Ellerini bırakan motosikletliye 2.100 TL ceza!

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
ellerini-birakarak-motosiklet-surmek-yasakmi.jpg


Trafikte dikkat çeken bir olayda, motosiklet sürüşü sırasında ellerini bırakan bir gence 2.100 Türk lirası para cezası kesildi. Sürücü, “Dinlenmek için arada elimi bırakamayacak mıyım?” diyerek cezaya tepki gösterdi. Olay, sosyal medyada motosiklet tutkunları ile otomobil sürücüleri arasında hararetli tartışmalara yol açtı.



Motosiklet ile şürüş sırasında ellerini bırakmak suç mu?

Türk Karayolları Trafik Yönetmeliği’ne ve Karayolları Trafik Kanunu’na göre, sürücüler aracın hâkimiyetini sürekli olarak ellerinde bulundurmak zorundadır.

Karayolları Trafik Kanunu Madde 73

“Sürücü, aracı kendi hâkimiyetinde bulunduracak şekilde, dikkatli ve tedbirli olarak sürmek zorundadır.”

Ellerini bırakmak, bu maddeye aykırı sayılır ve “tehlikeli araç kullanmak” kapsamında cezai işlem uygulanabilir. Bu nedenle motosiklet sürerken ellerini bırakmak, “aracın hâkimiyetini kaybetme riski” oluşturduğu için trafik güvenliğini tehlikeye düşürmek olarak değerlendiriliyor.

Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,522
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bu işler hep böyledir. Bugün ona, yarın bize.

Devlet trafikte hepimizi hizaya sokmaya kararlı, mum gibi olacağız bu gidişle ceza korkusundan.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
431
Motosikleti
Triumph Street Triple RS, Yamaha Tracer 9 GT+
Arabada direksiyon birakmakla ayni riski tasimaz belki ama ayni ihlal degilmi? Direksiyonu birakanlara da geleceginin habercisimi? sehrin her noktasina kamera, yapay zeka destekli yazilim ile kim elini birakmis ceza yolda bence ...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Kusura bakmayın ama İyi olmuş :D

Bildiğim kadarıyla herhangi bir sürücü araç kullanırken kontrolü tamamen kendisi olacak şekilde sürmeli tarzında bir ceza vardı.

hatta benzer cezayı araçta çiğköfte yoguran bi gerizekalı kadına da kesmişlerdi
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
her olayı kendi içerisinde değerlendirmek lazım. şimdi bu arkadaş yüzlerce metre mesafe iki kolunu birden bırakıp gitmişse cezayı hak etmiş. eğer anlık olarak aynayı düzeltmek, paçasını düzeltmek için falan bi kolunu bıraktıysa buna zaten polis kolay kolay ceza yazmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Cruise controllü , radarlı , mesafe ayarlı motorlardaki elektronikler çöp mü oldu şimdi 😬
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
şöyle bir şey başıma gelse ömür boyu ne plaka takarım ne polise dururum zaten sınırdayım devletin paraya ihtiyacı varsa s gitsin iş yapsın
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
şöyle bir şey başıma gelse ömür boyu ne plaka takarım ne polise dururum zaten sınırdayım devletin paraya ihtiyacı varsa s gitsin iş yapsın
O kadar devletle ters düştüm, mahkemelik oldum ama dandirikten trafik cezası yüzünden uğraşmayı kendime yediremediğim için trafikte hiç başım derde girmiyor. 28 yıldır ehliyetim var, yalnızca iki kez trafik cezası yedim, biri taksim meydanında yaya olarak kırmızı ışıkta karşıya geçmekti diğeri de trafikte telefonla uğraşmayauım diye navigasyonu ayarlamak için arabada 4lüleri yakın sağa yanaşmıştım ama tam da park yapılmaz tabelası altında durmuşum gezici eds çekmiş fotomu.

Trafik kuralları ehil olmadan sürüldüğünde insan öldürebilecek araçlar düzgün kullanılsın kimse ölmesin diye var. Motosikelt sürerken de ellerin gidonda olması şart, bir anlık dalgınlık olur, yolda taş denk gelir her şey olabilir. devlete isyan edilecek çok daha başka nedenler varken trafik kuralları için isyan etmeye gerek yok.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,878
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
O kadar devletle ters düştüm, mahkemelik oldum ama dandirikten trafik cezası yüzünden uğraşmayı kendime yediremediğim için trafikte hiç başım derde girmiyor. 28 yıldır ehliyetim var, yalnızca iki kez trafik cezası yedim, biri taksim meydanında yaya olarak kırmızı ışıkta karşıya geçmekti diğeri de trafikte telefonla uğraşmayauım diye navigasyonu ayarlamak için arabada 4lüleri yakın sağa yanaşmıştım ama tam da park yapılmaz tabelası altında durmuşum gezici eds çekmiş fotomu.

Trafik kuralları ehil olmadan sürüldüğünde insan öldürebilecek araçlar düzgün kullanılsın kimse ölmesin diye var. Motosikelt sürerken de ellerin gidonda olması şart, bir anlık dalgınlık olur, yolda taş denk gelir her şey olabilir. devlete isyan edilecek çok daha başka nedenler varken trafik kuralları için isyan etmeye gerek yok.
ben iki elimi nerdeyse hiç bırakmıyorum zaten ama cruise modunda trafiğin hızında giderken sol elimi bıraktığım çok oluyor aynı yolda hiçbi arabacının iki eliyle direksiyon tutmadığına eminim ben tek elle direksiyon tutan bi arabacıya ceza yazıldığını okumadım
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
ben iki elimi nerdeyse hiç bırakmıyorum zaten ama cruise modunda trafiğin hızında giderken sol elimi bıraktığım çok oluyor aynı yolda hiçbi arabacının iki eliyle direksiyon tutmadığına eminim ben tek elle direksiyon tutan bi arabacıya ceza yazıldığını okumadım
ama videoda iki elini de bıraktığını söylemiş. iki el birden bırakılmaz, tehlikeli, yolda taş olur bir şey olur hiç gerek yok. kısa süre sol el bırakılır tabi, sol eli bırakıp kaskın güneş vizörünü açıp kapattığımız falan da oluyor bazen.
Arabacılara ceza yazılıp yazılmaması başka konu, ama o da böyle yapıyor demek yerine biz kendimize bakalım.
 
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
2,129
ben anarşistim, benim için hepsi bir. 🏴
Cimer bunu beğendi :ROFLMAO:
Abi bazı kuralsızlar her şeyi devletten biliyorlar.
Hepimiz şikayet ediyoruz zaten hakkımız eleştirmek şikayet etmek.
Konuşmanın suç olduğu yerde konuşuyoruz bak biz boklu bezle gezerken eylem yapmışsınız.
Ama bazı cahil kesim sürekli bir devlet devlet diyor ya anlamıyorum.
Devlet parti değil bir gün anlarlar diye umuyorum.
Sonra diyorum ulan bu adam bunu anlasa ne olacak bir baltaya sap olamamış anca boş boş konuşur.
Sizin gibi anarşiste can kurban .
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
ben anarşistim, benim için hepsi bir. 🏴
Abi sende anarşistsen ben de marksist leninist maocu taocu hepsi olur valla. Anarşistten bu ülkenin %99'u eşkiya anlar. Bence bu dünyadaki en boktan şey insanın bir devletinin olmaması. Yoksa gelen öper, giden çöker.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
ama videoda iki elini de bıraktığını söylemiş. iki el birden bırakılmaz, tehlikeli, yolda taş olur bir şey olur hiç gerek yok. kısa süre sol el bırakılır tabi, sol eli bırakıp kaskın güneş vizörünü açıp kapattığımız falan da oluyor bazen.
Arabacılara ceza yazılıp yazılmaması başka konu, ama o da böyle yapıyor demek yerine biz kendimize bakalım.
Bence de iki el bırakılırsa ceza yazılır, yazılsın da. Dediğin gibi tek elimizle vizörü aç, kapa, interkom düğmesine basma vs yapıyoruz. O da anlık olarak, kontrollü, yol boş ve uygun hızlarda isek tabiki.

İki eli bırakmak, dinlendirme ile açıklanamaz. İki elini bırakacak kadar kolların yorulmuş ise mental olarak da yorulmuş ve tehlikeleri gerektiği gibi değerlendiremiyorsun demektir, mola verirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst