Motosiklette Ellerim Neden Uyuşuyor ?

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
DİKKAT !!!! HASSAS GÖRÜNTÜLER İÇEREN BAŞLIK

Alın size kocaman bir şehir efsanesi.

Motosikletim çok titreşimli o yüzden ellerim uyuşuyor.

Hayır efendim o iş öyle değil.

Ellerinizin uyuşması için sebepler genellikle şu ikisidir.

- Kan dolaşımınızı etkileyen faktörler
- El sinirlerinize baskı yapan faktörler

Motosikletteki titreşim

-Kan dolaşımınıza engel olmak bir yana aksine yardımcı olur.
-Sinirler üzerinde baskıya sebep olamaz.

Pekçok fiyzoterapik uygulamada titreşim kan dolaşımını rahatlatıcı olarak kullanılır .


Uyuşmanın başlıca sebebi kasılmadır.

Gidonu ne kadar çok sıkarsanız , kollarınızı ne kadar kasarsanız kan dolaşımınız o kadar zorlaşacak ve uyuşma o kadar çabuk sizi bulacaktır. Eldiveninizin bedeni elinize göre küçük ise aynı sonuç olacaktır.

Çözüm çok basittir.

Motosiklette doğru şekilde oturmayı öğrenmelisiniz. Öğrendiğiniz oturuş şekli doğru değil ise o uyuşma geçmez.

Bir tek istisnai durum vardır.


Eğer Karpal tünel sendromu adı verilen tıbbi bir soruna doğru giden yolda mesafe aldıysanız, yarım saat sürüş bile ellerinizi hissedemez hale gelmenize sebep olur.

Nereden mi biliyorum. Doktor değilim ama beni ameliyat eden doktorum hem sıkı bir motorcu hem de öğrencimdi :cool:

Damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış . (Ameliyatı 2018 de Almanyada yapan değerli doktorum Baha Kızılırmak a huzurlarınızda tekrar teşekkür ederim.)

6b090xk.jpg
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Yanlış bilgi.

Gidonda olan titreşim bir noktadan sonra kan dolaşımı sistemini ve sinir sistemini zorlayacağı için uyuşma yapar.

Gidonu fazla sıkarsanız daha fazla uyuşma yapar, tek farkı bu.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Yanlış bilgi.

Gidonda olan titreşim bir noktadan sonra kan dolaşımı sistemini ve sinir sistemini zorlayacağı için uyuşma yapar.

Gidonu fazla sıkarsanız daha fazla uyuşma yapar, tek farkı bu.

Tibbi bir kaynak gösterin lütfen ve mümkünse youtube videosu falan olmasin :cool:
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Tibbi bir kaynak gösterin lütfen ve mümkünse youtube videosu falan olmasin :cool:

abi sen sanki kaynak gösterdin =)
Hem ISG belgem var hem de calıstıgım fabrikada personellerime titreşim kaynaklı önlemler aldırmakla yükümlüyüm.
Titreşim medikal olarak kullanılsa bile konuştugumuz konu bambaşka bir maruz kalma şekli.

google'dan buldugum ilk 2 site.

İSG olarak titreşimin zararlı olması kaynaklı inceleme

titreşimin ele verdiği zararı anlatan makale
 
Katılım
15 Ocak 2024
Mesajlar
475
Motosikleti
Honda Forza 250 / Triumph Street Triple 765 RS
Iyi yapiyorsun.

Arkadas size iyilik yaramiyor. Surada motorculara faydamiz olsun diye birsey paylasiyoruz iki dakika sonra cekirdek kolaya bagliyorsunuz. Biraz sonra
@tommygun keli gelip , köftenin faideleri konusunda vaaz verir :cool:
Estağfurullah, merakla takip ediyorum anlamında paylaşmıştım. Nitekim @arndiol 'dan anti tez geldi.
Gerçekten yıllardır süregelen bir konu, açıkçası bazı marka modellerde benimde karıncalanma yaşadığım olmadı değil.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Uzun yolda elim uyuşmuyor. Ama çok karışık trafiğe girince, uyuşmada beraber geliyor. Hele böyle 2-3 yönden gelip, kaynaşıp farklı yönlere giden trafik, kimin nereye gideceği belli olmayan.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
İş güvenliği ve sağlığı alanında da yeri olan bir konu; bazı mesleklerde maruz kalınan titreşimler sakatlayıcı etkide bulunabiliyor: Hand arm vibrations.

Sahane bir kaynak tesekkür ederim . Bilgiler benim de anlatmaya calistigim seyi dogruluyor.

Titresimli bir alete siki sikiya sarilirsaniz sonuclari hakkinda cok net aciklamalar.

Benim de anlatmaya calistigim sey tam olarak da bu konu . Motosiklette dogru oturursaniz bu tür kasilmalara ihtiyaciniz olmadan gidonu yönetebilir , uyusma hissetmez , yorgunlugu minimuma indirirsiniz.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Uzun yolda elim uyuşmuyor. Ama çok karışık trafiğe girince, uyuşmada beraber geliyor. Hele böyle 2-3 yönden gelip, kaynaşıp farklı yönlere giden trafik, kimin nereye gideceği belli olmayan.
Stres kaynakli gidonu sikmaya basliyorsunuz (@tommygun o aklina gelen sey degil SIKMA dan bahsediyorum) gayet normal.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Alın size kocaman bir şehir efsanesi.

Motosikletim çok titreşimli o yüzden ellerim uyuşuyor.


abi su an biraz çeviriyorsun net olarak şehir efsanesi demişsin =)

gayette titreşim kaynaklı eller uyuşur, herkesin uyuşuyor. sadece düzgün tutmazsan daha çok ve hızlı uyuşur
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Benim de anlatmaya calistigim sey tam olarak da bu konu .


yoo değil tam tersini söyledin etkilemez dedin :D
 
Katılım
15 Ocak 2024
Mesajlar
475
Motosikleti
Honda Forza 250 / Triumph Street Triple 765 RS
Hayatımda 2 defa bu karıncalanmayı yaşadım, bir tanesi RKS K-Light 202, diğeri de BMW F900XR'da idi.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
abi su an biraz çeviriyorsun net olarak şehir efsanesi demişsin şimdi =)

Motosiklet titresimli oldugu icin uyusmuyor ellerin , titresimli bir alete siki siki sarildigin (@tommygun a ekmek cikti yine) icin ellerin uyusuyor.

Ben dünyanin en titresimsiz motorlarindan biri olan GT kullaniyorum , eger gidonu sikarsam benim de ellerim uyusur.

GW kullanan arkadaslar varsa yazsinlar , ucan hali gibi giden o motorda bile dogru oturus yok ise eller uyusur.

Tersinden bakarsak.

Dogru sekilde oturursaniz titresimin tek zarari aynalarin titremesi olur.

Sevgilerimle
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Motosiklet titresimli oldugu icin uyusmuyor ellerin , titresimli bir alete siki siki sarildigin (@tommygun a ekmek cikti yine) icin ellerin uyusuyor.

Ben dünyanin en titresimsiz motorlarindan biri olan GT kullaniyorum , eger gidonu sikarsam benimde ellerim uyusur.

GW kullanan arkadaslar varsa yazsinlar , ucan hali gibi giden o motorda bile dogru oturus yok ise eller uyusur.

Tersinden bakarsak.

Dogru sekilde oturursaniz titresimin tek zarari aynalarin titremesi olur.

Sevgilerimle
Bu arada evet Gw 250 İnazuma'da uzun yolda titreşimden şikayet eden bir çiftin videosunu ben de hatırlıyorum.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
böyle bi genelleme yapmak için gtden inip çin hint malı tek silindirlere binmek lazım ondan sonra söz hakkınız olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst