın arkasına eğilirsen oluyormuş. Eğilmezsen sorun yok diye anladım. Yani zaten bunlar dik oturuşlu motosikletler, NŞA eğilmeden kullanılıyor olmaları lazım.

Transalp'ler ne kadar acaba? Cruise control + tubeless lastik (hatta mümkünse ön de 19 olursa tadından yenmez) yaparlarsa benim radarıma kesinlikle girecek bir motosiklet. Parası da uygun olsa ayıla bayıla kullanırım yalan yok. (Şu haliyle bizden uzak...)
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,493
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Ama sınıfları farklı yahu? Bir de bu surata üfürme olayı ön camın arkasına eğilirsen oluyormuş. Eğilmezsen sorun yok diye anladım. Yani zaten bunlar dik oturuşlu motosikletler, NŞA eğilmeden kullanılıyor olmaları lazım.

Transalp'ler ne kadar acaba? Cruise control + tubeless lastik (hatta mümkünse ön de 19 olursa tadından yenmez) yaparlarsa benim radarıma kesinlikle girecek bir motosiklet. Parası da uygun olsa ayıla bayıla kullanırım yalan yok. (Şu haliyle bizden uzak...)
ufurme konusunu @haluk23 hocam daha iyi bilir. Ama showroomda gordugum kadari ile gidon kisminda kocaman bir bosluk var, oradan hava gelmesi cok normal. Tabi kullanmadan yorum yapiyorum.
Siniflari farkli olabilir ama 500 cc 47 hp bir motora o parayi vermek yerine farkli sinifta daha eglenceli bir motora para vermek benim acimdan mantikli. Iki sinifi da severim
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
İngilizce mülakat yapan ik görevlisinin de İngilizcesi emin ol seninkinden iyi değildir.
Benim eski çalıştığım yerde patron da dahil doğru düzgün ingilizce konuşabilen yoktu. Hesapta hepsi ingilizce biliyorlar ama dokuman okumak için bile google translate kullanıyorlardı.
Şimdi işlerini yaptığım ABD şirketinde de onların toplantıları yüzündne ingilizcem geriledi, Meksikalıların ingilizcesi İspanyolda gibi tuhaf bir aksan.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
ufurme konusunu @haluk23 hocam daha iyi bilir. Ama showroomda gordugum kadari ile gidon kisminda kocaman bir bosluk var, oradan hava gelmesi cok normal. Tabi kullanmadan yorum yapiyorum.
Siniflari farkli olabilir ama 500 cc 47 hp bir motora o parayi vermek yerine farkli sinifta daha eglenceli bir motora para vermek benim acimdan mantikli. Iki sinifi da severim
Yani benim V Strom'da da depo ile gidon arasında kocaman bir boşluk var. (Ama bende gaga da mevcut...) Oradan yukarı doğru ve sürücüye gelmeyen hava akımı bir bakıma ön camın işini kolaylaştırır sanki? Camın arkasından yukarı çıkan akım önünden gelen havayı iten bir deflektör gibi davranabilir...

Evet, 600k NX500 için aşırı bir fiyat. Birkaç ay önce güzel kampanya yaptılar 400-450 civarına verdiler, o fiyatlara OK idi gerçekten.
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
990
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
...Bir de bu surata üfürme olayı ön camın arkasına eğilirsen oluyormuş. Eğilmezsen sorun yok diye anladım. Yani zaten bunlar dik oturuşlu motosikletler, NŞA eğilmeden kullanılıyor olmaları lazım.
Eğilsek de eğilmesek de müthiş bir rüzgar geliyor o kısımdan.

Motorda öne doğru eğilince durumun vahametini anladım. 10-15 km düşüş oluyor son hızda. Yelken gibi fren yaptırıyor motora.

Eğilmeyince de rüzgar alıyor.

Her iki durumda da kaçış yok.

O rüzgarı böbreklere yiyeceğiz. :LOL:

Yazın ve maksimum 80 km falan sürat yaparsak sorun yok ama. 🤭🫣
ufurme konusunu @haluk23 hocam daha iyi bilir. Ama showroomda gordugum kadari ile gidon kisminda kocaman bir bosluk var, oradan hava gelmesi cok normal. Tabi kullanmadan yorum yapiyorum.
Siniflari farkli olabilir ama 500 cc 47 hp bir motora o parayi vermek yerine farkli sinifta daha eglenceli bir motora para vermek benim acimdan mantikli. Iki sinifi da severim

Bir sürü modelde orada öyle bir boşluk var.

Maşa genişliği kadar olmak zorunda zaten

Bir de gidonun sağa sola dönüşü kadar daha da genişlik olacak.

NX500'ün sıkıntısı ön far ve onun alt kısmının dizaynı bence.

Oraya bir aparat lazım. Deflektör.

Rüzgarı maşadan yukarıya değil radyatöre doğru yönlendirecek bir aparat.


Bu arada böyle bir defo yakaladım ya, bindiğim tüm motosikletlerde buna bakar oldum.🤭🤭

Benim Rally'de de varmış biraz meğer.

NX500'ün yarısı kadar falan.

Hatta Rally'ye taktığım GP tur camının dar olduğuna yoruyordum bu durumu ve camın kenarlarından vücuduma rüzgar geliyor diye hayıflanıyordum.

Sonra yolda giderken sol elimi gidona doğru uzatıp oradan rüzgar gelip gelmediğini kontrol edince duruma uyandım.

Africa Twinde de NX500'ün %30'u kadar falan.

Ama Rally ve Africa Twin için konuşacak olursam ön maşanın boşluğundan gelen rüzgarın rahatsız edecek bir durumu çok yok.

Rally zaten çok hızlı bir motor değil.

Amma velakin onunla da top speed deneyip 140 km hızlardaki rüzgar durumunu ölçsem sonuç nasıl çıkar bilemiyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Eğilsek de eğilmesek de müthiş bir rüzgar geliyor o kısımdan.

Motorda öne doğru eğilince durumun vahametini anladım. 10-15 km düşüş oluyor son hızda. Yelken gibi fren yaptırıyor motora.

Eğilmeyince de rüzgar alıyor.

Her iki durumda da kaçış yok.

O rüzgarı böbreklere yiyeceğiz. :LOL:

...
Benim DL650'de de böbreklere rüzgâr yeme olayı oluyor bazen ama o da elcik koruma taktıktan sonra başladı. Bana rüzgâr onların üst iç tarafından geliyormuş gibi düşünüyorum. Senin NX500'de elcik koruma var mıydı?
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,889
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
motosiklet rüzgar alıyor diye yakınan arkadaşlara önerim yollarda 4 tekerli 4 tarafı camla kaplı motorlu araçlar var adına otomobil deniyor
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
990
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
Benim DL650'de de böbreklere rüzgâr yeme olayı oluyor bazen ama o da elcik koruma taktıktan sonra başladı. Bana rüzgâr onların üst iç tarafından geliyormuş gibi düşünüyorum. Senin NX500'de elcik koruma var mıydı?
Vardı tabii.







Bir daha motoruna bindiğinde yolda giderken sol elini gidon boşluğuna doğru uzatıp rüzgar gelip gelmediğini veya ne kadar şiddetli geldiğini kontrol et.

Hatta bizleri de bilgilendir bakalım sonuç ne çıkacak.


motosiklet rüzgar alıyor diye yakınan arkadaşlara önerim yollarda 4 tekerli 4 tarafı camla kaplı motorlu araçlar var adına otomobil deniyor

Talep etmediğimiz tavsiyen sana kalsın hocam. Haydi başka kapıya...
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,493
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Yani benim V Strom'da da depo ile gidon arasında kocaman bir boşluk var. (Ama bende gaga da mevcut...) Oradan yukarı doğru ve sürücüye gelmeyen hava akımı bir bakıma ön camın işini kolaylaştırır sanki? Camın arkasından yukarı çıkan akım önünden gelen havayı iten bir deflektör gibi davranabilir...

Evet, 600k NX500 için aşırı bir fiyat. Birkaç ay önce güzel kampanya yaptılar 400-450 civarına verdiler, o fiyatlara OK idi gerçekten.
Iste gaga o ise yariyor zaten😂
Bazi on camlarda ortada ufak bor kanal dedigin sekilde davranip on camin isini kolaylastiriyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eğilsek de eğilmesek de müthiş bir rüzgar geliyor o kısımdan.

Motorda öne doğru eğilince durumun vahametini anladım. 10-15 km düşüş oluyor son hızda. Yelken gibi fren yaptırıyor motora.

Eğilmeyince de rüzgar alıyor.

Her iki durumda da kaçış yok.

O rüzgarı böbreklere yiyeceğiz. :LOL:

Yazın ve maksimum 80 km falan sürat yaparsak sorun yok ama. 🤭🫣


Bir sürü modelde orada öyle bir boşluk var.

Maşa genişliği kadar olmak zorunda zaten

Bir de gidonun sağa sola dönüşü kadar daha da genişlik olacak.

NX500'ün sıkıntısı ön far ve onun alt kısmının dizaynı bence.

Oraya bir aparat lazım. Deflektör.

Rüzgarı maşadan yukarıya değil radyatöre doğru yönlendirecek bir aparat.


Bu arada böyle bir defo yakaladım ya, bindiğim tüm motosikletlerde buna bakar oldum.🤭🤭

Benim Rally'de de varmış biraz meğer.

NX500'ün yarısı kadar falan.

Hatta Rally'ye taktığım GP tur camının dar olduğuna yoruyordum bu durumu ve camın kenarlarından vücuduma rüzgar geliyor diye hayıflanıyordum.

Sonra yolda giderken sol elimi gidona doğru uzatıp oradan rüzgar gelip gelmediğini kontrol edince duruma uyandım.

Africa Twinde de NX500'ün %30'u kadar falan.

Ama Rally ve Africa Twin için konuşacak olursam ön maşanın boşluğundan gelen rüzgarın rahatsız edecek bir durumu çok yok.

Rally zaten çok hızlı bir motor değil.

Amma velakin onunla da top speed deneyip 140 km hızlardaki rüzgar durumunu ölçsem sonuç nasıl çıkar bilemiyorum.
Evet var o bosluk Haluk hocam ama commiterdan crossa mon o kadar motor kulanmissin ilk defa bunda seni rahatsiz etmis. Demek ki var bisi. Bazi motorlarda o kisim baya kapali oluyor, ozellikle.scooterlarda tamamen kapali. Aerodinamik olarak bi bildikleri vardir ama yine de sirf bu bile nx icin o kadar para dokmeye engel. Gerci bu olay olmasa da 600bin tl vermem, o motorun bence fiyati 400-450ler civarinda olmali.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,032
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Vardı tabii.







Bir daha motoruna bindiğinde yolda giderken sol elini gidon boşluğuna doğru uzatıp rüzgar gelip gelmediğini veya ne kadar şiddetli geldiğini kontrol et.

Hatta bizleri de bilgilendir bakalım sonuç ne çıkacak.
...
Ederim ama geleceğini zannetmem; benim motorda şu anki tur camı ve deflektör kombinasyonu ile vizör açık 120 gidebilirim. Ama böbreklere vuran bir şey oluyor. Oradan mı geliyor elcik korumalardan mı yazarım. (Nisan falan gibi herhalde? 🤣💦)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst