2.Motorumun lastikleri neden kendi kendine iniyor

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Ufak bir çivi bile girse büyük motorlarda en müsait zamanda lastik sökülüp yama uygulanmalı , racing kullanan tecrübeli sürücüler asla fitil , jel gibi şeylere güvenip hız yapmazlar , inanmakta zorlanabiliriz ama arka lastiğe çivi girdiğinde yama bile yaptırmadan değiştirenler var..
200 Beygiri arka lastiğe ileten motosiklette fitil kullanımı intihar gibi olur sanırım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ufak bir çivi bile girse büyük motorlarda en müsait zamanda lastik sökülüp yama uygulanmalı , racing kullanan tecrübeli sürücüler asla fitil , jel gibi şeylere güvenip hız yapmazlar , inanmakta zorlanabiliriz ama arka lastiğe çivi girdiğinde yama bile yaptırmadan değiştirenler var..
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

200 Beygiri arka lastiğe ileten motosiklette fitil kullanımı intihar gibi olur sanırım.
200 beygir motor olsa direkt o lastik değişmeli derdim ben de.
250-300 cc motorlara olur anca.

Benimki gibi yüksek hızda gitmeyen motorlarda da iş görür. Forumda bir kaç yıl önce yazan biri vardı formulax jel ile tracer 7 motorla 30bin km yolları Moğolistandan buralara bir sürü yalnızca jelin kapttığı delikle geri dönmüştü, o jeli de onun yazdıklarından görmüştüm.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
Otobanda , dağ başında hatta şehir içi bile lastik patlasa ilk iş fitil yapmak oluyor , fitilin güzelliği hızlıca ve basitçe uygulanabilmesi , anında yola devam edebilmek iyi oluyor ama güvenmemek lazım..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


200 beygir motor olsa direkt o lastik değişmeli derdim ben de.
250-300 cc motorlara olur anca.

Benimki gibi yüksek hızda gitmeyen motorlarda da iş görür. Forumda bir kaç yıl önce yazan biri vardı formulax jel ile tracer 7 motorla 30bin km yolları Moğolistandan buralara bir sürü yalnızca jelin kapttığı delikle geri dönmüştü, o jeli de onun yazdıklarından görmüştüm.
Ben abi her ihtimale karşı lastik köpüğü taşıyorum, gerçi en son Spontini'den çıkarttıydım ama nerede bilmiyorum bulup geri koysam iyi olacak.

Fitile nedense hiç ısınamadım, lastiğe daha çok zarar veriyor gibime geliyor aynı şekilde mantar yamalarda.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Otobanda , dağ başında hatta şehir içi bile lastik patlasa ilk iş fitil yapmak oluyor , fitilin güzelliği hızlıca ve basitçe uygulanabilmesi , anında yola devam edebilmek iyi oluyor ama güvenmemek lazım..
işte benim lastiklere koyduğum jel fitil'in işini lastiklere zarar vermeden yapıyor, yolda kalmıyorsun en azından. Tabi garantisi yok yine, çivi vida falan girdiyse çabuk farkedip çıkarmak lazım, her molada lastiklere bakmak lazım yani.
Benim duyduğum en güvenlisi mantar yama. Ama henüz hiç lastik patlaması başıma gelmedi, xmax'ın lastiklerine jel uygulamıştım kaç yıldır şansıma lastik delinmedi, vstroma da jel koydum ama henüz bir iki ay falan olmuştur, Kırklareli köfte gezisi öncesinde koymuştum jeli, 160'ı geçince ön tekerden titreşim hissediyorum balans bozuluyor gibi ama 160dan düşük hızlarda sorun yok, en azından otobanda düz yolda boşuna gazlamam dedim, jel koyduğuma pişman değilim, en azından küçük bir çivi yüzündne çekici çağırmakla falan uğraşmam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ben abi her ihtimale karşı lastik köpüğü taşıyorum, gerçi en son Spontini'den çıkarttıydım ama nerede bilmiyorum bulup geri koysam iyi olacak.

Fitile nedense hiç ısınamadım, lastiğe daha çok zarar veriyor gibime geliyor aynı şekilde mantar yamalarda.
Köpük bizim arabada da vardı ama işimize yaramadı, lastiği kaldırımda yanaktan yarınca işe yaramıyor. :) Arabada 2-3 sene durdu bagajda, geçen hafta arabayı takasa verirken stepnenin yanında gitti öyle. Zaten arabada kriko da yoktu.

vstrom'un da sol yan arka çanta demirinin iç tarafına plastik silindir şeklinde avadanlık çantası gibi bir şey monte edilmişti bende, içinden tamir köpüğü çıktı, tam oraya sığmış yerini bulmuş. Motorun benden önceki sahibi arkadaş alıp koymuş onu oraya. Hala orada duruyor, o alanı başka ne için kullanacağımı bilmediğim için ellemedim. en az 5 yıllık olmuştur o, son kullanm atarihi varsa kesin geçmiştir. Zaten lastiklere jel de koydum, oun fonksiyonu kalmadı, bir ara çıkarayım.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
sibop iğnesi için lastiği sökmek gerekmiyor, sibopun içinde olan bir parça, sibop kapağı çıkarınca gördüğünüz iğne özel uçlu tornavida benzeri bir şey ile kolaysa sökülebiliyor.
Bağzı sibop kapakları o işi görür. Şekilde görüldüğü gibi metal olanlar.
9320825_medium.jpg
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
ya lastikte sorun vardır ya da jantında sorun vardır jantın yamulmuş olabilir oradan da hava kaçırıyor olabilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst