Akü değişimi sonrası motor ışığı yanıyor

Katılım
26 Haz 2005
Mesajlar
99
Motosikleti
Honda CB750 Hornet
Arkadaşlar merhaba, sabah akü 11v gösteriyor ve motor çalışmıyordu. Gittim aynısından sıfır akü aldım. Eskisini söküp yenisini taktım. Şu an motor çalışıyor 20-30 metre sürdüm az önce. Ancak motor ışığı sönmüyor. Nasıl geçer bu bilen var mı?

Motosiklet: Honda CB750 Hornet, 43bin km'de, 3 yıllık.

 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,636
Motosikleti
Ns200 15"
Düşük Voltajdan ötürü kimi sensörler hata vermiş olabilir, arıza cihazı ile kontrol ettirmenizde fayda var.

Hornet 750 çıkalı ne ara 3 yıl geçti...
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Düşük Voltajdan ötürü kimi sensörler hata vermiş olabilir, arıza cihazı ile kontrol ettirmenizde fayda var.

Hornet 750 çıkalı ne ara 3 yıl geçti...
Benim Medley de fren müşüründe temassızlık vardı ve abs ikaz yakıp off oluyordu , müşürü değiştim hala off , bugün Texo diye bir obd cihazını bağladım hata kaydı aradım abs pomp düşük voltaj çıktı..

Bir yıllık Bocsh akü var üstünde , ekranda şarj çıkışı 16 volt görüyorum , bir usta akü gidik dedi , bu Bosch motosiklet aküleri Yuasa veya BS kadar performanslı değilmiş , kararsız kaldım , abs ünitesine kadar gidip soketkerinde temassızlık , oksit arayacam , bulamazsam aküyü yenileyeceğim bakalım , Bosch markasına güvendik garanti belgesinide saklamadım 😬
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,636
Motosikleti
Ns200 15"
Benim Medley de fren müşüründe temassızlık vardı ve abs ikaz yakıp off oluyordu , müşürü değiştim hala off , bugün Texo diye bir obd cihazını bağladım hata kaydı aradım abs pomp düşük voltaj çıktı..

Bir yıllık Bocsh akü var üstünde , ekranda şarj çıkışı 16 volt görüyorum , bir usta akü gidik dedi , bu Bosch motosiklet aküleri Yuasa veya BS kadar performanslı değilmiş , kararsız kaldım , abs ünitesine kadar gidip soketkerinde temassızlık , oksit arayacam , bulamazsam aküyü yenileyeceğim bakalım , Bosch markasına güvendik garanti belgesinide saklamadım 😬
Diğer motosikletten aküyü söküp deneme imkanın varsa abi en azından akü masrafı çıkıp çıkmadığı belli olur, düşük voltaj çıkıyorsa pompanın şase aldığı kısımlara bakmakta iyi olur.

Eğer işine yarayacak bir diagram bulabilirsem paylaşayım abi sizinle, yanlış hatırlamıyorsam Medley 150 di sanırım, birde modeli kaçtı?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Diğer motosikletten aküyü söküp deneme imkanın varsa abi en azından akü masrafı çıkıp çıkmadığı belli olur, düşük voltaj çıkıyorsa pompanın şase aldığı kısımlara bakmakta iyi olur.

Eğer işine yarayacak bir diagram bulabilirsem paylaşayım abi sizinle, yanlış hatırlamıyorsam Medley 150 di sanırım, birde modeli kaçtı?
2017 idi , abs beyni ön göğüs içinde kafayı komple soymak lazım far falan çıkacak gözümde öyle büyüyor ki 🙄 daha önce birkere söktüm grenaj bağlantılarını kırmamak için resmen ter döktüm yav çok hassas..
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,636
Motosikleti
Ns200 15"
2017 idi , abs beyni ön göğüs içinde kafayı komple soymak lazım far falan çıkacak gözümde öyle büyüyor ki 🙄 daha önce birkere söktüm grenaj bağlantılarını kırmamak için resmen ter döktüm yav çok hassas..
Abi bakındım baya buldum ama çözünürlük kör eder derecede bozuk, başka diagramlara baktığımdada pek bulamadım.

Benim Spontini'de grenaj bağlantıları çukurlardan maf oldu en sonunda aldım elime matkabı deldim vida yerlerinden cırt geçirdim öyle kullanıyorum, tırnak kırılcak derdi 0. :)

Birde galiba abi kömürleri ile alakalı işlem yapmıştın sanırım, hiç o kısımda dikkatini çeken soketlerde bir durum yokmuydu.?
 
Katılım
28 Kas 2023
Mesajlar
84
Arkadaşlar merhaba, sabah akü 11v gösteriyor ve motor çalışmıyordu. Gittim aynısından sıfır akü aldım. Eskisini söküp yenisini taktım. Şu an motor çalışıyor 20-30 metre sürdüm az önce. Ancak motor ışığı sönmüyor. Nasıl geçer bu bilen var mı?

Motosiklet: Honda CB750 Hornet, 43bin km'de, 3 yıllık.


Arkadaşlar elbette mantıklı cevap yazmışlar, fakat ben farklı bir durum olabileceğini düşünüyorum. Eğer yeni akünün voltaj seviyesi yeterli seviyede iken halen böyle bir ikaz lambası yanıyorsa, akü harici bir soruna işaret ediyor.

Bildiğim kadarıyla, özellikle yeni araçların bazılarında aküleri söktüğünüzde bazı güvenlik nedenlerinden dolayı ECU anlık elektrik kesintisini kayıtlar ve enerji geri geldiğinde panelde arıza olarak görünebilir.
Bu durum bir yana, elektrik kesintisinden sonra bazı sensörlerin donanım adreslenmesinin yinelenmesi de gerekebilir.

Bu durumları araştırın, obd cihazı ile sisteme girmek gerekebilir.
 
Katılım
26 Haz 2005
Mesajlar
99
Motosikleti
Honda CB750 Hornet
Arkadaşlar elbette mantıklı cevap yazmışlar, fakat ben farklı bir durum olabileceğini düşünüyorum. Eğer yeni akünün voltaj seviyesi yeterli seviyede iken halen böyle bir ikaz lambası yanıyorsa, akü harici bir soruna işaret ediyor.

Bildiğim kadarıyla, özellikle yeni araçların bazılarında aküleri söktüğünüzde bazı güvenlik nedenlerinden dolayı ECU anlık elektrik kesintisini kayıtlar ve enerji geri geldiğinde panelde arıza olarak görünebilir.
Bu durum bir yana, elektrik kesintisinden sonra bazı sensörlerin donanım adreslenmesinin yinelenmesi de gerekebilir.

Bu durumları araştırın, obd cihazı ile sisteme girmek gerekebilir.
Evet. Yarın aküyü aldığım yere gidip çıkan aküyü vereceğim zaten. O sırada baktıracağım OBD ile onlara.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Güncelleme: 25-30 km yol yaptım. Kontağı kapatıp açtım motor arıza ışığı söndü arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Yeni akü takıldığında bu tür hata kodları almak olasıdır. Çoğu zaman hiç bir şey yapmadan birkaç km sürdükten sonra hatalar silinecektir.

Örneğin start/stop özelliği olan aracımda akü değişiminden sonra birkaç km özellik çalışmadı. Sonradan kendi kendine devreye girmişti. Sizde de benzerdir durum.

NOT: Ben yazmadan durumun düzeldiğini belirtmişsiniz. Geçmiş olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst