Yağmurda 17 Paket Sakız Teslimatı Kuryeyi İsyan Etti

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
moto-kuryelerin-sikayetleri.jpg


Sosyal medyada paylaşılan bir video, yağmurlu havada çalışan bir motosikletli kuryenin yaşadığı zorlukları yeniden gündeme getirdi.

Videoda, bir kurye yalnızca 17 paket sakız siparişini teslim etmek için yağmur altında uzun bir yol kat ettiğini belirterek sitem ediyor. Kuryenin,

“Sakız için yağmurda bu kadar yol gitmeye değer mi?”
sözleri kısa sürede sosyal medyada gündem oldu.

Birçok kullanıcı, kuryenin tepkisine hak vererek küçük siparişler için bu kadar zor şartlarda çalışan kuryelerin yaşadığı zorluklara dikkat çekti.

Bazı yorumlarda ise, siparişlerin değerine bakılmaksızın teslimatın meslek gereği olduğu savunuldu.

Kuryenin videosu kısa sürede binlerce beğeni ve paylaşım alırken, konuyla ilgili tartışmalar “kuryelerin çalışma koşulları” ve “minimum sipariş tutarı” konularını yeniden gündeme taşıdı.


Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Kuryesin kardesim isin bu, yagmur yagmasa adam kendisi cıkardı :) Kuryelik yaptim zamaninda, bu pakete beles paket gözüyle bakar sevinirim.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Herife bak, kamerada show yapacak diye adamın sakızını geç götürüyor.

Akşam fırtınada bir zurna söyleyim de soguk geldi diye kavga cıkartayım. (şaka)

Şaka maka günde X sayıda paket atıp fazla para kazanmak için canlarını hiçe sayıyor bazı arkadaşlar bunlara ayar oluyorum. Bir de işi bu değilmiş gibi her siparişe laf yapıyorlar.

yagmur camurda calısmak ıstemıyorsan gece calısmak istemiyorsan sistemi kapatıp yallah gidersin eve, sanki senden başka siparişi götürecek kımse yok.

Çok arkadaşım kurye, allahtan adam gibi adamlar da böyle gevşek gevşek konusmuyorlar.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Fabrikada yönetici olarak çalışırken. İlk başlarda birini işten atmak, bir insanın ekmeği ile oynamak geliyordu.

Zamanla anladım ki!

Çalışmak istemeyeni işte tutmak, çalışmak isteyip te iş bulamayana haksızlık. Çalışmak isteyenin ekmeği ile oynamak.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,261
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
İhtiyarlık zor zanaat. Başlığı gözlüksüz "yağmurda 17 adet sarı kız teslimatı" diye okudum.
Kurye ağbimizin kıyafetinin Mahsun J'nin üniformasına benzemesi de beni yanılttı tabi.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
vah vah sakız siparişi geldi diye çok üzülmüş kurye kardeşim şimdi ona 5 tane 5 litrelik su söyleyeyim de yağmurda sipariş vermenin bi anlamı olsun

3 tane izin veriyor bazı uygulamalar.

3 x 5 lt su
2 x 10 lt kedi kumu
3x 2.5 litre kola

bunları söyle, yolda 5 video çeker küfrederek :D
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İzmirde kuryeler iş yokluğundan , azlığından işi bırakıyorlar..
Adam iş bulmuş laf sayıyor...
1 tane 17 tane.. Götür al paranı işte..Ne söyleniyorsun ?..
 
Katılım
27 May 2024
Mesajlar
281
var böyle tipler,

Aylık ev alışverişi yapana da söver, cips-kola alana da...

benim favori siparişlerim kondom, kayganlaştırıcı gibi ürünler, at cebe git sıfır zahmet 😀
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Ticarette "İşin nevi'si olmaz" prensibini benimseyenlerdenim.

Ağırlıklı olarak Türk kahvesi satıyorum.

5'er kilo 5'er kilo alan kuruluşlara da satıyorum, "Denemek için 50 gram kadar alayım" diyene de aynı şevkle satıyorum.

Bugün 50 gram alır, beğenir memnun kalırsa bir dahakine 200 gram alır örneğin, ve her zaman gelmeye başlar, devamlı müşterim olabilir.

Hele ki ekonominin çökmüş olduğu bu devirde, ne kadar küçük olursa olsun satışa asla burun kıvırılmaz bence. Herkes 50 takla atıyor artık malını satabilmek için, ekonomi 30-35 sene öncesi gibi asla değil.
 
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,234
Motosikleti
DUKE 250
yani kuryeleri, taksicileri memnun etmek hiç bir zaman memnun değil.
iş yeriden sevk ettiğimiz kolilerin koli barkodları hatalı çıkmış, silinmiş,
ofis bayrampaşada, sevk ettiğimiz yer gebzede,
kurye çağırdım, bunlar gidecek diye, ekspres değil normal istedim ama,
gelen kurye zarfa koyduklarımı gördü, sadece 17 adet kağıt için mi gideceğim dedi,
mal mal bakıp teslim aldı, sonra ekspress olmadığı için (maks teslim saatini doldurmak için) bizim personelin mola yerinde 2 saat boyunca oturdu tiktok izleyip öyle çıktı yola.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
yani kuryeleri, taksicileri memnun etmek hiç bir zaman memnun değil.
iş yeriden sevk ettiğimiz kolilerin koli barkodları hatalı çıkmış, silinmiş,
ofis bayrampaşada, sevk ettiğimiz yer gebzede,
kurye çağırdım, bunlar gidecek diye, ekspres değil normal istedim ama,
gelen kurye zarfa koyduklarımı gördü, sadece 17 adet kağıt için mi gideceğim dedi,
mal mal bakıp teslim aldı, sonra ekspress olmadığı için (maks teslim saatini doldurmak için) bizim personelin mola yerinde 2 saat boyunca oturdu tiktok izleyip öyle çıktı yola.

Taksinin çözümü belli artık.
Uber ya da yandex go dan cagır taksiyi, adam zaten begenırse kabul edıyor. surat çekmiyorsun :D
 
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
822
Motosikleti
Suzuki Burgman 650
Seve seve götüreceksin yoksa o işi yapmazsın olur biter.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Len ha 17 tane 5'li sakız götürmüşsün ha ekmek, domates, biber. ne fark eder ki senin için? Para aynı para. Sosyal medyada iki fazla like almak için herkes türlü türlü maymunluk peşinde.

Kızlar haklı, toplumdaki erkeklerin epey bir kısmı prenses erkek oldu.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Bu sosyal medya algoritmasına oynayan bir paylaşım. Ne kadar keskin gereksiz konuşur, geri zekalı gibi davranırsan insanlar seni o kadar eleştirir, algoritma seni o kadar öne çıkarır. Böyle böyle herkes kendi doğrusunu yaratıyor. Bu "Vlogger" arkadaşın takipçisi olan kimi insanlar, böyle saçma siparişler için kuryeyi yormayalım kafasına girmiştir bile.

Elemanda istediği etkileşimi kastı.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bu sosyal medya algoritmasına oynayan bir paylaşım. Ne kadar keskin gereksiz konuşur, geri zekalı gibi davranırsan insanlar seni o kadar eleştirir, algoritma seni o kadar öne çıkarır. Böyle böyle herkes kendi doğrusunu yaratıyor. Bu "Vlogger" arkadaşın takipçisi olan kimi insanlar, böyle saçma siparişler için kuryeyi yormayalım kafasına girmiştir bile.

Elemanda istediği etkileşimi kastı.
Bazı sektörlerin çalışma zamanları ister istemez farklıdır, mesela bizim emlak sektöründe herkesin tatil yaptığı günler en yoğun işin olduğu günlerdir ve bir emlak ofisi o tatil günlerinde asla kapalı olmamalı. Bu örneği kuryelik işine uyarlarsak yağmurun yağdığı yani insanların alışveriş için sokağa çıkmaya üşendiği günlerde senin işlerin daha yoğun olacak. İşin yoğun olduğu o günlerde sen söylenirsen demek ki ya iş, sana uygun değil ya da sen, işe uygun değilsin.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,644
Motosikleti
Ns200 15"
Bazı sektörlerin çalışma zamanları ister istemez farklıdır, mesela bizim emlak sektöründe herkesin tatil yaptığı günler en yoğun işin olduğu günlerdir ve bir emlak ofisi o tatil günlerinde asla kapalı olmamalı. Bu örneği kuryelik işine uyarlarsak yağmurun yağdığı yani insanların alışveriş için sokağa çıkmaya üşendiği günlerde senin işlerin daha yoğun olacak. İşin yoğun olduğu o günlerde sen söylenirsen demek ki ya iş, sana uygun değil ya da sen, işe uygun değilsin.
Abi bu olay biraz çalıştığımız şirkete bağlı olarak değişiyor, yağmurlu havada her siparişin uzak uzak yerlere çekmesi herkesi bayıyor (sebebi kuryeler sistemi kapatıp eve gidiyor ve sistem saçmalayıp çalışan kuryelerinde ebesini belliyor :)). Genel olarak yağmurlu havalar ve pazar günleri yoğun oluyordu ama her zaman gün günü tutmuyor, bu hafta cumartesi sağanak yağış bekleniyor ve seçebileceğim kadar iş seçip çalışacağım. Yorucu ve yıpratıcı oluyor ama kazancı bir nebze tatminkar oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst