Darlıkta Süper Tenere 1200 ile Crosstourer 1200 DCT kapışması

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport

Tabiki hocaniz sizi konuya cekmek icin kapisma ibaresi kullandi ve buradasiniz.

O zaman uzatmadan konuya girelim .

Virajlardaki en önemli konularin lastik ve asfalt oldugu düsünülür. (Tabiki sizlerin ultra yüksek yeteneklerinizden sonraki konular bunlar)

Aslinda en az bunlar kadar önemli bir diger konu süspansiyondur.

Videoyu izlediyseniz , kameranin ön süspansiyonun hareketlerini gayet detayli görebilecek bir konumda oldugunu görmüssünüzdür. Eger izlemediyseniz 5 dakikanizi ayirip lütfen videoyu izleyiniz .

Dik pozisyonda giden bir motor ile 45 derece yatista giden motorun süspansiyonu tamamen farkli yükler altindadir.

Dik pozisyonda oldukca rahat hareket edebilen bir süspansiyon yatik durumdayken cok daha stres altinda calisir.

Öncelikle yolda 1 cm yüksekliginde bir set oldugunu varsayalim . Dik sekilde gelen bir motor bu seti gecerken teorik olarak süspansiyon 1 cm kapanir ve sonra kontrollü bir sekilde tekrar eski pozisyonuna döner . Ayni kosullarda 45 derece yatik durumda 1 cm lik seti gecen süspansiyon bunu absorbe edebilmek icin 1,41 cm kapanmak zorundadir (bkz. Pisagor teoremi) eski haline geri dönmesi en az %40 daha uzun sürecektir.

Durun daha bitmedi...

Dik sekilde yaklasan motor hangi hizda gelirse gelsin teorik olarak süspansiyon hep 1 cm kapanacak ve acilacaktir. Cünki üzerinde sadece motorun agirligi vardir ve bu hiz ile degismez.

Ama

45 derece yatik halde gelen motorun süspansiyonu motorun agirliginin disinda ayni zamanda merkez kac kuvvetinden kaynaklanan ikinci bir baski altindadir ve haliyle hiz ile dogru orantili olarak daha fazla kapanmis olacaktir. Bunun üzerine yatik olmasinin getirdigi %40 lik fazladan kapanma zorunlulugu da süspansiyonu iyice zorlamaya baslayacaktir. Bunun da elbette bir siniri vardir.

Unutmayiniz . süspansiyonun en ideal tutus sagladigi alan calisma alaninin ortasindaki pozisyondur . Baskilanmis bir süspansiyon icin toleranslar cok azalmis demektir ve bunun sonuclari hic hos olmayacaktir.

Hani o cevre yollarindaki virajlarda yerle bir giden motorlar ortada hicbir sey yokken bir anda tutusu kaybedip bariyerlere patliyorlar ya . Bunun sebebi her zaman asfalt yada lastik olmayabilir.

Daha fazla uzatip sikici olmak istemem . Konunun kalanini asagida karsilikli fikir alisverisinde bulunarak paylasalim.

Sevgilerimle
 
Son düzenleme:
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,861
Motosikleti
cbf 150

Tabiki hocaniz sizi konuya cekmek icin kapisma ibaresi kullandi ve buradasiniz.

O zaman uzatmadan konuya girelim .

Virajlardaki en önemli konularin lastik ve asfalt oldugu düsünülür. (Tabiki sizlerin ultra yüksek yeteneklerinizden sonraki konular bunlar)

Aslinda en az bunlar kadar önemli bir diger konu süspansiyondur.

Videoyu izlediyseniz , kameranin ön süspansiyonun hareketlerini gayet detayli görebilecek bir konumda oldugunu görmüssünüzdür. Eger izlemediyseniz 5 dakikanizi ayirip lütfen videoyu izleyiniz .

Dik pozisyonda giden bir motor ile 45 derece yatista giden motorun süspansiyonu tamamen farkli yükler altindadir.

Dik pozisyonda oldukca rahat hareket edebilen bir süspansiyon yatik durumdayken cok daha stres altinda calisir.

Öncelikle yolda 1 cm yüksekliginde bir set oldugunu varsayalim . Dik sekilde gelen bir motor bu seti gecerken teorik olarak süspansiyon 1 cm kapanir ve sonra kontrollü bir sekilde tekrar eski pozisyonuna döner . Ayni kosullarda 45 derece yatik durumda 1 cm lik seti gecen süspansiyon bunu absorbe edebilmek icin 1,41 cm kapanmak zorundadir (bkz. Pisagor teoremi) eski haline geri dönmesi en az %40 daha uzun sürecektir.

Durun daha bitmedi...

Dik sekilde yaklasan motor hangi hizda gelirse gelsin teorik olarak süspansiyon hep 1 cm kapanacak ve acilacaktir. Cünki üzerinde sadece motorun agirligi vardir ve bu hiz ile degismez.

Ama

45 derece yatik halde gelen motorun süspansiyonu motorun agirliginin disinda ayni zamanda merkez kac kuvvetinden kaynaklanan ikinci bir baski altindadir ve haliyle hiz ile dogru orantili olarak daha fazla kapanmis olacaktir. Bunun üzerine yatik olmasinin getirdigi %40 lik fazladan kapanma zorunlulugu da süspansiyonu iyice zorlamaya baslayacaktir. Bunun da elbette bir siniri vardir.

Unutmayiniz . süspansiyonun en ideal tutus sagladigi alan calisma alaninin ortasindaki pozisyondur . Baskilanmis bir süspansiyon icin toleranslar cok azalmis demektir ve bunun sonuclari hic hos olmayacaktir.

Hani o cevre yollarindaki virajlarda yerle bir giden motorlar ortada hicbir sey yokken bir anda tutusu kaybedip bariyerlere patliyorlar ya . Bunun sebebi her zaman asfalt yada lastik olmayabilir.

Daha fazla uzatip sikici olmak istemem . Konunun kalanini asagida karsilikli fikir alisverisinde bulunarak paylasalim.

Sevgilerimle
okan bu kamera hangisi ve nasıl bağladın, güzel olmuş
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
honda cı karşı şeritin ırzına geçmiş yol boş diye böyle kullanmış ama bu alışkanlığa dönüşür
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
honda cı karşı şeritin ırzına geçmiş yol boş diye böyle kullanmış ama bu alışkanlığa dönüşür
Sadece bir yerde viraji kesmek icin diger seride gecmis ama ben yinede kendisini derhal ve en ciddi sekilde uyaracagim 😊
 
  • Haha
Tepkiler: F54
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,861
Motosikleti
cbf 150
Tabi kamera yere yakın oldugu için süratli gittikleri gibi bir algı oluşuyor ama öyle değil ama şöyle değil BENİM GİBİ 40 LADA GİTMİYORLAR :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
@Okan Sinan Ocan Hoca senin arşivde kim bilir daha ne videolar vardır, ara ara paylaşsan güzel olur ama Türkçe klavye kullan bir zahmet :)
Arşivde hep eğitimlerde çekilmiş videolarım var . Etik olarak bunları izin almadan yayınlayamam, doğal olarak öğrencilerim o eski hallerinin de yayınlanmasını çok onaylamıyorlar. Gezilerimi veya sırf gösteriş için video çekme huyum da yok maalesef.

Birgün beraber sürme şansımız olursa sen çeker yayınlarsın

Sevgilerimle
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst