2025 Motosiklet fiyat zamları

Katılım
24 Haz 2015
Mesajlar
93
Motosikleti
D400
Bajaj a dün gelen zamla birlikte D400 301 den 309 a, NS400 303 de 309 ve NS200 UG2 198 küsür e çıktı
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
İthalatı yapılmış ya da üretilmiş motosikletlerde elde kalanlar için düzenleme yaptılar. Distribütör ya da üreticinin bir başvurusu mu ne yapıldıktan sonra plaka çıkarılıyor. Ancak E5 olarak yeni motosiklet üretemiyor ya da ithal edemiyorlar. Ancak üretip ihraç edebilirler. O da Euro 5+ şartı olmayan ülkelere.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Ellernde çok stok kalınca hemen dümeni kırdılar. Ellerinde hala çok stok var ve bu durum muhtemelen fiyatlara yansıyacak. Daha ucuz motosiklet alacağımızı düşünüyorum .
Kim? :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

İthalatı yapılmış ya da üretilmiş motosikletlerde elde kalanlar için düzenleme yaptılar. Distribütör ya da üreticinin bir başvurusu mu ne yapıldıktan sonra plaka çıkarılıyor. Ancak E5 olarak yeni motosiklet üretemiyor ya da ithal edemiyorlar. Ancak üretip ihraç edebilirler. O da Euro 5+ şartı olmayan ülkelere.

Düzenleme stokta bulunan motorların plakalandırılması konusuyla ilgili idi. Euro5 / Euro5+ konusunda bir düzenleme yapılmadı.

Biraz goygoy olsun diye yazdım arndiol yakaladı tabi önceden çektiğim videoyu da bildiği için.
Hiç yoktu ki Euro5 motor satış yasağı :D Euro5 ve Euro5+ arasında emisyon değerleri açısından bir fark olmadığı için böyle bir detay dahi olmayabilir çok emin olamadım, ama olsa bile zaten durum şuydu.
1 Ocak 2024'ten itibaren Euro5 motor homologe edemezsin. Mevcut modeli üretmeye devam edebilirsin.
1 Ocak 2025'ten itibaren EUro5 motor üretemezsin. Mevcutmuş yeniymiş farketmez.
1 Ocak 2026'dan itibaren Euro5 motor satamazsın. ki dediğim gibi bu sonuncusu Euro5+'a özel olarak hiç olmayabilir de, gerçekten emin değilim, çünkü emisyon seviyeleri aynı. Kontrol üniteleri, ömür hesaplama kuralları vs değişti.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Kim? :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Düzenleme stokta bulunan motorların plakalandırılması konusuyla ilgili idi. Euro5 / Euro5+ konusunda bir düzenleme yapılmadı.

Biraz goygoy olsun diye yazdım arndiol yakaladı tabi önceden çektiğim videoyu da bildiği için.
Hiç yoktu ki Euro5 motor satış yasağı :D
Hmm bunu bilmiyordum. Bu sene başında Ocak ortasında olmalı, bir arkadaşım sıfır motosiklet aldı, Euro 5 olup elde kalanlardan. Bu anlattığım şekilde bize anlatılıp 15-20 gün plaka için bekledi. Yani konuyu doğrudan ben Honda bayisinin yalancısıyım şeklinde üstümden atabiliyorum :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eski CL250 ile yenisi arasında ne fark var mesela. Son susturucuda o2 sensörü mü?
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Hmm bunu bilmiyordum. Bu sene başında Ocak ortasında olmalı, bir arkadaşım sıfır motosiklet aldı, Euro 5 olup elde kalanlardan. Bu anlattığım şekilde bize anlatılıp 15-20 gün plaka için bekledi. Yani konuyu doğrudan ben Honda bayisinin yalancısıyım şeklinde üstümden atabiliyorum :D

Zaten kaynak en yalana müsait yer sıkıntı yok :D

Plaka tescilde böyle bir şey yaşandı dediğin gibi. Onun sebebi nedir bilmek mümkün değil, benim kıçımdan uydurduğum ihtimal tescil sisteminde çalışan arkadaşlar da sosyal medyada dolaşan videolara inanıp Euro5 tescilini kapatmış olabilirler :D
Ancak yasal durum hep zaten yukarıda söylediğim şekildeydi.
2017'de Euro3 motor satılıyordu sıfır. Şuanda da halen sıfır Eoro5 motor satılıyor, zaten satılacaktı. Ben de aldım Mayıs'ta hatta :D
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Kim? :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Düzenleme stokta bulunan motorların plakalandırılması konusuyla ilgili idi. Euro5 / Euro5+ konusunda bir düzenleme yapılmadı.

Biraz goygoy olsun diye yazdım arndiol yakaladı tabi önceden çektiğim videoyu da bildiği için.
Hiç yoktu ki Euro5 motor satış yasağı :D Euro5 ve Euro5+ arasında emisyon değerleri açısından bir fark olmadığı için böyle bir detay dahi olmayabilir çok emin olamadım, ama olsa bile zaten durum şuydu.
1 Ocak 2024'ten itibaren Euro5 motor homologe edemezsin. Mevcut modeli üretmeye devam edebilirsin.
1 Ocak 2025'ten itibaren EUro5 motor üretemezsin. Mevcutmuş yeniymiş farketmez.
1 Ocak 2026'dan itibaren Euro5 motor satamazsın. ki dediğim gibi bu sonuncusu Euro5+'a özel olarak hiç olmayabilir de, gerçekten emin değilim, çünkü emisyon seviyeleri aynı. Kontrol üniteleri, ömür hesaplama kuralları vs değişti.
Hepsi 😃 .
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Yok stoğu olan distribütör, regülasyonu hazırlayan devlet ya. Hangisi yaptı bu işi onu sormak istemiştim :D
Aslında bu tür işler yapılırken her tarafın bilgisi ve onayı ile yapılıyor. Problemin büyüklüğüne göre devlet müdahil oluyor. Simit piyasası gibi düşünebilirsiniz. Mesela yük gemisi satışlarında devlet normal rolünün dışında rol oynamazken iş simit satışına gelince sınırlamalar ve düzenlemeler olabiliyor.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Aslında bu tür işler yapılırken her tarafın bilgisi ve onayı ile yapılıyor. Problemin büyüklüğüne göre devlet müdahil oluyor. Simit piyasası gibi düşünebilirsiniz. Mesela yük gemisi satışlarında devlet normal rolünün dışında rol oynamazken iş simit satışına gelince sınırlamalar ve düzenlemeler olabiliyor.

NŞA'da evet.
Mesela Euro5+ diye bir şey olması, aslen 2020'de devreye girecek olan Euro5'in, 5 ve 5+ diye ikiye bölünmesinden kaynaklanıyor. Bunu sağlayan da üreticiler, 2019'da başvurdular ve iki faza böldürdüler Euro5'i.

ama bu NŞA'da. Bilinemeyen bir sebepten pırlantadan alınan verginin hiç edilmediği coğrafyalarda geçerli.
Bir de ufak bir detay var goygoyu kenara bırakırsak. Bu Avrupa Birliği normu, geçişin detayları hangi standartta ne isteneceği falan bizimkilerin karar verdiği konular değil. Ben bunu uyguluyorum diye yasama yapılıyor sadece.
Yalnız o değil de... bu adamlar gelmeden kısa süre önce AB normları yoluna girmiş olmamız büyük şans be.. gümrük birliğinde olmasak, tüm standart yönetimi sürecimiz AB ile entegre olmasa olacakları bir düşünüyorum da.. :D
 
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
989
Motosikleti
Crf250 L - Wave 110i - Crypton S - CB125F
sıfırı 700.000 lirayı geçmiş.
445 bine istiyor biri, çok ucuza gidecek diye vermedim.
Merhaba.

Honda modellerinde liste fiyatına bakmamak lazım.

Sadece Hornet için değil, bir sürü modelde çoğu bayii sağlam indirim yapıyor.

Başka motor almayacaktınız diye hatırlıyorum.

Parayı 5-6 ayda değerlendirirsiniz zaten.

Ölücü-alsatçı vb. olmayan, çamura yatmayan ve düzgün izlenimi veren bir kullanıcı gördüğünüzde verin gitsin derim.

Benim NX500'ü satarken böyle yaptım.

8 ay sonra satsam belki 30-40 bin TL daha yükseğe satardım.

Yerine motor da almadığım için parayı da harcamadım.

8 ayda üstteki rakamdan çok daha fazlası birikmiş olacak.

Kolay gelsin size.
 
Katılım
24 Haz 2015
Mesajlar
93
Motosikleti
D400
D400 309 dan 315 e
NS 400 309 dan 316 ya
NS 200 de 193 olmuş
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Evet yılın ilk haftasında zamlar gelmeye başladı. Honda %1-2 arası hissettirmeden zamlamış motorları.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst