Motosiklette Ellerim Neden Uyuşuyor ?

Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Motosiklet titresimli oldugu icin uyusmuyor ellerin , titresimli bir alete siki siki sarildigin (@tommygun a ekmek cikti yine) icin ellerin uyusuyor.

Ben dünyanin en titresimsiz motorlarindan biri olan GT kullaniyorum , eger gidonu sikarsam benimde ellerim uyusur.

GW kullanan arkadaslar varsa yazsinlar , ucan hali gibi giden o motorda bile dogru oturus yok ise eller uyusur.

Tersinden bakarsak.

Dogru sekilde oturursaniz titresimin tek zarari aynalarin titremesi olur.

Sevgilerimle

Abi dediğin yanlıs şeyi doğru birşey ile destekleyerek haklı cıkarmaya calısıyorsun resmen.

hayır.

Titreyen bir gidonun üstüne sadece elini koysan kavramasan bile elin uyuşur
SIkı sıkı tutmak dereceyi ve uyuşma hızını değiştirir.

Bu mantık ile bakarsanız bahsettiğiniz şey zaten titreşim ile alakası yok, elinize merdane alın sıkı sıkı tutun, zaten bir süre sonra eliniz uyuşacak alet titrremediği halde.

biz burada titreşimden bahsediyoruz.

Titreşim zararlıdır, dünya genelinde yukarda da paylaştıgımız gibi uyuşmaya sebebiyet verir. Herhangi bir kaynakta "sıkı sıkı tutarsanız uyuşur" yazmıyor
titreşime maruz kalırsanız uyuşma gerçekleşir diyor.



Titreyen bir gidonun üstüne sadece elini koysan, kavramasan bile elin uyuşur


Yukarda kaynak dediniz kaynak gösterdik hala kabul etmiyorsunuz, lütfen sizde kaynak gösterin. :)

Biz sanki sıkı sıkı tutarsanız birşey olmaz demişiiz gibi gv vs. diyorsunuz =)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport

Titreyen bir gidonun üstüne sadece elini koysan kavramasan bile elin uyuşur

Iste burada cok yaniliyorsun. Sizin örnek verdiginiz dökümanlarda da acikca söyledigi gibi titresimli EL ALETLERI ile calisanlarda uyusma sik rastlanan bir durumdur. Yani o titresimli aleti kavriyor olmaniz gerekir. Sadece elinizi üzerine koyarak bu durum gerceklesmez aksine kan dolasiminiz rahatlar.

Insallah baharda yapacagimiz egitimde bu konunun üzerinde detayli olarak duracagim . Oraya katilir veya katilan arkadaslarinizin izlenimlerini sorarsaniz ise yarayip yaramadigi konusunda fikrinizi degistirmeyi basarabilecegimi düsünüyorum.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,517
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ulen kel fakir,

GW = Honda Goldwing

Adamin vizyonu 250cc nin üzerine cikamiyor. V-Strom alsada kurtulsak .

Git köfte ye dimagin acilsin 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Hoca işine geldiğinde sayfa sayfa yazıyorsun, "Gold Wing" diye yazmak bu kadar mı zor da "GW" diye kısaltıyorsun? :)

Bu arada Gold Wing'de de titreyenin platini meme yapmıştır. :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hoca işine geldiğinde sayfa sayfa yazıyorsun, "Gold Wing" diye yazmak bu kadar mı zor da "GW" diye kısaltıyorsun? :)

Bu arada Gold Wing'de de titreyenin platini meme yapmıştır. :)

Senin gibi saf ihtiyarlari tuzaga cekip rating yapmak icin attigim oltaya atliyorsan ben ne yapayim 🤣 🤣 🤣 🤣
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Sadece elinizi üzerine koyarak bu durum gerceklesmez aksine kan dolasiminiz rahatlar.


Anlaşamayacağız çünkü belli ki sanayi ortamını bilmiyorsunuz ya da narin yetişmişsiniz. Kabalık olarak söylemiyorum, sadece teorik konuşuyorsunuz.
Bizim buradaki presleme / bükme / darbeleme makinalarının yanında duran masalardaki titreşim nedeniyle bile eller uyuşturuyor =) masayı da tutmuyoruz halbuki neden uyuşuyor d mi?


Uzun süreli titreşime maruz kalmak kan akışını ve sinir sistemini yorar, bozar. Uyuşma, beyazlama gibi çeşitli problemler yaratır.
Kısa süreli medikal titreşime maruz kalma durumlarından bahsetmiyoruz.

Lütfen sürekli karşıt fikir üretecekseniz kaynak gösterin insanları hatalı yönlendiriyorsunuz. Bizden kaynak isteyip kendiniz kaynak göstermiyorsunuz.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Anlaşamayacağız çünkü belli ki sanayi ortamını bilmiyorsunuz ya da narin yetişmişsiniz. Kabalık olarak söylemiyorum, sadece teorik konuşuyorsunuz.
Bizim buradaki presleme / bükme / darbeleme makinalarının yanında duran masalardaki titreşim nedeniyle bile eller uyuşturuyor =) masayı da tutmuyoruz halbuki neden uyuşuyor d mi?


Uzun süreli titreşime maruz kalmak kan akışını ve sinir sistemini yorar, bozar. Uyuşma, beyazlama gibi çeşitli problemler yaratır.
Kısa süreli medikal titreşime maruz kalma durumlarından bahsetmiyoruz.

Lütfen sürekli karşıt fikir üretecekseniz kaynak gösterin insanları hatalı yönlendiriyorsunuz. Bizden kaynak isteyip kendiniz kaynak göstermiyorsunuz.

@Cyan in verdigi dökümandan bir paragraf ile cevaplamak isterim.

Which stipulates maximum damage between 8 and 16 Hz and a rapidly declining risk at higher frequencies. The ISO 5349-1

Türkcesi

Bu standart, 8 ile 16 Hz arasında maksimum hasar ve daha yüksek frekanslarda hızla azalan bir risk öngörmektedir. ISO 5349-1


Motosiklette , sizin fabrika ortaminizda bulunan yüksek genlikli ve 8-16 Hz arasindaki frekansa sahip titresime pek rastlanmaz. Benzerlik yoktur.

Ayrica motosiklet egitmenligi disinda elektrik elektronik mühendisi oldugumu , aktif olarak meslegimi sürdürdügümü , Türkiyede calisirken uzmanlik alanimda ihtiyacim olan ürünlerin üretimi ve tasarimi icin LANDE firmasi ile uzun süreler fabrika ortaminda tesviki mesaim oldugunu , Agirlikli olarak ETI Maden Isletmelerinin Bor üretim tesislerinde hizmet verdigim icin ISG ciler ile yillarca bogustugumu hatta birkac tanesi ile fiziksel yakinlasma dahi yasadigimi belirtmek isterim . Yani pek de yabanci degilim sizim ortamlara. :cool:
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam kurtar kendini şu rating işlerinden artık, bak Hac zamanın geldi hala keldesin, göbektesin, köftedesin :)
Sensiz olamiyorum ne yapayim ;)

 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Kaynak diyorum 1 yerden bir bilgiyi alıyorsun ama kendin 10 tane fikir ekliyorsun.
öncekı sayfada da dedim bir dogru bilgi ile bir sürü yanlış bilgiyi geçirmeye calısıyorsun.

Masadaki titreşimden bahsediyorum, benim motorum o masadan 3 kat fazla titriyor ayrıca.

En ince bir titreşime bile uzun süre maruz kaldıgınızda elinizde uyuşma, renk değişimi olur.

Verdiğiniz bilgiler içinde "birşey olmaz" ı destekleyecek tek bir kaynak bile sunmuyorsunuz
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Kaynak diyorum 1 yerden bir bilgiyi alıyorsun ama kendin 10 tane fikir ekliyorsun.
öncekı sayfada da dedim bir dogru bilgi ile bir sürü yanlış bilgiyi geçirmeye calısıyorsun.

Masadaki titreşimden bahsediyorum, benim motorum o masadan 3 kat fazla titriyor ayrıca.

En ince bir titreşime bile uzun süre maruz kaldıgınızda elinizde uyuşma, renk değişimi olur.

Verdiğiniz bilgiler içinde "birşey olmaz" ı destekleyecek tek bir kaynak bile sunmuyorsunuz

Sevgili Arndiol,

Ben elimden geldigince argümanlariniza cevap vermeye calisiyorum. Siz ise susup "haklisiniz" dememi bekliyorsunuz sadece.

Sundugunuz argüman endüstriyel tesislerde kullanilan makinalar icin yazilmis dökümanlar. Tek bir satirinda motosikletten veya ulasim araclarindan bahsetmiyor.

Ben sizin gibi "sen yanlis bilgi veriyorsun " demek yerine yapici bir beyin firtinasi olusturmaya calisiyorum.

Ama

Sizin bu sekilde bir cabaniz yok .

Sizin dediginiz olsun o zaman.

Dünya düzdür ve bir öküzün boynuzlari üzerinde durmaktadir.

Benim paylasimim ise yanlistir. Tamamen haklisiniz.

Umarim tatmin olmussunuzdur. :cool:

Sevgilerimle
 
Katılım
5 Ocak 2025
Mesajlar
243
Motosikleti
CB750A
bana en çok etki eden faktör eldiven oluyor.
Elime tam oturmayan eldivenler yada dandik sliderlı eldivenler avuç içinde tek bir noktaya çok baskı yaptığı için çok hızlı uyuşuyor.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
eski dandik, o ara en ucuzunu buldum diye almmış olduğum yazlık eldivenlerle ellerimde uyuşma bazen olurdu, farkında değildim, vstrom o kadar titreşen motor da değil ki, demek motor ağır diye panikle gidonu çok sıkıyorum ondan oluyor sanıyordum. Paraya kıyıp elima tam güzel uyan kaliteli eldiven alınca sorun kalmadı. Meğer eldivendenmiş.
Ya da eldiven elimde rahat olunca gidon tutuşum da rahatlamış olabilir ama yine de eldiven etkisi diyorum.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Titreşimi bana soracaksınız :)
KTM LC4 makineye binmeyen titreşimi ne bilsin...
Vallahi uyuşmuyordu ellerim, eğer ki gidon topuzlarını uygun bir ağırlıkta kullanmazsanız işte o zaman o titreşim sizi bitirir.

Bir de Hocayı kızdırmayın, Mart'a az kaldı 🤘🤘🤘
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,544
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Bu arada evet Gw 250 İnazuma'da uzun yolda titreşimden şikayet eden bir çiftin videosunu ben de hatırlıyorum.
GW250 kullanmadım. Bunun iki sebebi olabilir. Gidonu çok sıkı tutmak nedeniyle aslında çok az olan titreşimi kat kat fazla hissedilmesi. Veya insanların titreşime karşı hassasiyetinin çok farklı olması. Uzun yıllar kullandığım skuterleri (Xcity250, Burgman200) titreşimli olarak değerlendiren insanlar var. Yıllar önce kullandığım ve bazılarınca "hilti" olarak nitelendiren motorum Kymco Ck125'in titreşimi bana rahatsızlık vermiyordu.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Titreşimi bana soracaksınız :)
KTM LC4 makineye binmeyen titreşimi ne bilsin...
Vallahi uyuşmuyordu ellerim, eğer ki gidon topuzlarını uygun bir ağırlıkta kullanmazsanız işte o zaman o titreşim sizi bitirir.

Bir de Hocayı kızdırmayın, Mart'a az kaldı 🤘🤘🤘
Sen hiç Mz e bindin mi?..
Değil titreşme , inşaattaki vibratör halt etmiş... :ROFLMAO:
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Sen hiç Mz e bindin mi?..
Değil titreşme , inşaattaki vibratör halt etmiş... :ROFLMAO:
MZ iyidir ya . Asil sen Planet 5 IZH 350 kullandin mi ?

IMG-2378512442116966726.jpg
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
Geçmiş olsun hocam, adamlar resmen eline kadın cinsel organı yapmışlar. :)
Her yerden takip ediyorum. Boktan zamanlarda moral kaynağı oluyor, iyi geliyorsun. Sağol be! ;)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

nasıl sarılırsak nasıl :oops:
siki sikiya (y)✌️
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hayatımda 2 defa bu karıncalanmayı yaşadım, bir tanesi RKS K-Light 202, diğeri de BMW F900XR'da idi.
900 örneği kötü oldu be. !000'e para olmayınca insan bi 900'e de bakmadan edemiyorum ama, bu referanstan sonra o da boşa çıktı.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada Gold Wing'de de titreyenin platini meme yapmıştır. :)
Memesi de platin yapmış olabilir. İnsan dediğin, çeşit çeşit. bilemezsin yani kimin neresi ne yaptı :rolleyes:
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Paraya kıyıp elima tam güzel uyan kaliteli eldiven alınca sorun kalmadı. Meğer eldivendenmiş.
Ya da eldiven elimde rahat olunca gidon tutuşum da rahatlamış olabilir ama yine de eldiven etkisi diyorum.
Sıkı eldiven uyuşma yapar. Bol olanı da keyifsiz, hissiz bir şey oluyor. Denemeden almamak lazım. (y) ✌️
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sen hiç Mz e bindin mi?..
Değil titreşme , inşaattaki vibratör halt etmiş... :ROFLMAO:
Vibratör değildir o ya. Öyle olsa duramazsın diycem ama, öyle olsa da duramayanlar olur gibi geldi.
Yok yok, değildir. Fantaziye girer o artık.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hepinizden Allah razı olsun. Gece gece iyi geldi ya :) (y) ✌️
 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
gelin abi bi tane 660 tenere kullanın ondan sonra konuşalım
değil gidon u sıkmamak ellerini bırakıp gitsen gene de uyuşur hilti hilti
motorun titreşimi gidon^da değil genelde pegler'de ve depo'da oluyor hele çinli cup ise selede de hissedilir
2010 yılında mondial cub ile artçı ile 75km/h ile giderken sıfır sıkıntı 80 ni geçince alttan cimcik gelirde anında ne yapıyorsun 80 i geçme diye ybr 125 aldım bütün kavga bitti
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Sen hiç Mz e bindin mi?..
Değil titreşme , inşaattaki vibratör halt etmiş... :ROFLMAO:
MZ bindim,
MZ matkapsa LC4 makine Hilti.

Otobanda tabelaları okuyabilmek için debriyaja basıp gaz kesip devam ediyorsun. Aynalar var ama aynadan birşey görmen mümkün değil. Motoru rölantide bıraktığında park ayağında kendi etrafında dönüyor. Arazide durup ayağını yere koyduğunda toprağın sarsıntısı geliyor alttan... Sanırım 2005'e kadar böyle geldiler...

Tenere bahsi geçmiş. 660 titreşimli geliyorsa yukarıda yazdıklarıma bir bakın derim. 🤭
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst