Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Ufak bir çivi bile girse büyük motorlarda en müsait zamanda lastik sökülüp yama uygulanmalı , racing kullanan tecrübeli sürücüler asla fitil , jel gibi şeylere güvenip hız yapmazlar , inanmakta zorlanabiliriz ama arka lastiğe çivi girdiğinde yama bile yaptırmadan değiştirenler var..
Ufak bir çivi bile girse büyük motorlarda en müsait zamanda lastik sökülüp yama uygulanmalı , racing kullanan tecrübeli sürücüler asla fitil , jel gibi şeylere güvenip hız yapmazlar , inanmakta zorlanabiliriz ama arka lastiğe çivi girdiğinde yama bile yaptırmadan değiştirenler var..
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
200 beygir motor olsa direkt o lastik değişmeli derdim ben de.
250-300 cc motorlara olur anca.
Benimki gibi yüksek hızda gitmeyen motorlarda da iş görür. Forumda bir kaç yıl önce yazan biri vardı formulax jel ile tracer 7 motorla 30bin km yolları Moğolistandan buralara bir sürü yalnızca jelin kapttığı delikle geri dönmüştü, o jeli de onun yazdıklarından görmüştüm.
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
Otobanda , dağ başında hatta şehir içi bile lastik patlasa ilk iş fitil yapmak oluyor , fitilin güzelliği hızlıca ve basitçe uygulanabilmesi , anında yola devam edebilmek iyi oluyor ama güvenmemek lazım..
fitil zaten jel'den daha beter, fitil atarken deliğe sokulan törpü gibi şey deliği genişletip daha çok zarar veriyor, lastiğin içinde yapısal bütünlüğüü sağlayan telleri parçalıyor. fitil atmak yerine jel tıkasın deliği, lastikçide mantar yama yaptırmak daha sağlam.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
200 beygir motor olsa direkt o lastik değişmeli derdim ben de.
250-300 cc motorlara olur anca.
Benimki gibi yüksek hızda gitmeyen motorlarda da iş görür. Forumda bir kaç yıl önce yazan biri vardı formulax jel ile tracer 7 motorla 30bin km yolları Moğolistandan buralara bir sürü yalnızca jelin kapttığı delikle geri dönmüştü, o jeli de onun yazdıklarından görmüştüm.
Otobanda , dağ başında hatta şehir içi bile lastik patlasa ilk iş fitil yapmak oluyor , fitilin güzelliği hızlıca ve basitçe uygulanabilmesi , anında yola devam edebilmek iyi oluyor ama güvenmemek lazım..
işte benim lastiklere koyduğum jel fitil'in işini lastiklere zarar vermeden yapıyor, yolda kalmıyorsun en azından. Tabi garantisi yok yine, çivi vida falan girdiyse çabuk farkedip çıkarmak lazım, her molada lastiklere bakmak lazım yani.
Benim duyduğum en güvenlisi mantar yama. Ama henüz hiç lastik patlaması başıma gelmedi, xmax'ın lastiklerine jel uygulamıştım kaç yıldır şansıma lastik delinmedi, vstroma da jel koydum ama henüz bir iki ay falan olmuştur, Kırklareli köfte gezisi öncesinde koymuştum jeli, 160'ı geçince ön tekerden titreşim hissediyorum balans bozuluyor gibi ama 160dan düşük hızlarda sorun yok, en azından otobanda düz yolda boşuna gazlamam dedim, jel koyduğuma pişman değilim, en azından küçük bir çivi yüzündne çekici çağırmakla falan uğraşmam.
Köpük bizim arabada da vardı ama işimize yaramadı, lastiği kaldırımda yanaktan yarınca işe yaramıyor. Arabada 2-3 sene durdu bagajda, geçen hafta arabayı takasa verirken stepnenin yanında gitti öyle. Zaten arabada kriko da yoktu.
vstrom'un da sol yan arka çanta demirinin iç tarafına plastik silindir şeklinde avadanlık çantası gibi bir şey monte edilmişti bende, içinden tamir köpüğü çıktı, tam oraya sığmış yerini bulmuş. Motorun benden önceki sahibi arkadaş alıp koymuş onu oraya. Hala orada duruyor, o alanı başka ne için kullanacağımı bilmediğim için ellemedim. en az 5 yıllık olmuştur o, son kullanm atarihi varsa kesin geçmiştir. Zaten lastiklere jel de koydum, oun fonksiyonu kalmadı, bir ara çıkarayım.
sibop iğnesi için lastiği sökmek gerekmiyor, sibopun içinde olan bir parça, sibop kapağı çıkarınca gördüğünüz iğne özel uçlu tornavida benzeri bir şey ile kolaysa sökülebiliyor.